djsinger997 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Witam, mam Audi A4 B5 1.6 1995 z instalacją gazową Stefanelli - sekwencja. Przejechałem na niej 10.000 km (założona 5-6 miesięcy temu), teraz jest troszkę cieplej i na gaz przełącza się po jakimś kilometrze przejechanym, może 1,5. Lecz jak były mrozy to na gaz przełączał się po 3-4 kilometrach jazdy. Wydaje mi się, że to dość późno? Co sądzicie? Macie podobnie w swoich a4 czy to normalne?
Grztom Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Musiał bys sie wpiąć komputerem i sprawdzic jaka jest temperatura przełączania na gaz bo cos mi sie wydaje ze wysoka, 3-4km to strasznie dużo.
Olszak86 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Mam brc sequent24. W zime tak samo po 3-4 km gaz sie wlaczal. Moim zdaniem to normalne i zdrowsze dla silnika. Trzeba sie pogodzic ze w zime na starcie troche dluzej na benzynie sie jedzie. Nie powinienes sie tym przejmowac. Wysłane z mojego onetouch EVO7 przy użyciu Tapatalka
Grztom Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 przeciez po takich 4 km napewno masz juz temperature płynu 60 stopni , uwazam ze to niepotrzebne.
jacek70 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Na gaz instalacja przełącza się nie po iluś tam kilometrach lecz po osiągnięciu odpowiedniej temp. przełączania a jest to od 30 do 40 stopni. Sprawdź czujnik temp. w reduktorze.
barthek11 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Mi też przełącza sie po ok. 3 km i musze podjechać do gazowników aby obniżyli temp. przejścia - bo wg. klimatronika przerzuca na gaz po przekroczeniu 55 stopni-,
Grztom Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 djsinger997 najpierw sprawdz temperature przełączania jaką masz ustawioną a potem dopiero mozesz sobie sprawdzic czujnik na reduktorze.
sony_dark Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 sprawdź temp. przełączania, jak jest ok to może czujnik temp. w reduktorze szfankuje, przynajmniej u mnie tak było. Po wymiania po ok 1km i przełączone nawet jak zimno jest.
Michalos Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 dokładnie jak koledzy pisali, sprawdź jaką masz temperaturę przełączania i ewentualnie od razu skoryguj:wink:
husajn22 Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Ja mam ustawione na 30 stopni teraz przy temperaturze około 3 stopni rano jak wyjeżdżam z garażu i ide zamknąc brame i jak wracam to auto chodzi na gazie czyli po ok 3-5 minut sie przełącza a w zime trwało to trochę dłużej po przejechaniu jakiegos 1-2 km
Grztom Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 noo i prawidłowo, ja mam ustawione nawet na 25 stopni
piotrzaba5 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Też się kiedyś nad tym zastanawiałem, i jak pojechałem do gazownika to powiedział, że jak za szybko się przełącza na gaz to nie za dobrze bo reduktor dostaje po tyłku i krudsza jest jego żywotność
michalm320 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Po 3-4km zimą? To mega szybko się przełącza. Za szybko jak dla mnie.
Grztom Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Szybko? To przy ilu stopniach Ci sie przełącza?
michalm320 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Ja mam gaz w Primerze 2.0 131KM. Ogólnie to ustawione jest że ma przełączać przy 24 albo 28 stopniach. Ale jak jest wyłączone ogrzewanie to trwa i trwa, ale wystarczy włączyć ogrzewanie i gaz przełącza się bardzo szybko. Nie wiem czemu tak jest. W każdym razie jeżdżąc do pracy i z powrotem w okresie zimowym i korzystając z gazu zgodnie ze sztuką czyli bez włączania ogrzewania to ja oszczędności nie mam żadnych bo do pracy mam ok 3,5km. Tak więc dla mnie gaz zimą nie ma sensu na krótkich odcinkach oczywiście.
Grztom Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 zależy jak masz podłączone węże do reduktora tzn jak są wpiete w idące do nagrzewnicy. No 3.5 km to faktycznie żadnej oszczędności.
perman Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Ja też miałem że przełączało się po 3 km w zimie. Pojechałem do gazowników i przestawili mi na niższą temperaturę przełączania na lpg. Teraz przełącza mi się po 1 do 1,5 km. Ustawili mi chyba około 20-30 stopni C.
szybki34 Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 A ten czujnik ma być w reduktorze? Bo u mnie opaską jakiś czujnik przypięty jest do węża od reduktora.
djsinger997 Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Opublikowano 19 Maja 2014 juz wszystko okej..ale dzis sprawdziłem moją A4 na vagu. i strasznie dużo błędów: 16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie - BŁĄD SPORADYCZNY 561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie 16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17736 Czujnik antystukowy cylindra 4 - zakres kontroli brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17735 Czujnik antystukowy cylindra 3 - zakres kontroli brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Co myślicie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się