kls Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Pisałem już w innym temacie, ale ten wydaje się być bardziej odpowiedni. Czytając posty widzę, że prawidłowo dysza spryskiwacza powinna stać nieruchomo i walić płyn na szybę dokładnie prostopadle do nawierzchni ;-) U mnie zapiernicza tylko w lewo łącznie 90 stopni. Poradźcie jest walnięte i jak się do tego zabrać. A spryskiwacz stoi nieruchomo, czy obraca się razem z wycieraczką? Lata w zakresie 90 stopni od góry w lewo.
Daimos Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Wynika z tego, że rurka spryskiwacza zapiekła się w osi ramienia wycieraczki (korozja) i jak rozbierzesz silniczek to się pewnie okaże, że jest ukręcona. Czeka Cię albo regeneracja wg powyższego opisu, albo wymiana silniczka na sprawny.
kls Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Wynika z tego, że rurka spryskiwacza zapiekła się w osi ramienia wycieraczki (korozja) i jak rozbierzesz silniczek to się pewnie okaże, że jest ukręcona. Czeka Cię albo regeneracja wg powyższego opisu, albo wymiana silniczka na sprawny. Dzięki, pewnie za kilka dni napiszę co u mnie było :-)
melzek Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Dzięki za tak szczegółowy reportaż.Bardzo mi to pomogło przy rozbiórce i naprawie silniczka.Niestety miałem pecha i poszła szyba ;(Także uważajcie przy ściąganiu ramienia wycieraczki.Szyba wstawiona,ale mam inny problem.Po nasmarowaniu,złożeniu do kupy całego mechanizmu podłączyłem do prostownika żeby sprawdzić-działa ekstra.Natomiast po zamocowaniu do klapy i podłączeniu w Audiku nie pracuje( działa tylko spryskiwacz).Może Mi ktoś podpowie co i gdzie można sprawdzić aby wycieraczka odpaliła.Pozdrawiam wszystkich forowiczów.
przemik Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Jesli by ktoś potrzebował to "Zestaw naprawczy tylnej wycieraczki B5 Avant" ma numer - 8L0 998 711 - do kupienia w ASO... cena ~160 PLN Pozdrawiam
endriuu Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Jesli by ktoś potrzebował to "Zestaw naprawczy tylnej wycieraczki B5 Avant" ma numer - 8L0 998 711 - do kupienia w ASO... cena ~160 PLN Pozdrawiam i wygląda w ten sposób:
przemik Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 W sobote wywaliłem zapieczone scierwo z mechanizmu wycieraczki i zamontowałem kpl. zestaw naprawczy zgodnie z instrukacją w pudełku - jest w jezyku niemieckim i angielskim. Zestaw troche kosztuje ale warto było. Wycieraczka i spryskiwacz chodzi malinowo Z "przebiegu" wątku oraz z budowy tego mechnizmu wnioskuje, iż pierwszym obajwem ze coś sie dzieje tam nie halo jest sprzęgniecie sie ze sobą wycieraczki i dyszy spryskiwacza. Pozdrawiam
S1 Hołek Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Witam. U mnie też pojawił się pewien problem, ponieważ spryskiwacz zaczął kręcić sie razem z wycieraczką i to już był objaw złamanej rurki w środku, i na tyle dziwne że nie lało do bagażnika. Nie dawało mi to spokoju (a za niedługo czekają mnie wczasy samochodem) i zacząłem rozbierać. Po przetrzepaniu allegro dowiedziałem się że będę lżejszy o jakieś 150zł.... nie dało mi to spokoju i dzięki forum i temu tematu zaoszczędziłem ww. kwotę :> udało sie do naprawy wykorzystałem również antenę teleskopowa z radia i troszkę cyny a oto efekt zdjęcie nie najwyższej jakości bo robione telefonem Wszystko śmiga jak należy. Pozdrawiam Hołek
duluki Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 widzę że większość ma ten sam problem mi właśnie wczoraj staneła wycieraczka ,ale cóż trzeba jechać jeszcze dziś dopracy a od jutra porobić tak jak jest poopisywane w postach .jak cośporadzę to się z Wami podzielę[br]Dopisany: 13 Sierpień 2009, 17:07_________________________________________________dziś podjołem walkę z wycieraczką niestety przegraną udało mi się wymienić tylko ukręcona rurkę od spryskiwacza,stara była tak zakamieniona że nie lało sie do środka
karolkw Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Ja zrobiłem jak alfuta dzięki za foto kawałek antenki i lutownica. A spryskiwacz śmiga jak nowy. Jeszcze raz Dzięki.
bossawka Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 W mojej niuni mam zatartą wycieraczkę i chciałbym się zapytać czy ktoś wie jaka powinna być średnica zewnętrzna tej rurki która się ukręca? Chciałbym przygotować sobie jakieś rurki zanim dobiorę się do tego mechanizmu. Z góry dziękuję
palciak Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 z tego co pamiętam to 3,5 mm ale chyba lepiej dać ciut mniejszą średnicę (ale wtedy może być problem z połączeniem)
driver_tomasz Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Wczoraj jeszcze śmigało bez zarzutów a dzisiaj się cholerstwo mi zatarło i i zalało całą tapicerkę klapy
bossawka Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 W końcu udało mi się rozebrać tylną wycieraczkę dzięki opisowi :good: :good: Teraz śmiga jak ta lala :> :> :> :>
adik1983 Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 u mnie jest tak że nie kręci tylko zaczyna zgrzytac masakra co to moze być i jak to naprawić [br]Dopisany: 21 Październik 2009, 19:47_________________________________________________chyba zamówie sobie takie coś i to bedzie finał http://allegro.pl/item754623414_zaslepka_wycieraczki_vw_golf_iv_i_vag_polecam.html
hbd Opublikowano 24 Października 2009 Opublikowano 24 Października 2009 Podepnę się pod temat.. Próbowałem naprawić sprysk tylnej wycieraczki i..... uwaliłem króciec od silniczka tylnego spryskiwa (to plastikowe coś, na które nachodzi wężyk). Macie pomysł czym to skleić? Kropelka nie daje rady...
Karl28 Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 Witam! gdzieś na forum wyszukałem, że można wykorzystać rurkę plastykową od spryskiwacza! w każdym bądź razie,wszystko działało tj. spryskiwacz działał(razem z wycieraczką,jak dla mnie bez różnicy) ale wywalało na zewnętrzną tj na tapicerkę obudowy postanowiłem się za to zabrać: Wniosek: rurka od spryskiwacza "Clin" idealna 1.rozbiórka-wiadomo,ściągacz itd..... 2.wiertełko-wywalenie rurki z mechanizmu 3.obcążki,nożyk tap..-wywalenie rurki z "krućca" 4.nożyk tapicerski-zmniejszenie obwodu rurki od płynu do szyb(skrobanka) aby weszła w środek "krućca" na super glu-po odtłuszczeniu 5.nożyk t....docięcie, tak aby dysza weszła do końca....,smary itp. wiadomo 6. 3 Godziny i mamy spryskiwacz szyby tylnej lepszy niż z fabryki-nie popisali się technicy z VW Pozdro! Sorki,że tak prosto i bez składu,ładu, ale jestem świeżo po naprawie i po 5 głębszych....bez tego ani rusz.. :>
wysha Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 U mnie prąd na wtyczce pojawia się, silniczek wygląda perfekcyjnie. a działać nie chce... W obudowie jest jakiś obwód drukowany odpowiedzialny chyba za wszystkie kombinacje machania wycieraczką... Oczywiście dokupić go nie można (on również może być przyczyną dziwnych zachowań), części elektroniczne z tej płytki są niemożliwe do skompletowania (dziwne oznaczenia - pewnie made by audi )... Więc niby nic się nie da... A tu jest dowód, że "Polak potrafi": http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic611586.html Z tego co się dowiedziałem, koszt wszystkich części powinien sie zamknąć w 20 PLN (sprawdzę). Pozostaje tylko mieć kogoś, kto nie zamieni tego wszystkiego w bryłę cyny z kalafonią z wystającymi nóżkami od kondensatorów... No niestety nie doczekałem się płytki sterującej (wszystkie części chyba mam więc nadzieja żyje) natomiast doczekałem się jesieni i musiałem coś zaradzić z tą wycieraczką. Wydłubałem elektronikę z silniczka - uciąłem jej tylko kawałek ten który robi za wtyczkę - i wstawiłem w to miejsce przekaźnik (malutki, chyba od jakiegoś japończyka - zmieścił sie w obudowę). Podłączyłem przewody do wtyczki i przez przekaźnik do silnika i... śmiga :-) Tzn mogę wytrzeć szybę bez zatrzymywania auta - wycieraczka po załączeniu działa normalnie, tylko nie zatrzymuje się automatycznie w skrajnej pozycji - trzeba celować. Ale jeszcze nad tym popracuje :-)[br]Dopisany: 09 Listopad 2009, 15:21_________________________________________________No i popracowałem... Zmodyfikowałem podłączenie przekaźnika do silnika wycieraczki. Wg poniższego rysunku wycieraczka jest załączana dźwignią przy kierownicy po czym sama wraca do pozycji wyjściowej. Nie działa załączanie poprzez spryskiwacz - niby nieprawidłowo, ale teraz mogę sobie napryskać płynu nad wycieraczkę ile mi się zechce i dopiero ją uruchomić. Nie wiem, co mnie ominęło, ale upchanie układu elektronicznego (i to w dodatku nie występującego jako część zamienna) zamiast jednego przekaźnika to chyba lekka przesada. Nb. dziś się dowiedziałem, że np. w VW Caddy, sygnał uruchamiający wycieraczki jest sygnałem cyfrowym generowanym przez jakiś układ przy silniczku wycieraczki przedniej i za pośrednictwem magistrali KAN (?) steruje wszystkimi wycieraczkami i spryskiwaczami. W związku z tym wszystkie te elementy są nieczynne w tej chwili. A Japończycy, którzy elektronikę robią pewnie lepszą niż europejczycy, nadal działają na przekaźnikach... A potem się dziwią Niemcy, że nie przodują w rankingach bezawaryjności...
fiszmenbrzeg Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Witam Panowie a można wymienić samą końcówkę tą co już z niej woda wylatuje na szybę, bo zachciało mi się regulować bo myślałem że tak jak z przednimi sprys. da się końcówki regulować, i połamałem samą końcówkę i nie wiem jaką część teraz muszę kupić. Pozdrawiam
wysha Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Regulować się da we wszystkie strony - może była zapieczona ta końcówka? Na pewno można ją wymienić, ale nie wiem, czy można dokupić... (wchodzi na wcisk). Jeszcze dwa dni temu mógłbym Cię poratować, ale zostawiłem ją w rurce podczas lutowania i się stopiła :-(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się