prezesik Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 W ASO sprzedają behra? a u wojcika w szczecinie tez go maja i chca za niego 40 zł a w serwisie audi 125 czym sie różnią??? Ktos wie Wysłane z iPhone przez Tapatalk
Arturoo Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Na temat kanału 51 to juz nie jedna dyskusja byłaA dlatego ze wystarczy po nocy postoju np włączyć zapłon sam bez motoru i włączyć kanał 51 i zobaczycie jak wskazanie idzie do góry i zatrzymuje się na 90 mimo ze silnik zimny bo nie odpalany wogole ---------- Post dopisany at 23:47 ---------- Poprzedni post napisany at 23:45 ---------- Dla mnie to wskazanie z d*py i tyle , 49 pokazuje to co na liczniku , a do autora termostat zmieniaj i bierz z aso no to jest zagadka lasu...też to kiedyś sprawdziłem....dlaczego tak się dzieje to nawet mechanik z aso nie potrafił odpowiedzieć....... też termostat bym zmieniał ....tym bardziej ,że skoro nie zaobserwowałeś wahań temperatury na liczniku to bym omijał czujnik
d4widoV Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 no kanal 49 nie pokazuje akurat tego co na klimatroniku, bo jak mialem padniety termostat to mialem temp. na blacie 90, a na K49 84-87, po wymianie termostatu, nadal na blacie 90 (taka jego rola ) a na K49 98-99oC
mo2 Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Opublikowano 21 Listopada 2013 Mi akurat kanał 49 pokazuje dokładnie to samo co na blacie Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
KrzysiekA4 Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Jak już temat się rozhulał to co myślicie o termostacie gates??
sokal Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Jak już temat się rozhulał to co myślicie o termostacie gates?? Zamontowałem w szaraku z ADR'em pod maską, mój ojciec który nim jeździ (i on kupował termostat) narzeka że bardzo długo mu się silnik grzeje więc będę musiał to sprawdzić w jakiś dzień Nie mówię że są złe (dopóki go nie sprawdzę) ale potraktował bym taki sygnał jako żółtą lampkę ostrzegawczą
d4widoV Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Jak już temat się rozhulał to co myślicie o termostacie gates?? roznica cenowa oryginalnego termostatu w ASO a jakimis zamiennikami nie jest duza, a wiekszosc na forum poleca ori z ASO termostat, sam sie tym zasugerowalem i takowy kupilem. Nie mam powodow do narzekan
mo2 Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 35pln za behr'a w sklepie a 130pln za teoretycznie też behr'a w aso to moim zdaniem duża roznica. Czytając opinie za i przeciw doszedłem do wniosku, że muszę się sam przekonać i później ewentualnie mieć pretensje do siebie samego Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
machina Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Do odczytu temperatury zaglądamy na kanał 49. Kanał 51 będzie pokazywał temperaturę nawet po odłączeniu czujnika temperatury. Odpowiada za sterowanie prędkością obrotową wiatraka nadmuchu ogrzewania. Ciekawostką jest fakt że czasami występuje taka sytuacja: uruchamiam zimny silnik np. po nocy, climatronic na auto, siła nadmuch bardzo szybko rośnie do 4-5 kresek przy nastawie na 22C. Na kanale 49 temp. 32C natomiast na kanale 51 90C:shock3: Wystarczy wyłączyc silnik i ponownie uruchomić i nadmuch "czeka" na nagrzanie silnika, na kanale 49 33C natomiast na kanale 51 35C i powoli rośnie. To jest prawidłowa reakcja. Nie wiem co jest powodem że czasami na zimnym silniku na kanale 51 bardzo szybko widnieje 90C i tym samym climatronic próbuje ogrzać wnętrze myśląc że silnik osiągnął temperature. Gdzieś kiedyś czytałem o takich objawach i rozwiązania zagadki nie było.
DanekPL Opublikowano 28 Listopada 2013 Opublikowano 28 Listopada 2013 Panowie ja mam na kanale 49 cały czas zero a na kanale 51 rośnie do 90 stopni. co prawda kanał 51sprawdzalem podczas jazdy itd. Problem mam z grzaniem w środku auta. pisalem juz w kilku wątkach. mam termostat wahlera i od samego poczatku są własnie jaja z grzaniem w srodku auta. Powiedzcie prosze odrazu od czego jest ten kanał 49 . czy to czujnik temp płynu chłodzącego ? orientujecie się gdzie go szukac w 2.6 abc ?
machina Opublikowano 28 Listopada 2013 Opublikowano 28 Listopada 2013 Na szybkiego z tego co pamietam to chyba do rocznika 96 temperature płynu sprawdza sie na kanale 51, a późniejsze na kanale 49.
sony_dark Opublikowano 28 Listopada 2013 Opublikowano 28 Listopada 2013 jak masz problem z ogrzewaniem to weż przepłukaj nagrzewnice jakim srodkiem do płukania ja tak zrobiłem i ogrzewanie wróciło chociaż miałem węże od niej gorące.
fireman82 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 A jaka powinna być prawidłowa temperatura na kanale 49 climatronika? U mnie podczas jazdy jest 86-87st. a gdy włączone jest ogrzewanie to 82-84st. Czy tak jest prawidłowo?
KYLOMC Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 89-91 stopni mniej to juz pewnie termostat do wymiany
rafal9119 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 jak kupiłem auto to temperaturę na klimatroniku sprawdzałem na kanale 49 . dwa miechy temu zmieniałem aku i po odlaczeniu na kanale 49 pokazuje same zera a na 51 . normalna temperaturę czyle to samo co na zegarach o co to chodzi? czemu się przelaczyło?
fireman82 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 89-91 stopni mniej to juz pewnie termostat do wymiany Przy jakiej temperaturze otwiera się termostat? I lepiej jak jest otwarty czy nie, przy rozgrzanym silniku? Jak powinno być prawidłowo?
rafal9119 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 poczytaj Zasada działania termostatu w samochodzie
fireman82 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 poczytaj Zasada działania termostatu w samochodzie rafal dzięki, właśnie o coś takiego mi chodziło. ---------- Post dopisany at 15:47 ---------- Poprzedni post napisany at 15:46 ---------- Dzisiaj zbadałem sprawę. Podczas jazdy szybko łapie temperaturę, na climatroniku wskazuje 84-86st. i tak się generalnie utrzymuje. Na blacie pokazuje wtedy 90st. Gdy zatrzymam samochód to przy włączonym ogrzewaniu temperatura zaczyna powoli spadać i tak potrafi po 15 minutach spaść do 70st. Potem ruszam i momentalnie wraca na 85-86st. Czy to normalne? czy termostat się już nie domyka?
machina Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 U mnie taka sytuacja występuje jak jest większy mróz, przy obecnych temperaturach jak już nagrzeje się do 86st. to już poniżej 80st. nie spada mimo dłuższego postoju i włączonego ogrzewania. Termostat zakładałem 3 lata temu Wahlera.
mo2 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2013 Wymieniłem termostat na mahle. Właściwie mahle i behr to jedno i to samo. Różnica między mahle a oryginałem z ASO to brak jedynie przetłoczenia VW/oooo. Reszta identyczna. Grzeje się od ok 60 stopni do 90 w 10min na biegu jałowym. Za termostat zapłaciłem 30pln (39 z przesyłką)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się