Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wybieraka skrzyni biegów w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie jak sprawdzić bez demontażu starej części który zestaw będzie do mnie pasował, z literką B lub C
Posiadam avf+quattro 04r, przymierzam się do kompletowania części i nie mam jak tego zweryfikować.

Opublikowano
6 godzin temu, słoniu napisał:

Panowie jak sprawdzić bez demontażu starej części który zestaw będzie do mnie pasował, z literką B lub C
Posiadam avf+quattro 04r, przymierzam się do kompletowania części i nie mam jak tego zweryfikować.

jeżeli chodzi Ci o zestaw z tego posta to skrzynie z B7 mają C, ale najlepiej sprawdź czy kulka ma od spodu dziurę czy nie, z dziurą jest B, bez dziury C.

możesz nawet zrobić zdjęcie od spodu, spokojnie sięgniesz ręką z telefonem pod maską.

Opublikowano

Dziś wymieniłem płyn w wysprzęgliku. W moim przypadku pomogło na jedynkę. 

U mnie było jeszcze tak, że jak zmieniałem na inny bieg to jedynka stawiała opór przy wybijaniu. 

Zestaw do wybieraka też zrobię za jakiś czas, bo luzy na kulce są. 

 

Opublikowano

Co za płyn tam idzie?

Gdzie w ogóle jest wysprzeglik? :D

Opublikowano

No hamulcowy płyn. 

Jest obok tej kulki wybieraka przy skrzyni. 

Opublikowano
13 godzin temu, jolley napisał:

Co za płyn tam idzie?

Gdzie w ogóle jest wysprzeglik? :D

Tutaj

received_10207368034505900.jpeg

Opublikowano
48 minut temu, chudy92 napisał:

Tutaj

received_10207368034505900.jpeg

odpowietrza się jak hamulce, tylko wciska się pedał sprzęgła

Opublikowano

Pany mam problem w b7 1.8t z skrzynia GJW z biegami A dokładnie jedynka i dwojka, które wchodza za każdym razem z oporem. Wymiana oleju w skrzyni naprawila dwójkę ale została jedynka. Po przeczytaniu tematu odnośnie wybieraka postanowiłem wymienić zestaw naprawczy, który zamówiłem z ASO O numerach 8E0798151B ale napotkalem problem.... średnica otworu w nowej części jest większa niż starej/zdemontowanej z auta przez co ta kulka wchodzi bardzo luźno, wręcz wypada... gdzie jest problem? 

20190228_172106.jpeg

Opublikowano
9 godzin temu, BartoszSoldier napisał:

Po przeczytaniu tematu odnośnie wybieraka postanowiłem wymienić zestaw naprawczy, który zamówiłem z ASO O numerach 8E0798151B ale napotkalem problem.... średnica otworu w nowej części jest większa niż starej/zdemontowanej z auta przez co ta kulka wchodzi bardzo luźno, wręcz wypada... gdzie jest problem?  

Słabo czytałeś temat, bo do B7 jest 8E0798151C.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam.  Podłączenie się do tematu mam a5 b6 18t bex Quattro Nr skrzyni GDZ. Mianowicie wszystko już rozebrałem i pytanie..  w aso audi  zamówiłem to co idzie przy skrzyni. 8e0 798 15 1b.

A resztę części gdzie kupić i jakie żeby pasowały.  bo A aso tylko cały mechanizm koszt ponad 700zlmasakra..  

Z góry dzięki za informację

Opublikowano
11 godzin temu, Ding4004 napisał:

Witam.  Podłączenie się do tematu mam a5 b6 18t bex Quattro Nr skrzyni GDZ. Mianowicie wszystko już rozebrałem i pytanie..  w aso audi  zamówiłem to co idzie przy skrzyni. 8e0 798 15 1b.

A resztę części gdzie kupić i jakie żeby pasowały.  bo A aso tylko cały mechanizm koszt ponad 700zlmasakra..  

Z góry dzięki za informację

Skrzynie masz 6biegów więc powinno być to samo co w tdi. Kupić też w ASO, ale nr są z A4 B5.
8D0711279 - osadzenie jabłka (31,55zł)
8D0711901A - tłumik x2 (32,66zł)  
8E0711118 - sworzeń (38,60zł)

Opublikowano

Niestety muszę wrócić do tematu, bo wymiana płynu wysprzęglika nie pomogła - jakoś tak było, że po wymianie chwile było jakby lepiej, ale to mogło być tylko wrażenie.

 

Czy ma ktoś też taką sytuację, że ciężko mu wchodzi jedynka i tylko jedynka? 
Dokładnie to obadałem i u mnie jest tak, że wchodzi ciężko jak wbija się z biegu jałowego. Jak mam np. dwójkę i wrzucam jedynkę to nie ma takiego oporu. Wystarczy wbić na jałowy, ponownie nacisnąć sprzęgło i jedynka wchodzi ciężko.
Dodatkowo czuję, że przy wybijaniu jedynki jest nienaturalny opór tak jakby coś ją tam trzymało. Inne biegi wchodzą dobrze.

Opublikowano
4 godziny temu, Emejcz napisał:

Niestety muszę wrócić do tematu, bo wymiana płynu wysprzęglika nie pomogła - jakoś tak było, że po wymianie chwile było jakby lepiej, ale to mogło być tylko wrażenie.

 

Czy ma ktoś też taką sytuację, że ciężko mu wchodzi jedynka i tylko jedynka? 
Dokładnie to obadałem i u mnie jest tak, że wchodzi ciężko jak wbija się z biegu jałowego. Jak mam np. dwójkę i wrzucam jedynkę to nie ma takiego oporu. Wystarczy wbić na jałowy, ponownie nacisnąć sprzęgło i jedynka wchodzi ciężko.
Dodatkowo czuję, że przy wybijaniu jedynki jest nienaturalny opór tak jakby coś ją tam trzymało. Inne biegi wchodzą dobrze.

Zły olej albo synchronizatory mówią już papa.

Opublikowano
57 minut temu, turzol napisał:

Zły olej albo synchronizatory mówią już papa.

Raczej nie.

Zrobiłem gruntowny test i wygląda to minimalnie inaczej niż wstępnie opisałem.

Przykładowo: 
-naciskam i trzymam pedał sprzęgła
-wbijam dwójkę - lekki opór
-wybijam dwójkę i wbijam ponownie - brak oporu
-wybijam dwójkę i wbijam trójkę - brak oporu

Jak odpuszczę pedal sprzęgła i wcisnę ponownie to cykl się powtarza - pierwsze wbicie jest z jakimś tam oporem.


Po prostu przy jedynce najczęściej się to odczuwa. 
Wygląda na to, że nie wysprzęgla dobrze, tylko nie wiem teraz czy to wina sprzęgła czy może coś z osprzętu np. wysprzęglik.

Opublikowano (edytowane)

Synchronizatory. Padają od trzymania lewarka podczas jazdy.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
W dniu 19.03.2019 o 12:25, Langista napisał:

Synchronizatory. Padają od trzymania lewarka podczas jazdy.

To jak wytłumaczysz taki fakt, że jak dam na luz, wcisnę sprzęgło do końca i dopompuję jeszcze pedał sprzęgła kilkukrotnie krótkimi szybkimi ruchami (takie jakby półsprzęgła) to bieg wchodzi już bez oporu?

Dla mnie to jak byk nie wysprzęgla dobrze.

Opublikowano

W takim razie spróbuj wymienić wysprzęglik. Ja mam podobnie ale u mnie problem znika jak olej w skrzyni się rozgrzeje.

Opublikowano

U mnie brak zależności temperaturowych. Olej wymieniałem i w każdych warunkach pracuje podobnie.

Opublikowano
10 godzin temu, Emejcz napisał:

U mnie brak zależności temperaturowych. Olej wymieniałem i w każdych warunkach pracuje podobnie.

może spróbuj odpowietrzyć sprzęgło

Opublikowano

Sprawdziłem wysprzęglik. Nie cieknie i wygląda normalnie. Przepchnąłem ponad 100ml płynu odpowietrznikiem w stronę zbiorniczka, ale nic to nie dało. Cholera wie czy wymieniać to w ciemno... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...