vi7o86 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Witam, rozważam zakup Audi a4 b6 Avant. Zastanawiam się jaka jednostka będzie dla mojej rodziny najodpowiedniejsza. Auto głównie będzie eksploatowane w mieście, roczny przebieg ok 10.000 km. Zastanawiam się nad 1.6 lub 1.8 T. Zauważyłem, że większość forumowiczów zachwala 1.8T, a co jest z 1.6 nie tak? za słaba jednostka do masy auta? Miło będzie przeczytać odpowiedzi od ludzi mających na co dzień do czynienia z powyższymi jednostkami. Dzięki
POWER-KRIS Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Czyli znasz odpowiedź. Sony Xperia Tapatalk 4.
arkady1321 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 zapomnij o 1.6............
vdm Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 1.8T słabo jeździ więc nie myśl o 1.6
jacek70 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 W zasadzie sam już sobie odpowiedziałeś.Bierz 1,8T a będziesz zadowolony.
vi7o86 Opublikowano 1 Listopada 2013 Autor Opublikowano 1 Listopada 2013 Dzięki za odpowiedzi to tylko utwierdziło mnie w ewentualnym wyborze auta:)
kolunio Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Witam panowie chcę kupić 1.6 16v z lpg założonym w holandi firmy vialle podobno taka instalacja w polsce to 7000 tyś. jak jest z tym motorem jakies wady może powazniejsze znacie bo mam takiego w seat leon rok 2001 super stan
powaguspisz Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Silniki są ok, większych przypadłości nie mają po za zamarzającą odmą, natomiast o wiele lepsza wersja to 8V zaworowa, nie zawodny silnik. Co do tego że instalacja kosztowała na Polskę 7 tyś zł, to wiesz .... mogła tyle kosztować po przeliczeniu walut a tak na prawdę niczym się nie wyróżnia od naszych Możesz i za 10 tyś mieć jeśli jest spartaczone to nic Ci po niej.
Gutterman Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 W sumie jak to 1.8T ma sie marnowac bo bedziesz robił 10k km to nie wiem czy jest sens. Jak sie jezdzi samemu i ma sie dobrze auto przepalone to cos idzie :grin:
kiko79 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 jak już 1.6 do miasta to może lepiej w golfie albo w a3. I tak w mieście będzie żłopać paliwo, a przy masie a4 to raczej jeszcze więcej. Tyle że dosyć trudno dostać ten silnik. Sam szukałem w Niemczech golfa V i niestety nic sensownego z tym silnikiem nie znalazłem. Podobno jednen z bardziej poiszukiwanych silników do auta drugiego w rodzinie. Prosta konstrukcja, nic się nie psuje.
yreib Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Jeżdżę A4B6 sedan 1.6 8V z instalacją STAG 4 od pół roku. Szukałem auta z silnikiem 1.6 do 1.8 pod LPG. Interesowały mnie marki Volvo S40, Mazda 3, Golf 5, Octavia i pech chciał , że trafiłem na Audi z małym udokumentowanym przebiegiem (100 tys.) od osoby prywatnej. Wcześniej model A4, A6 zniechęcał mnie z powodu ustawienia silnika wzdłużnie (trudny dostęp do rozrządu) oraz zawieszenia (wielowachaczowe). W trakcie poszukiwań miałem okazję pojeżdzić Audi A6 1.8 LPG od kolegi, co miało wpływ na podjęcie mojej decyzji. Wcześniej jeżdziłem golfami 2 (1,3) i 3 (1.8 8V 75 KM) z LPG. Szczególnie ten drugi przekonał mnie do tego żeby stawiać na LPG, przejechałem nim 270 tys.km, przy całkowitym 450tys.km., palił 9l w cyklu mieszanym, bez remontu, bez łykania oleju. Instalacja kosztowała mnie 2,5 tys. zł w zaufanej ,solidnej firmie. Auto mieści się w 10 l., poruszam sie w terenach miejskich, na krótkich odcinkach i dłuższych na dwupasie w proprcjach 2/1, podróżują 2-3 osoby. Rocznie robię obecnie do 15 tys.km, co daje zwrot instalacji do 2 lat. Audi 1.6 jest godne uwagi i jest wystarczająco dynamiczne w stosunku do masy 1370 kg. Zdecydowanie nadaje się dla rozsądnych i ekonomicznie myślacych kierowców. Jest to ostatni silnik grupy Audi VW który nie jest skomplikowany technologicznie a co za tym idzie nie awaryjny i w miarę ekonomiczny. Wszelkie dodatki typu turbo, intercooler, itp. nakręcają prędzej czy pożniej koszty eksploatcji
darkle Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Jeżdżę A4B6 sedan 1.6 8V z instalacją STAG 4 od pół roku. Szukałem auta z silnikiem 1.6 do 1.8 pod LPG. Interesowały mnie marki Volvo S40, Mazda 3, Golf 5, Octavia i pech chciał , że trafiłem na Audi z małym udokumentowanym przebiegiem (100 tys.) od osoby prywatnej. Wcześniej model A4, A6 zniechęcał mnie z powodu ustawienia silnika wzdłużnie (trudny dostęp do rozrządu) oraz zawieszenia (wielowachaczowe). W trakcie poszukiwań miałem okazję pojeżdzić Audi A6 1.8 LPG od kolegi, co miało wpływ na podjęcie mojej decyzji. Wcześniej jeżdziłem golfami 2 (1,3) i 3 (1.8 8V 75 KM) z LPG. Szczególnie ten drugi przekonał mnie do tego żeby stawiać na LPG, przejechałem nim 270 tys.km, przy całkowitym 450tys.km., palił 9l w cyklu mieszanym, bez remontu, bez łykania oleju. Instalacja kosztowała mnie 2,5 tys. zł w zaufanej ,solidnej firmie. Auto mieści się w 10 l., poruszam sie w terenach miejskich, na krótkich odcinkach i dłuższych na dwupasie w proprcjach 2/1, podróżują 2-3 osoby. Rocznie robię obecnie do 15 tys.km, co daje zwrot instalacji do 2 lat. Audi 1.6 jest godne uwagi i jest wystarczająco dynamiczne w stosunku do masy 1370 kg. Zdecydowanie nadaje się dla rozsądnych i ekonomicznie myślacych kierowców. Jest to ostatni silnik grupy Audi VW który nie jest skomplikowany technologicznie a co za tym idzie nie awaryjny i w miarę ekonomiczny. Wszelkie dodatki typu turbo, intercooler, itp. nakręcają prędzej czy pożniej koszty eksploatcji 10/10. Jedyny problem że jest ich mało. Teoretycznie na papierze pali tyle samo co 130 konny 2.0 ALT ale ma to znaczenie tylko jeśli ktoś patrzy tylko na zuzycie paliwa. Za to jest t prosty i porządny jeszcze silnik który do normalnej jazdy po polskich drogach (czyt poruszania się pomiędzy dziurami a fotoradarami) wystarcza. W ruchu miejskim będzie najlepszy z całej gamy silników ze względu na brak turbo i innych udziwnień. Więc jeśli ktoś nie potrzebuje wyścigówki z padającym turbo, wariatorem czy dwumasą a wystarczy mu silnik który po prostu jeździ bez najmniejszych problemów to 1,6 ALZ jest w sam raz
vdm Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 1.6 jest ogólne dobrym silnikiem, tylko ja osobiście widzę go w octavi, jettcie, golfie V, ale nie w A4 B6, które to moim zdaniem nie jest samochodem do miasta. Miałem ADP w b5 i poza bezawaryjnością, silnik dawał mi całe nic
kiko79 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 każdy z nas inaczej rozumie pojęcie ekonomii...dla niektórych liczy się tylko LPG (obojętnie czy silnik nadaje się do gazu czy nie...byle tanio:facepalm:).
DawidGno Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Silnik w A4 B6 1.6 wizualnie dużo się róznią ? Bo oglądałem dzisiaj taką i nie wiem czy to 1.6 16v czy 1.6 8v ??
DawidGno Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Dzięki , bo tak czytam i nie do końca byłem pewny. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się