Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TorSen na tylną oś, robim terenufffkie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A4/s4 - 45:55

rs4 - 40:60

Dopiero w 2006 pojawił się Torsen T-3 z nierównym rozkładem pomiędzy osie (40:60) i TBR (Torque Bias Ratio) ustawiony na 4:1 (RS4 B7, od 2007 S4 B7, A4 B8)

W zwykłych A4 do B7 jest Torsen T-2 dzielący napęd 50:50 i TBR 3:1

Opublikowano

w rs4 był jako wyjątek w 2000 roku

Opublikowano

Skąd masz taką informację?

Opublikowano

Znajdź oznaczenia dyfra i skrzyni i poczytaj na zagranicznych forach o tym

Opublikowano
A4/s4 - 45:55

rs4 - 40:60

Sorry ale nie napisalem, chodzilo mi o B5

Opublikowano
A4/s4 - 45:55

rs4 - 40:60

Sorry ale nie napisalem, chodzilo mi o B5

To namieszałeś, w serii B5 miało 50:50 (bez względu czy A, S czy RS), w tych latach jeszcze nie było wersji Torsen'a T-3 a to że na forum coś piszą to pewnie chodzi o zmianę TBR na 4:1 tak jak to robią w JHM Motorsport (link w moim poprzednim poście)

Opublikowano

dyferencjał sie rózni miedzy A4 i S4(B5), to wynika z linków które wkleiłem, zwykły dyfer od A4 nie podchodził pod modyfikacje staSIS, warunkiem była wymiana dyfra na model z S4, o RS4 nic mi nie wiadomo

Opublikowano

I tutaj jestes w bledzie

To co podalem odpowiada prawddzie, co zreszta odczuwa sie podczas ruszania na zwirze

I podczas latania bokiem

Opublikowano

Jak słyszę "tokarz" i "frezer" to już bym tego do auta nie wsadził :decayed: a wszystko to, bo cie... bo przypomina mi się szkolna tokarka z luzem na korbie rzędu 0,5 obrotu :grin: Na szczęście ktoś wymyślił cnc.

Powodzenia w rzeźbie :hi:

P.S.

Zwykły kowalski zauważy różnicę po zmianie czy jest mi to nie potrzebne? :grin:

Opublikowano

przyznaje się do bledu, na forach pisali tak ale pisali to z Wikipedii a wiadomo jakie tam sa informacje... numer samego torsena to 01E409751F i jest taki sam jak w wielu S4 B5, A6 C5 i S6 itp. itd. a wiec pewnie i rozkład jest ten sam 50/50

Opublikowano

Mam taka tokarke i frezarke za ktora kupilbys nowa S4-ke

Bedzie odczuwalne i to mocno na lipnej nawierzchni

Opublikowano
dyferencjał sie rózni miedzy A4 i S4(B5), to wynika z linków które wkleiłem, zwykły dyfer od A4 nie podchodził pod modyfikacje staSIS, warunkiem była wymiana dyfra na model z S4, o RS4 nic mi nie wiadomo

Kovi, zacytuj w którym momencie.

Z Twoich linków wynika na przykład:

"The B5 has a T2 torsen diff, which uses parallel helix gears, and gives a 50:50 split until slip occurs. T-2

The R8 uses an T3 Torsen, which uses planetary gears in order to provide a "normal" split of power thats not 50:50. Torsen T-3 Differential

The R8 diff normally sends 65% of the power to the rear, and has the ability for a 20-30% lockup on top of that. "

The B5 diff is 50:50, and this mod doesnt change that."

Niestety co do R8 to się gość pomylił, tam jest wiskoza a nie T-3: Audi R8 quattro

A tutaj Audi A4 4:1 Center Diff Mod jest napisane że ten mod można zrobić w A4 i Torsen będzie się wtedy zachowywał jak ten z RS4, który różnił się od A4 innym TBR (Torque Bias Ratio - w uproszczeniu mnożnik momentu przekazywanego na koło/oś o większej przyczepności) a nie innym rozkładem pomiędzy osie.

Tutaj: DIY: B5 S4 4:1 center differential modification like StaSIS/JHM modyfikacja ta jest opisana na przykładzie S4 ale wyraźnie zaznaczono że można ją zrobić tam gdzie jest Torsen T-2, nie da się w autach starszych gdzie był T-1. Podali też linka do tej modyfikacji dla zwykłego A4 oraz do wcześniej zalinkowanej stronki JHM gdzie wyraźnie jest opisane do jakich modeli można taką modyfikację zastosować: JHM 4:1 Center Diff Upgrade (Manual Trans Only) - JH Motorsports Inc. - -- JHM. Shifting you to the Wniosek z tego taki że w RS4 B5 też były dwa rodzaje torsenów T-2, różniące się TBR

---------- Post dopisany at 07:07 ---------- Poprzedni post napisany at 06:53 ----------

I tutaj jestes w bledzie

To co podalem odpowiada prawddzie, co zreszta odczuwa sie podczas ruszania na zwirze

I podczas latania bokiem

Odczuwasz różnicę w ustawieniach TBR. W trakcie ruszania na przykład w RS4 albo zmodzonym A4 na oś o większym oporze pójdzie więcej napędu a dokładnie jeżeli np masz standardowy Toresn T-2 z TBR 2:1 to jeżeli przednia oś może przenieść np 40 Nm to tył dostanie 80 Nm w wypadku TBR 4:1 tył dostanie już 160 Nm stąd inne odczucia i redukcja podsterowności na wyjściu z zakrętu z gazem (o tym właśnie piszą w linkach kolegi Kovi) ale w sytuacji gdy nie ma poślizgu torsen T-2 dzieli po połówce. Tak samo zresztą jak zakupiony przez Ciebie dyfer, z tym że jest to T-1

Poza tym możesz odczuwać różnicę w zawieszniu, oponach, rozkładzie masy. Nie da się wyczuć rozdziału momentu pomiędzy osie w Torsenie jeśli nie ma poślizgu, a jak już jest poślizg (nie koniecznie duży) to już zmienia się rozkład napędu między osie ale to właśnie jak bardzo zależy od TBR.

---------- Post dopisany at 07:32 ---------- Poprzedni post napisany at 07:07 ----------

Jak słyszę "tokarz" i "frezer" to już bym tego do auta nie wsadził :decayed: a wszystko to, bo cie... bo przypomina mi się szkolna tokarka z luzem na korbie rzędu 0,5 obrotu :grin: Na szczęście ktoś wymyślił cnc.

Powodzenia w rzeźbie :hi:

P.S.

Zwykły kowalski zauważy różnicę po zmianie czy jest mi to nie potrzebne? :grin:

Zwykły Kowalski mógłby nie zauważyć czy ma napęd na przód czy quattro :grin:. Natomiast jeżeli kupiłeś quattro świadomie lub w trakcie użytkowania zobaczyłeś różnicę to mając samoblokujący się tylny mechanizm różnicowy odczułbyś lepszą trakcję na śliskim (szybszy start, zwłaszcza że to torsen a nie szpera działająca na różnicę prędkości obrotowych) W poślizgu natomiast dojdzie do wyrównania (zwielokrotnienia) momentów obrotowych na kołach więc auto będzie bardziej nadsterowne.

Zastanawia mnie tylko co na to powie ABS i ESP...

Opublikowano

Moze masz racje, trche sie nagrzebałem swego czasu za tą modyfikacja po audizine, jest tam wiele wątków i spotkałem sie właśnie z wypowiedzią o przekładce dyfra, modyfikacja polegała na zmianie podkładek, ale linka CI nie znajde teraz już, pamietam tylko że ktoś tam zalecał zmiane własnie na ten od S4ki.. no ale moze źle sobie go zrozumiałem:wink:

---------- Post dopisany at 08:32 ---------- Poprzedni post napisany at 08:28 ----------

Sweego czasu na forum był użytkownik z radomia, który zrobił RWD z A4 i tam też cos grzebał przy dyferku, ale naped nie wytrzymywał jak to napisał, jak ktos pamieta było to zielone 2,8 w sedanie

Opublikowano

Jest kilka 2.7 biT RWD :naughty:

Opublikowano

Jest tez i FWD :polew:

Opublikowano

Torsen w tylnym dyfrze był też zastosowany w Toyocie Supra i Soaer z silnikami 1JZ-GTE

Powodzenia w projekcie jestem ciekawy jak to będzie latało po śniegu w stosunku do zwykłego quattro:decayed:

Opublikowano
Jest kilka 2.7 biT RWD :naughty:

Ale w polsce? zagraniczne tą są, wystarczy w szukajke audizne wrzucić B5 RWD i apre tematów autek wyskoczy:wink: noi ostatnio obejrzane przeze mnie E46 z 2,7bit, z tyłu kapcie 265 i on z trakcja ciagle ma problemy:whistling:

Opublikowano
Jest kilka 2.7 biT RWD :naughty:

Ale w polsce? zagraniczne tą są, wystarczy w szukajke audizne wrzucić B5 RWD i apre tematów autek wyskoczy:wink: noi ostatnio obejrzane przeze mnie E46 z 2,7bit, z tyłu kapcie 265 i on z trakcja ciagle ma problemy:whistling:

w PL ale nie w Audi:grin:

Opublikowano

Dzisiaj bylo troche walki. Udalo sie wykorzystac stary pierscien zebaty po malej przerobce. Czekam jeszcze na nowe łożyska i pierścienie uszczelniajace.

W piątek bedzie poskladany. :grin:

---------- Post dopisany 30-08-2013 at 20:14 ---------- Poprzedni post napisany 29-08-2013 at 21:32 ----------

Shit, jedno łożysko nie przyszło :kwasny:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...