Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ok . Podlece jutro do niego i nagram. nagram na zimnym i na ciepłym oraz przegazowanie tak aby zaturkotało :) A propo chinczyka to jedni piszą że po wymianie jest ok a jedni nie wiec różnie to bywa chyba.

Oto filmik który mówiłem że wrzucę :

Czekam za opinią waszą :)

Edytowane przez Vassyli
  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

W końcu udało mi się zmienić łańcuch + po części napinacz. Robiłem to sam i niestety źle wałek założyłem i musiałem do mechaniora. Nadal się głowię jak mogłem tak spartolić...

Aktualnie jest nowy łańcuch, napinacz stary, ale górny tłoczek z ślizgiem jest nowy. Terkotanie podczas rozruchu nadal występuje. Natomiast po rozgrzaniu do 95+ stopni temp oleju, nie ma terkotu. Moment przestawienia fazy nadal słychać, aczkolwiek ciszej. Korekty w grupach 90-93 same 0. Czasem zdarzy się wskoczyć na 1. Przed wymiana było 2 a najczęściej 3. Prawdopodobnie u mnie winowajcą był łańcuch. Puki co na razie zostawiam jak jest i modle się, żeby terkot nie wrócił na wolnych przy rozgrzanym.

Opublikowano

Terkot masz dla tego, że hydraulika napinacza juz pada i olej z cieka zamiast tam zostać.

Opublikowano

Witam,

W końcu udało mi się zmienić łańcuch + po części napinacz. Robiłem to sam i niestety źle wałek założyłem i musiałem do mechaniora. Nadal się głowię jak mogłem tak spartolić...

Aktualnie jest nowy łańcuch, napinacz stary, ale górny tłoczek z ślizgiem jest nowy. Terkotanie podczas rozruchu nadal występuje. Natomiast po rozgrzaniu do 95+ stopni temp oleju, nie ma terkotu. Moment przestawienia fazy nadal słychać, aczkolwiek ciszej. Korekty w grupach 90-93 same 0. Czasem zdarzy się wskoczyć na 1. Przed wymiana było 2 a najczęściej 3. Prawdopodobnie u mnie winowajcą był łańcuch. Puki co na razie zostawiam jak jest i modle się, żeby terkot nie wrócił na wolnych przy rozgrzanym.

Jak zle walek zalozyles to rozumiem ze zle o 1 ząbek? Jak odpalisz silnik to nic sie nie dzieje wtedy?

Opublikowano

Terkot masz dla tego, że hydraulika napinacza juz pada i olej z cieka zamiast tam zostać.

Mozliwe, aczkolwiek z tego co czytalem na roznych forach, to jesli terkot wystepuje tylko przez 1-2 s w trakcie odpalania to nie koniecznie musi to byc wina napinacza i wymiana tego ustrojstwa nie zawsze eliminuje problem. Kolejna prawdopodobna rzecz to szklanki, wizualnie wygladaly bardzo zdrowo, ale mogą wlasnie halasowac podczas rozruchu. Bardziej sklaniam sie ku tej opcji.

Jak wyjmowalem napinacz to pelno oleju z niego wylecialo, także jego hydraulika wg. mnie jest ok.

Tak, walek ssacy mialem przesuniety o 1 zabek. Silnik odpalil z tudem, ale chodzil bardzo slabo (jakby na 3 gary).

Opublikowano

Terkot masz dla tego, że hydraulika napinacza juz pada i olej z cieka zamiast tam zostać.

Mozliwe, aczkolwiek z tego co czytalem na roznych forach, to jesli terkot wystepuje tylko przez 1-2 s w trakcie odpalania to nie koniecznie musi to byc wina napinacza i wymiana tego ustrojstwa nie zawsze eliminuje problem. Kolejna prawdopodobna rzecz to szklanki, wizualnie wygladaly bardzo zdrowo, ale mogą wlasnie halasowac podczas rozruchu. Bardziej sklaniam sie ku tej opcji.

Jak wyjmowalem napinacz to pelno oleju z niego wylecialo, także jego hydraulika wg. mnie jest ok.

Tak, walek ssacy mialem przesuniety o 1 zabek. Silnik odpalil z tudem, ale chodzil bardzo slabo (jakby na 3 gary).

Co do szklanek to u mnie jest tak: jak silnik jest na ssaniu to nie slychac nic. Jak jedt goracy juz to bylo slychac takie cyk...cyk...cyk. Cyk...cyk...cyk. Cyk...cyk...cykkk. Jezdzilem na castrolu. Zrobilem płukanke i zalalem motula. I tego cykania prawie wogole nie slychac. Ucichlo o ponad polowe

Opublikowano

Panowie pytanie. Dzisiaj wracam od mechanika bo mam wyciek. Okazuje sie ze cieknie z napinacza (nie z pod napinacza).

Powiedział ze jest wyciek z okolic wtyczki i wtyczka jest luzna. Kasyfikuje sie do wymiany.

Wymienialem napinacz 27 miesiecy temu na chinczyka bo ori klepał na rozgrzanym silniku. :/

Pytanie do was

-mozliwy jest taki wyciek?

-wymieniac na kolejnego chinczyka czy używke (przebieg niby 17tys ale raczej malo wiarygodny)

Nowy w salonie 2020zl

Pomóżcie i doradzcie mi.

Opublikowano

Panowie pytanie. Dzisiaj wracam od mechanika bo mam wyciek. Okazuje sie ze cieknie z napinacza (nie z pod napinacza).

Powiedział ze jest wyciek z okolic wtyczki i wtyczka jest luzna. Kasyfikuje sie do wymiany.

Wymienialem napinacz 27 miesiecy temu na chinczyka bo ori klepał na rozgrzanym silniku. :/

Pytanie do was

-mozliwy jest taki wyciek?

-wymieniac na kolejnego chinczyka czy używke (przebieg niby 17tys ale raczej malo wiarygodny)

Nowy w salonie 2020zl

Pomóżcie i doradzcie mi.

Kolego z Chin, to pani Paw3owicz nie kupuje podobno nawet... wachlarzy () kup - jeżeli już musisz (bo nie czytałeś tego forum retrospektywnie) napinacz np SWAG albo inny firmowy zamiennik byle nie w ASO... "Odczep" się też od używek.

Odpowiedz sobie na pytanie. Skąd ktoś (sprzedający) wziął tę używkę?

Czy wg Ciebie rozebrał silnik na części, wyjął OEMowy napinacz i sprzedaje?

Tak - to możliwe oczywiście, ale przecież sprzedając kpl silnik - o ile sprawny - sprzeda prędzej i hurtem.

A może, raczej sprzedaje bo już sam... zakupił nowy?

Dopasuj sobie odpowiedź i podejmij właściwą decyzję.

Opublikowano

Tzn. czy chinczyk to na 100% pewny nie jestem bo mechanik zamawial ale na fv kosztowal 690zl.

Napinacz SWAG jest do 1.8t AVJ 150km? Bo jak widzę zdjęcia to on nie ma wtyczki.

Opublikowano (edytowane)

Tzn. czy chinczyk to na 100% pewny nie jestem bo mechanik zamawial ale na fv kosztowal 690zl.

Napinacz SWAG jest do 1.8t AVJ 150km? Bo jak widzę zdjęcia to on nie ma wtyczki.

Napinacz - skoro już się uparłeś że zamontujesz z tzw "fazatorem" czyli ze wtyczką wg ETKi ma nr

058109088K

i tak powinieneś szukać

możesz np kupić taki https://aparts.pl/clientcatalogue/058109088k,23-1-vag-----058109088k.aspx?gclid=CjwKEAiA0pDBBRCFtoPyguTh8AUSJADNWeuxNGL4fquwti5gfHmOLqE3lzeE6CBHhQDaSLWy2d3TfhoCGlXw_wcB

ale do końca nie wiem co to za producent i mam poważne graniczące z pewnością podejrzenia, że to produkt PRC

Nieznacznie droższe są te od firmy VAICO

np tu http://www.czesciauto24.pl/vaico/7531504

- ale wciąż podejrzewałbym (choć może niesłusznie) produkty VAICO o "PerCowatość" U know what I mean :)

TU masz od SWAGA - i to już raczej jest produkt EU sam napinacz np

http://www.czesciauto24.pl/swag/7026149

tu cały zestaw od SAWGA

http://www.czesciauto24.pl/swag/7989998

a na koniec

zestaw OEM ;) od FEBI BILSTEIN

http://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/7995458

a tu sam napinacz od FEBI B

https://aparts.pl/partscatalogue/37119-febi-bilstein-zawor-sterujacy-ustawienie-walka-rozrzadu,11-37119-0101-03826--37119~2FEB.aspx

Its ure choice...

pozdro

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Wylye, Ty dalej ganiasz z napinaczem starego typu, bez fazatora? W sofcie wycięty, jakieś różnice zawuażasz?

Opublikowano

Przecież napisał pare stron temu książke że lata i nic sie nie dzieje złego :facepalm:

Opublikowano

Przecież napisał pare stron temu książke że lata i nic sie nie dzieje złego :facepalm:

To może zaktualizować info. Co się wstydzisz...

Opublikowano (edytowane)

Więc Panowie jest tak. Pisałem już o tym na priv paru osobom, ale skoro "w narodzie" jest głód wiedzy - więc odpisuję.

Po tym jak dokonałem słynnych elaboratów na wcześniejszych stronach tego topiku (przepraszam za moją rozlazłość) po tym jak powiedziałem swojemu BEXowi że

jak jeszcze raz zobaczę "check" albo zagrzechoce - to wywalę z softu z zamienię na napinacz BEZ FAZATORA - do dnia dzisiejszego jest cisza...

Ja jak pamiętacie Panowie, założyłem kpl rozrząd "żelazny" gdzieś tak ub zimy. Moje problemy polegały później - jak wiecie na checku z błędem "cofnięty opóźniony wałek"

Rozwiązaniem okazała się procedura adaptacji (opisałem cały zabieg tu) i terapia "light hammer ;)" Po tym fazator zaczął pracować i pracuje do dziś.

O jeżdżeniu bez wpiętej tyczki - pisałem wcześniej a próby trwały ponad 2 tygodnie. Obecnie z tego co wiem na 100% jeździ kilka BEX bez fazatora, przed ok miesiącem za moją radą napinacz bez fazatora zamontował i wyciął w sofcie pewien znajomy anglik. Oczywiście "nic się nie dzieje" Co robi fazator (a raczej czego nie robi) pisałem wcześniej więc nie będę się powtarzał. Oczywiście, kiedy przyjdzie czas mojego napinacza - wymienię na ten BEZ. Na tym forum też ktoś pisał że jeździ bez tego solenoidu - tyle że nie wyciął w sofcie i świeci mu MIL. Żeby sprawdzić - proszę sobie zdjąć wtyczkę i pojeździć jak ktoś nie wierzy, i "konia z rzędem" temu, kto znajdzie jakieś zalety tego... ekologicznego onanizmu VAG ;)

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Więc Panowie jest tak. Pisałem już o tym na priv paru osobom, ale skoro "w narodzie" jest głód wiedzy - więc odpisuję.

Po tym jak dokonałem słynnych elaboratów na wcześniejszych stronach tego topiku (przepraszam za moją rozlazłość) po tym jak powiedziałem swojemu BEXowi że

jak jeszcze raz zobaczę "check" albo zagrzechoce - to wywalę z softu z zamienię na napinacz BEZ FAZATORA - do dnia dzisiejszego jest cisza...

Ja jak pamiętacie Panowie, założyłem kpl rozrząd "żelazny" gdzieś tak ub zimy. Moje problemy polegały później - jak wiecie na checku z błędem "cofnięty opóźniony wałek"

Rozwiązaniem okazała się procedura adaptacji (opisałem cały zabieg tu) i terapia "light hammer ;)" Po tym fazator zaczął pracować i pracuje do dziś.

O jeżdżeniu bez wpiętej tyczki - pisałem wcześniej a próby trwały ponad 2 tygodnie. Obecnie z tego co wiem na 100% jeździ kilka BEX bez fazatora, przed ok miesiącem za moją radą napinacz bez fazatora zamontował i wyciął w sofcie pewien znajomy anglik. Oczywiście "nic się nie dzieje" Co robi fazator (a raczej czego nie robi) pisałem wcześniej więc nie będę się powtarzał. Oczywiście, kiedy przyjdzie czas mojego napinacza - wymienię na ten BEZ. Na tym forum też ktoś pisał że jeździ bez tego solenoidu - tyle że nie wyciął w sofcie i świeci mu MIL. Żeby sprawdzić - proszę sobie zdjąć wtyczkę i pojeździć jak ktoś nie wierzy, i "konia z rzędem" temu, kto znajdzie jakieś zalety tego... ekologicznego onanizmu VAG ;)

tak jak piszesz. u mnie z rana po kilku dniowym przestoju zatyrkocze przez niecala sekunde. Cisnienie oleju na calkowicie zimnym silniku mam ok 4,5bara na jalowym, Na gorącym na jałowym ok 1.6 bara. przy 2tys obr ok 3,6 bara. Tu filmik odnośnie ciśnienia ktory nagrywałem dla jednego z forumowiczów :)

Opublikowano (edytowane)

Więc Panowie jest tak. Pisałem już o tym na priv paru osobom, ale skoro "w narodzie" jest głód wiedzy - więc odpisuję.

Po tym jak dokonałem słynnych elaboratów na wcześniejszych stronach tego topiku (przepraszam za moją rozlazłość) po tym jak powiedziałem swojemu BEXowi że

jak jeszcze raz zobaczę "check" albo zagrzechoce - to wywalę z softu z zamienię na napinacz BEZ FAZATORA - do dnia dzisiejszego jest cisza...

Ja jak pamiętacie Panowie, założyłem kpl rozrząd "żelazny" gdzieś tak ub zimy. Moje problemy polegały później - jak wiecie na checku z błędem "cofnięty opóźniony wałek"

Rozwiązaniem okazała się procedura adaptacji (opisałem cały zabieg tu) i terapia "light hammer ;)" Po tym fazator zaczął pracować i pracuje do dziś.

O jeżdżeniu bez wpiętej tyczki - pisałem wcześniej a próby trwały ponad 2 tygodnie. Obecnie z tego co wiem na 100% jeździ kilka BEX bez fazatora, przed ok miesiącem za moją radą napinacz bez fazatora zamontował i wyciął w sofcie pewien znajomy anglik. Oczywiście "nic się nie dzieje" Co robi fazator (a raczej czego nie robi) pisałem wcześniej więc nie będę się powtarzał. Oczywiście, kiedy przyjdzie czas mojego napinacza - wymienię na ten BEZ. Na tym forum też ktoś pisał że jeździ bez tego solenoidu - tyle że nie wyciął w sofcie i świeci mu MIL. Żeby sprawdzić - proszę sobie zdjąć wtyczkę i pojeździć jak ktoś nie wierzy, i "konia z rzędem" temu, kto znajdzie jakieś zalety tego... ekologicznego onanizmu VAG ;)

tak jak piszesz. u mnie z rana po kilku dniowym przestoju zatyrkocze przez niecala sekunde. Cisnienie oleju na calkowicie zimnym silniku mam ok 4,5bara na jalowym, Na gorącym na jałowym ok 1.6 bara. przy 2tys obr ok 3,6 bara. Tu filmik odnośnie ciśnienia ktory nagrywałem dla jednego z forumowiczów :)

Odnośnie krótkiego hałasu przy porannym rozruchu (do ok 3 sekund) jest info od VAG w biuletynach serwisowych w wielkim skrócie "mieć to w d3pie" nie przejmować się, nie wpuszczać w koszty nie wymieniać "dobrego na dobre" I "info ode mnie" Nie jeździć jak jakieś "mameluki" na oleju po 30tkm tylko bez względu na olej z górnej czy jakiej tam półki wymieniać co max 10tkm (jak było inaczej, miska do dołu, płukanie mycie magistrali, wymiana (lub wypalanie i wydmuchanie) smoka. W razie potrzeby wymiana pompy... Stosowanie filtrów z zaworem zwrotnym (np MAN)

Jeżeli chodzi o Twój filmik to (jak dla mnie) ciśnienie wygląda na OK.

pozdro

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Tzn. czy chinczyk to na 100% pewny nie jestem bo mechanik zamawial ale na fv kosztowal 690zl.

Napinacz SWAG jest do 1.8t AVJ 150km? Bo jak widzę zdjęcia to on nie ma wtyczki.

Napinacz - skoro już się uparłeś że zamontujesz z tzw "fazatorem" czyli ze wtyczką wg ETKi ma nr

058109088K

i tak powinieneś szukać

możesz np kupić taki https://aparts.pl/clientcatalogue/058109088k,23-1-vag-----058109088k.aspx?gclid=CjwKEAiA0pDBBRCFtoPyguTh8AUSJADNWeuxNGL4fquwti5gfHmOLqE3lzeE6CBHhQDaSLWy2d3TfhoCGlXw_wcB

ale do końca nie wiem co to za producent i mam poważne graniczące z pewnością podejrzenia, że to produkt PRC

Nieznacznie droższe są te od firmy VAICO

np tu http://www.czesciauto24.pl/vaico/7531504

- ale wciąż podejrzewałbym (choć może niesłusznie) produkty VAICO o "PerCowatość" U know what I mean :)

TU masz od SWAGA - i to już raczej jest produkt EU sam napinacz np

http://www.czesciauto24.pl/swag/7026149

tu cały zestaw od SAWGA

http://www.czesciauto24.pl/swag/7989998

a na koniec

zestaw OEM ;) od FEBI BILSTEIN

http://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/7995458

a tu sam napinacz od FEBI B

https://aparts.pl/partscatalogue/37119-febi-bilstein-zawor-sterujacy-ustawienie-walka-rozrzadu,11-37119-0101-03826--37119~2FEB.aspx

Its ure choice...

pozdro

Wylye... serdeczne dzięki za pojaśnienie. :))

Pojade do innego majstra bo przez telefon doradził mi wymiane samego "fazaratora", który jest przykrecony na dwie śruby do napinacza. :)

Opublikowano (edytowane)

Tzn. czy chinczyk to na 100% pewny nie jestem bo mechanik zamawial ale na fv kosztowal 690zl.

Napinacz SWAG jest do 1.8t AVJ 150km? Bo jak widzę zdjęcia to on nie ma wtyczki.

Napinacz - skoro już się uparłeś że zamontujesz z tzw "fazatorem" czyli ze wtyczką wg ETKi ma nr

058109088K

i tak powinieneś szukać

możesz np kupić taki https://aparts.pl/clientcatalogue/058109088k,23-1-vag-----058109088k.aspx?gclid=CjwKEAiA0pDBBRCFtoPyguTh8AUSJADNWeuxNGL4fquwti5gfHmOLqE3lzeE6CBHhQDaSLWy2d3TfhoCGlXw_wcB

ale do końca nie wiem co to za producent i mam poważne graniczące z pewnością podejrzenia, że to produkt PRC

Nieznacznie droższe są te od firmy VAICO

np tu http://www.czesciauto24.pl/vaico/7531504

- ale wciąż podejrzewałbym (choć może niesłusznie) produkty VAICO o "PerCowatość" U know what I mean :)

TU masz od SWAGA - i to już raczej jest produkt EU sam napinacz np

http://www.czesciauto24.pl/swag/7026149

tu cały zestaw od SAWGA

http://www.czesciauto24.pl/swag/7989998

a na koniec

zestaw OEM ;) od FEBI BILSTEIN

http://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/7995458

a tu sam napinacz od FEBI B

https://aparts.pl/partscatalogue/37119-febi-bilstein-zawor-sterujacy-ustawienie-walka-rozrzadu,11-37119-0101-03826--37119~2FEB.aspx

Its ure choice...

pozdro

Wylye... serdeczne dzięki za pojaśnienie. :))

Pojade do innego majstra bo przez telefon doradził mi wymiane samego "fazaratora", który jest przykrecony na dwie śruby do napinacza. :)

Twój problem opisany jest tu http://www.passatworld.com/forums/volkswagen-passat-b5-discussion/417409-anyone-ever-replace-n205-2-8-atq.html

Wprawdzie dotyczy to silnika 2.8 ale to ten sam napinacz co w silnikach 1.8 i 2.0

ms-237583.jpg

Nie przerabiałem tego problemu osobiście, ale pamiętam, że stary napinacz "pocił" się we wtyczce. Kiedy miałem opisywane wcześniej problemy kupiłem nawet na aledrogo sam solenoid ale niczego to wówczas nie zmieniało. Błąd nadal świecił aż znalazłem przyczynę.

Kupisz je na allegro za parę złotych

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=c271300702&search_scope=category-50822&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-5-1025

pozdro

PS

A majstra pochopnie nie zmieniaj bo widzę, że chyba dobrze "kompinuje" co ci szkodzi - spróbuj...

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

witam ,

u mnie pojawił się głośny zgrzyt taki z 1-2s przy pierwszym zapłonie jak spadła temperatura na zewnątrz. Występuje tylko raz gdy auto postoi noc na zewnątrz.

Silnik po zrzuceniu miski i płukance. Zalany LM 5W40

Załączam video , są powody do obaw ?

https://drive.google.com/file/d/0B4S-tMJLK5VKX19TNXFTb21ZcWc/view?usp=sharing

pozdrawiam

Norbert

Opublikowano

Wiele osób opisuje, że poranny "zgrzyt" przez 2 sekundy jest normą. Gdyż jakaś część oleju wraca do miski, i przy rannym rozruchu zanim olej z miski dotrze do napinacza to pojawia ten dźwięk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...