Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza zachowania zaworu DV- logi dynamiczne115. Prośba o pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

mam mały problem z moim 1.8t. Od jakiegoś czasu sprawdzałem sobie co się dzieje po puszczeniu gazu z ciśnieniem doładowania i okazuje się, że przez chwile wzrasta i dopiero po chwili opada. Zacząłem szukać przyczyny i wszystko wskazuje na kończący się zawór DV - mam rację ?

Poniżej logi z kanału 115(robiony na 3ce ale by sprawdzić zachowanie tylko po puszczeniu gazu, nie do ocinki) i podglądowy wykres o co mi dokładnie chodzi :)

Przechwytywanie.jpg

Logi:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Liczę na Waszą pomoc bo dopiero zaczynam przygodę z Vagiem.

Pozdrawiam

Opublikowano

Raczej N75

---------- Post dopisany at 01:03 ---------- Poprzedni post napisany at 01:02 ----------

I zrob te logi tak jak należy

Opublikowano

Tak masz racje dv pada, wyjmij i sprawdz czy membrana nie jest dziurawa, wcisnij tłoczek palcem a drugim zatkaj mały króciec tłoczek nie powinien opaść.

Opublikowano

podłącz DV prosto pod kolektor i wtedy sprawdz jak DV się zachowuje bo być może n249 wadliwie działa.

Opublikowano

w którym miejscu jest n75 w naszych silnikach tzn BFB?? Ma ktoś jakieś foto??

Opublikowano

na gumowym dolocie pomiędzy przepływką a turbiną

Opublikowano

dlaczego raz Ecu zadaje większe a raz mniejsze doładowanie na turbo, który zawór za to odpowiada??? ( n75??) Raz mam, że zada ok 0,7 bara a raz ledwie co przekroczy 0,5 bara?? Spalanie stukowe ma na to wpływ???

Opublikowano
Raczej N75

---------- Post dopisany at 01:03 ---------- Poprzedni post napisany at 01:02 ----------

I zrob te logi tak jak należy

masz na myśli inny blok niż 115 czy to, by zrobić do końca na trójce ?

czy zawór n249 jest połączony z dv-ką i czy mogę jakoś sprawdzić jego działanie, nie wyciągając go ?

Zauważyłem jeszcze jeden objaw, który może pomoc w rozwiązaniu problemu.

Na wolnych obrotach słyszę takie delikatne ale charakterystyczne pukanie w filtrze powietrza... tak jakby powietrze wracało i co chwile "pukało" w puszcze filtra .....

Opublikowano
Raczej N75

---------- Post dopisany at 01:03 ---------- Poprzedni post napisany at 01:02 ----------

I zrob te logi tak jak należy

masz na myśli inny blok niż 115 czy to, by zrobić do końca na trójce ?

czy zawór n249 jest połączony z dv-ką i czy mogę jakoś sprawdzić jego działanie, nie wyciągając go ?

Zauważyłem jeszcze jeden objaw, który może pomoc w rozwiązaniu problemu.

Na wolnych obrotach słyszę takie delikatne ale charakterystyczne pukanie w filtrze powietrza... tak jakby powietrze wracało i co chwile "pukało" w puszcze filtra .....

Wyjmij narazie dv i sprawdz go organoleptycznie tak jak pisałem, możesz tez sprawdzić cienki wężyk od niego czy niedziurawy, n249 nie pada zbyt często tak że narazie go zostaw, chyba że masz vaga to możesz zrobic sobie test czy cyka dla pewności.

Co do pukania to może cyka ci zawór od evapu na filtrze powietrza?

Opublikowano

może nie pada często bo go nikt nie sprawdza a jak DV padnięta czyli puszcza na ten zaworek to dużo mu nie brak żeby syfu zaciągnął.

Opublikowano

w którym z bloków w vag-u można zczytać ciśnienie oleju??? Da się rozebrać n75 i go wyczyścić??? Na środku zaworku była taka mała śrubka na płaski mały śrubokręt ale nie chciała ona się ruszyć a też nie chciałem tego na siłę odkręcać, żeby niczego nie urwać. Zawór tyka to chyba dobry. Gdzie jest ten n249 bo wcześniej miałem padnięta DV-kę (już nowa) i nic oprócz niej nie czyściłem??

Opublikowano

Chyba vagiem ciśnienia nie zmierzysz.N75 da się rozebrać i wyczyścić u mnie pomogło.Tam nie ma żadnej śrubki.Daj zdjęcie

N249 znajduje się pod kolektorem ssącym -cieżki dosręp

Tapatalk

Opublikowano
Chyba vagiem ciśnienia nie zmierzysz.N75 da się rozebrać i wyczyścić u mnie pomogło.Tam nie ma żadnej śrubki.Daj zdjęcie

N249 znajduje się pod kolektorem ssącym -cieżki dosręp

Tapatalk

kurcze zakręciłem go już :kwasny: on jest rozbieralny fabrycznie, czy trzeba później coś kleić?? W jaki sposób go rozbierałeś??

Opublikowano

Nierozbieralny fabrycznie.Czesc z cewką wkręcasz w imadło i przekrecasz z wyczuciem te trzy króćce.Potem trzeba skleić np kropelką.Często tłoczek w środku jest brudny i się przycina.

Tapatalk

Opublikowano
dlaczego raz Ecu zadaje większe a raz mniejsze doładowanie na turbo, który zawór za to odpowiada??? ( n75??) Raz mam, że zada ok 0,7 bara a raz ledwie co przekroczy 0,5 bara?? Spalanie stukowe ma na to wpływ???

Gdzie sprawdzasz te ciśnienia? na kanale 115 ? jesli ecu zadaje w pierwszej kolumnie 0,7 bar i w drugiej kolumnie jest takie osiągane to n75 jest ok, n75 jest elementem wykonawczym i jesli utrzymuje cisnienia zadane przez ecu to jest jak najbardziej ok, jesli za to ciśnienie aktualne różni się od zadanego to wtedy faktycznie n75 może byc winny, tak że napisz to jest nie tak.

Co do rozbierania faktycznie jest tak jak pisze Darek w zależności od numeru n75 niektóre posiadaja regulacje z tyłu zaworka na śróbokręt, fabrycznie jest zabezpieczona jakimś klejem, ale lepiej tego nie ruszać chyba że mamy pewność że n75 źle pracuje, ustawia się napięcie wstępne tej sprężynki w środku.

Opublikowano

1.n75 się nie czysci tylko wymienia, tak samo się go nie reguluje, obie te czynnosci nie poprawia dzialania zaworka , a po czyszczeniu zazwyczaj zaworek dziala jeszcze aż miesiąć góra dwa w zaleznosci na jakim booscie sie lata.

2.n249 - nie widzialem jeszcze uszkodzonego, ludzie zawsze się go czepiają , a przyczyna zawsze leży gdzie indziej

3. zawor dv do wymiany , można go jeszcze sprawdzić , koledzy pisali jak.

4. do sprawdzenia szczelnosc dolotu.

Opublikowano

Tak na 115 sprawdzam. Chodzi mi o to, ze co jakis czas robie sobie logi i porownuje, i np z ktoregos tam dnia ecu poczatkowo zadalo cos kolo 0,7 bara a innego dnia to 0,55 bara i dlatego pytam od czego to zalezy. Turbina zadane osiaga a n75 wypialem do czyszczenia tak dla siebie, bo myslalem, ze to moze przez niego tak sie dzieje. I faktycznie tak myslalem, ze jest to jakas sruba regulacyjna i dobrze, ze tego nie przekrecalem na sile bo bym dorobil (mam nadzieje przynajmniej bo jeszcze nie jezdzilem). Byly to rozne dni i pewnie temp. otoczenia ma wplyw a moze jakas nieszczelnosc w dolocie sie znowu pojawila??? Mam ezektor klejony.

Opublikowano
1.n75 się nie czysci tylko wymienia, tak samo się go nie reguluje, obie te czynnosci nie poprawia dzialania zaworka , a po czyszczeniu zazwyczaj zaworek dziala jeszcze aż miesiąć góra dwa w zaleznosci na jakim booscie sie lata.

2.n249 - nie widzialem jeszcze uszkodzonego, ludzie zawsze się go czepiają , a przyczyna zawsze leży gdzie indziej

3. zawor dv do wymiany , można go jeszcze sprawdzić , koledzy pisali jak.

4. do sprawdzenia szczelnosc dolotu.

Ja swój N75 wyczyściłem i działa ponad rok.

Owszem można kupować nowy ale za taką prostą rzecz płacić ponad 200zł tu nie ma nic skomplikowanego-cewka i tłoczek w środku.Chyba że spalona cewka lub połamany

Tapatalk

Opublikowano

Dokładnie nie ma sie co zepsuć najwyżej spręzyna może się wypracować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...