Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wybieraka skrzyni biegów w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skrzyni odpuszczać nie musisz, masz 3 śruby do odkręcenia, 2 przy skrzyni i jedna na kasecie... jak będziesz miał drążek w ręce to będziesz wiedział co z tym zrobić... 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dokładnie. Z tymi na skrzyni trzeba sie troszke pogimnastykowac ;)

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, kamil-vag napisał:

Skrzyni odpuszczać nie musisz, masz 3 śruby do odkręcenia, 2 przy skrzyni i jedna na kasecie... jak będziesz miał drążek w ręce to będziesz wiedział co z tym zrobić... 

Dzięki Kamil - PLUS dla Ciebie. nie odpisywałem 3 godziny bo tyle zajęła mi "operacja" wymiany tego badziewia przy skrzyni + regeneracja kasety. Sanki prowadnic miały odrobinę luzu ale nic z tym nie robiłem wymieniłem tylko pierścień osadczy dwie te opaski gumowe i kulę lewarka. Poskładałem w odwrotnym kierunku i wyregulowałem wg "serwisówki" Fajnie działa.

Przyczyna grzebania było dziwne - nagłe zdarzenie... otóż tym autem jeżdżę tylko ja sam przedwczoraj dałem kierownicę żonie a ona włączyła wsteczny metodą " A co!!! nie wejdzie???? - weeeeejdzieeeee!!!!" :) i wszedł.... Potem włączyła 1szy bieg i... nie było już siły by go wyłączyć. Tzn Ona nie miała siły i... przyjechała z supermarketu na 1szym biegu. W efekcie okazało się, że właśnie ta część - ten przegub przy skrzyni się rozleciał. Wisiał tylko na tej gumowej osłonie... Ponieważ to auto służy wzasadzie do celów "kolecjonerskich" :) zorganizowałem części i dziś wymieniłem wszystko osobiście, (mój mechanik jest na wyjeździe integracyjnym, gdzieś na wyspie Mana chyba i ćwiczy tam... zajoba na motocyklu - ta wyspa gównie z tego słynie) Pozdro

Edytowane przez Wylye
korekta
Opublikowano

https://allegro.pl/wybierak-skrzyni-biegow-vw-audi-zestaw-naprawczy-i7641242683.html

Po wymianie tych elementów, należy robić później regulacje biegów ? Z tego co wyczytalem w tym temacie to trzeba.

Na tym filmiku ( passat) widać że nie trzeba, a wszystko podobnie wygląda jak w audi. To jak to jest?

Opublikowano

jak wyciągasz cały wybierak na stół to trzeba wyregulować, bo odkręcasz połączenia z cięgnami.

jak robisz na aucie to nie musisz.

Opublikowano

I tak się zaraz okaże, że są luzy na gumowych prowadnicach szyny kasety i na jabłku przy skrzyni i będzie trzeba wszystko wyciągać, lepiej kup od razu wszystkie części i zrób za jednym razem :P

Opublikowano
1 godzinę temu, kamil-vag napisał:

I tak się zaraz okaże, że są luzy na gumowych prowadnicach szyny kasety i na jabłku przy skrzyni i będzie trzeba wszystko wyciągać, lepiej kup od razu wszystkie części i zrób za jednym razem :P

Jaki jest nr całej kasety? 

Opublikowano

Na wstępie dziękuję wszystkim za szczegółowe informacje i wskazówki. Wymieniłem cały zestaw łącznie z kasetą i biegi wchodzą znacznie precyzyjniej, więc po tylu latach warto to zrobić :hi:, choć po 100kkm. więcej w B5 nie było takich problemów :wink:

Chcę dodać małą wskazówkę od siebie. Mianowicie, wymieniłem wybierak z gumowymi łożyskami w skrzyni GJW 6 biegów i po zmontowaniu okazało się, że nie mam blokady wstecznego i wchodził jak jedynka bez wciskania lewarka w podłogę. Po ponownym rozmontowaniu przyjrzałem się zasadzie działania tej blokady i okazało się, że kasety różnią się od siebie i moja jest wyższa, co widać na zdjęciach i blokada nie zahaczała o obudowę wybieraka. Z racji tego, że część była już montowana i wysmarowana smarem, poradziłem sobie zamieniając nowe gumowe tuleje do mojej starej kasety. Wszystko działa jak powinno.

 

Zestaw który wymieniłem:IMG_20181109_142135.jpg

 

a tu różnica między kasetami ta z zamontowaną kulką (wyższa) pasuje do skrzyni GJW

IMG_20181118_122138_Bokeh.jpgIMG_20181118_122227.jpg

Opublikowano

https://allegro.pl/galka-biegow-mieszek-vw-audi-skoda-seat-opaska-i6029596278.html

Gdzie mogę zakupić tego typu opaskę? Posiada ktoś z Was nr oryginalnej? Zwykła skręcana nie zdaje egzaminu,ponieważ śruba regulacyjna za mocno wystaje i ociera o mieszek.

Opublikowano

Pisaliśmy chyba gdzieś wcześniej z turzolem, że ta kaseta jako całość nie pasuje, tzn jest problem z ustawieniem biegów i ten wsteczny, więc zostaje przełożenie "gumowych" tulej lub jak owinąłem te metalowe prowadnice taśmą parcianą celem skasowania luzu na tulejkach.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

 Potwierdzam słowa Mateusza nowa kaseta nie pasi. 

Opublikowano

Ja też to opisałem w poradniku, że nie pasi itd... czyli ktoś nie doczytał...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 25.11.2018 o 20:58, kamil-vag napisał:

Ja też to opisałem w poradniku, że nie pasi itd... czyli ktoś nie doczytał...

W jakim poradniku? W tym temacie o ile się nie mylę pisałeś o dwóch rodzajach przegubu 8E0798151 i ktoś wspomniał, że mu wsteczny wchodzi jak jedynka, ale nikt mu nie odpisał jaka jest tego przyczyna. Pokażcie gdzie to jest napisane to zwrócę honor ?

Opublikowano
39 minut temu, kamil-vag napisał:

No temat w którym jesteśmy przeczytałem dwa razy, a to co mi przytoczyłeś Kamil dotyczy BEXa który ma inną skrzynie. Bardziej bym przytoczył tą Twoją wypowiedź, ktora dotyczy dokładnie mojego typu silnika i skrzyni ?

 

Opublikowano

Na początku poszło hasło, że pasuje kaseta z A4 B5/ A6 C5, turzol to sprawdził, przetestował, nie pasuje jednak. I było to powiedziane kilka razy. Ja opisałem w temacie: Poduszka skrzyni biegów i drgania lewarka, że można zrobić SWAP gumek/prowadnic z tej kasety... Znajdę chwilę to w tym temacie na 1 stronie wrzucę odpowiednie info...

Opublikowano
Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Na początku poszło hasło, że pasuje kaseta z A4 B5/ A6 C5, turzol to sprawdził, przetestował, nie pasuje jednak. I było to powiedziane kilka razy. Ja opisałem w temacie: Poduszka skrzyni biegów i drgania lewarka, że można zrobić SWAP gumek/prowadnic z tej kasety... Znajdę chwilę to w tym temacie na 1 stronie wrzucę odpowiednie info...

Spoko, ja dałem tylko informację, że do skrzyni GJW to nie pasuje. A tematu o wymianie poduszki nie czytalem całego bo tam bardziej o drganiu lewarka było. Jeszcze raz dzięki wszystkim za wiedzę bo i tak dzięki Wam nasze autka mogą jeździć dalej bezawaryjnie :hi:

Opublikowano

Widzę, że większość to wymienia te zestawy tylko dla zasady - bo już jest luz.

Pytanie czy komuś realnie to pomogło do zmiany biegów?

W moim przypadku jedynka stosunkowo ciężko wchodzi (czasami jak masełko, czasami muszę mocniej docisnąć - nigdy nie zgrzyta, ani nie muszę ponowie wciskać sprzęgła). Pozostałe biegi wchodzą jak w masło. Zastanawiam się czy wymiany tych elementów cokolwiek tutaj pomogą czy nie ma sensu.

W moim przypadku B7 1.8t BFB 6B.

Opublikowano
6 godzin temu, Emejcz napisał:

Widzę, że większość to wymienia te zestawy tylko dla zasady - bo już jest luz.

Pytanie czy komuś realnie to pomogło do zmiany biegów?

W moim przypadku jedynka stosunkowo ciężko wchodzi (czasami jak masełko, czasami muszę mocniej docisnąć - nigdy nie zgrzyta, ani nie muszę ponowie wciskać sprzęgła). Pozostałe biegi wchodzą jak w masło. Zastanawiam się czy wymiany tych elementów cokolwiek tutaj pomogą czy nie ma sensu.

W moim przypadku B7 1.8t BFB 6B.

Ja wymieniłem to z powodu przycinającej się jedynki i dwójki. Biegi te przycinały się kiedy chciały, niezależnie czy olej był zimny czy rozgrzany i jaka była temperatura na zewnątrz. Po wymianie kompletu i regulacji już tego nie mam, a biegi wchodzą precyzyjnie. Zawsze jest ryzyko, że to nie pomoże bo mogą to być synchronizatory lub sprzęgło, bo skrzynia to precyzyjne urządzenie i kazdy luz i zużycie może wpływać na jej poprawne sterowanie i pracę. Lepiej zacząć od tego niż od rozbierania skrzyni a zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...