Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kiedy zmieniać olej z 5W40 na 10W40


grzes283

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:Siema Chłopy:wink: pytanie do speców. Mam na liczniku 203000 (albo i więcej:wink:) czy to już czas na zmianę oleju na gęstszy? Chodzą różne teorie, nawet ostatnio słyszałem, że dożywotnio można jeździć na syntetyku, chyba, że remont silnika był.

Co byście polecili, Zostać na syntetyku, czy zmienić na półsyntetyk przy takim przebiegu. Może ocenia to się po jakichś objawach pracy silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przedmówca ma rację , przecież masz turbo w swoim aucie , więc tylko syntetyk 505.01 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zmieniać bo nie ma ku temu żadnego powodu. Ty na stare lata zaczniesz jeść byleco i będziesz się ubierał w byleco tylko dlatego, że skończyłeś np. 70 lat?

Jak się z silnikiem coś dzieje to się go naprawia a nie maskuje problem gęstszym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz , jak kupiliśmy yariskę to miała minerała 15W/40 , jakiś głąb ją użytkował , zmieniliśmy najpierw na półsyntetyk , a potem na pełny syntetyk ( chociaż starzy mechanicy zalecają dokładnie na odwrót) jak jest turbo diesel to wiadomo olej tylko syntetyk:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz , jak kupiliśmy yariskę to miała minerała 15W/40 , jakiś głąb ją użytkował , zmieniliśmy najpierw na półsyntetyk , a potem na pełny syntetyk ( chociaż starzy mechanicy zalecają dokładnie na odwrót) jak jest turbo diesel to wiadomo olej tylko syntetyk:)

Akurat w przypadku Yariski to one chyba fabrycznie sa zalewane 15W40. Mamy w firmie we flocie ok 30 Yarisek i wszystkie zalewane sa od nowosci 15w40 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej zawsze syntetyk 5w40 505.01. Ja mam 330000 i taki właśnie zalewam motula. Co ciekawe niemiec jeździł na 5W30

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej zawsze syntetyk 5w40 505.01. Ja mam 330000 i taki właśnie zalewam motula. Co ciekawe niemiec jeździł na 5W30

wysłane z Commodore 64

Nic w tym ciekawego nie ma i równie dobrze można jeździć na 5W30, ważne by norma dla pompowtrysków była odpowiednia:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej zawsze syntetyk 5w40 505.01. Ja mam 330000 i taki właśnie zalewam motula. Co ciekawe niemiec jeździł na 5W30

wysłane z Commodore 64

ale jak dobrze mi się wydaje to 5W30 zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś podpowie mi jaki mam zalać ?moje Audi A4 b7 1.9 TDI 116PS DPF, :) też może być Motul 5W 40

może nawet powinien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lać co fabryka nakazała a przy 500 tyś wspomnisz że te 200 co masz teraz to śmiechu warte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo to ,że mam dpf?

http://allegro.pl/gdansk-motul-8100-x-cess-5w40-5l-filtry-do-40-i4580381951.html

ten będzie dobry do mojej Audi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamow u kolego dzika (Marcin). Na allegro duzo podrobek jest.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo to ,że mam dpf?

http://allegro.pl/gdansk-motul-8100-x-cess-5w40-5l-filtry-do-40-i4580381951.html

ten będzie dobry do mojej Audi?

musi być z Gdańska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...