RAV3N Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Widzę, że nie ma tego silnika dodanego jako subforum, a przecież wychodziły B8 z tym motorem.Chodzi konkretnie o oznaczenie CALA i zdaje się, że jest to poprawiona wersja z B7, montowana także w A5, A6 (polift), Q5 i chyba A8.Czy ktoś z Was może się wypowiedzieć na temat tego silnika (CALA)?Konkretnie chodzi mi o jego żywotność. Informacji nie ma zbyt wiele, bo z tego co widzę jest dość rzadki.
kanu Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 gdzieś pisali, że ponoć jedyną wadą jest łańcuch rozrządu który wytrzymuje max 90000, ale ile w tym prawdy...
RAV3N Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Znalazłem taki filmik na youtube: Czytając opis i komentarze troszkę się przestraszyłem i chciałem potwierdzić czy większość tak ma, czy to jakieś poszczególne przypadki.
RAF.A4.TFSI Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Oooo masakra tak nie możne być.. luźny łańcuch i klekocze.
MortPL Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Witajcie, Jestem dumnym posiadaczem Audi z silnikiem 3.2 V6 CALA. Jeżeli chodzi o szybko zużywające się Łańcuchy rozrządu, to śmiem wątpić. Mój egzemplarz ma przejechane prawie 200k (197000km). Nie wiem czy kiedykolwiek rozrząd był robiony - raczej nie. Obecnie rzeczywiście coś zaczyna delikatnie słychać. Ale po dokładnym sprawdzeniu nie jest to nic niepokojącego. P.S. Czy na prawdę jest tak mało forumowiczów z tą wersją silnikową? Nie kryć się
agart Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Witajcie, Jestem dumnym posiadaczem Audi z silnikiem 3.2 V6 CALA. Jeżeli chodzi o szybko zużywające się Łańcuchy rozrządu, to śmiem wątpić. Mój egzemplarz ma przejechane prawie 200k (197000km). Nie wiem czy kiedykolwiek rozrząd był robiony - raczej nie. Obecnie rzeczywiście coś zaczyna delikatnie słychać. Ale po dokładnym sprawdzeniu nie jest to nic niepokojącego. P.S. Czy na prawdę jest tak mało forumowiczów z tą wersją silnikową? Nie kryć się Witaj. A jak ze spalaniem tej jednostki??
MortPL Opublikowano 29 Czerwca 2016 Opublikowano 29 Czerwca 2016 (edytowane) Witajcie, Jestem dumnym posiadaczem Audi z silnikiem 3.2 V6 CALA. Jeżeli chodzi o szybko zużywające się Łańcuchy rozrządu, to śmiem wątpić. Mój egzemplarz ma przejechane prawie 200k (197000km). Nie wiem czy kiedykolwiek rozrząd był robiony - raczej nie. Obecnie rzeczywiście coś zaczyna delikatnie słychać. Ale po dokładnym sprawdzeniu nie jest to nic niepokojącego. P.S. Czy na prawdę jest tak mało forumowiczów z tą wersją silnikową? Nie kryć się Witaj. A jak ze spalaniem tej jednostki?? Witaj Arturze Spalanie jest trudnym tematem, gdyż ciężko jest podać dokładne rzeczywiste spalanie, a nie jakieś zaniżone bądź zawyżone (jak większość ludzi ma w zwyczaju podawać). Po moich obserwacjach wygląda to tak: Miasto w korkach 12-15L Miasto bez korków (sob-nied-wieczór) 9-11L Autostrada przepisowo ~10L Autostrada za szybko 12-15L (oczywiście w Niemczech) Trasa 70-120kmh 8-12L (w tym trybie udało mi się spalić najmniej - rekord poniżej 7L) Zauważam też, że komputer zaniża spalanie o ok.1L/100km. Podałem odczyty z komputera. Przeliczenie więc jest proste. Po zmianie kół z 225/50 R17 na 225/40 R19 wydaje mi się, że odczuwam lekki wzrost spalania. Generalnie spalanie dla takiego silnika i takiej mocy uważam, że jest przyzwoite. Ja w każdym razie nigdy bym swojego V6 nie zamienił na R4 albo jakiegoś diesla... Najchętniej na V8, może kiedyś Edytowane 29 Czerwca 2016 przez MortPL
Patrykjagoda Opublikowano 7 Września 2016 Opublikowano 7 Września 2016 A czy jest dostępne do tego silnika miara oleju? Bo jest elektroniczne ale wolę mieć także i ręcznie jak sprawdzić Oraz drugie pytanie czy silnik ten słychać wtryski? Ma ktoś może odgłos poprawnie chłodzącego silnika?
radekrp90 Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 Praktycznie każdy FSI "cyka". Filmik nie odda tego jak faktycznie to brzmi. Najlepiej osłuchać kilka silników.
Patrykjagoda Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 Mam kod silnika 3.2fsi cala czy już jest poprawiony napinacz i rozrząd? Oraz gdzie i skąd można kupić bagnet oleju do manualnej kontroli poziomu oleju?
MortPL Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Mam kod silnika 3.2fsi cala czy już jest poprawiony napinacz i rozrząd? Oraz gdzie i skąd można kupić bagnet oleju do manualnej kontroli poziomu oleju? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w utworzonych już tematach na forum. Rozrząd, silnik i budowa silnika: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305315-budowa-i-dzialanie-silnika-32-v6-fsi/ Bagnet oleju (sam poszukuje odpowiedniego), zobacz tu: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/244287-miejsce-na-bagnet/
Patrykjagoda Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 (edytowane) Strasznie mało się idzie dowiedzieć coś o 3.2fsi Edytowane 15 Września 2016 przez Patrykjagoda
moglaj80 Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 no też mam ten problem ja mam b7 auk u mnie przy 120tys został wymieniony łańcuch i prawa strona silnika na gwarancji . kupiłem auto jak miało 137tys gdy stuknelo ok 150tys zaczęło coś stukac i po burzy oleju miałem 1 litr na 500km, dobrze że miałem gwarancję diagnoza brak kompresji na 4 i 5 cylindrów koszt wymiany jednego to 8tys euro a że są dwa do wymiany to stwierdzili że lepiej wymienić silnik na nowy żeby nic więcej się nie stało kostka 18tys +3 tys mój wkład czyli 21tys oczywiście euro jak do Tadeusz zrobiłem 50 tys na nowym silniku olej leje lm 5w40 nie long live , wymieniam co jakieś 12tys i mam spokuj 1
radekrp90 Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Niestety to silnik niszowy. Benzyn we współczesnych Audi jest mało, bo i mało kto się na nie decyduje. Więcej informacji znajdziesz raczej na forach A5 czy A6. Moim zdaniem to lepszy chyba jednak wybór niż 3.0 ASN - wydaje się, że poza łańcuchami nie ma aż tylu z nim problemów ale to jeszcze czas pokaże. Wada to dla wielu (tymbardziej, że auta tanieją) teoretyczny brak możliwości adaptacji do LPG (co jeszcze dodatkowo w B8 stwarza problem z szukaniem miejsca na butlę) ale to da się ogarnąć. Auta są jeszcze za drogie, żeby były częstym "bywalcem" na forum. Z drugiej strony jeśli jakiegoś silnika na forach nie opisują to znaczy, że jest dobry
komoornik Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 no też mam ten problem ja mam b7 auk u mnie przy 120tys został wymieniony łańcuch i prawa strona silnika na gwarancji . kupiłem auto jak miało 137tys gdy stuknelo ok 150tys zaczęło coś stukac i po burzy oleju miałem 1 litr na 500km, dobrze że miałem gwarancję diagnoza brak kompresji na 4 i 5 cylindrów koszt wymiany jednego to 8tys euro a że są dwa do wymiany to stwierdzili że lepiej wymienić silnik na nowy żeby nic więcej się nie stało kostka 18tys +3 tys mój wkład czyli 21tys oczywiście euro jak do Tadeusz zrobiłem 50 tys na nowym silniku olej leje lm 5w40 nie long live , wymieniam co jakieś 12tys i mam spokuj 3 tys euro wpakowałeś w 10 letnie auto? 1
moglaj80 Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 no też mam ten problem ja mam b7 auk u mnie przy 120tys został wymieniony łańcuch i prawa strona silnika na gwarancji . kupiłem auto jak miało 137tys gdy stuknelo ok 150tys zaczęło coś stukac i po burzy oleju miałem 1 litr na 500km, dobrze że miałem gwarancję diagnoza brak kompresji na 4 i 5 cylindrów koszt wymiany jednego to 8tys euro a że są dwa do wymiany to stwierdzili że lepiej wymienić silnik na nowy żeby nic więcej się nie stało kostka 18tys +3 tys mój wkład czyli 21tys oczywiście euro jak do Tadeusz zrobiłem 50 tys na nowym silniku olej leje lm 5w40 nie long live , wymieniam co jakieś 12tys i mam spokuj 3 tys euro wpakowałeś w 10 letnie auto? niestety ale za to mam nowy silnik!!! zawsze lepiej 3 niż całe koszta , ja się tego też nie spodziewałem
MortPL Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Ja obecnie nie mam żadnych problemów z moim 3.2 FSI przy przebiegu prawie 220.000km. P.S. Doczekaliśmy się własnego działu: 3.2 FSI. Dziękujemy! Możecie więc już zakładać konkretne tematy, zamiast wszystko omawiać w jednym.
Patrykjagoda Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Witajcie, Jestem dumnym posiadaczem Audi z silnikiem 3.2 V6 CALA. Jeżeli chodzi o szybko zużywające się Łańcuchy rozrządu, to śmiem wątpić. Mój egzemplarz ma przejechane prawie 200k (197000km). Nie wiem czy kiedykolwiek rozrząd był robiony - raczej nie. Obecnie rzeczywiście coś zaczyna delikatnie słychać. Ale po dokładnym sprawdzeniu nie jest to nic niepokojącego. P.S. Czy na prawdę jest tak mało forumowiczów z tą wersją silnikową? Nie kryć się Mam pytanie czy sam sprawdzałeś rozrząd? Czy przez mechanika serwis? Ile taka usługa? Dużo roboty by sprawdzić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się