kruszyna29 Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 czy wszystkie 1,9 TDI B6 miały tą nagrzewnicę elektryczną, bo u mnie lusterka były ze zwykłymi wkładami, musiałem wymienić wkłady na grzane-instalacja była przygotowana-kabelki były w lusterkach
piotrekrkk Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Tdi awx i avf chyba wszystkie. Nie włącza się ona automatycznie. W trybie AUTO klikasz przycisk nadmuchu na przednią szybę i działa. Klima musi być w trybie auto, nie może być econ. Wszystko jest w instrukcji auta,-)
YOGI3000 Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Tdi awx i avf chyba wszystkie. Nie włącza się ona automatycznie. W trybie AUTO klikasz przycisk nadmuchu na przednią szybę i działa. Klima musi być w trybie auto, nie może być econ. Wszystko jest w instrukcji auta,-) Nieprawda, nie musi być auto. Przeczytaj instrukcje to się dowiesz kiedy i jak ją włączyć.
15lolo Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 nw jak u was ale w ajm miałem zawsze problem zanim się nagrzał (nowy był termostat , totalna masakra) zas w avf jak była zima 3 km max przejehcalem i mialem 90 stopni i nic nie spada itp. (może dlatego ze mam już elektrycne wentylatory)
piotrekrkk Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Tdi awx i avf chyba wszystkie. Nie włącza się ona automatycznie. W trybie AUTO klikasz przycisk nadmuchu na przednią szybę i działa. Klima musi być w trybie auto, nie może być econ. Wszystko jest w instrukcji auta,-) Nieprawda, nie musi być auto. Przeczytaj instrukcje to się dowiesz kiedy i jak ją włączyć. Nie może być econ, nie wprowadzaj w błąd, książka strona 136 Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
mycha1236 Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 to chyba jak utrzymujesz w jeździe 2500-3000 obr/ min
arek20w Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Możesz założyć grzałkę na węże od chłodnicy Jest tor ozwiązanie często spotykane w autach na gaz Są dwa rozwiązania : 1. grzałka na wąż do chłodnicy na 12v (ma termostat i wyłączy się po osiągnięcu temperatury) działa dopiero po uruchomieniu silnika 2. grzałka w blok silnika (lub na wąż) na 220v Działa jak jest podłączona i też ma termostat Wyłączy się jak osiagnie okreśooną temperaturę Ja też mam 10 km do pracy ale benzyna bardzo szybko się nagrzewa po 5km mam już 90 stopni A diesel ma długi obieg i trochę to trwa. Zaletą tych grzałek jest ( w drugim przypadku) że zapalsz silnik ciepły i już od razu ma nadmuch ciepłego powietrza Oczywiście warunek do grzałki na 220 V - garaż lub podwórze z gniazdem 220 bo jak parkujesz na ulicy to niestety nie da rady
piotrekrkk Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Możesz założyć grzałkę na węże od chłodnicy Jest tor ozwiązanie często spotykane w autach na gaz Są dwa rozwiązania : 1. grzałka na wąż do chłodnicy na 12v (ma termostat i wyłączy się po osiągnięcu temperatury) działa dopiero po uruchomieniu silnika 2. grzałka w blok silnika (lub na wąż) na 220v Działa jak jest podłączona i też ma termostat Wyłączy się jak osiagnie okreśooną temperaturę Ja też mam 10 km do pracy ale benzyna bardzo szybko się nagrzewa po 5km mam już 90 stopni A diesel ma długi obieg i trochę to trwa. Zaletą tych grzałek jest ( w drugim przypadku) że zapalsz silnik ciepły i już od razu ma nadmuch ciepłego powietrza Oczywiście warunek do grzałki na 220 V - garaż lub podwórze z gniazdem 220 bo jak parkujesz na ulicy to niestety nie da rady Kolego a gdzie widziałeś taką grzałkę na 12v? Bo na 220 się spotkałem. Podaj jakiegoś linka bo to dosyć ciekawe
wesz82 Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Ja zasłoniłem chłodnicę i ostatnio chciałem swojego paździocha przegonić i temp przekroczyła 90 stopni,dobrze ze w porę zareagowałem i zwolniłem dałem nawiew na Hi i nic się nie stało:facepalm: Jest róznica jak się zasłoni chłodnicę i to nie podlega dyskusji,zwłaszcza jak ktoś ma osłonę silnika. Jak ktoś to robi niech patrzy na temp i kontroluje to powyżej 180km/h
piotrekrkk Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Jeszcze jest ogólnie za wcześnie jeśli ktoś stosuje taki zabieg :-D
YOGI3000 Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Tdi awx i avf chyba wszystkie. Nie włącza się ona automatycznie. W trybie AUTO klikasz przycisk nadmuchu na przednią szybę i działa. Klima musi być w trybie auto, nie może być econ. Wszystko jest w instrukcji auta,-) Nieprawda, nie musi być auto. Przeczytaj instrukcje to się dowiesz kiedy i jak ją włączyć. Nie może być econ, nie wprowadzaj w błąd, książka strona 136 Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Napisałem że nie musi być auto a o econ nic nie pisałem, przeczytaj jeszcze raz. Muszą być też spełnione odpowiednie warunki temp na zew i silnika inaczej sie nie włączy.
wieczor15 Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Tdi awx i avf chyba wszystkie. Nie włącza się ona automatycznie. W trybie AUTO klikasz przycisk nadmuchu na przednią szybę i działa. Klima musi być w trybie auto, nie może być econ. Wszystko jest w instrukcji auta,-) Nieprawda, nie musi być auto. Przeczytaj instrukcje to się dowiesz kiedy i jak ją włączyć. Nie może być econ, nie wprowadzaj w błąd, książka strona 136 Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Napisałem że nie musi być auto a o econ nic nie pisałem, przeczytaj jeszcze raz. Muszą być też spełnione odpowiednie warunki temp na zew i silnika inaczej sie nie włączy. dokładnie-musi być odpowiednio zimno, ale ja nie patrzałem w instrukcje i u mnie na 100 działa mimo, iz mam sprężarke włączoną i nawiewy manualne na - kilka sekund po odpaleniu leci cieplutkie powietrze przy minusowych temperaturach, niemożliwe żeby to było z silnika a poza tym cyka przekaźnik.
mily Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Kurcze nie kumam jak może się szybciej nagrzać skoro przez chłodnicę nie przepływa ciecz, to po co ją przysłaniać, no chyba że termostat jest uszkodzony i nie blokuje. Zimne powietrze silnika nie schłodzi przez kratkę, bo całe powietrze jest kierowane na chłodnicę przez osłony. Inaczej mówiąc powietrze do silnika przez przednią kratkę ledwo co dociera, bo wszystko idzie na chłodnicę która jest wyłączona z obiegu. Może mnie ktoś olśni w którym momencie się mylę. W starych autach to zdawało egzamin bo część powietrza dostawała się na silnik, no i termostaty w polonezach czy żukach też nie koniecznie blokowały cały przepływ. ---------- Post dopisany at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany at 22:30 ---------- Teraz druga rzecz, świece o których mowa podgrzewają płyn chłodniczy i tutaj nie ma wątpliwości, ale nagrzewnica elektryczna raczej nie podgrzewa płynu. Czyli rozwiązanie ze świecami szybciej rozgrzewa silnika, ale żeby w środku było ciepło trzeba odczekać swoje, w przypadku nagrzewnicy elektrycznej nie ma związku z nagrzewaniem silnika tylko środka (tak jak byśmy farelkę włożyli do auta), więc nie ma związku z silnikiem, on i tak się będzie nagrzewał w swoim tępie. No chyba że mowa o jakiejś innej nagrzewnicy elektrycznej ale nie wyobrażam sobie jak by miało być to połączone z cieczą. To co powyżej jest standardem w naszych autach. Dodatkowo w niektórych krajach montuje się grzałki i nagrzewnice 230V AC, ale nigdy nie były one dostępne w salonach jako standardowe wyposażenie. Jest to modyfikacja wymyślona na potrzeby głównie skandynawskie. Nie widziałem modyfikacji na 12V, myślę że jak by sobie pochodziło tak 1000W przez noc na 12V to byśmy musieli się rozgrzać sami pchając auto. ---------- Post dopisany at 22:43 ---------- Poprzedni post napisany at 22:38 ---------- dokładnie-musi być odpowiednio zimno, ale ja nie patrzałem w instrukcje i u mnie na 100 działa mimo, iz mam sprężarke włączoną i nawiewy manualne na - kilka sekund po odpaleniu leci cieplutkie powietrze przy minusowych temperaturach, niemożliwe żeby to było z silnika a poza tym cyka przekaźnik. To nie sprężarka się załącza tylko nagrzewnice (chyba), po co Ci klima w zimie, ona Cie nie ogrzeje. Kiedyś to rozszyfrowywałem w A6 C5 i z tego co pamiętam nagrzewnice są za panelem klimatronika (bo są dwie, lub jedna z dwoma mocami grzania, nie wyciągałem tego tylko sprawdzałem czy działa i były dwa stopnie)
piotrekrkk Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Ta nagrzewnica w a4 b6 to jest prawdopodobnie taki sam patent jak kolega wcześniej pisał, czyli elektryczny podgrzewacz cieszy na 12v oczywiście fabryczny , czyli dobrze kombinujesz to nie jest tak jak farelka. from mobile
mily Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 No i jeszcze jedno sprostowanie bo koledzy wydaje mi się że pomieszali tematy. Jeżeli ustawimy temperaturę na HI i na AUTO to klimatronik załączy nam nagrzewnicę (AUTO musi być inaczej nagrzewnica się nie włący). Jeżeli wciśmiemy przycisk przedniej szyby to klimatronik załączy sprężarkę żeby osuszyć powietrze z szyby, żeby szybciej odparowało (i tutaj nie ważne czy ECON czy AUTO) ---------- Post dopisany at 22:50 ---------- Poprzedni post napisany at 22:46 ---------- DSCF0030 - Kopia.JPG | niedzwiedz115 | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl Widzisz ją ona nie ma połączenia z obiegiem wodnym ona jest poprostu w kanale. No chyba że mówimy o jakimś jeszcze innym rozwiązaniu
piotrekrkk Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 To już pisałem wcześniej, że musi być auto i znaczek szyby, żeby załączyć nagrzewnice. Ale prawdopodobnie nagrzewnica sama poniżej jakiejś temperatury się włącza choć ja tego nie zauważyłem, trzeba by to zmierzyć miernikiem. from mobile
mily Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Aha i ona się załącza poniżej 5 lub -5 nie pamiętam dokładnie, ale na pewnie nie na 0.
piotrekrkk Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Ktoś pisał plus 4 from mobile
mily Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 To już pisałem wcześniej, że musi być auto i znaczek szyby, żeby załączyć nagrzewnice. Ale prawdopodobnie nagrzewnica sama poniżej jakiejś temperatury się włącza choć ja tego nie zauważyłem, trzeba by to zmierzyć miernikiem. from mobile Właśnie nie jeszcze raz Nagrzewnica się włączy gdy: - musi być poniżej 5 lub -5 - właczone auto sprężarka wtedy nie działa, Żeby odparować szyby wciskasz szybę i wtedy włącza się tylko klima (auto czy econ nie ma znaczenia) nagrzewnica wtedy nie działa Tak wynika z moich obserwacji i wiedzy
turzol Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Nagrzewnica elektryczna zamontowana jest seryjnie we wszystkich silnikach wysokoprężnych A4 B6/B7 (nie dotyczy samochodów wyposażonych seryjnie w ogrzewanie postojowe) Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-), jeżeli: * Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255-, nie jest to konieczne) * Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“. * Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 st C przynajmniej raz od włączenia zapłonu. * Silnik pracuje. * Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 st C i nadal jest wyższa niż 40 st C. * Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285- i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 st C). * Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego -J248- tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie. Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki : * Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła polecenie przez magistralę danych. * Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min. * Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 st C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 st C). * Obciążenie alternatora -C- jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się