Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płukanie nagrzewnicy domowym sposobem w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zima za pasem a w audiolce temperatura jak na dworze przez cały czas. Dzisiaj postanowiłem coś z tym zrobić. Przeraziła mnie wymiana całej nagrzewnicy i koszta z nią związane. Mam nadzieję , że komuś pomogę tym postem.

Zaczynamy od zlokalizowania 2 przewodów dochodzących do ścianki grodziowej w okolicy akumulatora. Dolny co wynika z mojej obserwacji jest przewodem dochodzącym i zasila nagrzewnicę w gorącą wodę.

 

Następnie należy ściągnąć stare przewody i na każdy króciec nałożyć szlauch długość jak na zdjęciu.

 

Na końcu szlaucha który jest założony na górnym króćcu zakładamy lejek. Szlauch który jest zamontowany na dolnym króćcu powinien być podwieszony do góry (nie tak jak u mnie:facepalm:- trzeba uczyć się na błędach)

 

I teraz co wlewamy do nagrzewnicy ? generalnie wszystkie krety i tym podobne specyfiki odpadają - zostają domowe sposoby i produkty które nie reagują agresywnie z aluminium (ocet, kalgon, wszelkie środki do odkamienienia pralek, specyfiki do czyszczenia chłodnic, kwasek cytrynowy itp.) Ja zabawiłem się i przygotowałem roztwór z takich środków (cały roztwór był podgrzewany w garnku przed zalaniem nagrzewnicy 😞

 

Nagrzewnice zalałem ww roztworem dwa razy i przy każdym zalaniu odstawiłem na ok 1,5h. Następnie trzeba przepłukać obficie wodą (pod "włos"-tam gdzie jest zamontowany lejek), pod ciśnieniem ( ciśnienie nie może być wysokie bo rozszczelni nam nagrzewnicę-wszystko z wyczuciem)

Kolejny krok:

Zakładamy oryginalne przewody na króćce wlewamy do zbiorniczka wyrównawczego preparat do czyszczenia chłodnic w moim wypadku był taki:

 

i trzymamy włączony silnik na 4-5tyś obr. przez około 10-15 min. Następnie spuszczamy płyn z obiegu i zalewamy nowym. Cieszymy się ciepłym autkiem ;]

Mam nadzieję, że komuś pomogłem

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego będę robił czyszczenie przed świętami i mam kilka pytań:

1. Czy wiesz może jakie są średnice szlaucha potrzebne? Chcę zamówić i zastanawiam się jaka tam jest średnica.

2. Specyfik odkamieniający wlewamy do górnego kroćca a wodą płuczemy w kierunku przeciwnym - czy tak?

3. Jak poznać, że nagrzewnica jest zalana do pełna - środek wychodzi z drugiej strony szlaucha, tak?

4. Czy zlewać płyn chłodniczy przed procedurą?

5. Po co ten czas 15 minut na wysokich obrotach?

6. Czy trzeba później odpowietrzyć układ chłodniczy po ponownym zalaniu płynem chłodniczym?

Czekam na odpowiedź. :)

Opublikowano

Ja znalazłem na necie taki wątek- moim zdaniem fajny no i jest kilka rzeczy których tu zbrakło:

Naprawa nagrzewnicy Audi A4- climatronic.

Tym razem nieco na temat nagrzewnicy. Będzie na przykładzie Audi ale w zasadzie jest to metoda raczej uniwersalna. Należy się tylko upewnić gdzie są węże do i z nagrzewnicy.

Dalej już opisuję jak to zrobić w tematowym Audiku.

Objawem jaki wystąpił był brak grzania w kabinie. Silnik nagrzany do 90 'C i niezależnie od nastawy dmucha zimne powietrze.

Najpierw sprawdzamy czy mamy jakieś błędy na kanale 1 w climatronicu. Nie będę się na razie rozpisywał jak to sprawdzić bo na forach jest pełno informacji na ten temat.

Chodzi o to żeby zobaczyć czy problem nie tkwi gdzieś w zaciętych mechanizmach itp. Jeżeli się okazuje, że nie mamy błędów pozostają nam trzy opcje:

1) za mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym- sprawdzamy
2) zapowietrzony układ chłodzenia silnika lub zapowietrzona nagrzewnica
3) nagrzewnica zarośnięta kamieniem

Zakładamy, że poziom płynu jest w normie. Pozostaje nam sprawdzić czy nagrzewnica nie jest zapowietrzona. W takim razie szukamy węży od nagrzewnicy. Są między akumulatorem i serwem. Na jednym z nich (tym po lewej stojąc przodem do silnika jest mały otworek) Zdejmujemy zapinkę i odpalamy silnik. temperaturę ustawiamy na HI a obroty wentylatora na MAX. Teraz lekko ściągamy wąż i patrzymy co się dzieje. Powinno sikać płynem z tego otworka. Jeśli nic nie sika możemy go zdjąć całkowicie i zobaczyć czy w ogóle coś leci z króćca. Jak nic nie cieknie albo bardzo lekko to możemy przyjąć, że mamy zatkaną nagrzewnicę.

PS: jak robicie powyższe czynności to załóżcie rękawice. Lepiej się nie poparzyć jak robicie to na ciepłym silniku.

Teraz sprawa jest w zasadzie prosta:

  • gasimy silnik i odłączamy akumulator
  • przygotowujemy sobie wąż ogrodowy o średnicy wewnętrznej 19 do 20 mm, wiadro, taboret, kran do którego podepniemy wąż, pompkę, środek do udrażniania np. Valvoline.( tu ważna uwaga nie lejemy niczego co zniszczy nagrzewnicę czyli kreta itp. ważne aby kupując środek zwrócić uwagę by można go było stosować w aluminiowych chłodnicach/ nagrzewnicach lub jakie tam macie)
  • teraz zdejmujemy węże z kruciaków i zakładamy na nie węże ogrodowe tak jak na zdjęciu niżej:

Zdj%25C4%2599cie0208.jpgZdj%25C4%2599cie0207.jpg


  • Jeden wąż podpinamy do kranu a drugi wkładamy końcem do wiaderka/ miski. na nadkolu kładziemy jakiś ręcznik żeby nie pokiereszować sobie lakieru jak będziemy się opierać o samochód.
  • teraz lekko odkręcamy wodę. Patrzymy co leci albo i nie leci. Warto sprawdzić czy w kabinie nie pojawia się woda bo to może znaczyć, że mamy dziurawą nagrzewnicę. Chyba nie trzeba tłumaczyć, że wtedy już nie lejemy wody :)
  • dobra, woda płynie a w raz z nią błoto, rdza, szlam, kawałki kamienia. Odkręcamy nieco mocniej i płuczemy aż przestanie lecieć breja i śmiecie.

Taka mała uwaga. Dużo lepsze efekty płukania będą jak zastosujemy uderzenie hydrauliczne. przy odkręconej wodzie zaciskamy wąż dopływowy i szybko puszczamy- i tak wielokrotnie. Zwiększamy wtedy chwilowo ciśnienie podawane na wejście. Można też spróbować zaciskać wąż na wyjściu.

  • ta rura na zdjęciu oparta o zderzak jest po to żeby wsadzić w nią wąż na czas wylewania wody z wiadra żeby nam się błoto nie zrobiło pod nogami

Zdj%25C4%2599cie0206.jpg

  • teraz pora na lewatywę. Zakręcamy kran i wciskamy lejek w ten wąż co był w misce. Odkręcamy węża z kranu i wlewamy naszą magiczną mixturę do lejka. Czekamy aż sobie powoli wpłynie. Ja wymieszałem valvo z ciepłą wodą.

Zdj%25C4%2599cie0210.jpg



  • jeśli nie chce wpłynąć dobrowolnie to wtłaczamy ją tam pompką.

Zdj%25C4%2599cie0213.jpg


  • czekamy jakiś czas i znowu płuczemy przez jakiś czas

Czynność powtarzamy tak długo aż uzyskamy efekt który nas zadowoli. Potem składamy wszystko tak jak było, odpowietrzamy i w zasadzie powinno być już OK.

Z tego co czytałem niektórzy wlewają gorący ocet, kwasek cytrynowy, odkamieniacze do czajników ale jak wcześniej mówiłem wszystko na własną odpowiedzialność. Na zakończenie dodam, że nowa nagrzewnica kosztuje coś koło 40 do 60 zł tylko wymiana jest kłopotliwa i czasochłonna.

Opublikowano

za ten czas co poświecicie na porządne płukanie to można deskę ściągnąć i nagrzewnice wymienić :)

Opublikowano

zrobiłem i pomogło :banan:

Opublikowano

W sobote czyściłem nagrzewnice w b7 sprężarką, poł godziny mi to zajęło bo węże nie chciały się rozstać z nagrzewnicą. Wlać wode do nagrzewnicy i szczelnym połączeniem dmuchnąć cisnieniem w kierunku odwrotnym (górna prawa rurka). Sprężarka przemysłowa nada się w sam raz. Kolega nigdy nie wymieniał płynu chłodzącego, a auto ma od nowości...

Opublikowano

pomogło częsciowo, docelowo wymieniłem nagrzewnice

Opublikowano (edytowane)

Kolega w pierwszym poście zmieszał wszystkie preparaty, błąd, mogą różnie reagować jeden może być zasadowy inny kwaśny co je razem neutralizuje, na kamień tylko i wyłącznie kamix, nic nie jest więcej potrzebne,
Ja nie mam problemów z ogrzewaniem ale kamixem przepłucze bo teraz zmieniam płyn w chłodnicy

O i zrobiłem, gorąca woda kamix pompka akwariowa i z 20 min i nagrzewnica bez kamienia, Ale jeśli jest zawalona innym syfem np środkiem do uszczelniania chłodnic to już nic nie pomoże tylko wymiana. Dodam że pompeczkę miałem malutką więc był mały problem żeby ruszyło ale jakoś się udało , Wody proponuje z pół wiadra , mnie się porozlewało dlatego tak na dnie

https://goo.gl/photos/xYKBcmYqmXydkUFQ6

Jak ktoś chętny na zabieg i z okolic zapraszam

Edytowane przez kt65c453
Opublikowano (edytowane)

Dziś zrobiłem odkamienianie nagrzewnicy i super efekt ! :) Polecam ten sposób ! Zamontowalem 2 węże na zewnętrzne króćce od nagrzewnicy, przelałem ciepłą wodą z odkamieniaczem, później z kwaskiem cytrynowym a na końcu czystą pod ciśnieniem. Wtedy wyleciały wszelkie paprochy. Na końcu przelałem płynem chłodniczym by pozbyć się wody z układu i odpowietrzyłem go porządnie. Wszystko działa jak należy :)

Jedyny moment , w którym mnie sytuacja zaskoczyła to po zdjęciu górnego węża z nagrzewnicy, kiedy to płyn chłodniczy zaczął się lać po cąłym silniku :P 

 

EDIT: Po użytkowaniu przez jakiś czas samochodu wszystko niestety wróciło do normy. Auto słabo grzało, w niektóre dni praktyczne w ogóle. Po dłuższym wyjeździe (ponad 600km jednego dnia) przez jakieś dwa dni było trochę lepiej ale znów szału nie ma... ehhh :)

Edytowane przez Zeva
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

ja tylko raz plukalem nagrzewnice ale pomoglo tylko na chwile,wiec moim zdaniem lepiej wymienic nagrzewnice niz bawic sie w plukanie

Opublikowano

Ja płakałem w nie jednym aucie i efekt był stały

Opublikowano

Takie płukanie pomoże tylko chwilowo. Jak ktoś ma zapchaną nagrzewnicę tak, że już mu sie kruszy kamień (widziałem takie) to żadne płukanie nie pomoże. To już lepiej kupić uzywaną za 50-100zł i mieć spokój na dłużej.

Opublikowano
43 minuty temu, aiwer napisał:

Takie płukanie pomoże tylko chwilowo. Jak ktoś ma zapchaną nagrzewnicę tak, że już mu sie kruszy kamień (widziałem takie) to żadne płukanie nie pomoże. To już lepiej kupić uzywaną za 50-100zł i mieć spokój na dłużej.

A skąd wiesz co jest w środku tej używki? W poprzednim samochodzie po kuracji octem z gorącą wodą i płukaniu pod ciśnieniem w obie strony zapomniałem o braku ogrzewania na długo. Tylko trzeba to zrobić dokładnie.  Jesli miałbym wymienic to tylko na nówke sztukę.

Zawartość dodana 14 minutes later
Dnia 4.02.2017 o 16:47, Zeva napisał:

EDIT: Po użytkowaniu przez jakiś czas samochodu wszystko niestety wróciło do normy. Auto słabo grzało, w niektóre dni praktyczne w ogóle. Po dłuższym wyjeździe (ponad 600km jednego dnia) przez jakieś dwa dni było trochę lepiej ale znów szału nie ma... ehhh :)

A dlatego się tak dzieje bo prawdopodobnie cały układ chłodzenia jest zaciapany, a nie daj by ktoś kiedyś nasypał czy nalał jakiegoś uszczelniacza do chłodnichj bo mu ciekło to wtedy jest sajgon

 

Opublikowano

Nigdy nie miałem problemów w nie jednym aucie z nagrzewnicą, po przeplukaniu kamixem. Po tym jest jak nowa chyba że jest zaklejona uszczelniaczem do chłodnic to już tylko wymiana

Opublikowano

No niestety moja była.... I jak przedmówca napisał, kamix nic nie dał.... 

 

znajdę kiedyś tego co mi taką sprzedał :D

Opublikowano

Co do tej chemii to można stosować bez obawe? Nie uszkodzą w jakiś sposób silnika czy przewodów gumowych?

 

Opublikowano
Co do tej chemii to można stosować bez obawe? Nie uszkodzą w jakiś sposób silnika czy przewodów gumowych?  

 

Jest pisane wyraźnie , przynajmniej przeze mnie tylko nagrzewnica, Jednak nie jest , kamix tylko nagrzewnica choć znam takich co cały układ płukali ale ja nie polecam , po topompka żeby nagrzewnicy nie demontować a nie lać do całego układu

 

 

 

Opublikowano

ori nagrzewnica dziala jak filtr, zbudowana jest z 30 rurek w ktore powkladane sa spiralki, majac zasilanie i powrot od gory caly syf ktory juz wpadnie do nagrzewnicy osadza sie na samym spodzie rurki i powoli zatyka kolejne rurki, zadne srodki pluczace nie sa w stanie tego ruszyc jak juz rurka jest przytkana a podpiecie duzego cisnienia wody w celu wyplukania wszystkiego tylko zlamie nam gorna plastikowa przegrode pomiedzy zasilaniem i powrotem i wtedy nagrzewnica nie zagrzeje juz ani jedna rureczka :D mowie jak jest w rzeczywistosci, plukalem wszystkim czym sie dalo i efekt byl mizerny, tylko po wymianie na nowa poczułem co to znaczy miec cieplo w aucie po przejechaniu kilku kilometrow :) po przejechaniu 1km juz leci cieple powietrze, a po przejechaniu 5km juz trzeba skrecic ogrzewanie do 1/3 mocy grzania bo jest goraco, tak ze nie wierze w octen i inne cudowne specyfiki ze sklepy co wyczyszcza nagrzewnice :) 20 letniej nagrzewnicy nic nie wyczysci, pozdro

Opublikowano (edytowane)

Panowie dzisiaj płukałem swoją nagrzewnicę tym oto sposobem 

Jednak okazało się że dmucha ciepłym powietrzem dopiero gdy silnik ma powyżej 2,5 tysiąca obrotów. Jakieś pomysły?? Czy aby się dostać do nagrzewnicy konieczne jest wyjęcie całej deski? A może problem nie leży po stronie nagrzewnicy? Wiem że podobne tematy były jednak mało kto po uporaniu się z problemem ma chęć się tym podzielić, zazwyczaj temat umiera..

Jeszcze jedno na necie są dwa rożne rodzaje nagrzewnicy nie wiem dokładnie którą należy kupić jedna ma wystające rurki druga nie...

Edytowane przez koszal
Opublikowano
Panowie dzisiaj płukałem swoją nagrzewnicę tym oto sposobem 
Jednak okazało się że dmucha ciepłym powietrzem dopiero gdy silnik ma powyżej 2,5 tysiąca obrotów. Jakieś pomysły?? Czy aby się dostać do nagrzewnicy konieczne jest wyjęcie całej deski? A może problem nie leży po stronie nagrzewnicy? Wiem że podobne tematy były jednak mało kto po uporaniu się z problemem ma chęć się tym podzielić, zazwyczaj temat umiera..
Jeszcze jedno na necie są dwa rożne rodzaje nagrzewnicy nie wiem dokładnie którą należy kupić jedna ma wystające rurki druga nie...
Co użyłeś do płukania? Najlepszy jest kamix w proszku i gorąca wodą, jak on nie pomoże to prawdopodobnie ktoś kiedyś użył uszczelniacz do chłodnic a to paskudztwo zaklei na amen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...