kamil-vag Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 Skrzyni odpuszczać nie musisz, masz 3 śruby do odkręcenia, 2 przy skrzyni i jedna na kasecie... jak będziesz miał drążek w ręce to będziesz wiedział co z tym zrobić... 1
KoJ@K Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 Dokładnie. Z tymi na skrzyni trzeba sie troszke pogimnastykowac
Wylye Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 (edytowane) 4 godziny temu, kamil-vag napisał: Skrzyni odpuszczać nie musisz, masz 3 śruby do odkręcenia, 2 przy skrzyni i jedna na kasecie... jak będziesz miał drążek w ręce to będziesz wiedział co z tym zrobić... Dzięki Kamil - PLUS dla Ciebie. nie odpisywałem 3 godziny bo tyle zajęła mi "operacja" wymiany tego badziewia przy skrzyni + regeneracja kasety. Sanki prowadnic miały odrobinę luzu ale nic z tym nie robiłem wymieniłem tylko pierścień osadczy dwie te opaski gumowe i kulę lewarka. Poskładałem w odwrotnym kierunku i wyregulowałem wg "serwisówki" Fajnie działa. Przyczyna grzebania było dziwne - nagłe zdarzenie... otóż tym autem jeżdżę tylko ja sam przedwczoraj dałem kierownicę żonie a ona włączyła wsteczny metodą " A co!!! nie wejdzie???? - weeeeejdzieeeee!!!!" i wszedł.... Potem włączyła 1szy bieg i... nie było już siły by go wyłączyć. Tzn Ona nie miała siły i... przyjechała z supermarketu na 1szym biegu. W efekcie okazało się, że właśnie ta część - ten przegub przy skrzyni się rozleciał. Wisiał tylko na tej gumowej osłonie... Ponieważ to auto służy wzasadzie do celów "kolecjonerskich" zorganizowałem części i dziś wymieniłem wszystko osobiście, (mój mechanik jest na wyjeździe integracyjnym, gdzieś na wyspie Mana chyba i ćwiczy tam... zajoba na motocyklu - ta wyspa gównie z tego słynie) Pozdro Edytowane 13 Września 2018 przez Wylye korekta
lukas551 Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 https://allegro.pl/wybierak-skrzyni-biegow-vw-audi-zestaw-naprawczy-i7641242683.html Po wymianie tych elementów, należy robić później regulacje biegów ? Z tego co wyczytalem w tym temacie to trzeba. Na tym filmiku ( passat) widać że nie trzeba, a wszystko podobnie wygląda jak w audi. To jak to jest?
chudy92 Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 jak wyciągasz cały wybierak na stół to trzeba wyregulować, bo odkręcasz połączenia z cięgnami. jak robisz na aucie to nie musisz.
kamil-vag Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 I tak się zaraz okaże, że są luzy na gumowych prowadnicach szyny kasety i na jabłku przy skrzyni i będzie trzeba wszystko wyciągać, lepiej kup od razu wszystkie części i zrób za jednym razem
lukas551 Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 1 godzinę temu, kamil-vag napisał: I tak się zaraz okaże, że są luzy na gumowych prowadnicach szyny kasety i na jabłku przy skrzyni i będzie trzeba wszystko wyciągać, lepiej kup od razu wszystkie części i zrób za jednym razem Jaki jest nr całej kasety?
kamil-vag Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 Tu było wszystko opisane co do numerów części: https://a4-klub.pl/topic/349521-poduszka-skrzyni-biegów-i-drgania-lewarka-19-tdi/?do=findComment&comment=4753551
Diablo Opublikowano 20 Listopada 2018 Opublikowano 20 Listopada 2018 Na wstępie dziękuję wszystkim za szczegółowe informacje i wskazówki. Wymieniłem cały zestaw łącznie z kasetą i biegi wchodzą znacznie precyzyjniej, więc po tylu latach warto to zrobić , choć po 100kkm. więcej w B5 nie było takich problemów Chcę dodać małą wskazówkę od siebie. Mianowicie, wymieniłem wybierak z gumowymi łożyskami w skrzyni GJW 6 biegów i po zmontowaniu okazało się, że nie mam blokady wstecznego i wchodził jak jedynka bez wciskania lewarka w podłogę. Po ponownym rozmontowaniu przyjrzałem się zasadzie działania tej blokady i okazało się, że kasety różnią się od siebie i moja jest wyższa, co widać na zdjęciach i blokada nie zahaczała o obudowę wybieraka. Z racji tego, że część była już montowana i wysmarowana smarem, poradziłem sobie zamieniając nowe gumowe tuleje do mojej starej kasety. Wszystko działa jak powinno. Zestaw który wymieniłem: a tu różnica między kasetami ta z zamontowaną kulką (wyższa) pasuje do skrzyni GJW
lukas551 Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 https://allegro.pl/galka-biegow-mieszek-vw-audi-skoda-seat-opaska-i6029596278.html Gdzie mogę zakupić tego typu opaskę? Posiada ktoś z Was nr oryginalnej? Zwykła skręcana nie zdaje egzaminu,ponieważ śruba regulacyjna za mocno wystaje i ociera o mieszek.
KoJ@K Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Pisaliśmy chyba gdzieś wcześniej z turzolem, że ta kaseta jako całość nie pasuje, tzn jest problem z ustawieniem biegów i ten wsteczny, więc zostaje przełożenie "gumowych" tulej lub jak owinąłem te metalowe prowadnice taśmą parcianą celem skasowania luzu na tulejkach. 1
luki19862121 Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Potwierdzam słowa Mateusza nowa kaseta nie pasi.
kamil-vag Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Ja też to opisałem w poradniku, że nie pasi itd... czyli ktoś nie doczytał... 1
Diablo Opublikowano 26 Listopada 2018 Opublikowano 26 Listopada 2018 W dniu 25.11.2018 o 20:58, kamil-vag napisał: Ja też to opisałem w poradniku, że nie pasi itd... czyli ktoś nie doczytał... W jakim poradniku? W tym temacie o ile się nie mylę pisałeś o dwóch rodzajach przegubu 8E0798151 i ktoś wspomniał, że mu wsteczny wchodzi jak jedynka, ale nikt mu nie odpisał jaka jest tego przyczyna. Pokażcie gdzie to jest napisane to zwrócę honor ?
kamil-vag Opublikowano 26 Listopada 2018 Opublikowano 26 Listopada 2018 Ten post: https://a4-klub.pl/topic/253213-wymiana-wybieraka/?do=findComment&comment=5284371:
Diablo Opublikowano 26 Listopada 2018 Opublikowano 26 Listopada 2018 39 minut temu, kamil-vag napisał: Ten post: https://a4-klub.pl/topic/253213-wymiana-wybieraka/?do=findComment&comment=5284371: No temat w którym jesteśmy przeczytałem dwa razy, a to co mi przytoczyłeś Kamil dotyczy BEXa który ma inną skrzynie. Bardziej bym przytoczył tą Twoją wypowiedź, ktora dotyczy dokładnie mojego typu silnika i skrzyni ?
kamil-vag Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 Na początku poszło hasło, że pasuje kaseta z A4 B5/ A6 C5, turzol to sprawdził, przetestował, nie pasuje jednak. I było to powiedziane kilka razy. Ja opisałem w temacie: Poduszka skrzyni biegów i drgania lewarka, że można zrobić SWAP gumek/prowadnic z tej kasety... Znajdę chwilę to w tym temacie na 1 stronie wrzucę odpowiednie info...
Diablo Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 Godzinę temu, kamil-vag napisał: Na początku poszło hasło, że pasuje kaseta z A4 B5/ A6 C5, turzol to sprawdził, przetestował, nie pasuje jednak. I było to powiedziane kilka razy. Ja opisałem w temacie: Poduszka skrzyni biegów i drgania lewarka, że można zrobić SWAP gumek/prowadnic z tej kasety... Znajdę chwilę to w tym temacie na 1 stronie wrzucę odpowiednie info... Spoko, ja dałem tylko informację, że do skrzyni GJW to nie pasuje. A tematu o wymianie poduszki nie czytalem całego bo tam bardziej o drganiu lewarka było. Jeszcze raz dzięki wszystkim za wiedzę bo i tak dzięki Wam nasze autka mogą jeździć dalej bezawaryjnie
Emejcz Opublikowano 27 Grudnia 2018 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Widzę, że większość to wymienia te zestawy tylko dla zasady - bo już jest luz. Pytanie czy komuś realnie to pomogło do zmiany biegów? W moim przypadku jedynka stosunkowo ciężko wchodzi (czasami jak masełko, czasami muszę mocniej docisnąć - nigdy nie zgrzyta, ani nie muszę ponowie wciskać sprzęgła). Pozostałe biegi wchodzą jak w masło. Zastanawiam się czy wymiany tych elementów cokolwiek tutaj pomogą czy nie ma sensu. W moim przypadku B7 1.8t BFB 6B.
Diablo Opublikowano 27 Grudnia 2018 Opublikowano 27 Grudnia 2018 6 godzin temu, Emejcz napisał: Widzę, że większość to wymienia te zestawy tylko dla zasady - bo już jest luz. Pytanie czy komuś realnie to pomogło do zmiany biegów? W moim przypadku jedynka stosunkowo ciężko wchodzi (czasami jak masełko, czasami muszę mocniej docisnąć - nigdy nie zgrzyta, ani nie muszę ponowie wciskać sprzęgła). Pozostałe biegi wchodzą jak w masło. Zastanawiam się czy wymiany tych elementów cokolwiek tutaj pomogą czy nie ma sensu. W moim przypadku B7 1.8t BFB 6B. Ja wymieniłem to z powodu przycinającej się jedynki i dwójki. Biegi te przycinały się kiedy chciały, niezależnie czy olej był zimny czy rozgrzany i jaka była temperatura na zewnątrz. Po wymianie kompletu i regulacji już tego nie mam, a biegi wchodzą precyzyjnie. Zawsze jest ryzyko, że to nie pomoże bo mogą to być synchronizatory lub sprzęgło, bo skrzynia to precyzyjne urządzenie i kazdy luz i zużycie może wpływać na jej poprawne sterowanie i pracę. Lepiej zacząć od tego niż od rozbierania skrzyni a zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się