poiuytkoksu Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Witam Mam od niedawna Audi a4b5 1.8T 150km 2000r. Avant i mam takie pytanie, bo moim zdaniem słabo ten samochód się zbiera jak na 150km. Na 1,2,3 idzie tak od 3tys w miare, ale juz na 4 czy 5 to jest mułowaty. np jak jade ok 100km/h na 5 i chce wcisnac gaz żeby przyśpieszyć to jedzie jak by miał z 90km. Jak wrzuce na 3 to coś tam idzie ale to już na wysokich obrotach. Myślałem, że jak z turbiną to będze w miarę ciągnął od 2, 2-5tys a tu jestem zawiedziony. One takie sa zamulone czy ja mam coś nie tak??
Galetto Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 O jakim kodzie siedzi tam silnik? Przydały by się logi dynamiczne.
kfiat_man Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 silnik 150km, ciągnie ładnie tylko na 2 i 3 biegu, taka moja opinia. Poza tym nie podałeś żadnych konkretów a odczucia potrafią być czysto subiektywne.
poiuytkoksu Opublikowano 5 Października 2013 Autor Opublikowano 5 Października 2013 szczerze to jestem laik trochę w tym temacie i nie wiem jak sprawdzić kod silnika i te logi dynamiczne.
Tabasko Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Kod silnika masz na wlepie oraz silniku.
Mopar Opublikowano 14 Października 2013 Opublikowano 14 Października 2013 Kolego, najprościej w świecie, to złap się z jakimś Kolegą, który ma tyle co Ty, lub trochę mniej mocy od Ciebie z napędem FWD i pójdźcie kilka razy 0-150km/h i będziesz miał punkt odniesienia na jakim biegu idzie, na jakich obrotach idzie.. Najlepiej byłoby zrobić logi dynamiczne przepływomierza, ewentualnie hamownię, jeśli chcesz trochę zgłębić temat. Jeśli nie wiesz jak zrobić logi dynamiczne, to najlepszym pomysłem byłoby zmienienie miejscowości w profilu z "aaaa" na coś bardziej realnego i napisania do cłopaków z regionu, którzy temat ogarniają, w ciągu jednego spota byś miał wiedzę początkującego mechanika Jeśli chodzi o kod silnika, to szukaj w okolicy koła zapasowego pod podłogą bagażnika trzyliterowego oznaczenia, np. AEB, AJL. Generalnie zgadzam się z kfiat_manem, że odczucia, zwłaszcza z 1.8T są subiektywne i każdy kierowca widzi swoje auto inaczej. Powodzenia.
redline Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Witam wszystkich audi maniaków:-) Podłączam się do tematu kolegi bo mam problem ze swoją A4 B5 Avant 1.8T ANB 2000 rok z LPG. Auto kilka miesięcy temu straciło na mocy w całym zakresie obrotów. Wcześniej była "rakieta" a teraz to auto w ogóle nie idzie, chodzi jak zwykłe 1.8 albo nawet gorzej. Już witki mi opadły bo nie wiem co mu dolega. W ramach próby usprawniania auta jako pierwszą wymieniłem przepływkę na nową BOSCH 06A 906 461 L; zmieniłem świece na NGK dedykowane, zmieniłem cewki również NGK bo miałem stukowe - teraz już nie ma; wymieniłem uszczelniacze wtrysków benzynowych bo było brudno wokół nich, wymieniłem trójnik odmy bo mój się rozleciał, zmieniłem zawór DV na nowy z ASO ten mocniejszy z ...710N; mierzyłem wydajność pompy paliwa, ale metodą objętościową - podczas 15sek pompa napełniła 0,5l naczynie, więc chyba jest ok. Podstawiałem także n75, ale używkę. Co więcej wyrzuciłem zawór EGR (zaślepka w bloku), brak suszary, ogólnie cały SAI wyrzucony, został tylko zaworek sterujący z wpiętą wtyczką, przewody pozaślepiane. Przepustnica czyszczona i zaadaptowana (ciekawostka, że po wyczyszczeniu jej samochód odżył i prze około 5 km szedł tak jak rakieta). Katalizator wywalony, klapka od WG na swoim miejscu. Wirnik turba kręci się lekko, nie czuć luzów. Sonda lambda wymieniona na ori BOSCH. Auto obecnie nie wyrzuca błędów, jedyny który się pojawiał to błąd mieszanka za uboga system to lean (mult). Jedyny problem jest z korektą długoterminową, która osiąga wartości z zakresu 10-20% nie ważne czy po wykasowaniu błędów jeżdzę na LPG czy benzynie (ciągle ta sama sytuacja) nie słychac nieszczelności. Zauważyłem, że wartości Spec boost przy wciskaniu gazu na biegu jałowym i engine load wstaja bardzo ospale. Kiedyś delikatne wciśnięcie gazu powodowało gwałtowne i szybkie wkręcenie motoru na obroty a teraz wskazówka obrotomierza wolno wstaje i wolno spada. Nie mam już sił do tego auta. Może ktoś z was pomoże mi w temacie będe wdzięczny. Poniżej zamieszczam niektóre logi auta: kanał 020: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM kanał 115: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM kanał 002 115 060 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM zlogowałem 060 z racji podejrzenia przepustnicy. co wy na to? kanał 002: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM poniżej logi 002 115 118 logi zsumowały mi się z robionymi przed tygodniem, ale co ciekawe tydzień wcześniej auto chwilowo lepiej chodziło. VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM wiem, że to nie sposób na pomiar, ale spójrzcie jaki wydźwięk ma sytuacja w kanale 115 kiedy dodaje gazu i odpuszczam i tak kilka razy, Spec boost stoi w miejscu a Actual rośnie nieznacznie. Czy tak ma być? kanał 115 z wciskaniem i odpuszczeniem gazu VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM kanał 032: którkoterminowa 0,9%; długoterminowa: 11,5% logi robione na PB po skasowaniu błędów i przejechaniu kilku km. Będe wdzięczny za wszystkie sugestie i pomoc w rozwiązaniu problemu.
Łukasz13 Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Oglądając Twoje logi widać że faktycznie zadana wartość doładowania jest niska i dlatego auto nie ma seryjnej mocy, tylko w tym małym logu co piszesz ze ci się zsumowały zadane ciśnienie było prawidłowe, dlatego auto lepiej szło. Z tych logów co dałes wszystko wygląda ok oprócz spec bost, mysle że temat z przepustnica może być dobrym tropem, jesli ecu nie dostaje sygnału że przepustnica jest otwarta na 100% to tez nie daje maksymalnego doładowania. Co do sprawdzania na jałowym w 115 to normalne zachowanie, nie ma obciązenia dlatego spec boost sie nie podnosi. Spróbuj jeszcze raz zaadaptować przepustnice i wtedy zrób loga czy spec boost sie podniósł, najlepiej by było podmienic przepustnice od kogoś na chwile. Możesz jeszcze zorobić loga z grupy 117 tam są wartosci kata pedału gazu i przepustnicy. Co do korekty w bloku 032 to prawdopodobnie przepływka zaniza wartosci, ta co kupiłes to na pewno oryginalna? Bo coś dziwne niskie daje odczyty, ta stara jak mierzyła tak samo?
Dev Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Zdejmij przewod on N75 do aktuatora w turbo i sie przejedz. Jak nic sie nie zmieni to trzeba zajrzec do WG w turbo
redline Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Dzięki wielkie za cenne sugestie, przepływka rzeczywiście z tego co wiem to powinna dawać około 120g/s przy 5500, ale jest nowa bosch'a i mam na nią rachunek i gwarancję, może warto byłoby ją zareklamować, a stara dawała najwięcej około 90-93g/s, jutro zrobię log 117 i postaram sie zrobić test z odpięciem wężyka od WG. Już kiedyś około 2 miesiące temu go odłączyłem i poszedł jak wściekły aż do przeładowania. Aha i jeszcze jeden błąd dziś wyszedł 00562 czujnika temperatury oleju G266 (ale chyba to nie ma wpływu na nic) przy ostatniej wymianie oleju wymieniałem go na tani zamiennik i już się chyba nadziałał. W tych wozach widzę, że nie ma co oszczędzać;-) Mam wrażenie, jakby teraz był w jakimś trybie serwisowym bo tydzień temu jak widać w tym zsumowanym zadawał dużo więcej teraz spec tylko 1400. Postaram się w najbliższym czasie podstawić drugą przepustnicę ---------- Post dopisany at 19:45 ---------- Poprzedni post napisany at 19:13 ---------- dodaje log 117 dynamiczny i na wyłączonym silniku wciskając płynnie pedał gazu VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM a tu log 117 115 002 razem VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM jak według Was panowie to wygląda?
Łukasz13 Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Teraz porównałem wartości sec boost i innym anb i wygląda że sa ok, we wcześniejszym logu miałeś zadane większe ciśnienie bo w miałes wyższa temp. w dolocie ok 30 st. a w ostatnich logach temp. nie przekracza 20 st dlatego zadane jest mniejsze, a temp. w dolocie ma duży wpływ na zadane cisnienie. Także temat z przepustnicą chyba nic nie pomoże, trzeba zając sie tematem z mało wskazująca przepływką czyli sprawdz szczelność od filtra do turbiny, podmiana przepływki na inną. ---------- Post dopisany at 19:57 ---------- Poprzedni post napisany at 19:46 ---------- Wartości w 117 wygladają dobrze ecu dostaje prawidłowy sygał z pedału gazu i z przepustnicy, pozostaje sprawdzic to co pisałem wczesniej.
redline Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 dzięki Łukaszu za zainteresowanie w temacie, postaram się jutro podłączyć go pod kompresor, już kiedyś robiłem próbę ciśnieniową i dałem w dolot około 0.8bar, i nigdzie nie syczało za wyjątkiem wtryskiwaczy, dlatego wymieniałem uszczelnienia na nowe, ale fakt faktem gdzieś ubywało ciśnienia powoli, przy czym jedyne co słychać było to bulgotanie oleju gdzieś w silniku, Podepnę go jutro jeszcze raz i sprawdzę czy może wyszło coś nowego. Pytanie czy do próby ciśnieniowej odpina sie coś więcej poza zaworem odmy z TIP'a? Mam stare dwie przepływki to podstawię i zobaczę co się zmieni.
Łukasz13 Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Bulgotanie jest normalne, do próby odpinam tylko ten zaworek, ale jak sprawdzałeś już szczelność to wątpie żeby wyszła teraz dziura przez która mógłby ssac lewe powietrze pomijając przepływkę, więc juz nie mam więcej pomysłów poza nią samą.
redline Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Pomimo wszystko sprawdzę ciśnienie bo po wymianie uszczelnień nie sprawdziłem, a przepływkę podmienię na stara i zobaczymy co pokaże. Najwyżej te nową oddam na wymiane. ---------- Post dopisany 02-11-2013 at 10:57 ---------- Poprzedni post napisany 01-11-2013 at 20:39 ---------- Od rana wziąłem sie do roboty, zrobiłem próbę ciśnieniową i okazało się, że wygląda wszystko szczelnie, po nabiciu 0.8 bar nie słychać żadnego syczenia, ciśnienie baaardzo powoli zaczyna spadać, ale to chyba normalne. Mam pytanie jaki powinien być przepływomierz w 1.8T ANB z jakim numerem? Bo wg ETKA i serwisu to do mnie powinien iść ten o numerze 06A906461D, a moje auto od kiedy kupiłem je miało przepływkę 06A906461L i znakomicie na niej latało. Dlatego przy kupnie nowej kupiłem analogicznie tą z końcówką L. Dla porównania wrzuciłem dziś przepływkę starą i zrobiłem log 002: stara przepływka 461L kanał 002: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM a wrzuciłem również dziś przepływkę z 461D i oto wynik 002: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM co najciekawsze po przejechaniu kilku kilometrów korekta długoterminowa poszła na -0,8% a na nowej przepływce ale z "L" była około +11% pomimo to auto nadal mulaste przez cały zakres obrotów; już nie wiem co mam robić:-(
Łukasz13 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 No i widzisz na tej starej przepływce są lepsze wskazania niż na tej z L korekta też prawidłowa, powinien lepiej chodzić, jak masz możliwość to podmien tą nowa 461L na 461D, ogólnie troche mnie zastanawia ten niskawy spec boost, ale byc może w anb tak jest, są jakies błedy w ecu?
redline Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 obecnie wsadziłem starą 461D i przejechałem na pb ponad 60km i korekta długoterminowa jest obecnie 2,8% i w tych okolicach się utrzymuje, ale auto nie zbiera się z dołu, nadal wskazówka obrotomierza po przegazowaniu leniwie się podnosi, do 3 tyś obrotów jest mułowate dopiero powyżej zaczyna lepiej iść ale szału nie ma, jest dokładnie to o czym mówisz niski Spec Boost, brak jest elastyczności na każdym z biegów żeby cokolwiek w miarę przyśpieszała to trzeba ją do oporu na każdym biegu do dechy cisnąć. Martwi mnie to niskie spec, nie wiem co za nie odpowiada, może coś z WG się dzieje albo n75 niedomaga już nie wiem sam, ....odczucia są takie jakby ktoś dużą przyczepę do niego przyczepił, Łukaszu a Ty wiesz jaka przepływka z jakim symbolem siedzi u Ciebie w AWT? w ECU żadnych błędów ehhh....
Łukasz13 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Za spec boost odpowiada tylko ecu na podstawie czujników i położenia pedału gazu dobiera wartość dołądowania, wg i n75 jest w porządku bo turbo uzyskuje zadana wartość ciśnienia i utrzymuje ją bez problemu, gdyby było cos gruszka czy n75 to albo by przeładowywał albo nie utrzymywałby zadanego ciśnienia a tak nie jest. Może się poprostu przyzwyczaiłeś, ile zajmuje mu dojscie do setki? ja u siebie ma prawdopodobnie 461L.
redline Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 devastation...nie zrzucałem jeszcze przewodu z aktuatora, ale zrobię to jutro albo najpoźniej w poniedzialek i zobaczymy czy bedzie lepiej szła ..mówisz Łukaszu, że to ECU ustala spec na podstawie odczytu z czujników ...hmmm intryguje mnie cały czas ta przepustnica, ale skoro parametry ma ok to nie jej wina, ale przypomniałem sobie, że wtedy kiedy dobrałem się do niej to oprócz niej wyczysciłem z oleju czujnik ten w dolocie obok niej... może to on jest winowajcą tego całego zamieszania? moje odczucie jest takie, że ten cały bigos robi jakaś pierdoła elektroniczna
Łukasz13 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Ten czujnik to wlasnie mierzy temp. Powietrza dolotowego a ma to wplyw na doladowanie trzeba sprawdzic czy podaje wlasciwe wskazania do ecu Wysłano z U20i z użyciem Tapatalk ---------- Post dopisany at 21:57 ---------- Poprzedni post napisany at 21:52 ---------- To ta temp. W grupie 118 i wlasnie w tym ostatnim logu byla dziwnie niska to moze byc wlasciwy trop sprawdz czy temp. Rano przed odpaleniem zgadza sie z temp. Otoczenia. Wysłano z U20i z użyciem Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się