Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Kanał 49 i 51 na climatroniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie zawsze się uda takim tanim kosztem zrobić, jak się ma Audi to już wole zapłacić więcej a mieć spokój, tym bardziej jak u mnie V6.:decayed:

Opublikowano

Nie twierdzę, że zawsze. Ale w moim przypadku mam praktycznie ori i g12 od febi w cenie termostatu z aso

Naciapane z ciupagi

Opublikowano

mówisz mahle? a skad ta pewność ze będzie dobry?

---------- Post dopisany at 21:03 ---------- Poprzedni post napisany at 20:48 ----------

panowie wkacu jaki termostat polecacie? a i komu trafil się pierwszy termostat ze sklepu wadliwy? bo mi już 7 sztuk

Opublikowano

a skąd pewność,że kupiony w aso będzie dobry

Opublikowano

a zresztą róbcie jak chcecie ja mam takie zdanie i . .

Opublikowano
a zresztą róbcie jak chcecie ja mam takie zdanie i . .

Bo masz przód do rozwalenia i rozrząd dlatego masz takie myślenie....jak w innym modelu jest na "wierzchu" to można podmieniać do woli....;) ...też mam z aso i spokój od 2 lat/ ok.115k

Opublikowano
Do odczytu temperatury zaglądamy na kanał 49.

Kanał 51 będzie pokazywał temperaturę nawet po odłączeniu czujnika temperatury. Odpowiada za sterowanie prędkością obrotową wiatraka nadmuchu ogrzewania. Ciekawostką jest fakt że czasami występuje taka sytuacja:

uruchamiam zimny silnik np. po nocy, climatronic na auto, siła nadmuch bardzo szybko rośnie do 4-5 kresek przy nastawie na 22C. Na kanale 49 temp. 32C natomiast na kanale 51 90C:shock3:

Wystarczy wyłączyc silnik i ponownie uruchomić i nadmuch "czeka" na nagrzanie silnika, na kanale 49 33C natomiast na kanale 51 35C i powoli rośnie. To jest prawidłowa reakcja.

Nie wiem co jest powodem że czasami na zimnym silniku na kanale 51 bardzo szybko widnieje 90C i tym samym climatronic próbuje ogrzać wnętrze myśląc że silnik osiągnął temperature. Gdzieś kiedyś czytałem o takich objawach i rozwiązania zagadki nie było.

U mnie wyglada to tak.. wsiadam do auta, wlaczam kanal 49: 30C, kanal 51: 1C (przy obecnych temp), wlaczam silnik. Po przejechaniu ok 2 km na kanale 49: ok 50C, 51: ok 42C i dmucha już powoli cieplym powietrzem. U mnie szybciej temp rosnie na kanale 49. Temp miedzy kanalami 49 i 51 zaczyna sie wyrownywac jak temp plynu wynosi ok 70C. Ogolnie moj ajm potrzebuje ok 4km zeby nagrzac sie do 90C, podkreslam, ze przy obecnych temperaturach czyli od -1C do 1C. Nie mialem jeszcze sytuacji zeby po paru chwilach na kanale 51 byla temperatura 90C a na 49 duzo mniej. Natomiast mam nieodparte wrazenie, ze szybciej sie nagrzewa przy niskich temp niz, np latem i to mnie ciekawi.

Opublikowano
a zresztą róbcie jak chcecie ja mam takie zdanie i . .

Bo masz przód do rozwalenia i rozrząd dlatego masz takie myślenie....jak w innym modelu jest na "wierzchu" to można podmieniać do woli....;) ...też mam z aso i spokój od 2 lat/ ok.115k

ojjj tak Artur :decayed:

to jest to, caly przod do rozjebania, zrzucic pasek z rozrzadu i ... juz termostat na wierzchu :grin:

dlatego tez kupilem z ASO i mam spokoj - zima nie zima - 98-99 na 49kanale

Opublikowano
a skąd pewność,że kupiony w aso będzie dobry

Jeden na 1000 w ASO jest uwalony a z podrubka jest rożnie powiedział bym ze to co sie czyta to jeden na 50 jest walniety.

Wysłane z mojego kalkulatora:)))

Koszt termostatu do ADR W ASO w szczecinie to 145 zł termostat i 5 zł nowy oring

Opublikowano

przy sprawnym termostatcie temperatura ma się wachac w granicy 89-99C? czy 89-93C?

Opublikowano
przy sprawnym termostatcie temperatura ma się wachac w granicy 89-99C? czy 89-93C?

Na blacie czy na kanale 49

Wysłane z mojego kalkulatora:)))

Opublikowano
przy sprawnym termostatcie temperatura ma się wachac w granicy 89-99C? czy 89-93C?

Na blacie czy na kanale 49

Wysłane z mojego kalkulatora:)))

no raczej na blacie nie okreslisz, ze jest 84 dokladnie? :decayed:

Opublikowano
przy sprawnym termostatcie temperatura ma się wachac w granicy 89-99C? czy 89-93C?

Na blacie czy na kanale 49

Wysłane z mojego kalkulatora:)))

no raczej na blacie nie okreslisz, ze jest 84 dokladnie? :decayed:

Ale określi sie mniej więcej czy jest miedzy 89-99 jak było w pytaniu a najlepiej chyba vagiem sie sprawdzi ale nie jestem pewien

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

---------- Post dopisany at 16:41 ---------- Poprzedni post napisany at 14:06 ----------

sa5u3uta.jpgdo adr taki mi dali w ASO

Wysłane z mojego kalkulatora:)))

Opublikowano
Ogolnie moj ajm potrzebuje ok 4km zeby nagrzac sie do 90C, podkreslam, ze przy obecnych temperaturach czyli od -1C do 1C. Nie mialem jeszcze sytuacji zeby po paru chwilach na kanale 51 byla temperatura 90C a na 49 duzo mniej. Natomiast mam nieodparte wrazenie, ze szybciej sie nagrzewa przy niskich temp niz, np latem i to mnie ciekawi.

Jesteś pewien, ze po 4km? W tym temacie pytałem się czy ok. 10km to norma i podobno tak... Jeśli u Ciebie jest 90C po 4km to ewidentnie u mnie coś jest nie tak...

Opublikowano

Przy włączonym ogrzewaniu i nastawie temperatury na 22C tryb auto nagrzanie płynu do 87C po 4 km jest po prostu niemożliwe, no chyba że te 4 km jedziemy w korku i trwa to z 15-20 minut:decayed:

W lato gdy ogrzewanie nie działa a na dworze jest powyżej 10C to fakt nagrzeje się.

Opublikowano
Ogolnie moj ajm potrzebuje ok 4km zeby nagrzac sie do 90C, podkreslam, ze przy obecnych temperaturach czyli od -1C do 1C. Nie mialem jeszcze sytuacji zeby po paru chwilach na kanale 51 byla temperatura 90C a na 49 duzo mniej. Natomiast mam nieodparte wrazenie, ze szybciej sie nagrzewa przy niskich temp niz, np latem i to mnie ciekawi.

Jesteś pewien, ze po 4km? W tym temacie pytałem się czy ok. 10km to norma i podobno tak... Jeśli u Ciebie jest 90C po 4km to ewidentnie u mnie coś jest nie tak...

Auto uzytkuje razem z przyszla zona, mogla byc taka sytuacja, ze wczesniej gdzies jechala, odstawila auto i po jakims czasie ja ruszylem auto (czyli nie bylo nagrzane, a rownoczesnie nie bylo calkiem zimne) stad mozliwa moja pomylka:wink: Z ciekawosci sprawdze to dzisiaj jeszcze raz:wink:

Opublikowano

Jak tak często przekładacie termostaty to może ktoś mi powie gdzie założyć oring uszczelniający między blok a termostat czy pomiędzy termostat a ten czarny kruciec,bo i tak pasuje i tak

Opublikowano
Ogolnie moj ajm potrzebuje ok 4km zeby nagrzac sie do 90C, podkreslam, ze przy obecnych temperaturach czyli od -1C do 1C. Nie mialem jeszcze sytuacji zeby po paru chwilach na kanale 51 byla temperatura 90C a na 49 duzo mniej. Natomiast mam nieodparte wrazenie, ze szybciej sie nagrzewa przy niskich temp niz, np latem i to mnie ciekawi.

Jesteś pewien, ze po 4km? W tym temacie pytałem się czy ok. 10km to norma i podobno tak... Jeśli u Ciebie jest 90C po 4km to ewidentnie u mnie coś jest nie tak...

Auto uzytkuje razem z przyszla zona, mogla byc taka sytuacja, ze wczesniej gdzies jechala, odstawila auto i po jakims czasie ja ruszylem auto (czyli nie bylo nagrzane, a rownoczesnie nie bylo calkiem zimne) stad mozliwa moja pomylka:wink: Z ciekawosci sprawdze to dzisiaj jeszcze raz:wink:

Ja potwierdzam, to co mówi kolega monter, przynajmniej u mnie w AFN-ie też tak mniej więcej po 10-13km nagrzewa się do 90st. przy około 0st. na zewnątrz.

Opublikowano
Ogolnie moj ajm potrzebuje ok 4km zeby nagrzac sie do 90C, podkreslam, ze przy obecnych temperaturach czyli od -1C do 1C. Nie mialem jeszcze sytuacji zeby po paru chwilach na kanale 51 byla temperatura 90C a na 49 duzo mniej. Natomiast mam nieodparte wrazenie, ze szybciej sie nagrzewa przy niskich temp niz, np latem i to mnie ciekawi.

Jesteś pewien, ze po 4km? W tym temacie pytałem się czy ok. 10km to norma i podobno tak... Jeśli u Ciebie jest 90C po 4km to ewidentnie u mnie coś jest nie tak...

Auto uzytkuje razem z przyszla zona, mogla byc taka sytuacja, ze wczesniej gdzies jechala, odstawila auto i po jakims czasie ja ruszylem auto (czyli nie bylo nagrzane, a rownoczesnie nie bylo calkiem zimne) stad mozliwa moja pomylka:wink: Z ciekawosci sprawdze to dzisiaj jeszcze raz:wink:

Ja potwierdzam, to co mówi kolega monter, przynajmniej u mnie w AFN-ie też tak mniej więcej po 10-13km nagrzewa się do 90st. przy około 0st. na zewnątrz.

Rzeczywiście musiało być tak jak pisałem, auto pewnie ruszyła wcześniej moja kobita:decayed: Dzisiaj przy temp 2C nagrzewał mi się 8km, temp na desce 90, na klimatroniku 81 i po nastepnych 2km temp wachała się między 87-90C:wink: Po 4km mialem 61C na klimatroniku także mój błąd.

Opublikowano

m0nter, jest dokładnie jak piszesz, mam AJM-a i w temperaturach w okolicy zera stopni potrzebne jest nawet 8-10 km. Ja jadąc DK94 na której jest remont np 60-70 km/h to nawet po 10 km nie jestem w stanie dogrzać auta do 90 stopni. Jak widzę gości, którzy piszą, że po 4 km ma dogrzane na full auto to twierdzę, że nie schodzą ponizej 3000 obrotów, wtedy na pewno auto się dogrzeje (chociaż nie wiem do końca bo nie próbowałem), jeżeli lecisz w okolicy 2000 rpm to nie ma bata żeby osiągnąć temperatuę optymalną dla silnika.

Ogolnie moj ajm potrzebuje ok 4km zeby nagrzac sie do 90C, podkreslam, ze przy obecnych temperaturach czyli od -1C do 1C. Nie mialem jeszcze sytuacji zeby po paru chwilach na kanale 51 byla temperatura 90C a na 49 duzo mniej. Natomiast mam nieodparte wrazenie, ze szybciej sie nagrzewa przy niskich temp niz, np latem i to mnie ciekawi.

Jesteś pewien, ze po 4km? W tym temacie pytałem się czy ok. 10km to norma i podobno tak... Jeśli u Ciebie jest 90C po 4km to ewidentnie u mnie coś jest nie tak...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...