Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie na temat silnika Audi A4 B6 2.4 V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy jest tu troche userow z 2.4 V6 ?

chcialem sie dowiedziec troszke o tym silniku

jak ze spalaniem, benzyny , oleju tez bo slyszalem ze lubia brac?

jak z kultura pracy, glonosc w kabinie w zaleznosci od obrotow itp.

awaryjnosc, usterkowosc?

ktos cos ? :)

dzieki z góry, pozdrawiam

Opublikowano

Podpinam sie bo tez jestem zainteresowany i przymierzam sie na ten silnik ( głownie dla tego ze v6) :D

Opublikowano

Mój ojciec ma w audi a6 c5 v6 165 km lata 3 rok na gazie i nie narzeka:decayed:jeśli chodzi o kulturę pracy to w końcu v6 dzwiek malina:decayed: jeżeli dba się o motor to nigdy nie zawiedzie moim zdaniem jest to dobra jednostka co do oleju to pewnie weżnie przy butowaniu wadą sa uszczelki na deklach głowicy uszczelki twardnieją i lubią sączyć .Auto ma nalatane 310 tys i sprawuje się bardzo dobrze żadnych poważnych usterek nie było W ciagu 3 lat użytkowania został wymieniony rozrząd cos koło 1000 zl padł regulator napięcia więc kompletna naprawa alternatora i hasa dalej:decayed:między czasie wymiany miedzy okresowe i tyle w końcu to v6:hi: jeżeli chodzi o spalanie to w granicach 10-12 gazu spokojna jazda :decayed: moim zdaniem to bardzo dobry silnik:)daje frajdę z jazdy:)

Opublikowano

najczestsza przyczyna brania oleju sa uszczelniacze na zaworach

pod eLPidzi nadaja sie jak najbardziej, fajny dzwiek i zbieranie sie

osobiście brałbym 1.8TQ ale kto co lubi ten ma :grin:

Opublikowano

mialem 2x 1.8t w budzie b6 i moim zdaniem ten silnik ma katastrofalna kulture pracy a na tym mi zalezy... na wysokich obrotach ten silnik jest niedozniesienia na dluzsza mete na trasie moim zdaniem... dlatego chce v6 tym razem

Opublikowano

Koledzy na co zwrócic w tym silniku uwage przy kupnie jakies wady , wycieki , itp.

Opublikowano

Jedyny plus dla 1.8T jest łatwość uzyskania wiekszej mocy bez dużych zmian osprzetu silnika :D

Opublikowano

Auto kupiłem w listopadzie 2009. W silniku, oprócz oleju i filtrów, wymieniłem świece, przewody, rozrząd (800zł) i czujnik temperatury wody (14zł). Od wymiany do wymiany dolewam 1-1.5l oleju. Spalanie zależy od nogi - na trasie, bez nagłych wyprzedzeń, lecąc 100-wką zeszłem do 8,3/100 wynikające z tankowania. Silnik lubi gaz, brat ma zagazowany ACK w passacie - ponad 200tys na gazie bez żadnych problemów.

Opublikowano

Tylko jezdzic :D Urok układu V spalanie oleju. No i ten Dzwiek :D:jerk:

Opublikowano

W 2,4 chyba jedynym z grubszych problemów jest to że padają uszczelki na pokrywach zaworów, oczywiście nie wszystko w jeden wór bo zależy to od oleju, od tego czy silnik rozgrzany np. zima i pedał ogień. Większych zastrzeżeń brak sam mam V-łke i nie zamienię na nic innego. Znajomi maja i na nic nie narzekają nic się nie psuje, a że koszty eksploatacyjne są podwyższone cóż V-łka wszystko wybacza :wink: polecam

---------- Post dopisany at 08:20 ---------- Poprzedni post napisany at 08:06 ----------

Odnosząc się do spalania, kupujesz taki pojazd nie zastanawiaj się za bardzo nad spalaniem :wink: troszkę więcej od marnego 1,6 bo tu musisz dusić, a V-łką delikatnie umiesz operować gazem to też potrafi miło zaskoczyć. Ja swoją 3 litrówka na trasie schodzę poniżej 9L a jak sobie szaleję to LPG wpala 10-12 L. W mieście 13-16 LPG, 9-11 BP.

Opublikowano

Powiem tak nie ma idealnego silnika zawsze jakieś są problemy czy 2,4 czy 1,8t w jednym uszczelki pod pokrywami a w drugim zatykajaca sie odma , więc uważam jak ktoś to tak bedzie miał ja swój ogarnołem silnik jak kupiłem czyli układ odmy wyczyszczony , wyciecie kata i sądy , i zmiana oleju na pełny syntetyk i jak 3 lata nic nie robiłem przy silniku

Opublikowano

Kultura pracy i spalanie w stosunku do mocy to perfekcja. Jednak trzeba zwrócić uwagę na jakość oleju , częstość wymian , rodzaj oleju odradzil bym auto zalane olejem 10w40 a przynajmniej zapytał poprzedniego właściciela dlaczego ten ? Silniki mają problem z napinaczami hydraulicznym a podaj właśnie od złego oleju. Dwa napinacze to minimum 1100 zł za tanie chińczyk + plus robota i uszczelki pokryw zaworów 200 zł. Koszty eksploatacji to 6,5 l oleju oraz około 8 l płynu chłodniczego. Rozrząd to bajka do 1000zl części spokojnie raz na 130 tys km. Ale się rozpisałem ale pytajcie jeśli o czymś zapomniałem.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

2.4 szukam bo po dwóch audi a4 b6 z 1.8t mam dosyć tego silnika, fakt jest fajny jezeli chodzi o osiagi spalanie i frajde z jazdy ale albo mam pecha i trafilem na takie egzemplarze albo mam za bardzo wyczulony sluch a lubie cisze w aucie na trasie i nei tego sie po audi spodziewalem - mianowicie przerozne rezonanse i basowe buczenia w kabinie w okreslonych przedzialach obrotowych (jedz 110 bo 100 nie mozesz bo buczy :) ) , mialem takie doznania w dwoch roznych moich 1.8t a i jak ogladalem inne to tez w kabinie nie za cicho bylo, nie mowiac juz o problemie wibracji na wolnych obrotach.....

3.0 ASN boje sie pekajacych blokow, wiec wychodzi 2.4 ..... bo bude B6 bardzo lubie :)

problem tylko w tym ze 2.4 jest malo na rynku aut uzywanych ale to tez chyba zasluga zimy... wydaje mi sie ze to jest slabszy sezon na sprzedaz i kupno aut

Opublikowano
Bezstresowy silnik, nawet nie slychac ze pekaja bloki jak ma to miejsce w 3.0 asn
Mam u siebie taki silniczek, zrobione ma już blisko 300 tyś, nie wiem czy nie było gdzieś kiedyś coś kasowane auto od 230 tyś jest na LPG, odpala jak laleczka, a Ty mówisz o pękających blokach. JAK SIĘ DBA TAK SIĘ MA !! taka sytuacja dotyczy tych co mówią że 200 tyś to trzeba zalać 10W40 bo to już dużo, to wiesz trzeba a wymianę robi się co 30 tyś. a na zimnym silniku z rana kręci się do 6 tyś wówczas bloki pewnie i pękają. Tyle ludzi w Białym ma ASN, i jeszcze nikomu blok nie pękł, a liczby przekraczają 300 tyś.
Opublikowano

Święta prawda: Jak dbasz tak masz :wink:

Opublikowano

multitronic - syf

Opublikowano

a tiptronic tylko chyba w napedzie na 4

Opublikowano

Odgrzewam temat.Macie jakieś nowe informacje na temat tego silnika?Dużo poczytałem i zaczynam 2,4 brać pod uwagę bo 1,8T ciężko coś fajnego wyhaczyć.2,4 jest mało ale za to chyba szybciej można znaleźć ciekawy egzemplarz i jednak tańszy od T.Szukam coś mało problemowego i fajnie jeżdżącego pod LPG.Coś dla ludzi przed 40 i 2,4 do mnie przemawia.Po tym co teraz mam z każdego B6 z większym silnikiem na pewno będę zadowolony.Jedynie szkoda,że tu Q nie ma ale trudno.Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...