Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zalety i wady 2.0TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie nie wiem o co jej chodzi 80-tka lata aż miło,a ta wydziwia,co robi np lubi zaworami zadzwonić przy odpalaniu,troche też go pije,zaraz po wymianie rok temu czułem że turbo minimalnie później wstawało na niedogrzanym silniku no i to tyle niedogodności,uparła się i już :facepalm:

Opublikowano

No wiesz to że u mnie jakoś nie bardzo się sprawdza to nie znaczy że jest zła,po rozgrzaniu silnik pracuje ładnie bez żadnego stukania pukania dziwnych dźwięków.Nie wiem może to jest efekt przejścia z Castrola poprzedzonego płukanką,gdzieś tak raz czytałem że czasem się tak dzieje,a później przestaje więc nie skreślam tej oliwy,wręcz przeciwnie myślę ją ponownie zalać. :)

Opublikowano

Ten dzwiek co wczesniej wstawialem to nie byla wiskoza, to musial byc ten poluzowany lancuch pompy co mi sie zerwal i narobil niezlego bajzlu, po naprwaie ucichlo i tez tak nie wibruje mi w srodku jak wczesniej, takze ku przestrodze. Autko smiga i znowu ni emoge sie doczekac zeby do niego wsiasc, chcialbym wyciac katalizator i wlozyc downpipe ale ciezko znalezc ten kwalek rury, ktos cos wie moze?

Oliwe wlalem Millers 5w40.

Opublikowano

no i git ,dobrze że autko już w pełni zdrowe :) jakieś własne obserwacje co do oleju , ciszej? głośniej? tak samo? niedawno też pokusiłem się na 5w40 millersa i lada dzień bedzie wymiana.

Opublikowano

W porownaniu do 5w30 ktorym plukalem to jest ciszej

Opublikowano

spoko

Opublikowano

Zamowilem tez dzisiaj ze szwabowni dowpipe, bede wypindalal katalizator :)

Opublikowano

ile za downpipe? tez zaczynam o tym myslec..

Opublikowano

Mial wystawione na ebayu szwab za chyba 170 euro ale przyjal oferte za 144 z przesylka

Opublikowano

Panowie na co przede wszystkim zwrócić uwagę kupując 2.0 TFSI? Noszę się z zamiarem powrotu do B7 (miałem kiedyś BRD 170KM :facepalm: ) więc sam samochód jest mi bardzo dobrze znany ale już ten silnik jest dla mnie czarną magią.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź dźwięk silnika żeby nie klekotał jak diesel bo na początek będą wydatki. Na oględziny warto poprosić kogoś kto lata takim autem i zna się na rzeczy. Nie ma okazji za dobry egzemplarz trzeba zapłacić.

Edytowane przez Madox123
Opublikowano

Witam Panowie, jestem świeżak na forum i nowym właścicielem a4 b7 sedan 2,0l, 200KM quattro w automacie, 2006 rok. Jestem przed wymianą rozrządu, pompy wody i oleju silnikowego. Wczoraj zauważyłem poruszając się na 3 lub na 4 z prędkością około 50- 60km/h, że pojazd wykonuje takie krótkie ,,żabie skoki'' jakby coś go hamowało na sekundę i odpuszczało na 2-3 sekundy i znów to samo. Również nasłuc**jąc motor wówczas też jakby zmiejszał obroty i zwiększał. Nie wiem co może byćnie tak. Jeżeli przerzuce z drive lub sportu na luz to jest wszysko oki. Może ktoś się z tym już spotkał i mi podpowie co się dzieje z autem.

Opublikowano

Witam.Panowie czy przebieg ok 340tys dla 2.0tfsi to juz za duzo dodam ze silnik na 2500km bierze 200ml zalany jest castrolem.Prosze was o szybka odpowiedz.Pozdrawiam

Opublikowano

340 Tys to dużo :) zalezy też co bylo robione juz w silniku napinacze , turbo , cewki … ( silnik to nie wszystko ) zawias , łożyska karoseria wnętrze. przy takim przebiegu może być różnie . :)

Opublikowano

Napewno jest nowe turbo a co do cewek to nie wiem.Jakich napinaczy od rozrzadu? auto do konca serwisowane w de tylko ze licznik cofniety.

Opublikowano

Z racji tego, że teraz już mam ten silnik 4 miesiąc to wypowiem się co nieco. Z zalet to moc podatność na mody spalanie zależy czy 11.5l to dla kogoś dużo dla mnie tragedii nie ma w dodatku przyjemnie brzmi na wyższych obrotach i nie jest bardzo głośno po prostu samochód się odpycha rewelacyjnie . Po programie 250km spalanie to ok 11.5l lecz mam quattro i cieżką nogę śmiało emerycko da się robić 10l w trybie mieszanym ale 70% miasto 3-4 bieg.Na trasie 8-9l to jest uczciwe spalanie liczone z każdego baku a nie fisa ;) . Wady to głównie napinacz oraz łańcuch który jest drogi w wymianie przez co silnik klekota niemiło przy tym oraz popychacz pompy paliwa na, który trzeba zwracać uwagę, często gęsto padać lubią cewki, zdarza się problem z olejem ale u mnie nie ma go silnik jeździ na LM 5w40 high tech ubyło może 200ml na 1.5tyś km także między wymianami raczej nie trzeba będzie dolewać tak jak w 2.0tsi :D największa wada tego silnika to droga instalacja gazowa . Silnik do codziennej jazdy po +50km raczej wychodziłby drogo także do pracy codziennie daleko nie nadaje się z racji kosztów paliwa za to idealny jest jako weekendowe auto i krótkich tras nawet codziennych i przebiegów rocznie ok 10tyś km -15tyś km do większych to diesel lub 1.8T w gazie. Póki co silnik uważam za udany wiadomo każdy zaniedbany przynosi sporo kosztów w doprowadzeniu do ideału czy to 1.9tdi czy 2.0tfsi lub 1.8T. To tyle ode mnie pozdrawiam. ;)

Opublikowano

no ciekawe,nie moge sie doczekac!mam nadzieje ze bedzie az tak awaryjny jak aktualne tdi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...