Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prędkość maksymalna a obroty.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moja prędkość maksymalna to 210 km/h a obroty na zegarze to 4000. Pedał gazu ma jeszcze miejsce,lecz jego wciskanie nie powoduje żadnej reakcji,4000 tyś. obrotów i nic więcej. Interesują mnie wasze spostrzeżenia,jakie macie V-max i jakie obroty? Oczywiście,ciekawią mnie te same silniki oraz skrzynie automat.

Opublikowano

Słyszałeś o czymś takim jak ograniczenie prędkości przez sterownik silnika ???

Program pilnuje max. prędkości w/g ustawień producenta a ewentualne różnice to błąd wskazań prędkościomierza.

Opublikowano

1,9 TDI to nie wyścigówka.

Nikt z maksymalnymi prędkościami nie jeździ.:facepalm:

Opublikowano

Może mu szóstke zapnij :decayed:

Opublikowano

Ta predkosc 210 to na tacho czy navi?

möj co prawda nie multitronic ale 115km bke avant, po prostej to 220 na tacho (tacho pokazuje 8% za duzo przy tej predkosci) a obroty to prawie 4200.

janusz

Opublikowano

w moim jest tak, jak mam jakies 190 na tacho i teraz gas do dechy to ciezko mu idzie, cofne lekko gas to jest lepiej, tzn lepiej ciagnie, jesli tak to mozna wogule nazwac przy 115KM :grin:

janusz

Opublikowano

Mój AWX 130km max 220 na tacho (na A1 sprawdzane) i 4k obrotów i dalej już nic (nie mówiąc o spalaniu :shock3:) ;)

Opublikowano
Mój AWX 130km max 220 na tacho (na A1 sprawdzane) i 4k obrotów i dalej już nic (nie mówiąc o spalaniu :shock3:) ;)

W AWX`ie masz wiecej niż 4000 przy 220 , będzie lekko 4200-4300 . Tam jest skrzynia 5 .

Opublikowano

Zanim ogarnąłem samochód do porządku maksymalną prędkość (wg licznika) jaką osiągnąłem to 210km/h przy jakichś 4200 obr./min. ( od 180km/h nie miał ochoty przyspieszać;) )

Opublikowano
Mój AWX 130km max 220 na tacho (na A1 sprawdzane) i 4k obrotów i dalej już nic (nie mówiąc o spalaniu :shock3:) ;)

W AWX`ie masz wiecej niż 4000 przy 220 , będzie lekko 4200-4300 . Tam jest skrzynia 5 .

Wg. obliczeń biorących pod uwagę koła, dane przełożeń z ELSA prędkość przy 4200 obr/min wynosi dla AWX - V-ty bieg 212,6km/h a dla AVF VI-bieg- 215,1km/h:wink:

Opublikowano

prędkość max. jest zależna od mocy silnika - przy jakich obrotach przypada.

http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_12.195.jpg

jak widać przy 4k obr/min jest maksymalna, później spada. Auto musi pewne siły oporu pokonać, ale myślę, że jakby wykres był przesunięty w prawo to wyższa prędkość max była.

Opublikowano
Mój AWX 130km max 220 na tacho (na A1 sprawdzane) i 4k obrotów i dalej już nic (nie mówiąc o spalaniu :shock3:) ;)

W AWX`ie masz wiecej niż 4000 przy 220 , będzie lekko 4200-4300 . Tam jest skrzynia 5 .

Wg. obliczeń biorących pod uwagę koła, dane przełożeń z ELSA prędkość przy 4200 obr/min wynosi dla AWX - V-ty bieg 212,6km/h a dla AVF VI-bieg- 215,1km/h:wink:

Wychodzi na to ,że 6 bieg w AVF to pic na wodę . Po co to ?? Może mi ktoś wytłumaczyć ?? Całe 2.5 km/h, szok :grin: . Jak kupowałem B6 jeździłem kilkoma , 5 i 6 bieg , i na to zwóciłem uwagę ,że ostatnie biegi są prawie takie same , a wiecej machania.

Opublikowano

6 bieg masz do tego, żeby ekonomicznie lecieć. a czemu 210km/h 4xxx rpm? a jakie macie opory powietrza chociażby przy takich prędkościach? silnik już nie ma mocy w tym zakresie obrotów na wysokim biegu i możesz mu deptać ale nie będzie miał siły jechać więcej. proste, wystarczy pomyśleć trochę.

Opublikowano
Mój AWX 130km max 220 na tacho (na A1 sprawdzane) i 4k obrotów i dalej już nic (nie mówiąc o spalaniu :shock3:) ;)

spalanie chwilowe przy prędkości max,komputer pokazuje 14,7 litra.

Opublikowano

AWX po sofcie 235 na blacie na ori kołach 15/195/65:wink:

obrotów nie pamietam dokladnie ale pewnie cos koło 4250,

BRD na wykresie zakrecone do 4550:decayed: moze 240+ na blacie dało by rade poleciec:wink:

Opublikowano
AWX po sofcie 235 na blacie na ori kołach 15/195/65:wink:

obrotów nie pamietam dokladnie ale pewnie cos koło 4250,

BRD na wykresie zakrecone do 4550:decayed: moze 240+ na blacie dało by rade poleciec:wink:

Ja na letnich cisnąłem 17' 225/40 220km/h fakt było lekko z górki dlatego minimalnie z 210 na 220 poszedł

Opublikowano
Mój AWX 130km max 220 na tacho (na A1 sprawdzane) i 4k obrotów i dalej już nic (nie mówiąc o spalaniu :shock3:) ;)

W AWX`ie masz wiecej niż 4000 przy 220 , będzie lekko 4200-4300 . Tam jest skrzynia 5 .

Wg. obliczeń biorących pod uwagę koła, dane przełożeń z ELSA prędkość przy 4200 obr/min wynosi dla AWX - V-ty bieg 212,6km/h a dla AVF VI-bieg- 215,1km/h:wink:

Wychodzi na to ,że 6 bieg w AVF to pic na wodę . Po co to ?? Może mi ktoś wytłumaczyć ?? Całe 2.5 km/h, szok :grin: . Jak kupowałem B6 jeździłem kilkoma , 5 i 6 bieg , i na to zwóciłem uwagę ,że ostatnie biegi są prawie takie same , a wiecej machania.

po co 6 bieg? w dieslach jest maly zakres obrotow, w 5 biegowej skrzyni np. z trzeciego na czwarty to skok obrotow np. z 2000 na 1300 okolo, a ze 1300 to za malo trzeba by zmieniac przy min. 2200-2300 aq to juz polowa obrotow silnika.

janusz

---------- Post dopisany at 19:15 ---------- Poprzedni post napisany at 19:05 ----------

Mój AWX 130km max 220 na tacho (na A1 sprawdzane) i 4k obrotów i dalej już nic (nie mówiąc o spalaniu :shock3:) ;)

W AWX`ie masz wiecej niż 4000 przy 220 , będzie lekko 4200-4300 . Tam jest skrzynia 5 .

Wg. obliczeń biorących pod uwagę koła, dane przełożeń z ELSA prędkość przy 4200 obr/min wynosi dla AWX - V-ty bieg 212,6km/h a dla AVF VI-bieg- 215,1km/h:wink:

sam sobie kiedys taka tabele zrobilem (narazie w de)

to przyklad a4 b6 1.9 tdi 130ps

http://imageshack.com/a/img845/6136/72qh.jpg

janusz

Opublikowano

dlatego trzeba trochę wkręcić silnik do zmiany biegu, ja zmieniam przy spokojnej jeździe przy około 2,5tys obrotów

Opublikowano
Mój AWX 130km max 220 na tacho (na A1 sprawdzane) i 4k obrotów i dalej już nic (nie mówiąc o spalaniu :shock3:) ;)

W AWX`ie masz wiecej niż 4000 przy 220 , będzie lekko 4200-4300 . Tam jest skrzynia 5 .

Wg. obliczeń biorących pod uwagę koła, dane przełożeń z ELSA prędkość przy 4200 obr/min wynosi dla AWX - V-ty bieg 212,6km/h a dla AVF VI-bieg- 215,1km/h:wink:

Wychodzi na to ,że 6 bieg w AVF to pic na wodę . Po co to ?? Może mi ktoś wytłumaczyć ?? Całe 2.5 km/h, szok :grin: . Jak kupowałem B6 jeździłem kilkoma , 5 i 6 bieg , i na to zwóciłem uwagę ,że ostatnie biegi są prawie takie same , a wiecej machania.

po co 6 bieg? w dieslach jest maly zakres obrotow, w 5 biegowej skrzyni np. z trzeciego na czwarty to skok obrotow np. z 2000 na 1300 okolo, a ze 1300 to za malo trzeba by zmieniac przy min. 2200-2300 aq to juz polowa obrotow silnika.

janusz

---------- Post dopisany at 19:15 ---------- Poprzedni post napisany at 19:05 ----------

Mój AWX 130km max 220 na tacho (na A1 sprawdzane) i 4k obrotów i dalej już nic (nie mówiąc o spalaniu :shock3:) ;)

W AWX`ie masz wiecej niż 4000 przy 220 , będzie lekko 4200-4300 . Tam jest skrzynia 5 .

Wg. obliczeń biorących pod uwagę koła, dane przełożeń z ELSA prędkość przy 4200 obr/min wynosi dla AWX - V-ty bieg 212,6km/h a dla AVF VI-bieg- 215,1km/h:wink:

sam sobie kiedys taka tabele zrobilem (narazie w de)

to przyklad a4 b6 1.9 tdi 130ps

http://imageshack.com/a/img845/6136/72qh.jpg

janusz

to ja wg twojej tabeli mam przy 3000 na 5biegu 150km/h,na 6biegu 180km/h (licznikowe),ale skrzynia hck tu 6 bieg sporo zmienia ,przy seryjnej skrzyni wielkich różnic nie ma ,v-max nie sprawdzałem ,ale przy ok 210km/h było ok 3400-3500

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...