sawul Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Kilka dni temu podczas wolnej jazdy zaczęło coś klekotać w silniku pomóżcie . Jak to pisał Piotrek chodzi jak ''sieczkarnia''. Weście pod uwagę że zegar jest do 35 barów .Nie zważajcie na dżwięk filmik jest jaki jest.Takie telefony teraz robią.Wskazania są na wolnych obrotach i przy 3000 tyś.obr.jest prawie 5 barów.Olej Motul 5w 40. Przypomniało mi się jeszcze że lekko skacze gałka biegów przy dopchnięciu do końca i przytrzymaniu jak wkładam bieg np.3 do przodu .
musznik Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Napinacz łańcucha rozrządu? rozumiem,że ciśnienie na wolnych jest dobre?
Marc!n Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Może manometr źle pokazuje.. Jaki przebieg? Napinacz z łańcuchem był wymieniany?
sawul Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Mierzyłem dziś ciśnienie nowo zakupionym testerem pokazuje 1 bar na gorącym silniku na wolnych obrotach oczywiście .230000 km i napinacza bynajmniej ja nie wymieniałem .Zamierzam go właśnie wymienić.
pioteros Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 troche malo, u mnie jest 1.8 na wolnych na goracym ale powiem ci ze pomimo ksiazkowego wrecz cisnienia oleju i nowego napinacza i lancuszka tez mam taki szmer ale przy ok 2500tys obrotow, ani to cykanie, ani klekot, ani tez dzwiek zuzytego napinacza, taki szmer z rezonansem co mnie bardzo wkurza...
kandrzej Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Miałem podobny dźwięk...Ciśnienie na wolnych obrotach jak i przy 3000 było książkowe. Jeździłem, bo ciśnienie zmierzone i było dobre. Ale wkurzyłem się i kazałem zdjąć miskę, zajrzeć do smoka i pompy oleju - a tam zonk, miska brudna, jakieś gluty a najgorsze było to, że panewki się obróciły...Zakończyło się to wymianą słupka. Zdejmij miskę i zajrzyj co się tam dzieje.
pioteros Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 tylko jest sprawa ze silnik chodzi ok normalnie na wolnych obrotach, obrocona panewa by juz dawno sie wytarla przez 20tys km a u mnie nic sie nie dzieje
sawul Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2014 Dziś rozebrałem górę i się okazało że łańcuszek jest wyciągnięty, no i zakładam nowy łańcuch i napinacz +uszczelniacze bo trochę ciekną. Napinacz SWAG . Łańcuch IWIS. Mam pytanie a czy smarować uszczelkę metalową pod napinaczem ?
sawul Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2014 Dzięki Piotrek. A przed włożeniem wałków ze szklanek pospuszczać olej trzeba czy nie trzeba?
pioteros Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 dev zaraz przyjdzie i powie ze trzeba, bo trzeba, ale moim zdaniem to samo bedzie jak zakrecisz silnikiem przez wal na sucho kluczem 2 razy i walki same wycisna z nich olej
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 ciezko bedzie wycisnąc, weź strzykawkę z grubą igłą i powyciagaj olej jak bedziesz mieć złozone wałki to zakrec wałem tak aby tłoki były w połowie drogi a nastepnie kilkanaście razy pokrec wałkiem rozrządu podejrzewam ze i tak bedzie klekotał po rozruchu ale po jakims czasie sie uspokoi
sawul Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2014 Jakoś ten olej po troszku powyciskałem i założyłem wałki na dziś fajrant ,czekam jeszcze na 2 uszczelniacze mają być na jutro .A przypomniało mi się obyło się bez rozbierania przodku ,zblokowałem napinacz paska rozrządu i zdjąłem pasek .Trochę ręce bolą dziś,jutro pokręce wałkami i silnikiem na sucho. Chciałem oznajmić że po wymianie napinacza i łańcucha poprawiła się kultura pracy silnika. Nie wiem jeszcze czy zgineło szarpanie które występowało po dodaniu gazu w podłogę ,warunki na to nie pozwalają. A tak wogóle to przydało by się logi porobić. Dałem się na razie na spokój z logami bo jest za zimno,szarpanie nie ustąpiło takie samo jest jak wcześniej przed wymianą napinacza.
Damiandix Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Ja szarpania na szczęście nie mam ale mam identyczny dźwięk co u Ciebie. Tyle że u mnie występuje on w granicach 1500-1900rpm. Łańcuszek i napinasz jest w idealnym stanie ale jak zamknę pokrywę i przysłuc**ję się stetoskopem to "szczękanie" wychodzi właśnie od niego. Mechanik powiedział żeby nie szukać dziur w d*pie i jak przeszkadza to dać radio głośniej
sawul Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2014 Jak już było opisane wcześniej w jakimś innym wątku że ciężko wykryć czy on jest sprawny czy nie .Jak swój wyjąłem i go oglądałem wyglądał jak nowy miał lekkie ślady na ślizgach po łańcuszku .Był łańcuch wyciągnięty ,po wymianie na nowy kultura pracy silnika to jest dzień a noc .Także u ciebie pewnie też do wymiany.Ciśnienie oleju sprawdż w silniku na ciepłym [rozgrzanym].A mechanika to masz dobrego .
Tommy Gun Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 napisz do użytkownika kamilb5. on wymieniał pompę oleju i czyścił dół silnika bo o ile dobrze pamiętam też miał podobny problem.
Dev Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Szarpaniee w niskim zakresie obrotow to nic innego jak dwumas
Damiandix Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Szarpania u mnie nie ma. Ogólnie akcja jest taka że łańcuszek naprawdę wygląda dobrze - nie wygląda na oszlifowanego i nie jest luźny, zęby na wałkach są a na napinaczu nie ma otarć. Ogólnie to tylko dzwięk mi przeszkadza. Ciśnienie oleju jest eleganckie. Autko zapier.... zbiera się Ja wiem, że dziwne dźwięki to pierwszy objaw Problem z serduchem mam trochę inny ale to nie w tym temacie.
gregor10 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Napinacza nie zdiagnozujesz wzrokowo , chyba ze palcem mozesz go wcisnac to juz jest na 100% do wymiany. lancucha tez nie zdiagnozujesz. generalnie po tylu latach , na 100% są do wymiany zarówno łańcuch jak i napinacz. łancuszki się minimalnie wyciągają, a w napinaczu zużywaja slizgi i sprężyne /uszczelnienia. generalnie calosc do wymiany. do tego czyszczenie smoka i pompa oleju najlepiej nowa febi, toprana odradzam (nie trzyma cisnienia oleju).
kamilb5 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 1bar na gorącym to stanowczo za mało,min to 1,5 do 1,7bar-a
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się