Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pompa oleju 2.0 tdi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drogi Andrzeju

Moduły olejowe stosowane od 2004 roku do dnia dzisiejszego posiadają zabierak"imbus", który napędza pompkę olejową.

Od 2004 do listopada 2005 zastosowany był moduł pompy napędzany łańcuszkiem oraz zabierak 7,7cm.

0d listopada 2005 zastosowano moduł wałków napędzany kołami zębatymi oraz zabierak 7,7cm.

W 2009 roku(końcówka) zastosowano moduł wałków z zabierakiem 10cm(oczywiście koła zębate).

Czy coś jeszcze chcesz wiedzieć?

Opublikowano

Dziękuje za info.Ja mam [bNA łańcuch i zabierak 04-2005 rok] Te problemy z pompami są powodowane przez zatarcie pomp olejowych.A potem siada reszta, czyli cały układ smarowania.Ten zabierak jest wciskany? Jeżeli tak to jaki opór musi pokonać żeby się obrócić . Może trzeba by zwrócić uwagę na parametry oleju silnikowego, i regularną wymianę oleju .

Opublikowano

Nie siada pompka oleju tylko jej napęd czyli wałek wyrównoważający i "imbus"(zabierak). Pompka oleju zaciera się w momencie zużycia ogniw łańcucha oraz zębatki na wale jak i na module.Zabierak nie jest "wciskany". Wałek i zabierak wyrabia się od ilości odpaleń i gaszeń auta....(największe naciski są w mroźne dni kiedy olej jest gęsty)

Opublikowano

Z tego co wiem to nie wszystkie silniki 2.0 tdi mają wałki wyrównoważające -16 zaworowe. Dzięki za odpowiedzi. A co do oleju ,ja mam 204.000 tys. na ELF- ie LLX sollaris 5W30 a wymiana co 15.000 tys.max. Z tego co wiem przy silniku nic nie było robione. Dwa razy rozrząd,i czyszczone były kierownice turbiny wymieniałem koło pasowe na alternatorze . { oby tak dalej według mnie w porządku } Koledzy w Octaviach mają po 300.000 . Przy pasacie 2.0 tdi zaraz po kupnie akcja " pompa " jaki imbus wymontowali , taki sam nowy założyli{ 150.000 tys. na liczniku kilku letni samochód.}

---------- Post dopisany 09-02-2014 at 10:00 ---------- Poprzedni post napisany 05-02-2014 at 10:47 ----------

Kolega nie odpowiada .:a4fan: A ile z tych awarii pomp zdarzyło się w silnikach z fabryczną mocą bez tuningu. Czytam na forach i ze 140 robi się 200 km i 450 N/m. Sprowadzone z zagranicy i połowa z nich ma autentyczny przebieg . Nawet czytałem że leją- MIXOL - do ON żeby poprawić kulturę pracy silnika . Sami psujemy nasze maszyny , świadomie lub nie .:offtopic: Dzisiaj czytałem że napęd pompy oleju też rozwiązany jest przez " imbus " w benzynowych silnikach- 2.4,3.2 4.2.

Opublikowano

gdzies slyszalem ze w skodzie chyba nie ma walkow... wiec tego problemu tam nie ma.... prawda?

Opublikowano

Skody występują z wałkami jak i bez.Najczęściej psującą się skodą jest superb kod silnika bss..Programem np: "etos" sprawdzisz, który model posiada wałki a który nie

Opublikowano

dzieki futurum za sprostowanie... :wink:

Opublikowano

Witam.

Panowie juz sam nie wiem jak to z tymi walkami wywazającymi.

Dzwonilem do firmy ktora regeneruje wałki i otrzymalem informacje ze moje A6 2007 BRE ma walki wywazające. Gdzie na forum piszą ze A6 BRE nie posiada walków wywazających.

Jeszcze jedno, jezeli auto nie posiada wałków wyważających to w jaki sposób zabierak napędza pompe oleju.

Futurum moze bys sie wypowiedział na ten temat.

Z góry dziekuję i pozeawiam.

Opublikowano

masz wałki ale napędzane poprzez koła zębate

Opublikowano
Dzieki za szybką odpowiedz.

W tym artykule jest zawarta informacja o braku wałków wywazających w A6BRE.

Informacje na temat usterek, części zamienne, serwisu, technika VW: Audi 2.0 TDI, VW 2.0 TDI i nie tylko. Problemy, usterki, oznaczenia silników.

kłamią :naughty:
Opublikowano

Mam a4 Bre i tam są wałki tylko napędzane przez koła zębate

Opublikowano
Dzieki za szybką odpowiedz.

W tym artykule jest zawarta informacja o braku wałków wywazających w A6BRE.

Informacje na temat usterek, części zamienne, serwisu, technika VW: Audi 2.0 TDI, VW 2.0 TDI i nie tylko. Problemy, usterki, oznaczenia silników.

Pan Jarosław Tomczak autor tego tekstu dużo czyta i lubi "wklejanki"z różnych artykułów.

Moduły olejowe stosowane w common rail-u (produkcja od 2008) posiadają identyczny napęd co moduły olejowe stosowane od 2005 roku-listopad(zabierak 7,7cm)

Dopiero od końca 2009 roku pogłębili gniazdo wałka wyrównoważającego pod zabierak 10cm.

Wałki wyrównoważające z zabierakami montowane są do dnia dzisiejszego w najnowszych autach grupy vag.-np: CJCB, CGLD, 2013r.

Jeśli ktoś chciałby wprowadzić Was w błąd i wcisnąć "kit że wałków już nie stosują" to zapraszam na pogawędkę...

Opublikowano

Dzięki FUTURUM za objasnienie całej sytuacji.

Pzdr

Opublikowano

dzisiaj mechanik wyjął cały moduł pompy z mojego BRD 11/2006r i z tego co widać imbus jest wytarty ale nie od strony wałku wyważającego ale od pompy i tam jest jakaś tulejka luźna... czy to oznacza że wystarczy wymienić sam imbus czy w pompie coś się też zużyło? czy dostanę sama pompkę czy tylko cały moduł?

Opublikowano

Trzeba zobaczyć do gniazda pompy i ocenić zużycie gniazda.

Tyle chyba Twój mechanik potrafi zrobić ?

Jak byś potrzebował części (wałki, pompę) daj znać na PW.

Opublikowano

tak wygląda zabierak z mojego auta 2.0TDI BRE 01.2008r. prod.

20131207_123350.jpg

20131207_124512.jpg

Opublikowano

Powiedzcie mi ,czy w BRD z końca serii powinienem dla pewności sprawdzić w jakim stanie mam u siebie zabierak i całą resztę, Nie chce czekać aż zobaczę na blacie...oil presure ect etc.....

Opublikowano

po zdjęciu, które wstawiłeś dochodzę do wniosku, że w moim module ktoś po prostu wyciągnął zabierak i włożył odwrotnie... przez co na wałku nie ma praktycznie luzu za to na pompie jest.

imbus2.jpg

imbus1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...