Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.6 do miasta?


vi7o86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

rozważam zakup Audi a4 b6 Avant. Zastanawiam się jaka jednostka będzie dla mojej rodziny najodpowiedniejsza. Auto głównie będzie eksploatowane w mieście, roczny przebieg ok 10.000 km.

Zastanawiam się nad 1.6 lub 1.8 T. Zauważyłem, że większość forumowiczów zachwala 1.8T, a co jest z 1.6 nie tak? za słaba jednostka do masy auta?

Miło będzie przeczytać odpowiedzi od ludzi mających na co dzień do czynienia z powyższymi jednostkami.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie chcę kupić 1.6 16v z lpg założonym w holandi firmy vialle podobno taka instalacja w polsce to 7000 tyś. jak jest z tym motorem jakies wady może powazniejsze znacie bo mam takiego w seat leon rok 2001 super stan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki są ok, większych przypadłości nie mają po za zamarzającą odmą, natomiast o wiele lepsza wersja to 8V zaworowa, nie zawodny silnik. Co do tego że instalacja kosztowała na Polskę 7 tyś zł, to wiesz .... mogła tyle kosztować po przeliczeniu walut :) a tak na prawdę niczym się nie wyróżnia od naszych :)

Możesz i za 10 tyś mieć jeśli jest spartaczone to nic Ci po niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak to 1.8T ma sie marnowac bo bedziesz robił 10k km to nie wiem czy jest sens. Jak sie jezdzi samemu i ma sie dobrze auto przepalone to cos idzie :D:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już 1.6 do miasta to może lepiej w golfie albo w a3. I tak w mieście będzie żłopać paliwo, a przy masie a4 to raczej jeszcze więcej. Tyle że dosyć trudno dostać ten silnik. Sam szukałem w Niemczech golfa V i niestety nic sensownego z tym silnikiem nie znalazłem. Podobno jednen z bardziej poiszukiwanych silników do auta drugiego w rodzinie. Prosta konstrukcja, nic się nie psuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę A4B6 sedan 1.6 8V z instalacją STAG 4 od pół roku. Szukałem auta z silnikiem 1.6 do 1.8 pod LPG. Interesowały mnie marki Volvo S40, Mazda 3, Golf 5, Octavia i pech chciał :wink:, że trafiłem na Audi z małym udokumentowanym przebiegiem (100 tys.) od osoby prywatnej. Wcześniej model A4, A6 zniechęcał mnie z powodu ustawienia silnika wzdłużnie (trudny dostęp do rozrządu) oraz zawieszenia (wielowachaczowe). W trakcie poszukiwań miałem okazję pojeżdzić Audi A6 1.8 LPG od kolegi, co miało wpływ na podjęcie mojej decyzji. Wcześniej jeżdziłem golfami 2 (1,3) i 3 (1.8 8V 75 KM) z LPG. Szczególnie ten drugi przekonał mnie do tego żeby stawiać na LPG, przejechałem nim 270 tys.km, przy całkowitym 450tys.km., palił 9l w cyklu mieszanym, bez remontu, bez łykania oleju. Instalacja kosztowała mnie 2,5 tys. zł w zaufanej ,solidnej firmie. Auto mieści się w 10 l., poruszam sie w terenach miejskich, na krótkich odcinkach i dłuższych na dwupasie w proprcjach 2/1, podróżują 2-3 osoby. Rocznie robię obecnie do 15 tys.km, co daje zwrot instalacji do 2 lat. Audi 1.6 jest godne uwagi i jest wystarczająco dynamiczne w stosunku do masy 1370 kg. Zdecydowanie nadaje się dla rozsądnych i ekonomicznie myślacych kierowców. Jest to ostatni silnik grupy Audi VW który nie jest skomplikowany technologicznie a co za tym idzie nie awaryjny i w miarę ekonomiczny. Wszelkie dodatki typu turbo, intercooler, itp. nakręcają prędzej czy pożniej koszty eksploatcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę A4B6 sedan 1.6 8V z instalacją STAG 4 od pół roku. Szukałem auta z silnikiem 1.6 do 1.8 pod LPG. Interesowały mnie marki Volvo S40, Mazda 3, Golf 5, Octavia i pech chciał :wink:, że trafiłem na Audi z małym udokumentowanym przebiegiem (100 tys.) od osoby prywatnej. Wcześniej model A4, A6 zniechęcał mnie z powodu ustawienia silnika wzdłużnie (trudny dostęp do rozrządu) oraz zawieszenia (wielowachaczowe). W trakcie poszukiwań miałem okazję pojeżdzić Audi A6 1.8 LPG od kolegi, co miało wpływ na podjęcie mojej decyzji. Wcześniej jeżdziłem golfami 2 (1,3) i 3 (1.8 8V 75 KM) z LPG. Szczególnie ten drugi przekonał mnie do tego żeby stawiać na LPG, przejechałem nim 270 tys.km, przy całkowitym 450tys.km., palił 9l w cyklu mieszanym, bez remontu, bez łykania oleju. Instalacja kosztowała mnie 2,5 tys. zł w zaufanej ,solidnej firmie. Auto mieści się w 10 l., poruszam sie w terenach miejskich, na krótkich odcinkach i dłuższych na dwupasie w proprcjach 2/1, podróżują 2-3 osoby. Rocznie robię obecnie do 15 tys.km, co daje zwrot instalacji do 2 lat. Audi 1.6 jest godne uwagi i jest wystarczająco dynamiczne w stosunku do masy 1370 kg. Zdecydowanie nadaje się dla rozsądnych i ekonomicznie myślacych kierowców. Jest to ostatni silnik grupy Audi VW który nie jest skomplikowany technologicznie a co za tym idzie nie awaryjny i w miarę ekonomiczny. Wszelkie dodatki typu turbo, intercooler, itp. nakręcają prędzej czy pożniej koszty eksploatcji

:thumbup1: 10/10. Jedyny problem że jest ich mało. Teoretycznie na papierze pali tyle samo co 130 konny 2.0 ALT ale ma to znaczenie tylko jeśli ktoś patrzy tylko na zuzycie paliwa. Za to jest t prosty i porządny jeszcze silnik który do normalnej jazdy po polskich drogach (czyt poruszania się pomiędzy dziurami a fotoradarami) wystarcza. W ruchu miejskim będzie najlepszy z całej gamy silników ze względu na brak turbo i innych udziwnień. Więc jeśli ktoś nie potrzebuje wyścigówki z padającym turbo, wariatorem czy dwumasą a wystarczy mu silnik który po prostu jeździ bez najmniejszych problemów to 1,6 ALZ jest w sam raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 jest ogólne dobrym silnikiem, tylko ja osobiście widzę go w octavi, jettcie, golfie V, ale nie w A4 B6, które to moim zdaniem nie jest samochodem do miasta.

Miałem ADP w b5 i poza bezawaryjnością, silnik dawał mi całe nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy z nas inaczej rozumie pojęcie ekonomii...dla niektórych liczy się tylko LPG (obojętnie czy silnik nadaje się do gazu czy nie...byle tanio:facepalm:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w A4 B6 1.6 wizualnie dużo się róznią ? Bo oglądałem dzisiaj taką i nie wiem czy to 1.6 16v czy 1.6 8v ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...