Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa płynu chłodniczego w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Też mam problem od jakiegoś czasu z ubywajacym płynem.. Auto normalnie się dogrzewa, z nagrzewnica też wszystko jest ok . Podczas jazdy raz na jakiś czas zapali się kontrolka płynu chłodniczego ale nic się innego nie dzieje . Dopiero po otworzeniu maski widać że w zbiorniczku nje ma plynu prawie w cale lecz po odkreceniu korka płyn nagle się nabiera ? Może mi ktoś poradzić co należy zrobić 

Opublikowano

duze macie roznice w stanie plynu chlodnieczego na zimnym silniku i cieplym?

u mnie jest dosc sporo ponizej minimuum (jakies 3 cm) na zimnym

to normalne czy nie

z gory dzieki za odp

 

 

Opublikowano
W dniu 11.06.2020 o 21:18, kubabkb napisał:

duze macie roznice w stanie plynu chlodnieczego na zimnym silniku i cieplym?

U mnie różnica jest duża.

BTW. Mnie też dopadło. Tzn. bardzo powoli ubywa płynu. Kombinowałem jak by tu sprawdzić czy to leci z króćca wody czy jakiegoś przewodu. Nakombinowałem się żeby tam jakoś zajrzeć: telefon + patyk i taśma klejąca XD parę filmików... autofokus zaczął mnie wkurzać, po prostu obraz był rozmyty. Wpadłem na to że na androida jest fajna darmowa aplikacja do kamery - Open Camera, można tutaj zablokować fokusa i nagrywać z włączoną latarką (o ile ktoś ma).

No i tak w końcu udało mi się nagrać film z którego wynika że króciec do wymiany. Zamówiłem oryginał na allegro.

https://www.youtube.com/watch?v=NGIZLAM8k5o

 

Opublikowano

Jestem po wymianie króćca. Zajęło mi to cały dzień. Hardokorowa robota. Będę robił DIY.DSC_20200727_163355_778.JPG

 

Opublikowano

pewnie u mnie tez tam cieknie, czekam na relacje z wymiany

 

Opublikowano
W dniu 30.05.2019 o 00:50, piotrsob1 napisał:

Ten nalot to najprawdopodobniej sadze .

Świadczy on o przedostawaniu się spalin do układu chłodzenia , jak chłodniczka spalin wyłączona z układu to najprawdopodobniej jest problem z uszczelką pod głowicą.

Zrób prosty test , na rozgrzanym , pracującym silniku delikatnie i ostrożnie ( możliwość poparzenia) odkręć korek zbiornika wyrównawczego i dolej płynu do maxa, zakręć korek a pod zbiorniczek wyrównawczy upchnij większą szmatę która dobrze pochłania wodę.

Następnie wykonaj jazdę testową, tylko ma to być pałowanie sprzętu na odcinku 3 - 5 km :decayed:

Jak po takiej jeździe przewody zrobią się twarde płynu ubędzie albo  ( i ) szmata pod zbiorniczkiem zrobi się mokra to czapka w górę......:naughty:

Kolego a co jesli mam płyn na zimnym rowno z kreska max na zbiorniczku a po takim tescie lub zwyklej dluzszej jezdzie płyn wzrasta 1 cm ponad linie a gdy auto ostygnie dluzej wraca znowu do wartosci jakie byly podczas zimnego silnika....

juz sie pogubiłem bo wedlug mnie to normalne ze wzrosnie gdyz zwieksza sie objetosc. Ja natomiast mam wyciek z kroca ktory widac ale zastanawia mnie akurat to co napisalem wyzej.

Opublikowano

Dobrze kombinujesz, taki wzrost poziomu o cirka 1cm i po ostygnięciu powrót do poprzedniego poziomu to zwykła rozszerzalność termiczna płynu chłodzącego :hi:

Opublikowano

Witam, pany doradzcie jak się za to zabrać ? Z tyłu silnika pod pompą tandem cieknie płyn z 100 ml dziennie . Są tam jakieś oringi czy może pękło cuśIMG_20200804_114151_1.jpg

Opublikowano
8 godzin temu, Jano8504 napisał:

Witam, pany doradzcie jak się za to zabrać ? Z tyłu silnika pod pompą tandem cieknie płyn z 100 ml dziennie . Są tam jakieś oringi czy może pękło cuś

Króciec wody, padła uszczelka, lub coś się rozszczelniło. Ostatnio robiłem u siebie, tylko w benzynie. To będzie chyba to? https://allegro.pl/oferta/krociec-wody-audi-a4-b5-b6-a6-c5-1-9-tdi-9436970687

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, Jack0 napisał:

Króciec wody, padła uszczelka, lub coś się rozszczelniło. Ostatnio robiłem u siebie, tylko w benzynie. To będzie chyba to? https://allegro.pl/oferta/krociec-wody-audi-a4-b5-b6-a6-c5-1-9-tdi-9436970687

 

No właśnie po głębszych oględzinach też obstawiam ten element, dzięki za poradę ?

Opublikowano
8 minut temu, Jano8504 napisał:

No właśnie po głębszych oględzinach też obstawiam ten element, dzięki za poradę ?

Tylko zastanów się czy kupisz oryginał, czy zamiennik. W moim wypadku ktoś pisał że zamiennik się nie spisał i kupiłem oryginał, trochę drogo, ale widzę że do Twojego chodzi za około 40zł.

Opublikowano (edytowane)

Panowie leci mi z tylu plyn  chlodniczy, nie moge dojsc z czego , prosze o pomoc

DSC_0203.JPG

DSC_0204.JPG

 

 

DSC_0207.JPG

DSC_0208.JPG

DSC_0209.JPG

DSC_0210.JPG

DSC_0211.JPG

DSC_0212.JPG

DSC_0205.JPG

DSC_0206.JPG

Edytowane przez kubabkb
Opublikowano

Witam. Mam ubytek płynu z rurki metalowej co wchodzi do termostatu tam jest oring ma ktoś może numer tego oringu albo rozmiar 2.0 Alt .na foto rurka wchodzi tam gdzie czerwona strzałka. Z góry dzięki.

pic11.jpg

Opublikowano
W dniu 25.10.2020 o 14:51, kubabkb napisał:

Panowie leci mi z tylu plyn  chlodniczy, nie moge dojsc z czego , prosze o pomoc

DSC_0203.JPG

DSC_0204.JPG

 

 

DSC_0207.JPG

DSC_0208.JPG

DSC_0209.JPG

DSC_0210.JPG

DSC_0211.JPG

DSC_0212.JPG

DSC_0205.JPG

DSC_0206.JPG

Patrząc na te zdjęcia to widać nalot z odparowanego płynu przy czujniku temperatury.

Poza płynem z tandempompy prawdopodobnie cieknie albo ciekło też paliwo.

Wnioskuje to po spuchniętym przewodzie odpowietrzającym głowicę .

Chociaż widać też że są tam ślady oleju , od niego też guma przewodów puchnie ...:decayed:

Opublikowano
14 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Patrząc na te zdjęcia to widać nalot z odparowanego płynu przy czujniku temperatury.

Poza płynem z tandempompy prawdopodobnie cieknie albo ciekło też paliwo.

Wnioskuje to po spuchniętym przewodzie odpowietrzającym głowicę .

Chociaż widać też że są tam ślady oleju , od niego też guma przewodów puchnie ...:decayed:

 

Co bys Piotrek doradzil zrobic z tym wyciekiem? Bede kupowal nowy ori czujnik oraz orin jesli dalej bedzie cieklo co mam zrobic? ten aluminiowy krociec wymienic?

Opublikowano (edytowane)

Jak dokładnie wyczyścisz z osadu króciec w miejscu osadzenie o-ringu , sam nowy o-ring posmarujesz ździebko smarem to nie powinno cieknąć :)

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam
Podepnę się trochę pod temat a4b6 2.4 bdv ,ubywa płynu w zbiorniczku .Wspomnę że zbiorniczek nowy ,korek tez ,pompa wody, termostat ,Dywany suche ,test zrobiony na co2 wiec nie uszczelka nie kopci ,oleju nie przybywa,kiślu też nie ma .Nie ma śladów wycieku ale płynu ubywa ,grzeje normalnie ,temperaturę trzyma .Wiec może ktoś miał podobne objawy w tym silniku .Poproszę o jakieś sugestie

Opublikowano
13 godzin temu, Airbag napisał:

Nie ma śladów wycieku ale płynu ubywa ...

Trochę cierpliwości przeciek namierzysz.

Dodaj do płynu dodatek fluorescencyjny.

Jak wielkie to są ubytki w jakim czasie ?.

Miałem tak lecz  w innym silniku po wymianie czegoś tam miałem rozszczelnienie na wężu pod zaciskiem sączyło się tylko podczas jazdy, ubywało 50/150 ml na tydzień.

Inny przypadek ale z toyki, nie dość dokręcona poduszka silnika po wymianie rozrządu powodowała mini wibracje pompy i rozszczelnienie na wężu.

 

Opublikowano

Ktos wymianial ten kruciec czy lacznik plastikowy co idzie w glowice i rozdziela sie na dwa weze w BLB? Mowa o tym adapterze plastikowym z tyłu silnika od strony grodzi, ponizej vacuum pompy, miedzy vacuu a filtrem paliwa. Trzeba byc chyba z gumy by to wymienic. Jakies pro tipy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...