miczek.mk Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Witam. Oto bohater tej opowieści: Moje A4 1.9 TDi AFN 1996 rok, manualna skrzynia, napęd przedni. Auto sprowadzone jakiś czas temu przeze mnie od pierwszego właściciela z Niemiec. Serwisowane od urodzenia do teraz w serwisie autoryzowanym. Książka serwisowa, przebieg prawdziwy i potwierdzony, stan idealny. Dlaczego naprawa? Otóż raz na jakiś czas po ostrej jeździe na wolnych obrotach (około 850 obr/min.)wyczuwalne były delikatne drgania na drążku zmiany biegów, które ustawały po delikatnej przegazówce - wystarczyło 1200 obr/min. Poza tą wadą sprzęgło pracowało IDEALNIE (żadnych szarpań, skoków, zgrzytów, ślizgania, itp.). Po wnikliwej weryfikacji symptomów w autoryzowanym serwisie STASZAK Duszniki Wlkp. orzeczono, że uszkodzone jest dwumasowe koło zamachowe. Więc umówiłem się na naprawę Auto zostało rozebrane. Z historii serwisowej mojego auta wynikało, że moje auto nigdy nie miało naprawianego sprzęgła, co po rozebraniu potwiedziło się, wszystkie elementy czyli dwumasowe koło zamachowe, docisk, tarcza i łożysko oporowe byłu marki LUK ale także z cechami Audi - OOOO. A wyglądało to tak: W związku z tym że ceny całych kompletów (dwumasowe koło zamachowe, docisk, tarcza i łożysko oporowe) wyglądały tak: SACHS 1430 zł brutto, LUK 1870 zł brutto, oryginał Audi 2930 zł brutto przy zdaniu zdemontowanego oryginału, lub 4100 bez zdania zdemontowanego oryginału. Oczywistym stał się wybór zestawu marki SACHS. Kompletny zestaw kupiłem za 1430 zł. brutto. I oto co się stało. Po montażu już na początku jazdy próbnej sprzęgło ślizgało się. Serwis dzwoni do mnie, że coś jest nie tak, decyzja, rozbieramy jeszcze raz. Oto widok zdemontowanych poszczególnych części marki SACHS po kilometrze jazdy: Otóż WADA FABRYCZNA któregoś z elementów sprzęgła marki SACHS spowodowała nadpalenie tarczy na około 1 centymetrze na wewnętrznym obwodzie tarczy. Autoryzowany serwis powiedział mi, że to już drugi taki przypadek u nich ze SACHSEM, z LUKIEM nigdy tego rodzaju problemów nie było. Dzwonię do hurtowni i dowiaduję się, że gdyby sprzęgło było NIEUŻYWANE to nie byłoby problemu, a tak, to zestaw pojedzie do Niemiec (bo nie ma SACHS Polska), po badaniach dadzą odpowiedź co dalej, będzie trwało 2 do 3 TYGODNI !!! Więc kupiłem następny zestaw, tym razem LUK - identyczny do montowanego fabrycznie ale bez loga Audi (cena 1870 zł brutto). Po zamontowaniu tego zestawu (LUK bez loga Audi, kupione w innej poznańskiej hurtowni) auto jeździ idealnie, nic nie drży, nie ślizga się, wszystko pracuje lekko, miękko i precyzyjnie. Wnioski nasuwają się same. Okazuje się, że w silniku 1.9TDi AFN oryginalnie stosowano komplet sprzęgłowy LUK z logiem Audi, ochrona patentowa na te koła dwumasowe skończyła się prawdopodobnie w 2006 roku i wtedy SACHS zaczął produkować dwumasowe kola zamachowe wg własnego pomysłu. Lecz niestety do jakości podzespołów LUK Sachsowi jeszcze im daleko i po SZCZEGÓŁOWYCH oględzinach PORÓWNAWCZYCH poszczególnych elementów BARDZO to widać. Zdjęcia tego niestety nie oddają. A do tego w Polsce jest LUK Polska. Wymiana w serwisie autoryzowanym Staszak Duszniki Wlkp. kosztowała 668 zł. 80 gr. brutto, niestety razy dwa - czyli 1337 zł. 60 gr.brutto - bo sprzęgło wymieniane było dwa razy. Ale za jedną wymianę prawdopodobnie zapłaci gwarant sprzęgła SACHS. Mój post nie ma na celu nic innego, jak uświadomienie szanującemu SWOJE auto Audi-maniakowi, że w tym aucie (A4 1.9 TDi AFN 110KM 1996 rok) w czasie naprawy sprzęgła i koła dwumasowego należy stosować podzespoły marki LUK. Proszę przeczytać uważnie to co napisałem w tym poście. Apeluję aby odpisywali tylko użytkownicy aut z sprzęgłem i dwumasowym kołem zamachowym i nie pisali użytkownicy benzyn i pisali, że "ja mam Sachsa i jest super",czy inne podobne nie wnoszące nic konstruktywnego do tematu, ponieważ zdjęcia dowodzą, że w tym aucie SACHS to "podróbka" a LUK to zestaw stosowany na pierwszy montaż. Napisałem ten post także dlatego, że na tym forum raczej polecanym producentem jest SACHS, niestety..., linków że LUK jest ponoć gorszy, mógłbym tu dać z 10 na ten temat. P.S. Może mój post - jego link będzie umieszczony w FAQ forum "Układ napędowy" ??
marewel Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Powiedz ta pierwsza jadze to wykonał serwis?Bo jak tak to mam pewna teorie. Pamiętaj ze to przez luka jest tyle problemów z dwumasa i oni to wymyślili i spieprzyli. Osobiście mnie nie przekonałeś do kupienia luka. : Luk ma jeszcze parę innych wpadek( sprzęgło o wewnętrznym mechaniźmie regulacji luzu).
miczek.mk Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Powiedz ta pierwsza jadze to wykonał serwis?Bo jak tak to mam pewna teorie. Pamiętaj ze to przez luka jest tyle problemów z dwumasa i oni to wymyślili i spieprzyli. Osobiście mnie nie przekonałeś do kupienia luka. : Luk ma jeszcze parę innych wpadek( sprzęgło o wewnętrznym mechaniźmie regulacji luzu). Mianowicie?? Jesteś bardzo tajemniczy. przecież po obydwu stronach tarczy sprzęgłowej SACHSA widać, że nie współpracowała ona pełną powierzchnią okładziny tylko wewnętrznym centymetrowym kawałkiem. Co do jazdy to moje Audi przejechało w serwisie jeden kilometr na sprzęgle SACHS (byłem po pierwszej wymianie w serwisie, aby podjąć decyzję i patrzyłem na licznik) i jeden kilometr na sprzęgle LUK (patrzyłem na licznik, jak odbierałem auto sprawne), co mam w protokole naprawy, no wiesz to jest serwis autoryzowany, prowadzony przez dwóch braci (jeden fizycznie zajmuje się salonem sprzedaży, a drugi pracuje jako jeden z mechaników - tak, tak, normalnie fizycznie pracuje !!!), do tego już mój teść 20 lat temu, jak jeszcze nie mieli autoryzacji, jeździł do nich na naprawy i mówi, że najlepszy w okolicy... Ja tą opinię podtrzymuję (ani razu ŻADNYCH ZASTRZEŻEŃ DO ICH USŁUG, Ż A D N Y CH !!!!), solidny, bo mały, w małej miejscowości (Duszniki Wlkp. to wieś, jakby był ten serwis kiepski, to by ich dawno nie było, a tu przyjeżdżają auta nawet z bardzo daleka, ostatnio rozmawiałem z gościem z Warszawy - A6 2004 rok, specjalnie przyjechał, wziął hotel, żeby tylko auto naprawili bo z usług serwisu Rowinski-Wajdemajer z Warszawy niestety nie był zadowolony), mechanicy tam pracujący pracują tam całymi latami, no i wymieniany był komplet, więc nie wiem, jakiem masz podejrzenia, a jeśli je masz to czemu jesteś taki tajemniczy. Przecież forum służy do pomocy innym właścicielom Audi-maniakom, ja nie mam interesu w mówieniu, że SACHS zepsuł swoją robotę, a LUK jest dobry. Straciłem na razie 1430 za sprzęgło SACHS i 668 zł. 80 gr za robotę i jeśli z reklamacją będą cuda to mam 2098 zł 80 gr w plecy !!! A to już powinno co bardziej uważnych zastanowić !!!
.Pablo. Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 niestety mnie czeka za jakiś czas wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym więc kto ma zamontowanego sachsa albo luka niech sie wypowie bo wyrzucić ponad 2 klocki na sprzęgło to już trochę kasy jest więc chce mieć sprzęgło zrobione porządnie a nie dwa razy wszystko rozbierane
Pepin Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 ja tylko dodam swoje 2 grosze informacyjnie ... byc moze na korzyść serwisu w Dusznikach w Poznaniu w serwisie z szyldem Bosch zapłaciłem za wymianę kompletu prawie 700PLN - więc może też będe hotelował sie w Dusznikach a 2ga rzecz - w kwestii ceny dwumasa - cena do AFN w ASO mnie zaskoczyła .. bo jest niecałe 200PLN niższa niż do mojego BKN 3100PLN
etronic Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 Hmm... Moze i prawda z tym Sachs'em. Sam wymienialem komplet na Sachs'a i mialem identyczne objawy po wymianie... Niestety nie wyjmowalem juz czesci bo auto jechalo w trase nastepnego dnia. Jedna roznica: u mnie sprzeglo slizgalo sie okolo tygodnia moze 9 dni. Po tym okresie jest ok nie slizga sie ale komfort pracy sprzegla tez byl poprawny tylko przed 2 tyg. Potem sprzeglo znow stalo sie twarde, wysokie i drzy przy ruszaniu. Dodam ze stary zestaw mial te same objawy (oryginal Audi) i to bylo powodem wymiany ale tez tarcza byla juz zuzyta a docisk i dwumas lekko niebieskawo przegrzany. Wymianie robilem sam z pomoca kolegi (zadnej lipy). Czyzby skucha Sachs'a???
Cuber Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 A Ja Was zaskocze : do Swojego B6 kupowałem sprzęglo i dwu mas, co ciekawe dwumas LUK-a był wtej samej cenie co Sachsa to raz a dwa co mnie bardzo zaskoczyło wyciągam tarcze sprzęgła z pudełka Sachs i widnieje na nim napis LUK , zapytalem kumpla co jest a On mówi ze jedni i drudzy robią dla siebie dużo podzespołów :gwizdanie: Wydaje mi sie ze kolega miał poprostu pecha ;(
piolo Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 Miczek.mk gdzie kupiłeś zestaw Luk-a, a gdzie zestaw Sachs-a. Ja sprawdzałem w kilku hurtowniach i wychodzi dużo drożej za pełny zestaw(koło, tarcza, docisk i łożysko), nawet jak kupuje się w komplecie. Piolo
marewel Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 Zestaw valeo z jednomasem 1150zl Tarcza docisk,kolo -1912 Tyle wychodzi w mojej hurtowni.
dzoz3f Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 patrze ze temat troche zakurzyl sie ale potwierdze jak najbardziej ze sachs to najwieksze gowno jakie moze byc jest z 200 lub 300 zl tanszy ale nikomu nie polecam czekam teraz na reklamacje bo nawet nie minely dwa lata a sie rozsypali i przetarl sie metal od zewnetrznej strony na rancie, wiec z dala od sachsa a kolega nie napisal co z jego reklamacja
piotr_1982 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Tez wlozylem we wrzeniu komplet sachsa i jest masakra. Biegi ciezko wchodza. Jak zrobie trase 500 km to raz jest lepiej raz jest gorzej i wogule wystepuja jakies wibracje od 140 do 160. Chyba na wiosne trzeba bedzie to rozebrac i reklamowac. Tylko nie wiem czy to silnika brb dostane jakby co zestaw luka jak kupowelem to byl tylko sachs.
michalutp Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 A ja jak robiłem regeneracje u Radzikowskiego, to miałem wybite symbole LUK i radzikowski powiedział że to oryginał, i takie też mi zakuł nowe okładziny, przez pierwszych kilka kilometrów, brało bardzo nisko, później jak ostrzej ruszyłem, to juz się dotarło, i jest dobrze...
mentryb Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Jaki koszt regeneracji? I czy montuja na miejscu??
Dev Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Jaki koszt regeneracji? I czy montuja na miejscu?? http://www.sprzegla.com :good:
Kowi87 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Ja w swoim mam załozony komplet sachsa z dwumasem równiez od lipca-sierpnia jakoś, i nie narzekam, autko ma 15x km i na samym początku chwile sie ślizneło, ale po przetarciu całkiem dobrze sobie radzi :gwizdanie:
storm37 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Taka mala ciekawostka... dwumas,sprzeglo Luk-a jak i Sachs-a jest montowany na pierwszy montaz, poprostu trafily sie jakies wadliwe czesci ze strony Sachsa i tyle.
broker25 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 witam, co do sprzęgła i koła dwumasowego, to w moim afn było wymieniane w marcu 2009 przy przebiegu 205 tys. km, zdecydowałem się na firmę sachs (cały zestaw kosztował mnie 1800 zł plus robocizna plus jeszcze uszczelniacz wału korbowego), na dzień dzisiejszy zrobiłem na tym zestwie 17 tys. km i nie widze żadnych niepokojących objawów, wszystko działa poprawnie i jestem z sachsa zadowolony. A co do części to nawet największym producentom zdażają się wpadki i nie mówię że sachs jest najlepszy bo wcześniej miałem luk-a i też wszystko było ok. ale do czasu bo jak sie spaliło sprzęgło to zdecydowałem się na sachsa bo był kilka stówek tańszy niz zestaw luk. pozdrawiam.
David Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 ja jestem swiezo po wymianie sprzegla i 2 masa Sachs.zrobilem moze ok 2 tys km. ale po wymianie zauwazylem 2 rzeczy-biegi ciezko wchodza,nie zawsze (wymienilem przy okazji olej w skrzyni biegow-tak zalecal mi mechanik-to moze byc od tego?) no i zauwazylem jeszcze takie objawy ze jade np 4 lub 5 bieg i mam 1,5 obrotow i dam gaz do dechy to cale auto mi sie trzesie i wibracje wchodza,trzesie sie tez galka zmiany biegow,jak np dam gaz do dechy przy 2 tys/obr to juz przyspiesza normalnie,dzwonie wiec do mechanika i mowie mu co jest a on do mnie ze moze 2 mas,ja mu mowie przeciez 2 mas byl nowy no i w piatek 29 stycznia jestem umowiony na diagnoze.wkurwie sie na maxa jak to bedzie 2 mas lub sprzeglo,bo nie siedze w polsce tylko wymieniam czesci bo w danii za wymiane sprzegla i 2 masa to pewnie z 3-5 tys zl bym zaplacil :gwizdanie:
Daimos Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 może problem jest w poduszce skrzyni biegów
David Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 powiem Ci ze do wymiany mam poduszke pod slinikiem bo jak ostatnio sie podpinalem pod kompa to mi pokazalo,no i jak gasze audi to mi zatrzesie silnikiem takze chce to zrobic jak bede w Polsce,wiecej bede wiedzial za tydz :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się