Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie DPF podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy podczas jazdy zapala się jakaś kontrolka, która pokazuje wypalanie DPF.

Oczywiście prędkości obrotowe silnika w zakresie 2500-3000. Czy taka jazda na dystansie 150km pozwala na wypalanie DPF do zera?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jak śię domyślam to nie masz trybu awaryjnego , podłącz vaga i zobaczysz jak jest zasyfiony.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

poznasz po tym ze dpf sie wypala jak np.w czasie jazdy wrzucisz "luz" a obroty bede na 1000 ,jak po kilku minutach jazdy znowy sprawdzisz i bedą na 850 to oznacza ze juz sie wypalil -2300 obrotow najbardziej efektywne wypalanie

mi srednio sie wypala co 1300 km

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
poznasz po tym ze dpf sie wypala jak np.w czasie jazdy wrzucisz "luz" a obroty bede na 1000 ,jak po kilku minutach jazdy znowy sprawdzisz i bedą na 850

akurat mam ten silnik w exeo wiec glowy nie dam jak jest w a4 ale u mnie jest tak, ze w czasie jazdy wolne obroty sa wyzsze (jak zatrzymam auto to spadaja.... wiec tylko na postoju na luzie jednoznacznie to rozpoznac umiem)

W czasie jazdy przy wypalaniu natomiast przy schodzeniu obrotow potrafie rozpoznac taki dzwiek schodzenia silnika z obrotow a w czasie rownej jazdy jest jakby szelest... z tym, ze zeby to uslyszec musze jechac bez radia.

Nie ma dymienia, swiecacej sie kontrolki itp

Przemek

Opublikowano

DPF powinien sie wypalić po 20min, gdyby sie wypalał przez 150km to gwarantuje Ci, że coś by sie stopiło ;-)

Opublikowano

przemek4net -akurat u mnie czy na postoju czy w czasie jazdy nawet jak jade 180 jak wrzuce bieg jałowy ,obroty mam te same

Opublikowano
przemek4net -akurat u mnie czy na postoju czy w czasie jazdy nawet jak jade 180 jak wrzuce bieg jałowy ,obroty mam te same

moze byc (nie zaprzeczam) ... u mnie nawet jak stoje fizycznie z miejscu na luzie np z gorki i zwolnie hamulec ze auto toczyc sie do przodu zaczyna to obroty sie o 100 podnosza (moze to zalezne od roku produkji a moze od konkretnego auta/bo przeciez 2.0tdi cr wkladaja do prawie wszystkie ze szmelcgrupy)

Przemek

Opublikowano

tak jak mowi Przemek w A4 CAGA a przy najmniej u mnie na postoju na luzie obroty sa w granicach 800 - 850 podczas wypalania na postoju okolo 1000 a w czasie jazdy kiedy wbije na luz obroty nie sa takie same jak na luzie sa wieksze ale mniejsze niz podczas wypalania

Opublikowano
tak jak mowi Przemek w A4 CAGA a przy najmniej u mnie na postoju na luzie obroty sa w granicach 800 - 850 podczas wypalania na postoju okolo 1000 a w czasie jazdy kiedy wbije na luz obroty nie sa takie same jak na luzie sa wieksze ale mniejsze niz podczas wypalania

Identycznie u mnie-Seat Exeo 2,0 143km CAGA

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

U mnie w A4 B8 2.0TDI CAGA wypalanie DPF załącza się jak mu zacznę wstawiać jakieś konkretniejsze obroty przy ruszaniu i ogółem jak go trochę pogonię. To, że filtr się wypala można poznać po wyższych obrotach (1000 RPM) a także jak nie dam mu wypalić się do końca to po zgaszeniu motoru załącza się wiskoza i wentyluje jakieś kilka minut. Poza tym jak nie dam się filtrowi dopalić do końca to następnego dnia procedura załącza się już na zimnym silniku (wyższe obroty a także dużo dużo szybciej osiąga temperaturę roboczą - po ok 2-3 minutach jazdy)

Opublikowano

Multitronic 2.0 tdi. podczas jazdy przy prędkości ponad 10km/h obroty nie spadają poniżej 1400obr/min. trwa to około 20 min.

Opublikowano

macol12 interwał wypalania DPF nie jest ściśle określony. Co ile będzie Ci się załączać procedura wypalania filtra zależy od stylu jazdy. Jeśli auta używasz głównie w mieście, do tego preferując emerycki styl jazdy, DPF będzie zabijał się częściej i tym samym częściej wypalał. Jeśli jeździsz więcej w trasie to analogicznie, filtr zapycha się w mniejszym stopniu i rzadziej załącza się jego wypalanie.

Opublikowano

aha rozumiem.Ja właśnie więcej bujam się po mieście, a jeszcze mam jedno pytanko odnośnie obrotów bo czasami on sobie je podciąga czyli w czasie wypalania to normalne?

Opublikowano

Dokładnie, w czasie wypalania DPF będą większe obroty na luzie. Normalnie masz ok. 850 RPM na biegu jałowym. Gdy załączy się wypalanie filtra to sterownik automatycznie podniesie wolne obroty do ok. 1000 RPM. Ogólnie to właśnie po tym najłatwiej nauczyć się rozpoznawać czy DPF się wypala czy nie. Niektórzy mówią, że auto zyskuje dodatkowego kopa podczas wypalania, ja tam u siebie tego nie zauważyłem.

Opublikowano

dodatkowo taki jest podzwiek jakby wydech w starym aucie na wolnych obrotach a w czasei jazdy jak sie robi przygazowki i auto schodzi z obrotow to z takim szelestem jakby... ale to moga byc juz specyficzne dla danej jednostki rzeczy

Jak go zostawilem na wolnych obrotach kiedys na dluzej to wchodzil w jakies tryby glosniej... ciszej (jakies pewnie fazy procesu wypalania)... podczas wypalania auto dosyc mocno sie chyba grzeje bo wiatrak czesto chodzi

Opublikowano

A wiecie jak wygląda sprawa wypalania w A6 C6 lift ? Po czym poznać - czy też obroty idą w górę ? VCDS sprawdzę kiedy mi się ostatni raz wypalił dpf i w jakim stopniu jest on zapchany aktualnie ?

---------- Post dopisany 08-12-2013 at 02:13 ---------- Poprzedni post napisany 06-12-2013 at 00:36 ----------

Mógłby mi ktoś rozjaśnić temat ?

Opublikowano
dodatkowo taki jest podzwiek jakby wydech w starym aucie na wolnych obrotach a w czasei jazdy jak sie robi przygazowki i auto schodzi z obrotow to z takim szelestem jakby... ale to moga byc juz specyficzne dla danej jednostki rzeczy

Jak go zostawilem na wolnych obrotach kiedys na dluzej to wchodzil w jakies tryby glosniej... ciszej (jakies pewnie fazy procesu wypalania)... podczas wypalania auto dosyc mocno sie chyba grzeje bo wiatrak czesto chodzi

Dokładnie u mnie też jest słyszalny z tym, że według mnie to bardziej takie ryczenie przy ruszaniu (jakby w rasowej V8). Co do grzania to oczywiście też masz rację. U mnie gdy nie dam się mu dopalić do końca i wyłączę silnik to wiskoza pracuje jeszcze przez jakieś kilka minut. Na drugi dzień po odpaleniu i ruszeniu bardzo szybko osiąga temperaturę roboczą (w lecie po niecałym kilometrze jazdy)

W A6 C6 po lifcie jest identycznie, przecież to te same motory tylko buda inna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...