kamil-vag Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 @marcin120383, sam się zastanawiałem nad OCT i dośc sporo szukałem i wydaje mi się, że od Opla cdti 1.3 lub 1.9 są separatory, które by nieźle podpasowały pod nasze TDI... Zobacz: Chyba ten 1 od 1.3 cdti nawet lepiej by było zamontować... Zostaje tylko problem z odpływem, trzeba by wykombinować coś na ten dolny wężyk odpływowy - jakiś zbiorniczek czy coś... Najlepsza tego jest cena: http://allegro.pl/smarowanie-silnika-pozostale-50853?string=separator odma oleju Opel Astra Corsa 1.3 CDTI&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-3-1025&buyNew=1 30 zł za nówkę sztukę Ten drugi od 1.9 cdti wydaje się być większy i lepszy, ale oba węże ma wyprowadzone do góry - co trochę komplikuje montaż...
vendorr Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Witam, zaczytałem się w ten wątek i sam pomyślałem o zachowaniu czystości dolotu. Proszę o opinie i ocenę takiego rozwiązania. Najbardziej zależy mi na opiniach dotyczącego tego filterka na górze OCT. W zimę uchroni to przed zatkaniem odmy poprzez zamarznięcie oleju/majonezu, czy czasem spaliny nie będą nim wychodzić i smrodzić w komorze?
Yellonek Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Od roku mam tanka od firmy Properfekt.Samochód całą zimę "garażowany" pod chmurką i wszystko Ok
kamil-vag Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 24 minuty temu, Yellonek napisał: Od roku mam tanka od firmy Properfekt. Samochód całą zimę "garażowany" pod chmurką i wszystko Ok Ten jest jak najbardziej OK, szerokie króćce, zimą nic się nie będzie dziać 52 minuty temu, vendorr napisał: czy czasem spaliny nie będą nim wychodzić i smrodzić w komorze? Będą
vendorr Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Faktycznie ten z Properfekt jest znacznie lepszy i cena wyższa, ale ma wiele zalet oprócz większych fi na wlocie i wylocie, możliwość jego rozebrania i wyczyszczenia wymiana siateczki to duży plus. A takie mam pytanie pewnie głupie, ale nie znam na nie odpowiedzi - jakie fi mają przewody od odmy w 1,9 tdi AVF?? PZDR VEN
marcin120383 Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Godzinę temu, Yellonek napisał: Od roku mam tanka od firmy Properfekt. Samochód całą zimę "garażowany" pod chmurką i wszystko Ok Witam daj jakiś link gdzie kupowałeś
Yellonek Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Bezpośrednio u nich w sklepie on-line http://www.properfekt.pl Wcześniej zadzwoniłem i dogadałam temat średnicy otworów, rozstawu i wymiarów tanka. Z tego co wiem to zrobią ci jaki chcesz [emoji16] Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
marcin120383 Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 to pamiętasz wymiary jakie brałeś to bym zamówił gotowca ze średnicami i wielkością jaką ty masz pozdro
Yellonek Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Niestety nie [emoji20]. Musisz pomierzyc
lukaszooo Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Taki OCT mozna bez problemu zrobić samemu. Potrzebna jest np metalowa szklanka filtra oleju od jakiegoś silnika, na wierzch dorabia sie wieczko, z boku wspawuje sie dwie rurki i gotowe. Kiedyś wsadzałem takie OCT hurtowo a max koszta to 50zł.
misiek95 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 (edytowane) W schematach ecu silnika bodajże AWX znalazłem przewód opisany jako "breather heater" lub coś w tym stylu. Czy to czasem nie będzie wyjście które umożliwia sterowaniem podgrzewacza odmy co by uniknać jej zamarzania? Słyszeliście o czymś takim w jakiejś wersji na zimne kraje? konkretnie chodzi o element wykonawczy opisany jako "N79- Heater element for crankcase breather" Edytowane 10 Czerwca 2017 przez misiek95
kamil-vag Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Wszystko się zgadza Są takie podgrzewacze odmy, ale w TDI PD nie ma raczej problemu zamarzania To raczej dotyczyło się golfów, polówek, A3 itd... U nas odma jest dobrze zrobiona bo odrazu leci w doł, i ciąg powietrza z turbo wspomaga zasysanie mgły olejowej... W silnikach poprzecznych montowane to jest przy wejściu do rury plastikowej za filtrem powietrza: Element nr 4. Podejrzewam, że daloby radę zaaplikowac to normalnie do AVF/AWX - tylko pytanie czy jest sens ? ? ?
misiek95 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Całkiem fajnie to wygląda. To jakieś popularne rozwiązanie w poprzeczniakach? osobiście nie widziałem na żywo 1 godzinę temu, kamil-vag napisał: Podejrzewam, że daloby radę zaaplikowac to normalnie do AVF/AWX - tylko pytanie czy jest sens ? Przy seryjnej odmie nie ma żadnego sensu. Ale w przypadku oil catch tanka czytałem o wielu problemach właśnie z zamarzaniem. Ja osobiście oil catch tanka nie miałem nigdy, więc nie wiem jak w praktyce wygląda użytkowanie zimą. Ale gdybym go wkładał, to fajnie by było jakąś grzałke wysterować przy pomocy tego sygnału- dla bezpieczeństwa
kamil-vag Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 1 minutę temu, misiek95 napisał: Ale gdybym go wkładał, to fajnie by było jakąś grzałke wysterować przy pomocy tego sygnału- dla bezpieczeństwa Pomysł jak najbardziej fajny
lukaszooo Opublikowano 11 Czerwca 2017 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Grzałka była by w puszcze a jak zamarza to w przewodach. Trzeba stosować grubość jak w oryginale czyli ok 15-18 mm i nie ma prawa zamarzac. Przejeździlem tak 4 zimy i nie było żadnych problemów.
BartriczkoSM Opublikowano 30 Lipca 2017 Opublikowano 30 Lipca 2017 (edytowane) Dnia 22.02.2017 o 10:54, kamil-vag napisał: @marcin120383, sam się zastanawiałem nad OCT i dośc sporo szukałem i wydaje mi się, że od Opla cdti 1.3 lub 1.9 są separatory, które by nieźle podpasowały pod nasze TDI... Zobacz: Chyba ten 1 od 1.3 cdti nawet lepiej by było zamontować... Zostaje tylko problem z odpływem, trzeba by wykombinować coś na ten dolny wężyk odpływowy - jakiś zbiorniczek czy coś... Najlepsza tego jest cena: http://allegro.pl/smarowanie-silnika-pozostale-50853?string=separator odma oleju Opel Astra Corsa 1.3 CDTI&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-3-1025&buyNew=1 30 zł za nówkę sztukę Ten drugi od 1.9 cdti wydaje się być większy i lepszy, ale oba węże ma wyprowadzone do góry - co trochę komplikuje montaż... Właśnie takowy z 1.3 zamontowałem w swoim Avf. Zalozeni3 banalnie proste, i wszystko się ładnie mieści między wentylatorem klimy a wężem od turbo. Modyfikacji praktycznie nie widać(jedynie opaski zaciskowe bo nie są czarne), na efekty jeszcze trochę trzeba poczekać. Fotki zamontowanego separatora( po założeniu pokrywy silnika i części dolotu do filtra powietrza nic nie widać). Edytowane 30 Lipca 2017 przez BartriczkoSM
misiek95 Opublikowano 30 Lipca 2017 Opublikowano 30 Lipca 2017 Grzałka była by w puszcze a jak zamarza to w przewodach. Trzeba stosować grubość jak w oryginale czyli ok 15-18 mm i nie ma prawa zamarzac. Przejeździlem tak 4 zimy i nie było żadnych problemów. Grzałka jak widać jest na przewodzie w miejscu łączenia przewodu odmy z dolotem i to jest w praktyce i teorii miejsce najbardziej narażone na zamarzanie
marcin120383 Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Szybkie pytanko Mam zaślepiony wąż od filtra powietrza a oddme mam włożoną w butelkę po założeniu pokrywy nic nie widaćI teraz pytanie czy mogę tak jeździć bez obaw może tak być na dłuższą metęPozdro
lukaszooo Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Jeśli już to masz Zaslepiony króciec przy turbo. Możesz tak jeździć ale zima może zamarzać no i śmierdzieć będzie jak z Ursusa ☺
marcin120383 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Zrobiłem z tą butelką z 5 tyśNic nie czuć jak na razie oleju do tej pory zebrało się może z 20 -30 ml A co do zimy to dlaczego zamarzać auto stoi w ciepłym garażu a opary olejowe też są przecież ciepłe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się