arczi_a4 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Czujnik oleju w misce a właściwie jego analiza stanu oleju zależna jest od oleju, temperatury no i oczywiście stanu oleju.Pomijając ewentualną jego usterkę jeśli wlewacie olej zgodny ze specyfikacją VAG to problemów nie będzie. Np. na Mobilu, Lotosie tak się zdarza a na Castrolu Edge nigdy. Sprawdziłem to na Mobilu 5W40 i kontrolka zaświeciła się po 2000km, po zalaniu Castrolem Edge 5W40 przejechane 13000km ani raz. Czyli kwestia miarek - nie czujników temp. chłodziwa - nie jakości oleju (takie co lubi grupa VAG - bo czujnik do nich był skalowany - kalibrowany) - TAK No tak ale u mnie by się to nie sprawdziło bo zalałem tym samym olejem co wcześniej (Castrol Edge) i kontrolka się zapaliła, chyba że... mnie mechanior okantował ...? Celował bym u mnie w ten czujnik chłodziwa jednak, tylko... jeśli się schrzanił to dziwne że tak akurat po wymianie oleju... Hmmm... No nic muszę jednak poczekać aż się ponownie zapali i wtedy go przevagować a jeśli nic nie wyjdzie to zainwestuję najwyżej jeszcze raz w wymianę oleju i zobaczymy...
thenaturat2 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Może być faktycznie czujnik walnięty i co jakis czas będzie fiksował. komp nie pokazywał żadnych błędów?
muszka76 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 u mnie wczoraj zaswiecila sie kontrolka poziomu oleju wiec dolalem około 0,5l sprawdziłem stan i jest pod maxem ale kontrolka nie zgasła.Czy ona zgasnie sama po jakims czasie(jezeli wszystko jest ok)czy trzeba skasowac blad ?
Wihajster Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 u mnie wczoraj zaswiecila sie kontrolka poziomu oleju wiec dolalem około 0,5l sprawdziłem stan i jest pod maxem ale kontrolka nie zgasła.Czy ona zgasnie sama po jakims czasie(jezeli wszystko jest ok)czy trzeba skasowac blad ? powinna sama zgasnąć
Pawelkiwi Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Sama zgaśnie po otwarciu maski. Sprawdź czy działa Ci czujnik maski, może to jest przyczyną.
aras.gd Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Od kilku dni jestem posiadaczem Audi A4 B7 Avant 2.0 TDI w automacie. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się że w silniku jest dość duża ilość oleju ( na bagnecie wskazuje o ok 0,5 cm od maksymalnego poziomu) poza tym podczas jazdy z prędkością 180 km/h auto przestaje się rozpędzać i praktycznie zostaje na tej prędkości. Co może być przyczyną - proszę o pomoc
jarfab0511 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2014 moze wtryski leja?? paliwo nie zostaje spalane i przedostaje sie do oleju?!!! a jak z paleniem po dłuzszym postoju nie kreci dłuzej?
aras.gd Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 jak na razie nie mam zastrzeżeń co do silnika- obroty na stałym poziomie- nie skaczą. silnik nie szarpie chodzi płynnie. nie widać żadnego dymu z wydechu. Zastanawiam się czy wcześniejszy właściciel po prostu nie przelał oleju- słyszałem że nie trzeba dużo przelać aby wskazywał na bagnecie dużo za dużo. Dzisiaj go odessałem i zostawiłem na poziomie poły normy- będę obserwował co się dalej z nim dzieje
VesslaN Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Dziękuję za temat. Wczoraj męczyłem się z odczytem poziomu oleju za pomocą bagnetu. Przejechałem odcinek jakieś 14 km. Postawiłem samochód na równym, odczekałem około 50 min. No i jazda z bagnetem. Wyciągam - dokładnie czyszczę i wsuwam - za cholerę nie wiem czy jest pod maxem, czy jest ma maxie ... Ta kuleczka która jest za maxem mi sie zawsze upaprze olejem ... kurde nie wiem sam jak to czytać. Kolego SotoM jakoś nie mogę zakapować twojego patentu ze szmatką.
SotoM Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 odbij mokra podzialke na szmatce i widac gdzie miarka byla na skali mokra a gdzie sucha.
VesslaN Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 A nie zrobi się na niej "kleks" ?
niestandardowy Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Od kilku dni jestem posiadaczem Audi A4 B7 Avant 2.0 TDI w automacie. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się że w silniku jest dość duża ilość oleju ( na bagnecie wskazuje o ok 0,5 cm od maksymalnego poziomu) poza tym podczas jazdy z prędkością 180 km/h auto przestaje się rozpędzać i praktycznie zostaje na tej prędkości. Co może być przyczyną - proszę o pomoc masz dpf?
fafa61 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Witam, ostatnio pisałem ,że dolewam ponad litr oleju na niecałe 12 tys km, I podczas następnej wymiany która była u mnie 7 tys km temu zauważyłem bardzo dużą różnicę, a dokładnie dolałem do obecnej chwili niecałe 200 ml, Co mogło spowodować taki duży spadek ?, Nie bierze mi tak dużo oleju jak poprzednio. W sumie to jestem Mam prawie 10 tyś przelatane od wymiany a dolałem tylko tyle co napisałem ostatnio , Nie zebym się martwił ale oby tak zostało ---------- Post dopisany at 18:14 ---------- Poprzedni post napisany at 18:11 ---------- Ja robie tak, wyciągam bagnet i kłade z boku, czekam trochę jak olej zejdzie i wkładam czysty bagnet i wtedy dokładnei widać jaki jest poprawny poziom oleju, te bagnety w B7 to chyba na złośc zrobili kierowcom, w B6 to był bagnet.........
niestandardowy Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Ja co 12.000 inni co 10.000 byle nie jak zaleca producent long-life 30.000... Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka
SotoM Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 jesli autem trzaskasz km jak np w moim przypadku dziennie 50km to ja zmieniam co 10kkm i dla mnie ten olej to czarny syf.
thenaturat2 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 A sprawdź czy masz prawidłowy bagnet?
Pawelkiwi Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Olej z diesla to zawsze czarny syf. Jak kiedyś zlewałem 1000km po wymianie to tez był wydawało się w stanie tragicznym. Przebiegi long life to tragiczne męczenie silnika - nikomu nie zalecam. Na miarce masz dwie kuli. Odbij ich ślad na papierze toaletowym wraz z zawartością pomiędzy a będziesz miał wskazania.
thenaturat2 Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 Olej z diesla to zawsze czarny syf. Jak kiedyś zlewałem 1000km po wymianie to tez był wydawało się w stanie tragicznym.Przebiegi long life to tragiczne męczenie silnika - nikomu nie zalecam. Na miarce masz dwie kuli. Odbij ich ślad na papierze toaletowym wraz z zawartością pomiędzy a będziesz miał wskazania. Dobrze mówisz że te oleje long life to jedna wielka bajka. Ciekawe kto śmiga 30 tyś bez wymiany? Pewnie zaraz znajdą się znawcy co powiedzą że to w niczym nie przeszkadza. Sam wymieniam co 10tyś.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się