Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Pojawił mi sie na vagu taki błąd 17701 zwarcie do plusa. Pytanie teraz gdzie szukać przyczyny jakiś czujnik czy moze termostat do wymiany? Dodam jeszcze ze trzyma 90 stopni i w sumie nic sie nie dzieje

Opublikowano

Skasuj błąd pojeżdzij troche i zobacz czy sie plyn nie gotuje i sprawdz znów czy sie powtórzył błąd .Termostat droga sprawa w naszych autach

Opublikowano

Błąd sie powtarza zaraz po odpaleniu auta ale juz troche z tym jeżdże i nie widze zeby gotował trzyma cały czas równo 90 stopni na desce dodam jeszcze ze odpinałem kostke na ternostacie i nie widac zeby były styki zaśniedziałe

Opublikowano

sprawdz okablowanie idace do termostatu a jak nie to niestety termostat do wymiany troche zapłacisz ;d

Opublikowano

aha na vagu sprawdz temperature

Opublikowano

Sprawdziłem dziś temperature na vagu tylko nie wiem dokładnie na który odczyt patrzyć ale jeden pokazuje 76 stopni a drugi 96 stopni. A na błedzie było ze gurna wartość skrajnie przekroczona

Opublikowano

przy tym termostacie chodzi tez o to, ze jak jest nie sprawny to przy mocnym przycisnieciu zagotuje plyn, bo nie otworzy sie wysarczajaco w odpowiednim czasie. poprzez "przypałowanie" skoczy temp cieczy chłodzącej.

Opublikowano

może być i czujnik. z tego co wiem, to termostat jest sterowany przez komputer. jakbyś kupował nowy to możesz wziąć gates'a - ostatnio sprzedawałem taki na sklepie i w środku był behr ;)

Opublikowano
Sprawdziłem dziś temperature na vagu tylko nie wiem dokładnie na który odczyt patrzyć ale jeden pokazuje 76 stopni a drugi 96 stopni. A na błedzie było ze gurna wartość skrajnie przekroczona

Sprawdź temp. w silniku oraz liczniku.Oba powinny pokazywać zbliżone temperatury max 5stopni różnicy

Termostat nie ma czujnika temp. tylko grzałkę. Błąd masz od czujnika silnika - podwójny umieszczony przy grodzi.

To że widzisz 90 st na zegarach to nie znaczy że drugi obwód czujnika też pokazuje 90st

Opublikowano

Witam,

podepnę się pod temat... U mnie problem jest taki - samochód jak na silnik benzynowy bardzo wolno się nagrzewa. Przy dzisiejszej temp. 10 st. dopiero na zegarach 90 st uzyskałem po ok. 7km ciągłej jazdy (ok. 50km/h). Dodam, że jak wyłączę całkowicie climatronic to nagrzewa się szybciej. Jak już dojdzie do 90st to tak trzyma przez cały czas. Sprawdzałem temp. przez torque i było 96st - tak już się utrzymywało. Nie mam dostępu do VAG. Czy to prawda że do tego silnika termostat kosztuje ok. 500zł?

Opublikowano

Dzięki - ale to na 100% taki termostatdo tego silnika? Kiedyś dzwoniłem do ASO i powiedział mi za termostat ok. 120zł dlatego jak teraz zobaczyłem tą cenę to się mocno zdziwiłem...

Opublikowano

Też do siebie taki wrzuciłem, chyba oryginał z zamazanymi numerami.

A z wymianą jest jakiś kłopot? Jest na wierzchu czy gdzieś schowany?

Trochę zabawy jest, mi to z godzinę albo i dłużej zajęło i miałem problem z odpowietrzeniem układu.

Opublikowano

Mi cieknie płyn właśnie z okolic termostatu, najpewniej pomiędzy termostatem a obudową puszcza oring, dlatego też będę tam dłubał.

Cały króciec jest pod kolektorem ssącym, dostęp niezbyt przyjemny, ale do ogarnięcia.

Z tego co wyczytałem należy odkręcić metalową listwę - wspornik kolektora ssącego i zdjąć metalową rurkę z samego termostatu (jest przykręcona).

Wymontowanie i zamontowanie obudowy termostatu płynu chłodzącego z termostatem elektronicznie sterowanego chłodzenia silnika -F265-

term_1.png

Wymontowanie

– Spuścić płyn chłodzący

– Wymontować dolną rurę płynu chłodzącego

– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe -5-.

– Wymontować węże płynu chłodzącego -1- i -4-.

– Wykręcić śruby -2- i -3- i zdjąć obudowę termostatu płynu chłodzącego.

– Wykręcić śruby -1-

– Wyjąć termostat płynu chłodzącego -2- razem z pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -3- z obudowy termostatu płynu chłodzącego -4-.

Zamontowanie w kolejności odwrotnej.

Momenty dokręcenia

- termostat do obudowy 10Nm

- obudowa do bloku silnika 15Nm

Potem pozostaje odpowietrzyć układ, bo często taka robota kończy się brakiem ogrzewania w kabinie przez zapowietrzoną nagrzewnicę.

Opublikowano

Nie dodałeś że trzeba odkręcić alternator.

U mnie bez tego nie dało rady go wykręcić.

Witam,

podepnę się pod temat... U mnie problem jest taki - samochód jak na silnik benzynowy bardzo wolno się nagrzewa. Przy dzisiejszej temp. 10 st. dopiero na zegarach 90 st uzyskałem po ok. 7km ciągłej jazdy (ok. 50km/h). Dodam, że jak wyłączę całkowicie climatronic to nagrzewa się szybciej. Jak już dojdzie do 90st to tak trzyma przez cały czas. Sprawdzałem temp. przez torque i było 96st - tak już się utrzymywało. Nie mam dostępu do VAG. Czy to prawda że do tego silnika termostat kosztuje ok. 500zł?

Pewnie termostat puszcza na duży obieg.

U mnie było podobnie, nie kupuj termostatu.

Wystarczy go wyciągnąć i założyć oring.

Często oring się "gubi" i nie uszczelnia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...