koszykbb Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Cześć, Mam problem z wspomaganiem w moim B5 AJL. Wspomaganie działa bardzo słabo, pompa wyje przy skręcaniu (obroty też minimalnie spadają przy kręceniu kierownicą), płyn w zbiorniczku nie porusza się w ogóle i jest ciemno-żółty. Nie ma ani bąbelków ani żadnego innego ruchu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym po prostu stoi w miejscu niezależnie od tego, czy skręca się kołami czy nie. Ma ktoś jakiś pomysł o co chodzi? Słychać, że pompa chodzi ale się męczy, wycieków żadnych nie ma.
Dejzor Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Nie robiles nic ostatnio z przekładnią? Nie zmieniales / dolewales plynu? Ogólnie do audi powinno sie wlewac olej mineralny do układu wspomagania. Ogolnie wyglada to na konczącą sie pompę. Mi tak wyje jak ma mało płynu, ale mi cieknie z przekładni kierowniczej. Sprawdz tez ewentualnie pasek klinowy na pompie czy sie nie slizga. Jesli wykluczysz wszystko to pompa do wymiany. Ps. Nie znam sie na tym aż tak żeby w tym doradzać, ale wiem że na maglownicy jest śruba, którą można regulować siłe wspomagania czy coś w tym stylu. Ale jeśli nic nie robiłeś z przedkładnią to tego nie ruszaj bo problem raczej nie jest w tym. Żeby dowiedzieć sie więcej musiałbyś poszukać po tematach, bo gdzies o tym kiedys czytałem ale nie wiem gdzie.
damian81Z Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 jak plyn nie rusza sie w zbiorniczku to dobrze,ma przepływac przez zbiorniczek ,,spokojnie", na pocztek wymien płyn, kup płyn w serwisie 49zł/litr i to ci starczy, i nie mineralny a syntetyk bo tylko taki sprzedaja w serwisie mineralny jest wycofany
Grabek94 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Syntetyk ? A co z tym, że jest bardzo agresywny w stosunku do wszelkich uszczelnień i dlaczego każdy zaleca mineralny ?
damian81Z Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Syntetyk ? A co z tym, że jest bardzo agresywny w stosunku do wszelkich uszczelnień i dlaczego każdy zaleca mineralny ? niewiem co masz na mysli twierdzac ze kazdy zaleca mineralny, jest wiele tematów o płynie do wspomagania np http://a4-klub.pl/uklad-kierowniczy-97/wspomaganie-plyn-g004000m2-to-to-samo-g002000-414/index11.html z mojego doswiadczenia wiem ze nic sie nie dzieje z pompą i maglownica po wlaniu płynu G004.. a nie G002..
Dejzor Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 A z mojego doświadczenia wiem że sie dzieje, bo zalałem kiedyś czerwony i po 1.5 roku mam magiel do regeneracji bo zaczął cieknac, a wczesniej nie bylo sladu nawet pocenia. Z pompą nic sie nie dzieje. Ale z maglownicą, jeśli masz oryginalne uszczelki, to po jakimś czasie zacznie ci cieknąć. Po regeneracji maglownicy, albo juz w zregenerowanych maglownicach uszczelki są zmieniane na nowsze które nie reagują z syntetykiem i taki można lać. Więc jak nie wiesz co masz, to lej zielony bo tak zaleca audi. Zrobisz jak bedziesz uważał.
wesz82 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgadza się czerwony tylko po regeneracji magla inaczej będzie powtórka. Lej albo Ori albo do cytryny mineralny:wink: ---------- Post dopisany at 21:16 ---------- Poprzedni post napisany at 21:13 ---------- Jak dodasz gazu i wspomaganie będzie działało jak należy to pompa nie żyje,kup ori używkę w takim przypadki lub oddaj do regeneracji. Pewnie wspomaganie działa cacy do puki silnik nie złapie temp???
Marko42 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgadza się czerwony tylko po regeneracji magla inaczej będzie powtórka.Lej albo Ori albo do cytryny mineralny:wink: ---------- Post dopisany at 21:16 ---------- Poprzedni post napisany at 21:13 ---------- Jak dodasz gazu i wspomaganie będzie działało jak należy to pompa nie żyje,kup ori używkę w takim przypadki lub oddaj do regeneracji. Pewnie wspomaganie działa cacy do puki silnik nie złapie temp??? tak jak kolega pisze przerabiałem ostatnio temat dużo nerwów mnie kosztowało możesz ewentualnie zakupić zaworek zwrotny też potrafi broić koszt w serwisie Audi niewielki a pomóc może -21,60 gr ale wszystko wskazuje na pompę
koszykbb Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2013 Panowie, u mnie w zbiorniczku nie dzieje sie kompletnie nic. Przy kręceniu kierownica wszystko stoi jak w stawie, zadnego przeplywu a pompa wyje i trochę jednak pomaga kręcić kierownica... Tapnięte z Lumii 820
damian81Z Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 A z mojego doświadczenia wiem że sie dzieje, bo zalałem kiedyś czerwony i po 1.5 roku mam magiel do regeneracji bo zaczął cieknac, a wczesniej nie bylo sladu nawet pocenia.Z pompą nic sie nie dzieje. Ale z maglownicą, jeśli masz oryginalne uszczelki, to po jakimś czasie zacznie ci cieknąć. Po regeneracji maglownicy, albo juz w zregenerowanych maglownicach uszczelki są zmieniane na nowsze które nie reagują z syntetykiem i taki można lać. Więc jak nie wiesz co masz, to lej zielony bo tak zaleca audi. Zrobisz jak bedziesz uważał. kolego gdzie napisałem że ma lać czerwony, napisałem że ma nalać ori z serwisu a przyczyn rozciekniecia sie maglownicy jest dużo, choćby zaliczenie porządnej dziury, czeste zjezdzanie z wysokich kraweżników taki urok maglownic w B5
wesz82 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 A z mojego doświadczenia wiem że sie dzieje, bo zalałem kiedyś czerwony i po 1.5 roku mam magiel do regeneracji bo zaczął cieknac, a wczesniej nie bylo sladu nawet pocenia.Z pompą nic sie nie dzieje. Ale z maglownicą, jeśli masz oryginalne uszczelki, to po jakimś czasie zacznie ci cieknąć. Po regeneracji maglownicy, albo juz w zregenerowanych maglownicach uszczelki są zmieniane na nowsze które nie reagują z syntetykiem i taki można lać. Więc jak nie wiesz co masz, to lej zielony bo tak zaleca audi. Zrobisz jak bedziesz uważał. kolego gdzie napisałem że ma lać czerwony, napisałem że ma nalać ori z serwisu a przyczyn rozciekniecia sie maglownicy jest dużo, choćby zaliczenie porządnej dziury, czeste zjezdzanie z wysokich kraweżników taki urok maglownic w B5 B6 też miewa taki urok:decayed:
Gutterman Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 A może po prostu masz gdzieś waz załamany od wspomagania i pompa nie może przepchnac. Znajomy kiedyś tez miał taki problem
gcienki Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 sprawdź chłodniczke płynu wspomagania możliwe zer się załamała.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się