Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TorSen na tylną oś, robim terenufffkie...


Dev

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktos tak w ogole spokal sie z jakims zakladem co by umial zregenerowac torsena ? chodzi o wyeliminowanie denerwujacych pukniec przy zmianie biegow - szczegolnie pomiedzy pierwszymi trzema

to na pewno Torsen ?

nie znam nikogo kto by sie podjał regeneracji, za pare groszy kupisz skrzynie z nim i przełozysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev a ten mod nie wpłynał teraz na rozłożenie procentowe mocy? ciekaw jestem jak wypada teraz parametr strat na kołach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej torsen... pukniecia sa ewidentnie z miejsca gdzie sie znajduje, pozatym luz na samym dyfrze jest stosunkowo niewielki, a po zmianie na inny nic sie nie zmienilo ani na lepsze ani na gorsze, przeguby walu tez nie maja luzu ani zadne inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev a ten mod nie wpłynał teraz na rozłożenie procentowe mocy? ciekaw jestem jak wypada teraz parametr strat na kołach

nie odczuwam aby auto było słabsze, ale podejrzewam ze jakies straty będą w stosunku do std napędu

teraz korci mnie TorSen na przód .... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś wczesniej że auto zachowuje sie jakby bardziej było tylnonapedowe, stad moje pytanie bo jesli rozłożył sie rozdział mocy to wydaje mi sie powinny być mniejsze straty mocy na kołach, a jak wiemy Quattro zabiera sporo:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, przy jezdzie na wprost wyraznie czuc jak auto ciagnie tyłem

ale jak chcesz polatac bokiem to sprawa nie jest juz taka prosta bo zaraz auto sie prostuje

....uj wie o co chodzi, spadnie śniego to wówczas odpowiednio przegonię po zakretach

---------- Post dopisany at 22:20 ---------- Poprzedni post napisany at 22:19 ----------

nigdy nie jezdziłem V8-ką i trudno powiedziec coś bliższego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu filmik z V8:
Na śniegu jak tylnonapedowiec. Ciekaw jestem co by dał drugi torsen z przodu :)

ten filmik pokazuje idealnie róznice w działaniu napędów, Quattro w C5 ciagnie przodem stąd wyrzuca z drogi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C5 moze być w tipie i dlatego tak sie zachowuje....

Edit......tipa gorzej sie wprowadza w poślizg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej torsen... pukniecia sa ewidentnie z miejsca gdzie sie znajduje, pozatym luz na samym dyfrze jest stosunkowo niewielki, a po zmianie na inny nic sie nie zmienilo ani na lepsze ani na gorsze, przeguby walu tez nie maja luzu ani zadne inne

Nikt nie wie dlaczego tak jest. Nie jesteś jedyny u którego takie coś się dzieje. Ja obstawiam skrzynie. Sprawdzałem już wszystko i tylko ona została (dyfer też wymieniałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buba wiem, gdzies byl temat walkowany na forum m.in. ktorys wlasciciel rs4 b5 tez probowal z tym powalczyc powymienial sporo rzeczy i polegl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buba wiem, gdzies byl temat walkowany na forum m.in. ktorys wlasciciel rs4 b5 tez probowal z tym powalczyc powymienial sporo rzeczy i polegl...

ja sprawdzałem wszystko do skrzyni. dyfer też wymieniłem na inny i nic nie pomogło:facepalm:

jest jeszcze opcja rozebrania dyfra i tam są jakieś podkładki regulujące ale jeszcze nie doszedłem jak to ugryźć i czy to coś zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem na poczatku ze to dyfer, i faktycznie ma niewielki luz, ale to nie on chyba... najbardziej stuka tez kiedy np przerzuci sie z 1 na wsteczny i pusci sie sprzeglo zeby skrzynia zatrybila... wtedy stuka praktycznie za kazdym razem wiec domniemam ze chodzi o mechanizm rozdzielajacy naped pomiedzy osie przod/tyl czyli torsen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buba wiem, gdzies byl temat walkowany na forum m.in. ktorys wlasciciel rs4 b5 tez probowal z tym powalczyc powymienial sporo rzeczy i polegl...

ja sprawdzałem wszystko do skrzyni. dyfer też wymieniłem na inny i nic nie pomogło:facepalm:

jest jeszcze opcja rozebrania dyfra i tam są jakieś podkładki regulujące ale jeszcze nie doszedłem jak to ugryźć i czy to coś zmieni.

Podkladki sa pomiedzy obudowa dyfra a lozyskiem.

Tam nie reguluje sie luzu przekladni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, jesli mechanizmy sa zuzyte to tylko ich wymiana pomoze czyli znalezienie napedu w lepszym stanie bo nei da sie zniwelowac luzu na samych zebatkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo że jeśli zęby są zużyte i tam jest luz to nie ma opcji żeby to ogarnąć

ale

skoro są podkładki regulacyjne i są w różnych rozmiarach (od 0.15 do 1.2) to coś one muszą dawać? jedna jest przy torsenie a druga przy wyjściu na wał (0.95-1.55)

do tego są podkładki dopasowujące (0.15 - 1.5)

patrząc na zakres możliwości regulacji (niwelowania luzu?) to jest fc**j jak wymienimy te 3 rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może coś da trzeba by było sprawdzić, ale zapomniałem o ważnej rzeczy, u mnie (np teraz kiedy ranki są już zimne) pierwsze 2 kilometry wszystko śmiga prawie idealnie, trzeba już specjalnie się natrudzić żeby wystąpiło puknięcie przy zmianie 1-2-3 biegu więc nie wiem tak naprawde o co biega... o gumy czy o olej

---------- Post dopisany at 13:24 ---------- Poprzedni post napisany at 13:16 ----------

moze faktycznie te podkladki lapia luzy skoro sa w roznych rozmiarach dostepne i wklada sie z czasem grubsze aby mocniej dociskaly mechanizmy do siebie

---------- Post dopisany at 13:34 ---------- Poprzedni post napisany at 13:24 ----------

w torsenie nie ma zadnych podkladek

w przednim mechanizmie roznicowym sa na lewej i prawej polosi 2 x po ok 5zł w ASO

w tylnym moscie i mechanizmie sa podkladki jedna po 10zł, 2 x po 18 chyba i jedna po 50gr :D

jakbyte podkladki byly kluczem w tym wszystkim to naprawde bylo by super bo koszt niewielki, tylko roboty przy wymianie bardzo duzo

---------- Post dopisany at 22:21 ---------- Poprzedni post napisany at 13:34 ----------

to tak na marginesie maly filmik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 podkładka regulująca

7 podkładka dopasowująca

13 Podkładka wstępna

21 podkładka regulacyjna

Każda z nich ma różne grubości. Kwestia sprawdzenia dokładnie luzu pomiędzy nimi i dokupienia odpowiedniej

k**wa jak ja żałuje że nie zrobiłem tego jak miałem dyfer zdjęty i leżał przez miesiąc :facepalm:

Przechwytywanie.jpg

---------- Post dopisany at 23:47 ---------- Poprzedni post napisany at 23:45 ----------

Dev ile roboty żeby się do tego dobrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...