Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Kupić japońskie auto

Już miałem i co... kładę się spać, auto w garażu a ja słyszę jak chrupie je rdza, schodzę rano a tu tylne nadkole zjedzone :facepalm:

A tak wracając do tematu to po wymianie jest ogromna poprawa: poranne odgłosy są zdecydowanie cichsze i trwają krócej 1s w trakcie dnia jak silnik rozgrzany i postoi 3-4 godzi to przy odpalaniu cisza. Charakterystyczne bzzyk w momencie zmiany fazy już nie występuje no i na rozgrzanym na wolnych słychać tylko szum silnika i cykające wtryskiwacze.

W weekend przymierzam się do czyszczenia odmy tej części pod kolektorem. Objawów nie mam ale metalowe kolanko przy pokrywie klawiatury ma znacznie zmniejszony przelot.

Edytowane przez radko123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie


Już miałem i co... kładę się spać, auto w garażu a ja słyszę jak chrupie je rdza, schodzę rano a tu tylne nadkole zjedzone :facepalm:

No tu się z kolegą nie zgodzę. Miałem 4 japońskie marki (2x Mazda, Honda, Lexus, Nissan) i żaden z nich nie korodował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem świeżo po wymianie nastawnika i łańcucha na oryginał jak się rozgrzeje cisza lecz przy porannym odpaleniu delikatnie go słychać .miska z ściągnięta smok wyczyszczony

olej liqui moly 5w40 zrobiona również płukanka . jakieś pomysły czy zostawić to w spokoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem przecie....... Ze tego porannego grzechotka przez parę sekund nie idzie wyeliminować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale stary napinacz sypał błędami i walił nie miłosiernie.wiec wymieniłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Posiadam Audi 1.8T AVJ przebieg 191tys. w 100% orginalne. Auto na rozgrzanym silniku chodzi jak diesel cos z delikatnym zgrzytaniem. Wydaje mi sie ze to wlasnie ten napinacz rozrzadu. Auto bylo na warsztacie w ktorym wymieniono rozrzad z olejem 10W40, wyczyszczono miske wraz ze smogiem. Rowniez sprawdzali lancuch ktory nie jest wyciagniety i nie ma na slizgach sladow zurzycia. Nie wiem za co teraz sie wziasc... ;/ Wiem ze przy przebiegu 186tys. byl wpis w ksiazce ze zmiany oleju na 10W40 wiec tez i ja taki wlalem. Moze wrocic do 5w40 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek obowiązkowo wróć do 5W40 pompę oleju sprawdzali czy daje dobre ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liqui Moly 5W40 jak najbardziej ok ja natomiast polecam millers 5W40 i przed wymianą płukankę

Edytowane przez marcinch001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co ty nic Ci się nie rozczelni ja stosuję Millers Oils Engine Flush ale mozesz też kupić inną np z Liqui Moly . Przed wymianą rozgrzej silnik do 90 stopni i wlej płukankę przez bagnet do oleju i niech tak pochodzi przez ok 12min na wolnych obrotach a pózniej to wszystko zlej i zalej nowy olej

millers-engine-flush-250ml.jpg


Ja przed każdą wymianą oleju stosuję płukankę tak więc polecam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś z głowy wie jaki rozmiar gwintu jest w miejscu gdzie wkręcamy się z manometrem do mierzenia ciśnienia? Zastanawiam się jakiej końcówki potrzebuję, a nie chce mi się rozkręcać tego :-) Sprawdziłbym u siebie z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam manometr wkrecony w przewód hamulcowy gumowy od Passata, gwint na nim jest taki sam jak przy czujniku

Edytowane przez strazak93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam.
Mam pytanie, prośbę...
Czy napinacz łańcucha ma zaworek zwrotny? To jest silnik 1.8T AEB, AJL, rok 97 / 98.
Jak to wygląda? Może jakiś 'przekrój' fotki googla z tym silnikiem, zaworkiem itd? Nie mogę znaleźć. :/

ps:

Miałem lekkie pykanie, skrzypienie odnośnie gorącego silnika. To był stary napinacz (może dobry) lub stary łańcuch.

Kupiłem nowy (firma Febi, napinacz i łańcuch) i zmiana, naprawa. Ok tygodnia był spokój, fajnie.
Naglę 004.gif gorący silnik, wyłączona stacyjka (ok 15,20 minut) podczas odpalania silnika, ok 3, 4 sekundy... słychać skrzypienie silnika. Tego zupełnie nie było.

Ehh... wydaje mi się, że 90% niedobry, niby nowy napinacz febi..

Edytowane przez a6klub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...