Gość Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Panowie mam problem zakupiłem 1.8T AEB i nie jedzie mianowicie cena była po okazji a może i nie hehe Już przy oglądaniu wiedziałem że nie jedzie a do el. nie mogłem się dodzwonić więc kupiłem na farta... Podjechałem wieczorem do elektryka luknął pod machę i okazało się że DV jest coś przerabiany tzn. nie jest w seryjnym miejscu i jest to BOV a nie DV robi psssss ale mnie to nie ratuje jak ciśnienie zamiast trzymać i jechać to ucieka na zawnątrz... Na razie mam podjechać jeszcze raz i z kompem będziemy sprawdzać ale wczoraj go nie było więc działam na własną rękę. To tak sprzedający twierdził żę: -1.5roku temu regenerowana turbina -mieżył kompresję 12.5Bara bo zmieniał jakiś tam czujnik Ja zrobiłem sprawdzenie kata miałem wyciąć by miał luźny wydech ale już był pusty, także na tłumiku nie przytkany, filtr powietrza i świece nowe, wyczyszczona puszka filtra powietrza i przepływomierz pow. W planach wyczyszczenie przepustnicy i intercoolera A więc co mi potrzeba...? Jakiś schemat jak ma być podłączony DV 1 wąż mam przy BOV pewnie wyjśćie ciśnienia i wężyk starujący z kolektora a przy wlocie do turba znalazłem zaślepiony wężyk z tego co na google po foto to tam ma być zamontowany seryjny DV. Ale nie wiem które wyjście gdzie... Oraz jeśli bd dobrze jeździć już po zrobieniu tego tak na 150KM to być może bd chip na 190KM elektryk znajomy i po cenie zrobi... Także jaki DV kupić, ten ori do AEB to taki nr.? bo już nie wiem jaki ori był montowany :"034145710a" bo mocniejszy jest chyba od abw czy awb "06a145710n" a i jeszcze montują od Audi TT 225KM ale numerów nie znam... To który zamontować żeby teraz było dobrze tzn. przy 150KM a i jakbym "może" zrobił na 190 żeby też dał radę... chip nie napewno bo jak mi 150 wystarczy to nie bd kombinował...hehe Sory za pisownię ale piszę z Angielskiego lapka niby spolszczonego ale takie te znaki mamy... Jeszcze dopiszę że audi ma LPG jeśli coś to pomoże...
Łukasz13 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Dv kup ten z n na końcu, wyjscia jak zamontujesz to nie ma aż takiego znaczenia powinien byc ten zaslepiony od dołu dv a ten drugi z boku.
Gość Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Ok, może jeszcze dziś kupię jak bd mieli, z tego co widzę top jest właśnie ten od tt225KM heh a polecacie nowy czy brać używkę a w bdb oryginała?
jacek70 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Nowy to nowy a używany to już - kto go tam wie.
Gość Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Na 2 szrotach i 3 sklepach nie miali także dziś nici, a on na 100% będzie ok do 150KM bo być może obejdzie się bez chipa Wychodzi na to że zamówię na alledrogo Zawór DV obejściowy VW Seat 1,8 T 06A145710N wzmoc (3593797755) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. bo jest 180pln nowy oryginał chyba że ma ktoś taniej w ASO ?
kandrzej Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Spróbuj w ASO Skody, ja u nich swego czasu kupiłem nową Dv-kę.
Gość Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 W ASO Skody 170PLN i 4 dni czekania + 40Km po niego do miasta także odpada
kandrzej Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Nieźle podrożało. Ja 2 lata temu płaciłem ok.100pln.
Dev Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Jakąkolwiek DVke kupisz to i tak będzie ok. W nowej ciśnienie wchodzi bokiem a wychodzi spodem do turbo, nie inaczej.
Gość Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Będę brał chyba ok kolegi z tego forum 155PLN a tak poszły w górę w ASO, niestety. Dzięki kolego za info jak ma być podpięty, przyda się ---------- Post dopisany 12-11-2013 at 19:54 ---------- Poprzedni post napisany 01-11-2013 at 10:03 ---------- To odświeżam Panowie, mianowicie tak jak wyżej DV zakupiony od koligi z forum, ten z N Po wymianie zero poprawy mocy jak nie było tak nie ma, jak na razie elektryk leci w kulki że niby czasu nie ma i nie mam gdzie pok kompa podpiąć. Więc silnik to AEB co tam mogę sprawdzić sam bez kompa, tak żeby wykluczyć. Turbo żekomo 1.5roku temu było regenerowane ale wydaje mi się że tu leży przyczyna gdyż gdzieś czytałem że garret tak naprawdę nie produkuje zestawów naprawczych do turbin i są one regenerowane na tzw. chińskich częściach i przykręcane na ciśnieniu, czyli nie dają tego ciśnienia co trzeba a za tym spada i moc...chyba dobrze tak myślę...? Sądzę tak też po przypadku szwagra gdy w audi 1.9Tdi 130 regenoreował turbo bo stare padło i po regeneracji nie było już tej mocy co przed... W Audi podczas zmiany DV widziałem że rura dolotu jest w oleju czyli postaram się w najbliższym czasie wyczyścić rury od turba i IC oraz jego samego. A mam pytanie czy rura lecąca już do przepustnicy, gdy jest na jałowym naciskamy bez problemu ale gdy wciśniemy gaz turbo ładuje ciśnienie to już powinno się jej nie ścisnąć palcami lub tylko mało powinna się nacisnąć bo u mnie nawet jak gazuję to mogę ją ścisnąć tak że ograniczę przelot do połowy, przy gazowaniu tylko trochę twardsza jest ale wydaje mi się że nie powinno tak być? I tu być może ma się ta regenerowana turbina być może przykręcona i nie daje tego co trzeba... Aha przypomniałem sobie podaczas jazdy już kilka razy tak miałe zapala się czasem czerwona kontrolka od oleju i inna chyba od temperatury oleju te 2 tak raz ta a raz ta po tym 5sek. i znika nic nie muszę robić jadę po prostu dalej. Może to coś pomoże.
Łukasz13 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Musisz kolego kupić se interfejs za 30 zł i porobić logi bedzie mniej więcej wiadomo gdzie szukać, na postoju rura nie bedzie robić się twarda bo nie ma takiego obciązenia jak w czasie jazdy i to jest normalne, z tą kontrolką oleju to lepiej sprawdz u mechanika ciśnienie oleju jakie daje pompa bo potem bedziesz szukał silnika.
Gość Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Panowie trochę szukam czytam i mam parę tropów, odnośnie kontrolek to podobno w tych silnikach lubi zapychać się smok i ogólnie silnik szczególnie jeśli lany był Castrol rzekomo bardzo jest krytykowany że zapycha silnik. Czyli w planach czyszczenie smoka, miski, popmy oleju, i chyba zajrzę pod klawiaturę bo mam lany Castrol i chyba będzie sporo syfu więc wypada go dobrze przeczyścić razem z przewodami etc. Z kontrolkami na razie się wstrzymam bo jeśli nie ogarnę braku mocy auto idzie dalej już nie mam siły do niego. Z tego co sprawdzałem to katalizator jest pusty jak pisałem na początku, klapka od WG jest na miejscu przy najmniej tak palcem wymacałem... Jutro spróbuję najpierw odpiąć przewód od WG i zobaczyć czy coś będzie lepiej jeśli tak to chyba n75 padnięty...? W palnie też czyszczenie IC i rur do i od turba. Ew jak sprawdzić czy klapka od WG jest ok, można jakoś inaczej bez rozbierania, wyciągania turba bo przez odkręcenie rury wydechowej, kata nie bardzo widać na 100% tyle co wymacam...
Dev Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 zdejmij kata, wsadz telefon i zrob foto zobaczysz w jakim stanie masz klapę
Gość Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Jutro też to sprawdzę ale najpierw mam parę punktów. 1.Szczelność 2.N75 według tego : Zobacz temat - [ AJL 1.8 180 KM] JAK POWINIEN PRAWIDŁOWO PRACOWAĆ ZAWÓR N75 3.Plastikowy przewód odmy podobno przy LPG lubi pękać a w mojej audi było namieszane z LPG A wie ktoś może jak ma działać zawór odmy, tzn gdzie puszcza gdzie trzyma czy puszcza cały czas? A z tym kabelkiem jakbym kupił jestem zielony w tym temacie wiem że program można z neta pobrać ale jest to łatwe do ogranięcia? bo nie wiem czy dam rade logi zrobić zawsze wydawało mi sięto dość skomplikowane...ale skoro z mechaniką sobie jakoś radzę czemu by i nie spróbować w elektryce ---------- Post dopisany 13-11-2013 at 13:41 ---------- Poprzedni post napisany 12-11-2013 at 22:42 ---------- Walka z n75 skończyła się chyba jego uszkodzeniem przed rozbieraniem sprawdzałem i podawał bez napięcia w jedną stronę a pod napięciem w drugą a teraz daje cały czas w obie jak i z tak i bez napięcia. Spisałem nr.058906283c i chyba trzeba zamówić ale jeszczę idę się przejechać z odpiętym WG zobaczymy czy jest jakaś różnica...
Łukasz13 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Bez napięcia powinno byc przejscie przez dwa mniejsze krócce, z napięciem przejscie na wszystkie trzy.
Gość Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Bez napięcia powinno byc przejscie przez dwa mniejsze krócce, z napięciem przejscie na wszystkie trzy. To chyba miałem popsuty bo przechodziło przez 2 mniejsze a potem przez 1 mniejszy a drugi ten długi... Co prawda po zdjęciu wężyka od WG była różnica wiadomo przez chwilę zanim przeładowało to na 2 od 2100obr. zaczeła kręcić kołami czyli chyba n75 nawala dobrze myślę? Ew.zobaczymy po zmianie bo na razie to gdybanie jest jeszcze opcja żę WG jest źle ustawiony bądź klapka nie domyka... Obecnie auto stoi bo ja dopsułem n75 tak że teraz auto szarpie więc zamawiam n75 na start. A do tego kabelek do VAG i sam muszę logować bo do tego elektryka już nie mam siły a prosił się już 3tydzień o czas dla mnie nie będę. Jak tylko to dotrze będą logi
Łukasz13 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Rozbierz ten n75 tam w zasadzie nie ma się co popsuć no chyba że spali sie cewka, złap za ten króciec cały i delikatnie obruszaj jest przyklejony na klej, tu masz za***isty opis: N75 Valve da sie go naprawic tymczasowo.
Gość Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Tak tylko że ja już go rozebrałem. Zacząłem od sprawdzenia go przed rozbiórką i było tak że dmuchając przez środkowy ten krótki bez prądu wylatywało krótkim a z prądem wylatywało długim i słychać było tykanie że przełącza a teraz po rozbiórce i złożeniu do kupy nie tyka i puszcza w obie strony czy z prądem czy bez, rozbierałem z 10 razy aż w końcu newry mi puściły i oberwał, rozpadł się na części...pozbierałem do kupy ale nie znalazłem sprężynki węc inną dobrałem na oko o podobnej twardości i długości ale żadnych różnic nie było jak nadal puszczał na 3 tak dalej puszczał. Założyłem do auta i teraz szarpie, więc przeładowuje ale mocy nie ma jak nie było. Jak odpiąłem WG to 2 ką od 2100 zaczął rwać kołami ale przeładowało także dziś raczej zamawiam tan n75 bo nie mam już nerwów i czasu do niego już 4h straciłem w tym 1 na szukanie części. Jak dojdzie a nie pomoże to w ruch idzie chyba turbo to żekomo regenerowane coś mi mówi że jest albo przykręcone albo klapka od WG nie szczelna... Przed wymontowaniem Turba oczywiście zrobię logi po zamontowaniu n75 o ile ogarnę jak je zrobić i jeśli kabel dotrze. EDIT: A pytanie N75 sprawdzać normalnie pod akumulatorem 12V czy mniejsze/większe np.14.5V ?
Łukasz13 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Aha to załóż ten n75 jak przyjdzie i sprawdz, zaworek można sprawdzic pod aku, ale szybko nie trzymac go za długo pod napięciem bo cewka może sie spalić, jak przeładowuje to znaczy że klapka szczelna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się