kwak3 Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 a ja dodoam od siebie , ze poradziłem sobie uzywajac plastikowej rurki z wkładu do długopisa (o podobnej grubosci do tej orginalnej metalowej), a resztke metaloej rurki z w kładem od długopisa połaczyłem kawałeczkienm grubszej plastikowej rurki wyjetej z ołówka z rysikiem. mysle ze patyczek z lizaka tez by podeszedł. wszystko posklejałem kropelką i smiga super. No i nie koroduje pozdrawiam !
Daimos Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 samej końcówki nie dokupisz, najlepiej to poszukać za parę groszy uszkodzonego silniczka i sobie przełożyć końcówkę spryskiwacza
nicotian Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Witam,ma ktoś pomysł jak bez rozwiercania wyjąć ukręconą rurkę z ośki? [br]Dopisany: 24 Listopad 2009, 20:52_________________________________________________Udało się z delikatnym rozwiercaniem :gwizdanie: Sporo osób ma problem z zdjęciem ramienia wycieraczki(ryzyko pęknięcia szyby)ja zrobiłem inaczej. -użyłem wd40 -odkręciłem nakrętkę 13 -zabezpieczyłem dach w razie upadku ramienia -odkręciłem cały mechanizm i przy wyciąganiu go,ramie wycieraczki swobodnie wychodzi z ośki -nie potrzebny ściągacz Jutro składam w całość W razie pytań pisać Pozdrawiam[br]Dopisany: 24 Listopad 2009, 22:18_________________________________________________Witam ponownie Złożyłem bardzo tanim kosztem i nie sądzę by w najbliższym czasie problem się pojawił Zastosowałem najzwyklejszą rurkę z zestawu gruntowego(wędkarstwo się przydaje :>) Jest ona stworzona do tego,nic nie trzeba dopasowywać,jedynie troszkę podkleić. Pozdrawiam i powodzenia w naprawach [br]Dopisany: 25 Listopad 2009, 20:05_________________________________________________Pozdrawiam autora postu bez którego bym się za tą naprawę nie wziął,oby więcej takich pomysłów na zaoszczędzenie pieniążków :>
ic3ek Opublikowano 29 Listopada 2009 Opublikowano 29 Listopada 2009 Dla wszystkich zainteresowanych "dysza wycieraczki" jest dostepna w ASO jako oddzielna czesc, koszt 30 zł
wysha Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 panowie mam giga problem a mianowicie chodzi o to iż zakupiłem nowy silniczek tylnej wycieraczki podłączam go i nic zero reakcji sprawdzilem na pinie jest napiecie wiec powoinien dziaac czy mozliwe jest by przelacznik wycieraczki byl padniety tyle ze bylo by to dziwne poniewaz przednia wyciewraczka dziala a tylna nie reaguje. co o tym myslicie.? co poradzicie.? przy okazji moze znacie oznaczenie tego przelacznika jesli wg. was okaze sie te to on nie dziala. uzupełnij profil Miałem tak samo. Jak możesz, to zwróć silnik jako niesprawny. Sprzedający nie sprawdza (bo pewnie nie ma jak) czy silniczek pracuje w aucie. Sprawdza tylko czy po podłączeniu "na krótko" się obraca (z reguły tak) i mówi, że jest sprawny. Natomiast oprócz silniczka jest jeszcze jego sterowanie w postaci układu scalonego który steruje nim. Jest on często przyczyną niesprawności wycieraczki i niestrawności właściciela. Jeśli chcesz się upewnić, że mam rację, sprawdź miernikiem napięcie na wtyczce: na skrajnych stykach napięcie 12V jest cały czas, na dwóch środkowych pojawia się w momencie włączenia przełącznika. Jeśli tak jest, to przełącznik masz sprawny, a rozwiązanie problemu parę postów wyżej (za pomocą przekaźnika) lub jeszcze parę wyżej za pomocą scalaka własnej roboty. Ja polecam przekaźnik, bo skoro ja to zrobiłem , to znaczy, że każdy potrafi. Co do naprawy rurki za po pomocą anteny: zwracajcie uwagę, żeby odcinek rurki ten od strony spryskiwacza był jak najbardziej oryginalny. Jest tam przewężenie, w którym tylko oryginalna rurka się mieści. Co do posrebrzania rurki: nie jestem pewien, czy to akurat mosiężna rurka rdzewieje? Raczej nie za bardzo. Na pewno trzeba dobrze nasmarować. Ja zamierzam użyć motip-fluidolu dodatkowo albo zamiast.
shakul Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Wszystkich, którzy mają problem ze znalezieniem odpowiedniego materiału do wykonania naprawy, informuję że w Castoramie można nabyć metrowej długości rureczkę mosiężną (jak się nie mylę koszt to 7,90zł). Niestety jej zewnętrzna średnica to 4mm (wewnętrzna 3mm). Jednak jeśli ktoś dysponuje lub ma dostęp do tokareczki to 'zjechanie' ścianki nie powinno sprawić kłopotu. Tych, którzy nie mają tokarki (jak by każdy w szafce obok opiekacza trzymał taką machinę) pociesze, że bez problemu można odciąć kawałek tej rurki, zamocować w wiertarce i za pomocą papieru ściernego i pilnika można 'dostosować' średnice zewnętrzną do odpowiadającej. Nie jest to trudne, sam tak robiłem Mosiądz nie jest twardy
SpałekP Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 czy ktoś wie czy taki zestaw naprawczy tylnej wycieraczki jest też dostępny do b6? moja też padła i z tego co wiem to też przez ukręconą rurkę. Będę wdzięczny za informację, a jak uda mi się w ten sposób naprawić to może postaram się o małe fotostory ( jak nie oddam do serwisu ).
lukasera Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Pany mam problem z odkręceniem śruby 13 mocującej ramę... napsikalem wd40 i nic. Opukiwałem, psikałem, próbowałem poluzować i ani drgnie. Wszystko udało mi sie zdjąć, całe wewnętrzne poszycie itp, blokuje mnie tylko ta cholerna 13stka (pewnie dlatego pechowe 13). Macie jakieś rady? lepszy środek od wd40?
Daimos Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 musisz być cierpliwy, wd 40 potrzebuje trochę czasu żeby dobrze spenetrować połączenie, zapodaj go kilkakrotnie w odstępach czasowych
lukasera Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 No tak zrobiłem. napsikałem porządnie, pojeżdze z 1-2 dni znów psiknę i zobczymy... mam tylko nadzieje,ze zdąże przed mrozami, bo nowy silniczek leży i tylko czeka na przekręcenie
ic3ek Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Kolego proponuje jeszcze coca-cole. polac poczekac jakies 2 h i powinno pujsć. I to nie są żarty, mówie poważnie
adik1983 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 a czy jest różnica między mechanizmemi silniczkiem poliftowym i przefliftowym czy jeżeli mam auto z 97 roku to te poliftowe nie bedą u mnie smigac
adik1983 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 a jak to jest z tym prądem w kostce gdzie powinien byc na których kablach przed włączeniem manetki i po włączeniu
lukasera Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 No i u mnie nie dało rady WD40 ani coca cola. w ruch poszła boshówka i trzeba było uciąć su...ke silniczek wymieniony na nowy i lata jak szalony:)
michalutp Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Można zakonserwować tą tylną wycieraczkę żeby się nie zatarł silniczek ani żadne rurki się nie ukręcały? U mnie elegancko chodzi ale lepiej dmuchać na zimne
tomcioskinny Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 mam problem, zauważyłem że wycieraczka porusza się a razem z nią spryskiwacz od lania płynu. Po paru dniach wszystko stanęło, płyn nie leci, wycieraczka po włączeniu daje tylko ruch o jakieś 0,5mm i dalej stoi, i tak przy każdym włączeniu. Wnioski: więc Tak zabrałem się do tego wszystkiego jak koledzy napisali, Wd40 pare dni i pióro ściągnięte, silnik wymontowany. Stwierdziłem tak jak pisaliście (ukręcona rurka). Pierwsze co pojechałem do elektryka, który stwierdził że silnik działa (przy mnie go podłączał na krótko i chodził tyko problem w tym że cały czas bez żadnych czasów 15sekundowych). Okazało się że najważniejsze w tym silnku jest moduł elektryczny odpowiedzialny za sterowanie który został uszkodzony w jakimś stopniu. Naprawa może polegać na tym że elektryk pare lutowań zrobi i silnik będzie działał tylko że cały czas i odemnie będzie zależeć kiedy ma stanąc i w którym miejscu. Płynem będe mógł pryskać i pożniej włączać wycieraczkę. Druga sprawa wymiana ukręconej rurki. Jeżeli te dwei czynności zrobimy będzie OK. Ale spróbowałem pojeżdzić po szrotach i poszukać silnika. Z uwagi iż pochodzę z Łodzi centrum Polski szrotów troszke u nas jest , spędziłem jeżdząc 3 dni po szrotach w Łodzi i okolicach przymierzyliśmy około 20 silników i co żaden ani drgnł, a dlatego że wszystkie silniki które sprawdzaliśmy były od roczników 97 w zwyż u mnie jest 96 Avant i problem w tym że jest różnica w module elektronicznym i dlatego nie działają. I teraz niewiem co zrobić. Nowy silnik powiedzili mi u Idczaka Audi ASO 470zł do mojego właśnie modelu z 96roku.
KODATHLON Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Witam miałem taki sam problem i rozwiązałem go podobnie jak kolega wyzej tylko ze ja użyłem poksipolu i rurki od długopisu całoś śmiga jak laleczka do tego spaliły mi się szczotki w silniczku ale i to rozkminił mój znajomy elektronik wywałił cały układ i mam to zrobione całkiem nieoryginalnie ale najważniejsze ze wydałem na szczotki tylko i na piwo koledze a z całości jestem zadowolony używam do woli i jest gitara :> pozdro[br]Dopisany: 30 Styczeń 2010, 12:39_________________________________________________kolego jestem z Kutna i często jeżdzę do częstochowy jak chcesz to ci pokaze jak to załatwi tez mam swoją lalkę z 96 roku:D i miałem to samo tylko ze ja popsułem sobie sam i sam naprawiałem:D
wysha Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 mam problem, zauważyłem że wycieraczka porusza się a razem z nią spryskiwacz od lania płynu. Po paru dniach wszystko stanęło, płyn nie leci, wycieraczka po włączeniu daje tylko ruch o jakieś 0,5mm i dalej stoi, i tak przy każdym włączeniu. Wnioski: więc Tak zabrałem się do tego wszystkiego jak koledzy napisali, Wd40 pare dni i pióro ściągnięte, silnik wymontowany. Stwierdziłem tak jak pisaliście (ukręcona rurka). Pierwsze co pojechałem do elektryka, który stwierdził że silnik działa (przy mnie go podłączał na krótko i chodził tyko problem w tym że cały czas bez żadnych czasów 15sekundowych). Okazało się że najważniejsze w tym silnku jest moduł elektryczny odpowiedzialny za sterowanie który został uszkodzony w jakimś stopniu. Naprawa może polegać na tym że elektryk pare lutowań zrobi i silnik będzie działał tylko że cały czas i odemnie będzie zależeć kiedy ma stanąc i w którym miejscu. Płynem będe mógł pryskać i pożniej włączać wycieraczkę. Druga sprawa wymiana ukręconej rurki. Jeżeli te dwei czynności zrobimy będzie OK. Ale spróbowałem pojeżdzić po szrotach i poszukać silnika. Z uwagi iż pochodzę z Łodzi centrum Polski szrotów troszke u nas jest , spędziłem jeżdząc 3 dni po szrotach w Łodzi i okolicach przymierzyliśmy około 20 silników i co żaden ani drgnł, a dlatego że wszystkie silniki które sprawdzaliśmy były od roczników 97 w zwyż u mnie jest 96 Avant i problem w tym że jest różnica w module elektronicznym i dlatego nie działają. I teraz niewiem co zrobić. Nowy silnik powiedzili mi u Idczaka Audi ASO 470zł do mojego właśnie modelu z 96roku. Ze dwie strony wyżej opisałem, jak sobie z takim problemem poradziłem - nie wiem tylko, czy jest rysunek do odczytania, bo u mnie nie widać. W każdym bądź razie mam dwie lewe ręce a dałem radę. Resztki silniczka chyba jeszcze mam, ale rurki chyba nie... Jest w Łodzi taki sklep Metalpol na Przybyszewskiego chyba i tam można dokupić rurkę mosiężną, miedziana albo aluminiową w ilości dowolnie małej. Do tego przekaźnik (tylko taki co przy wzbudzeniu podaje prąd np na pin A a po zaniku wzbudzenia przełącza prąd na jakiś inny pin - nie znam poprawne nazwy takiego przekaźnika) kawałek lutownicy i można działać. Jak rysunku nie będzie widać, to napisz wiadomość do mnie i podaj nr telefonu. Zdzwonimy się i w najgorszej razie pokażę Ci "na żywo" efekt przeróbki za 10 PLN. Mnie tam się bardziej podoba - mogę sobie włączać wycieraczkę na dowolnie długi czas, wcześniej mogę spryskiwać ile wlezie... Co do silniczków: sprawdzałem ze 3 albo 4 sztuki i żaden nie zadziałał... Co do lutowania: elementów jest tam sporo i tak na dobrą sprawę, nie wiadomo, który wymienić... A jak już by było wiadomo, to nie wiadomo, gdzie kupić... Wiem, że pewniechcesz mieć wszystko fabrycznie - rozumiem - ale napraw sobie to najtaniej jak się da, a wtedy możesz spokojnie polować na sprawny silniczek...
oktawiusz5 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 dobry numer z tą wycieraczką a ja myślałem ze w AUDI to taki bajer ze spryskiwacz leje po całej szybie ale nie dałem rady ustawić spryska dobrze wiec zabieram się właśnie za rozbiórkę silniczka wycieraczka dział już zrobiłem ale zauważyłem ze ona mi się zatrzymuje po przeciwnej stronie i teraz nie wiem czy mam złe ramie wycieraczki czy inny mechanizm TYLNA WYCIERACZKA STOI NIE PO TEJ STRONIE CO TRZEBA co może być powodem próbowałem odłączać wycieraczkę ja jest po drugiej stronie i podłączałem po paru sekundach i dalej wraca nie na swoje miejsce zatrzymuje sie po prawej stronie patrząc od tyłu a wycieraczka jest wyprofilowana jak by miała stać po lewej patrząc od tyłu Wie może ktoś jak temu zaradzić ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się