Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo + fmic + soft = 170 km ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zamierzam troszkę podrasować swoją A4, zamierzam osiągnąć moc około 170 km czy turbina od AWX GT1749VA plus do tego większy intercooler

coś takiego INTERCOOLER KIT AUDI A4 A6 VW PASSAT B5 1.8T FMIC (3416069359) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

tylko że do 1.9 tdi ta firma oferuje taki IC za 1220 zł plus robocizna akurat na aukcji allegro nie ma tego IC'ka. Do tego soft u Aligatora bo widzę że wszyscy go polecacie :) Czy osiągnę moc 170 kucy i czy wykres bedzie taki że kreska bedzie wzrastać aż maksymalna moc osiągnie na 4000 tyś obr akurat na tym mi by najbardziej zależało nie mordowałbym tak sprzęgła. Dzięki za odpowiedzi i sugestie jestem otwarty na propozycję może jakieś lepsze turbo ???

Opublikowano

Nikt Ci nie tutaj nie obieca 170kM. Jest to mozliwe, ale wszystko jest zależne od stanu silnika i podzespołów.

Opublikowano

ja tam daje okolice 160km, jak ma być moc dostępna w pełnym zakresie, a nie 170km bo tuner zrobił jebnięcie momentem przy 2tys i zaraz szybki spadek:thumbdown:

Opublikowano

jesli do tego turbo dołożysz wtryski 216, albo i nawet 230 to spokojnie osiągniesz planowaną moc

Opublikowano

W AJM-ie ? :facepalm:

Opublikowano

Kolego, ja mialem u siebie w poprzednim A4 B5 silnik AJM z założoną turbiną AWX.

Po strojeniu wyszlo ok 162ps i 370nm.

Fmic pomoże Ci w ciepłe dni utrzymać niższą temperature w dolocie dzięki czemu samochód nie będzie tracił mocy.

Jeśli chcesz 170ps będzie problem na seryjnych pompowtryskach. Ich realna wydajnośc to ok 160ps w porywach 165ps.

Jakbyś kupił chociaż pompki od AWX/AVF to 170 ps byłoby prędzej do osiągnięcia.

Jeśli już planuesz większe mody, i zakładasz fmic a masz do kupienia jeszcze turbo to zastanów się nad turbo BRD i pompki BQ .. wtedy ok 180-190ps jest osiągalne.

Opublikowano

Panowie dowiedziałem się bardzo dużo 160 kucy bez wymiany wtrysków i tylko ze zmianą turbiny wraz z FMIC dobry rezultat nie chciałbym kręcić tego silnika aż do 190ps bo wtedy sprzęgło będzie na granicach wytrzymałości a wzmocnienie sprzęgła to dodatkowy koszt na który nie bardzo mogę sobie w tej chwili pozwolić i co tu teraz zrobić ?:wink:

Pomysł I

-Wymiana turba z AJM na turbo od AWX

-Zamontowanie FMIC

-Soft

Razem 160ps lub

Pomysł II

-Wymiana turba na BRD

-Wymiana wtryskiwaczy na 0,216 lub 0,230 BQ

-Zamontowanie FMIC

-SOFT

-(prawdopodobnie jak nie na pewno wzmocnienie sprzęgła jakimś kewlarem i do tego mocniejszy docisk)

Razem 180-190ps

Wydaje mi się że pomysł I bedzie najbardziej trafny koszty zwiększają się nie równomiernie do przyrostu mocy :/ a tego chciałem uniknąć.

Mam jeszcze 1 pytanie wiadomo że jeżeli wymienie turbine na tą od AWX zwiększe ciśnienie powietrza na dolocie a to oznacza większą temperature powietrza to czy ta turbina da rade doładować ten FMIC co pokazałem wyżej na allegro ??

tzn czy nie będę miał opóźnionego pedału gazu ??

czy trzeba stosować tą turbinę BRD żeby to wszystko grało jak należy ?

Opublikowano

Sprzęgło w AJM-e spokojnie 400nm przenosi. Seryjne pompki max 160ps. Wieszke pompki + fmic + sprezarka np brd jak wszystko zdrowe to te 190ps uzyskasz. Grunt zalezy czy motor zdrowy. Ja kiedys mialem u siebie 190ps i 403nm na zestawie pompki BE+BRD+FMIC

Opublikowano

Motor chodzi jak należy testowałem go ostatnio przyspieszenie 0-100 w 10 sekund 2 osoby w kabinie wydaje mi się żę jak na 115ps to nawet dobry wynik. Spokojnie prznosi 400Nm koledzy mi pisali że można wymienić sprzęgło na to od AWX tylko że z tego co patrzyłem sprzęgło do AWX to jest to samo sprzęgło co do AJM no chyba że się myle albo nie ja się myle tylko ludzie którzy robią aukcje na allegro bo własnie z tej bazy wiedzy korzystałem.

Opublikowano

ja bym tutaj tak nie szalał bo korby Ci polecą

musiałbyc zmieniac od AWX/AVF/ARL/ASZ

Opublikowano
ja bym tutaj tak nie szalał bo korby Ci polecą

musiałbyc zmieniac od AWX/AVF/ARL/ASZ

Tomik spokojnie te max 200ps i 400nm przelata AJM to nie era nowszych 105 koni co golenie wypluwaja nawet przy 140ps a juz kilka w ASO przyjechało z takimi bolączkami:)

Opublikowano
Panowie dowiedziałem się bardzo dużo 160 kucy bez wymiany wtrysków i tylko ze zmianą turbiny wraz z FMIC dobry rezultat nie chciałbym kręcić tego silnika aż do 190ps bo wtedy sprzęgło będzie na granicach wytrzymałości a wzmocnienie sprzęgła to dodatkowy koszt na który nie bardzo mogę sobie w tej chwili pozwolić i co tu teraz zrobić ?:wink:

Pomysł I

-Wymiana turba z AJM na turbo od AWX

-Zamontowanie FMIC

-Soft

Razem 160ps lub

Pomysł II

-Wymiana turba na BRD

-Wymiana wtryskiwaczy na 0,216 lub 0,230 BQ

-Zamontowanie FMIC

-SOFT

-(prawdopodobnie jak nie na pewno wzmocnienie sprzęgła jakimś kewlarem i do tego mocniejszy docisk)

Razem 180-190ps

Wydaje mi się że pomysł I bedzie najbardziej trafny koszty zwiększają się nie równomiernie do przyrostu mocy :/ a tego chciałem uniknąć.

Mam jeszcze 1 pytanie wiadomo że jeżeli wymienie turbine na tą od AWX zwiększe ciśnienie powietrza na dolocie a to oznacza większą temperature powietrza to czy ta turbina da rade doładować ten FMIC co pokazałem wyżej na allegro ??

tzn czy nie będę miał opóźnionego pedału gazu ??

czy trzeba stosować tą turbinę BRD żeby to wszystko grało jak należy ?

po 1.

do 160 ps nie musisz montować fmica .. ja jezdzilem ponad rok do sprzedaży auta bez fmica i bylo ok ..

po 2.

oznaczenia ktore piszesz przy pompkach tj. 216 , 230 .. sa w starszych dieslach napompie VP .. a AJM to juz pompotryski PD ;)

Opublikowano

Tak zgadzam się AJM to pompowtryski nie wiedziałem o co chodzi z tym BQ ale prawdopodobnie te byly by dobre :) nie chce zajeździć sprzęgła i motoru chodzi o to żeby w miare fajnie zwiekszyć moc ale nie obniżyć za bardzo żywotności motoru dlatego tak 160/170ps to jest dla mnie super wyjście, FMIC chciałem zastosować bo to bajeradzko wygląda no i jakąś funkcjie spełnia tak nie jest to wiejski tunning typu zegar od doładowania który nie pokazuje doładowania turbiny xD i chciałbym się dowiedzieć jakie turbo musze zastosować aby to razem grało z FMIC i nie żeby nie występował efekt opóźnienia pedału gazu poprostu nie chce zniszczyć autka bo teraz ciągnie od dołu nawet ładnie :)

Opublikowano

Wszystko masz opisane co i jak, motor zajeżdzisz w serii czy po modyfikacjach jak będziesz go piłował, takze tym sie nie stresuj, dużo aut jeżdzi pomodzonych nie ty pierwszy wiec nie wiem po co te obawy, masz pecha to i na serii klęknie:whistling: 170 czy 180km na sprzęgle z AWXa nie robi wrazenia, zobacz na B6ki, one po samym sofcie tyle osiagaja i nic sie nie dzieje ze sprzęgłem:whistling: a to czy kupisz BRD czy AWX to od ciebie tylko zalezy, BRD jest lepsze, a jak chcesz mieć lepszy dół to masz jeszcze GTB17vk, ewentualnie hybryde jakaś, ale na dzień dzisiejszy najlepszą opcją jest GTB:whistling:

Opublikowano

Ja na miejscu kolegi poszedł bym w ,, tani'' setup turbo AWX + soft, :wink:

ewentualnie FMIC

10 KM w ta czy w ta jest mało odczuwalne

Opublikowano

w tdi liczy się moment :wink:

Opublikowano

brd Ma Lepsza Górę I Nie MA Problemów.Z Vnt. Za To Gorzej Wstaje Od Turbo Awx .. Na Moce 160 - 170 Ps idealna Jest Turbina Z Awx

Opublikowano
brd Ma Lepsza Górę I Nie MA Problemów.Z Vnt. Za To Gorzej Wstaje Od Turbo Awx .. Na Moce 160 - 170 Ps idealna Jest Turbina Z Awx

miałes BRD? czy powielasz to co reszta pisze? :decayed:

Opublikowano

powielam opinie innych co mieli BRD :grin::grin::grin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...