Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Wymiana uszczelki pokrywy zaworów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proste spasuj jakieś wiertlo na ciasnawo do tego otworu utnij go kawałeczek( mniej jak pół centymetra ci sie uciąć nie uda, kup klej do metalu odrobinke posmaruj ten kawałek wiertla ( tak byś kleju wszedzie nie napchał, no i odtłusć przed klejeniem ) wepchaj pół centa w otwor i zacżekaj az związe. Sprawdz czy jest reszta broków, jest je 4 po obu stronach dżwigienek.

Opublikowano (edytowane)

12 05 2016

No nic, trzeba wziąć się w garść i działać dalej :decayed:

Pomimo niesprzyjającej pogody i wymuszonych tym przerw zdjąłem pokrywę powtórnie.

Odessałem strzykawką olej z zagłębień, broka nie ma, poprzednim razem też patrzyłem za nim i śrubokrętem sprawdzałem. Tym i poprzednim razem uważałem na wszystko i jedyne co mogę stwierdzić to to, że broka nie ma i nie było.

Znając mechanika, który grzebał poprzednio przy tym samochodzie to nawet jak go znalazł to co najwyżej wyrzucił go, nie będzie mi to dawało spokoju :kwasny:

Teraz skupiam się aby zaślepić ten otwór i ustabilizować pozostałe, bo też wychodzą, tak wyglądają

P1080547.jpg

P1080546.jpg



Proste spasuj jakieś wiertlo na ciasnawo do tego otworu utnij go kawałeczek( mniej jak pół centymetra ci sie uciąć nie uda, kup klej do metalu odrobinke posmaruj ten kawałek wiertla ( tak byś kleju wszedzie nie napchał, no i odtłusć przed klejeniem ) wepchaj pół centa w otwor i zacżekaj az związe. Sprawdz czy jest reszta broków, jest je 4 po obu stronach dżwigienek.

Akurat pisałem posta :)

To jest konkretna podpowiedź, tego mi zabrakło na 22 stronach innego tematu o tym problemie (dzisiaj nie miałem czasu dalej brnąć)

Ale chodzi mi po głowie jeszcze coś innego - zaspawać wszystkie- co myślisz na takie rozwiązanie, tigem ( migomat posiadam, jeśli też mógłby być)


Czy po odkręceniu tych śrub trzeba coś ustawiać, czy tylko przykręca się z powrotem z określonym momentem?

P1080543.jpg

Czy lepiej aby sam za to się nie brał?

Choć staram się być ostrożnym i przygotowanym to nie chciałbym siebie przecenić, bo moja wiedza malutka, oj malutka

Edytowane przez Endrio
Opublikowano

Nie ma innej mozliwosci,jak ponowna regulacja

Opublikowano

No to już nie mój poziom (przynajmniej w tej chwili :kox: )

A to i przy okazji pewnie dobrze by było uszczelnienia zmienić?

Opublikowano

hej, pytanie do autora tematu i wszystkich forumowiczów. Czy jesteście pewni że uszczelka której numer podany jest w pierwszym poście, podchodzi do AWX ? Wczoraj wysłałem zapytanie do Porshe Połczyńska AUDI odnośnie uszczelki, podałem im numer i dostałem taką odpowiedź:
"uszczelka nie pasuje do Pana auta. Wg numeru VIN wymagana jest wymiana całej kompletnej pokrywy z uszczelka (około 705 PLN po rabacie, czas oczekiwania około 5 dni roboczych)" :facepalm:

Fantazja sprzedawcy :lol: ? Mogę wam VIN na priv podać, żeby mi to ktoś obadał bo nie chcę być stówki w plecy przy zamówieniu złej :naughty:

Będę wdzięczny za info :hi:

Opublikowano

Też miałem AWX-a z 2001 roku i tam faktycznie zdarzały się problemy z uszczelkami ponieważ ta od nowszych roczników zwyczajnie nie pasuje. Słyszałem o tym, że konieczna jest wymiana całej pokrywy ale... po kilkunastu minutach wertowania katalogów w kilku sklepach udało się dobrać coś z Elringa. Nie pamiętam tylko konkretnego numeru. Większość sklepów rozkładała ręce ale w jednym udało mi się dorwać prawidłową uszczelkę więc radzę szukać ;)

Opublikowano

Pamiętasz może gdzie ją kupowałeś? czy to był sklep online czy stacjonarny ?
Czy te uszczelki Elringa są w ogóle cokolwiek warte ? Bo z mojej ciekło przez jakiś czas i miałem znaczne ubytki oleju, ale nagle przestało i stan poziomu oleju chyba trzyma się w normie :) dziś to jeszcze sprawdzę.

Opublikowano

No i się przeceniłem :facepalm:

Przed chwilą uciekł mi cały olej, jeszcze nie wiem którędy, zbieram klamoty :kwasny: :kwasny:

Opublikowano (edytowane)

Pamiętasz może gdzie ją kupowałeś? czy to był sklep online czy stacjonarny ?

Czy te uszczelki Elringa są w ogóle cokolwiek warte ? Bo z mojej ciekło przez jakiś czas i miałem znaczne ubytki oleju, ale nagle przestało i stan poziomu oleju chyba trzyma się w normie :) dziś to jeszcze sprawdzę.

To był sklep stacjonarny. Już kilka uszczelek Elringa zakładałem i akurat nic złego się z nimi nie działo. Jesteś pewien, że to przez uszczelkę miałeś ubytki oliwy?

No i się przeceniłem :facepalm:

Przed chwilą uciekł mi cały olej, jeszcze nie wiem którędy, zbieram klamoty :kwasny: :kwasny:

Ale co się stało?

Edytowane przez Animal
Opublikowano

Wstępnie jestem po akcji, tak sądzę, że źle założyłem gdzieś uszczelkę wczoraj.

Coś tam jeszcze kapie, ale to delikatnie i może reszta z oplutego silnika.

Uciekło ponad 2 litry oleju.

Nie zjarzyłbym za szybko, ale dzisiaj miałem kompletnie rozładowany akumulator i w dwóch miejscach stał samochód włączony, plamy na kostce niezłe :kwasny:, zauważyłem w drugim miejscu

Pośpiech, brak pokory, szkoda gadać :facepalm:

Opublikowano

nie zdejmowałem jeszcze węża od intera, ale wiiem że trochę mi tam podcieka w kilku miejscach więc profilaktycznie chciałem wymienić :)

Opublikowano

Wstępnie jestem po akcji, tak sądzę, że źle założyłem gdzieś uszczelkę wczoraj.

Coś tam jeszcze kapie, ale to delikatnie i może reszta z oplutego silnika.

Uciekło ponad 2 litry oleju.

Nie zjarzyłbym za szybko, ale dzisiaj miałem kompletnie rozładowany akumulator i w dwóch miejscach stał samochód włączony, plamy na kostce niezłe :kwasny:, zauważyłem w drugim miejscu

Pośpiech, brak pokory, szkoda gadać :facepalm:

Zdarza się, niema co płakač nad rozlanym mlekiem ( znaczy olejem) kostke wymienisz.

Raczej niepolecam spawania popychacza dźwigniowego, odgrzejesz go przez co go osłabisz. Wypadające broki to bardzo częsta przypadłość b7, w b6 i ajm b5 niespotkałem sie z tym jeszcze.

A co do regulacji to jezeli niebedziesz ruszał pompek i niepomylisz dźwigienek miejscami to w ostateczności możesz nie regulować chociaż ja tego niepochwalam ale wszystko powinno być identycznie.

Opublikowano (edytowane)

Witam Wszystkich,

natchniony tematem byłem przekonany, że broki mi również powypadały.

Okazało się zupełnie inaczej choć nie wiem czy lepiej, mianowicie czytając o wszystkich problemach wskazanych w temacie sprawdziłem:

1. broki (sprawdzenie optyczne)

2. wałek rozrządu (sprawdzenie optyczne)

3. szklanki (dociskanie i obserwowanie reakcji)

4. pompowtryskiwacze (sprawdzenie VAGiem: dawki grupa 13 i BIPy grupa 23).

1. Z brokami jest wszystko w porzadku sztywno siedza wszystkie 4 sztuki.

jz9ylya5.jpg

2. Wałek rozrządu niestety widać że ma wytarcia choć nie wiem czy te w moim przypadku go całkowicie dyskwalifikują i jest do wymiany?

cylinder 1

cylinder_1.jpg

cylinder 2

cylinder_2.jpg

cylinder 3

cylinder_3.jpg

cylinder 4

cylinder_4.jpg

3. Szklanki wszystkie które były w górze i wystawały około 0,5 cm powyżej gniazda jak je dociskałem to bez większego trudu czy siły uginały około 0,5 mm.

Odniosłem wrażenie że jedna ugięła się ale jakby się dociskało sprężynkę pozostałe to tak po prostu się wcisnęły.

Sprawdziłem 6szt. które wystawały około pół centymetra ponad gniazda, dwóch nie sprawdziłem bo były praktycznie zlicowane z gniazdem (chcąc je ugiąć nie udało). Nie za bardzo wiem czy w warunkach w jakich je sprawdzałem jest źle czy jednak dobrze? Żadnego dźwięku stukajacego zaworu nie ma czy to zimny czy to ciepły silnik.

Czy powinienem zmienić tylko szklanki a może szklanki z wałkiem?

fa83skax.jpg

4. Pompowtryskiwacze no cóż jeden (cylinder nr 1) wygląda na to że bez dwóch zdań do wymiany.

Czy tego typu pompowtryskiwacze regeneruje się, naprawa czy po prostu nie kombinuje i wstawia nowe?

Proszę o poradę jakiej marki kupić i czy może jakiś innej konstrukcji? Słyszałem, że występują dwa rodzaje?

4v2qx7q2.jpg

zga6qbhk.jpg

p6t34bwi.jpg

Pytań dosyć dużo i będę bardzo wdzięczny za udzielenie wskazówek, odpowiedzi na powyższe pytania korzystając z doświadczenia i wiedzy znających problem lepiej ode mnie,

Dziękuję bardzo.

Edytowane przez Pioro
Opublikowano (edytowane)

Jakość zdjęć nie pozwala na zweryfikowanie stanu wałka rozrządu :naughty:

Nie chce mi się rozpisywać , na większość pytań znajdziesz odpowiedź w moim temacie :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1

Patrząc na korekcje , to zaczął bym od wymiany uszczelniaczy na pompkach połączonej z zamianą miejscami pompki trzeciej z pierwszą , a także dokładną weryfikacją zużycia gniazd pompowtryskiwaczy i krzywek wałka rozrządu :)

P.S. Uzupełnij profil , bo nie wiadomo dokładnie jaki masz motor :P

Na konkretne pytania postaram się odpowiedzieć w miarę możliwości .

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

By ocenić krzywki wałka trzeba zdjęcia wjierzchołków krzywek wałka tak by była widoczna fazka, po tych zdjęciach wałek wygląda na mocno zużyty, raczej do wymiany, ale to potwierdził by pomiar krzywek albo bardzo dobre zdjęcia z widocznymi fazka i na wierzchołkach,a co do szklanek to mają sie dosyć ciężkawo wciskać.

A pompki to uszczelnienia najpierw trzeba by wymienić tak jak napisał Piotr, ocenić jak bardzo wybite gniazda a potem decydować co dalej bo regeneracja pompek to około 2,5k+ pln za komplet, chyba że używki byś szukał.

Edytowane przez nik23
Opublikowano (edytowane)

Widzę że zmieniłeś serwer i wrzuciłeś fotki na postimage.org, jakość zdjęć jest dużo lepsza :)

Widać zużycie wałka , ale tylko na jednym zdjęciu widać wyraźnie wierzchołek krzywki i brak na nim fazki, czyli brakuje jej około 0,6 mm :whistling:

Takie zużycie miałem u siebie 18 kkm temu na wszystkich krzywkach wydechowych, puki co motor jeździ bez najmniejszych problemów :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dziękuję bardzo za odpowiedzi i wskazany temat rzeczywiście rzucił całkowicie nowe światło na mój problem i w znacznym stopniu go wyjaśnia.

Bardziej precyzyjne pytania jakie przyszły mi do głowy na tę chwilę to:

1. Zestaw uszczelniający do pompowtryskiwacza to chodzi o ten z numerem z ETKI – 038 198 051 C najlepiej zakupić coś takiego? Czy inaczej je zdobyć? Jest szansa że w sklepach motoryzacyjnych pod tym numerem sprzedają cały komplet?

2. Czy gniazda pompowtryskiwaczy w rezultacie zostały jakoś zrobione przez Ciebie?

3. Czy nowy wałek i szklanki w przypadku wymiany należy szukać wałek Ruvile i szklanki INA? Takie zestawy widziałem, że są dostępne.

3. Jak ściągacie koło z wałka rozrządu , posiadacie dedykowany do tego ściągacz?

4. Znalazłem ciekawą stronę odnośnie zmiany pompowtryskiwaczy:

http://turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-regulacja-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi-i-sdi/

Czy należałoby ją jakoś zmodyfikować/uzupełnić o coś czy można na tym bazować?

5. Szklanki - podejrzewam, że przy sprawdzeniu ich ruch powinien być przy dociskaniu sprężysty a u mnie jest taki wpadający aczkolwiek wracają do swoje pozycji gdy odpuszczam. Nie bardzo wiec co o nich sądzić.

Borykam się z jeszcze jednym problemem ponieważ ostatnio wymieniany rozrząd z pewnością nie był wymieniany z uzyciem dedykowanych blokad, nie była także zdejmowana pokrywa zaworów i nie był blokowany wałek rozrządu. Z kolei po samej wymianie przy kole wałka rozrządu po prawej stronie (stojąc przed samochodem) słychać taki dźwięk tarcia. Mam ten dźwięk nagrany i zauważyłem, ze nie jedyny po wymianie rozrządu mam z tym problem i jednym ze wskazań tego problemu jest właśnie niechlujnie ustawiany rozrząd. Macie może Panowie jakieś przemyślenia/doświadczenia w tej sprawie?

Pociesza mnie fakt, że Twój wałek jest w podobnym stanie i mimo wszystko działa J. Martwi mnie nieco moje sprawdzenie szklanek. Aktualnie nie chciałbym wymieniać wałka rozrządu i szklanek a Twój przypadek może wskazywać, że także w moim przypadku nie jest to aż tak bardzo konieczne. A może tylko tego sobie życzę :)

Zdjęcia faktycznie podmieniłem bo też mnie to zaskoczyło, ze wyszły takie małe i chyba doszedłem z tym do ładu :)

Dziękuję za pomoc.

Opublikowano (edytowane)

AD1- oryginalny zestaw 038 198 051 C na pewno tani nie będzie , proponuję zestaw BOSCHa :

37106149.jpg (kliknąć fotkę)

Cena ok 35 PLN za komplet na jedną pompkę .

To też ori, bo BOSCH robi je dla grupy VW na pierwszy montaż.

Śrub regulacyjnych nie wymieniałem.

AD2- zebrałem wystające ostre krawędzie zeszlifowanym na szpic trójkątnym pilnikiem i wygładziłem papierem ściernym (otwór do cylindra oczywiście zatkany czyściwem), potem dokładnie wydmuchałem i wyczyściłem szmatką na wkrętaku.

AD3-szklanki INA czarne ( utwardzane ) wałek najlepiej ori, może być używany , pasuje od wszystkich TDI 8V bez DPF-u.

Cyba żaden z zamieników wałka rozrządu nie zbliżył się jakością do ORI, tak że nie polecam.

AD4-procedura tam opisana jest kompletna i przekazuje raczej wszystkie ważne szczegóły potrzebne do prawidłowego zamontowania i regulacji pompek.

AD5-Jak silnik nie klepie z pod pokrywy klawiatury i nie dudni , to szklanki najprawdopodobniej są OK i wałek też jeszcze może trochę posłużyć :wink:

Na pewno by trzeba je wymienić przy wymianie wałka na nowy lub używany ale nie zużyty, jeżeli zostaje stary i organoleptycznie nie widać by były zużyte , to wymiana mija się z celem :)

Polecam preparat MILITEC1 w opakowaniu firmy K-2, na pewno jest ori i zabezpieczy w znacznym stopniu wałek przed dalszym zużyciem :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dziękuję za kolejną porcję informacji – nic tylko wziąć się za robotę :).

Skompletuje uszczelki do pompowtryskiwaczy i zobaczę jak to wygląda od środka.

Kontynuując jeszcze tamat i rozmyślań nad usterką mam jeszcze dodatkowe pytania:

1. Wałka będę szukał używanego zobaczymy czy uda się w miarę bez problemów go dostać. A wiadomo może jaki najmłodszy silnik (kod) ma wałek pasujący do AVF tak żeby w miarę możliwości poszukać z jak najmniejszym przebiegiem?

Ewentualnie czy podejdzie od AFN mają opinie żywotnych i może mniej się zużywają tylko tam jest chyba inaczej koło pasowe montowane?

2. Jak w ogóle mierzyć wałek żeby tak zgrubnie suwmiarką sprawdzić jego zużycie? W miarę możliwości proszę o jakiś rysunek z zaznaczeniem.

3. Użycie czujnika zegarowego tak jak w Twoim przypadku mogę mimo wszystko sobie podarować? Raczej nie będę miał takiej możliwości…

4. Wyprzedzająco czy pompowtryski tego typu w razie uszkodzenia regeneruje się czy kupuje nowe? W przypadku regeneracji czy wymiany jest sens decydować się na wymianę 1 szt.?

5. Dudnienie jak zdejmę rurę nakładaną bezpośrednio na filtr powietrza to słyszę ale czy to jest niewłaściwe dudnienie to do końca nie wiem. W każdym razie takie bulgotanie występuje.

6. Odnośnie moich dźwięków z koła rozrządu to są one dokładnie takie jak na tym filmie choć u mnie nieco cichsze (taki dźwięk obcierania):

http://www.videorest.com/video/?id=-iqNMWC_YhY

Temat związany z tym problemem:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2643887.html

Napinacz rozrządu ustawiony mam prawie na znak:

Zimny silnik po nocy w stanie spoczynku:

zimny_silnik_po_nocy_w_stanie_spoczynku.

Po odpaleniu zimnego silnika przesuwa się na czerwoną strzałkę:

po_odpaleniu_zimnego_silnika.jpg

16060004.jpg

Zastanawiam się czy popuścić nieco ten napinacz i czy ewentualnie odpuszczenie (nie wiem w jakim zakresie) jest dopuszczalne aby dalej tak jeździć (o ile to pomoże)?

Dziękuję

Opublikowano

1: od AFN nie podejdzie, bo ten silnik nie ma pompowtrysków. Szukaj po numerze części (038109101R).

Silniki o oznaczeniu BXE, ATD, AVF, AJM, ATJ... itd.

2: Szukaj pod hasłem wymiary wałka. Krzywki od pompek powinny mieć 61,6mm

3: Nie trzeba koniecznie użyć czujnika zegarowego, ale trzeba mieć dobre oko i trochę pojęcia o tym co się robi. Mój znajomy mechanik też ustawiał kiedyś na oko, a jak się okazało później na czujniku zegarowym - nie było co poprawiać po nim.

4: Pompowtryski da się regenerować. Szukaj właśnie pod hasłem regeneracja pompowtrysków. Nie trzeba robić wszystkich, jeśli nie dają oznak zmęczenia - ale podstawa to należyta diagnoza, żebyś nie wydał na darmo worka pieniędzy (a znam takich co na zapas oddali wtryski do regeneracji).

5: Jeśli przy podniesionej masce stojąc przed autem nie słyszysz dudnienia które by przykuwało Twoją uwagę, to nie powinieneś mieć jeszcze powodu do zmartwień.

6: Wiele aut ma z tym problem. Tłumik drgań się zużywa i górne koło hałasuje. Ja osobiście bym się tym nie przejmował - możesz śmiało jeździć z tym latami, bo inaczej wymienisz pół auta a dalej będzie coś szumieć - to nie nowe auto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...