Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana czujnika różnicy ciśnień DPF w A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siema mam to samo, auto 200k 2.0 TDI CAHA 170KM 

Czujnik zamówiłem, wymiana będzie w piątek 

 

Czy ktoś mi może powiedzieć czy dpf jest w dobrej kondycji i jaka jest dla niego maksymalna pojemność i dlaczego wtryski mogą mieć taką korektę jak na zdjęciu,

Podkładki miedziane, może zawór na listwie cr? Dodam, że delikatnie buja autem na biegu jałowym. (czuć jakieś wibracje) 

Pozdrawiam 

 

 

20230818_184419.jpg

20230819_131032.jpg

20230819_133614.jpg

Edytowane przez revil4x
Opublikowano

DPF jest w 80% zapełniony.

Max. wartość popiołu dla tego silnika to 175ml.

  • Dzięki 1
Opublikowano
8 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

DPF jest w 80% zapełniony.

Max. wartość popiołu dla tego silnika to 175ml.

Mistrzu a to jest tak, że im bardziej jest zapełniony to spada wydajność po przez zwężenie przepływu spalin, czy jak już się zapełni to zacznie zamulać i się zapychać? 

Opublikowano

W miarę wzrostu zapełnienia dpf, może dojść do spadku mocy. Przy pełnym zapełnieniu spaliny mają ciężej wydostać się, co powoduje spadek wydajności turbiny. Turbina dostaje po d..e.

Opublikowano

Może się komuś przyda 

U siebie wymieniłem czujnik na:

Bosch 0 281 006 005

(stary nr w załączniku) 

Silnik 2.0 TDI CAHA 170KM 

Zrobiłem adaptacje i wszystko działa. 

20230901_150317.jpg

Opublikowano

Witam. U mnie po czyszczeniu dpf wyskoczyła kontrolka spiralki oraz błąd P054400 i także pokazuje -270 stopni. Wiem już że to błąd czujnika temperatury spalin przed turbo. Mam jednak jeszcze pytanie czy w związku z tym trzeba jeszcze wymieniać czujnik różnicy ciśnień? No i jak skasować wartości dpf po wymianie. U mnie w okolicy ciężko o speca od vcds który przeprowadziłby kasowanie dpf oraz adaptację czujników

Opublikowano

Nie jeździj z uwalonym czujnikiem temp. gdyż dpf nie przeprowadza regeneracji. Raz dwa zapchasz dpf i będzie w najlepszym wypadku nadawał się do czyszczenia, a w najgorszym na złom.

Czujniki kup nowe oryginalne tylko z ASO, zarówno temp. jak i różnicy ciśnień (powinno się go po czyszczeniu/wymianie dpf także wynienić).

Kto i jak czyścił dpf?

Opublikowano

Czyszczenie było robione w firmie w tym wyspecjalizowanej metodą hydrodynamiczną.

Opublikowano

Po montażu wyczyszczonego dpf należy w sterowniku silnika (po uprzednim wpisaniu kodu dostępu), przeprowadzić w adaptacjach inicjalizację filtra dpf. Tutaj w zależności od tego jak dobrze został dpf wyczyszczony, wprowadzić odpowiednią wartość. 

Fabrycznie nowy dpf 0 km

Wyczyszczony (należy ocenić po wartościach różnicy ciśnień i natężenia przepływu) zazwyczaj między 20 kkm a 30 kkm.

Opublikowano

Dodatkowo przeprowadzić adaptację czujnika różnicy ciśnień.

Opublikowano

Dziękuję bardzo za pomoc.

Opublikowano

W zależności od sterownika silnika, czasami można tylko wyzerować ilość popiołu, a w innych można, tak jak wyżej opisałem, wprowadzić wartość w tyś. km . 

 

JxpJ5p0F7CsW0miy.10.jpg

Opublikowano

Czy po takiej inicjalizacji podczas wypalania wartość obliczona powinna spadać do 0?

 

Walczę u siebie z tym, że mi stosunkowo szybko nabija wartość obliczoną. DPF wyczyszczony, nie było z nim żadnych problemów, z tym że wypalał się co około 250 km. Na maszynie przed jak i po czyszczeniu wyniki były OK. Po założeniu na auto wyzerowałem wartość popiołu, sterownik ustawił wartość obliczoną na 0, zmierzoną na trochę ponad 5. Zrobiłem ponad 500 km do pierwszego wypalania, wartość zmierzona jak i obliczona nabijały się bardzo wolno, po pierwszym wypalaniu zmierzona spadła na około -3 a obliczona na lekko ponad 5. DPF wypala się co około 250 km, zmierzona oscyluje od -3 do max 4-5 a w tym czasie obliczona rośnie z okolic 5 do 23.5 i następuje regeneracja.

 

Zrobiłem również inicjalizację, ustawiłem przebieg na 0 km i od razu ustawiło zmierzoną na około 24 i rozpoczął się proces regeneracji. I znów obliczona spadła do lekko ponad 5. Z samochodem zero problemów, zero błędów, oleju nie bierze.Po prostu szybko nabija wartość obliczoną. Ten typ tak ma i czkawką odbija się soft po dieselgate?

Opublikowano
1 minutę temu, sebaa napisał(a):

Czy po takiej inicjalizacji podczas wypalania wartość obliczona powinna spadać do 0?

Inicjalizacja zeruje ilość popiołu nie sadzy. Ty piszesz, że rośnie Ci wartość obliczona. Nie ma wskazania wartości obliczonej i zmierzonej popiołu. Jest tylko wartość (obliczona) popiołu.

 

Wymieniłeś czujnik różnicy ciśnień na nowy? Dlatego zawsze zalecam jego wymianę, aby wykluczyć jeden z możliwych powodów niepoprawnej pracy dpf. W końcu ma bezproblemowo przez następne 150-200 kkm służyć.

 

W wyczyszczonych dpfach nie powinno się także ilości popiołu kompletnie zerować, gdyż one nie są nigdy w 100% wyczyszczone. Niewielka ilość popiołu zawsze zalega w filtrze. Gdy taki filtr kompletnie wyzerujesz, może to właśnie prowadzić do częstszego regenerowania, ponieważ sterownik silnika "wie", że dpf jest nowy ale parametry podane z czujników są wyższe niż powinny, więc oznacza to dla niego zaleganie sadzy. Z tego powodu startuje często regeneracje.

Po sofcie afery regeneracje mają miejsce częściej, bo dzięki temu softowi silnik generuje więcej sadzy. 

 

Opublikowano

I teraz nie wiem czy powinienem zerować ilość popiołu w dpf po czyszczeniu. Ponieważ u mnie na obdeleven pokazuje 9 g co odpowiada około 25000 km przebiegu a na vcds w okolicach 0. Wynika to z tego że przede mną ktoś wyzerował wartości dpf a wcale go nie wymieniał.

Opublikowano

Ale pisałeś wyżej, że dpf był wyczyszczony.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Inicjalizacja zeruje ilość popiołu nie sadzy. Ty piszesz, że rośnie Ci wartość obliczona. Nie ma wskazania wartości obliczonej i zmierzonej popiołu. Jest tylko wartość (obliczona) popiołu.

Nie rozumiemy się. Popiół popiołem i jego wartość wynosi 0 i jego zostawmy w spokoju. To co opisałem tyczy się sadzy. I moje pytanie jest proste, czy po wykasowaniu popiołu olejowego i inicjalizacji filtra wartość obliczona sadzy po procesie wypalania powinna spadać do 0? Bo tak to na chłopski rozum powinno działać. Wraz z zapełnianiem się filtra popiołem spada zdolność magazynowa dla sadzy, dlatego wartość obliczona sadzy podczas procesu wypalania nie spada do 0.

Może zapytam inaczej, czy w nowych samochodach wartość obliczona sadzy spada do 0, czy przyjmuje inną wartość?

 

1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Wymieniłeś czujnik różnicy ciśnień na nowy? Dlatego zawsze zalecam jego wymianę, aby wykluczyć jeden z możliwych powodów niepoprawnej pracy dpf. W końcu ma bezproblemowo przez następne 150-200 kkm służyć.

Wymieniony. Z ciśnieniami nie mam problemów. Na wolnych obrotach ciśnienie to 4-5 hPa, podczas takiej zwykłej płynnej jazdy "wokół komina" to okolice 10-15 max 20 hPa.

 

1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

W wyczyszczonych dpfach nie powinno się także ilości popiołu kompletnie zerować, gdyż one nie są nigdy w 100% wyczyszczone. Niewielka ilość popiołu zawsze zalega w filtrze. Gdy taki filtr kompletnie wyzerujesz, może to właśnie prowadzić do częstszego regenerowania, ponieważ sterownik silnika "wie", że dpf jest nowy ale parametry podane z czujników są wyższe niż powinny, więc oznacza to dla niego zaleganie sadzy. Z tego powodu startuje często regeneracje.

Też tak myślałem, z drugiej strony wydaje mi się, że wtedy powinien po prostu szybciej nabijać wartość zmierzoną. A u mnie wartość zmierzona dochodzi do 4-5 g a w tym czasie wartość obliczona ma już 23.5g i zaczyna się regeneracja.

Edytowane przez sebaa
Opublikowano

No właśnie ja teraz go wyczyściłem bo podejrzewałem że coś jest nie tak ale jak go kupowałem 2 lata temu to na obu programach pokazywało ze jest praktycznie nowy dpf a teraz wyszło że to mirki handlarze ze szwecji go tylko wyczyścili w systemie bo pewnie już wcześniej był z nim problem. Dlatego się pytam czy powinienem go jeszcze raz zerować skoro sam mówisz że czyszczenie do końca nie usunie popiołu a w tej chwili sterownik w aucie pokazuje stan dpf jakpo około 25000 km przebiegu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
5 godzin temu, idunnpl napisał(a):

Czyszczenie było robione w firmie w tym wyspecjalizowanej metodą hydrodynamiczną.

Witam, mógł byś podać koszty demontażu, czyszczenia i montażu dpf, czeka mnie to za jakiś czas, tak z ciekawości pytam. Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...