Jump to content
0
jacca90

Ekonomiczna jazda 1.8T

Recommended Posts

Witam!

Ostatnio się zastanawiałem jaka jest najbardziej ekonomiczna i zdrowa jazda dla tego silnika. Obecnie moje autko w mieście (Łódź) pali 13-13,5l LPG a PB paliło 10-11l gdzie biegi staram się zmieniać w przedziale 2,5-3tys obr/min bez jakiejś tam agresywnej jazdy. Ale nie chodzi mi tu o spalanie bo jest o tym oddzielny temat bo quattro i automat jak i buda na spalanie ma wpływ. Chodzi mi o to żeby znaleźć ten przysłowiowy złoty środek tak aby silnik służył jak najdłużej bez niepotrzebnych napraw spowodowanych złą jazdą. Więc fajnie by było jak każdy by się podzielił swoimi doświadczeniami, przemyśleniami związanymi z tą jednostką ;)


aaaf9b5a2c8f2e0bmed.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

program zrób, jak bedziesz jezdził spokojnie spalanie spadnie


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co prawda nie mam AEB ale ANB .. u mnie po programie w miescie 12-14 l LPG chociaz zdarza często mi się przypałować :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Program= ++Nm= Większa elastyczność= mniejsze spalanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie, silnik ma podniesiona sprawnosc


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inna sprawa, że po programie auto kusi do bardziej agresywnej jazdy :wink:

U mnie średnie niemal zawsze 13l, dynamiczna trasa 11l a niewielkie miasto i krótkie podjazdy 15l - wszystko oczywiście LPG.

Z tą ekonomiczną jazdą nie ma co przesadzać, nie po się kupuje 1.8T by zamulać całą drogę w celu urwania 1-2l LPG.

Jak nie dusisz silnika zbyt niskimi obrotami i rzadko wskazówka obrotomierza sięga czerwonego pola to lepiej się chyba nie da.

Zrób program, wyreguluj porządnie lpg na AFR i zaakceptuj spalanie bo jak na takie osiągi to 30-35zł/100km to nie dużo :wink:


Kodowanie BMW, kasowanie błędów, logi VAG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale mi spalanie nie przeszkadza a wręcz jestem z niego zadowolony. Chodzi mi jak się obchodzić z tym silnikiem aby służył jak najdłużej. Może tak niech każdy kto miał do czynienia z tym silnikiem niech się wypowie na jego temat, czy miał jakieś niespodzianki, śmieszne historie itp. Co do programu to zamierzam na wakacje zrobić ale czas pokaże...


aaaf9b5a2c8f2e0bmed.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 1.8T ANB bez żadnego programu (150KM)

W mieście spalanie mam na poziomie 10-11l. Jazda raczej spokojna, wiadomo zdarzy się czasem jakiś race.

W trasie nie przekracza 9l. (jazda z prędkościami 100-120 km/h)

Na autostradzie do 140km/h - 10l.

Chętnie zrobiłbym program bo mocy czasami brakuje ale silniczek ma nalatane już 350 000 i boję się, że po czipie długo nie pochodzi.

Oczywiście wsio na gazie.

Instalacja BRC Plug&Drive


Było: Rover 400 1.6 111KM

Było: Audi A4 B5 1.8T ANB 150KM

Jest: Audi A4 B6 1.8T AVJ 150KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rob program nic sie nie stanie.


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje wyniki:

- trasa 90km/h = 9litrów lpg,

- miasto 12 litrów,

- trasa z Kato do Wawy (300 km w 2 godziny 20 min) 13-14 litrów lpg.

Program by Gregor, ogólnie to przed programem paliło mi mniej po mieście, ale to dlatego, że po programie nie potrafię jeździć tym autem spokojnie... ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniżej 12 nie udało mi się zejść nigdy po mieście nie ważne jakbym jeżdził po trasie tak 9-10.

Znajomy ma quattro twierdzi że 10 po mieście mu pali jakoś mu nie wieże .


td04 moc nieznana

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.8T z Q po mieście 10l jest możliwe o ile przez 30km będzie pchał auto :decayed:

Piotrekkkkk masz soft w 1.6 czy masz źle opisane auto?

Jacca90 nie ma się co bać o motor bo jest dosyć wytrzymały. Wymieniaj olej na odpowiedni i na czas, nie pałuj na zimnym i schłodź turbinę przed zgaszeniem. Reszta to zwykłe wymiany eksploatacyjne jak w każdym innym silniku.


Kodowanie BMW, kasowanie błędów, logi VAG

Share this post


Link to post
Share on other sites

mój AJL w trasie spala około 9-10l

po mieście około 12-13l

programu nie mam ale chyba będzie trzeba w to przyinwestować

ciekaw jestem tylko ile mi przybędzie po tym programie

Share this post


Link to post
Share on other sites
mój AJL w trasie spala około 9-10l

po mieście około 12-13l

programu nie mam ale chyba będzie trzeba w to przyinwestować

ciekaw jestem tylko ile mi przybędzie po tym programie

bezpieczne ~10km 60nmm, na wiecej trzeba wieksze turbo, downpipe, wtryski

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak myślałem, dla 10km nie warto sobie kosztów robić

turbina jest już tylko wtryski trzeba niebieski ogarnąć

wiesz może dlaczego po przełączeniu na gaz wywala ma błąd złego skłau mieszanki?

reduktor Ac do 250km

wtryski niebieski hany więc instalacja chyba winna nie jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie masz ustawione ciśnienie na reduktorze? Błąd 561 - źle wyregulowana gazownia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 bary? Bardzo dużo. Wg danych producenta zakres pracy reduktora wynosi 1-1,3bara. A jakie masz korekty w vag-u?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na niższym ciśnieniu szarpie i od razu wywala błędy, teraz w miare wszystko chodzi w sensie że nie szarpie i błąd wyskakuje rzadziej

pod vaga nie mam gdzie się wpiąć, mechanik mnie podłącz pod cdif-a, jak przyjeżdżam to od razu z laptopem i kablem wychodzi :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tak myślałem, dla 10km nie warto sobie kosztów robić

turbina jest już tylko wtryski trzeba niebieski ogarnąć

wiesz może dlaczego po przełączeniu na gaz wywala ma błąd złego skłau mieszanki?

reduktor Ac do 250km

wtryski niebieski hany więc instalacja chyba winna nie jest

wiem , oczywista sprawa, nie wystrojone lpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w mojej okolicy nie ma nikogo kto podejmie się wystrojenia lpg

zwiększaja dawke, podkręcają cisnienie na reduktorze i tyle

jeden kazał mi jechac na korekte softu bo jego zdaniem auto ma większą moc niż w tedy kiedy była zakładana instalacja i przez to nie może zgrać wszystkiego tip top

ma to sens co mówi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:facepalm:

Po pierwsze ciśnienie sporo za duże i wtryski za duże

zielone hany i ciśnienie 1,1bara

Zalewa silnik na wolnych ale pewnie i powyżej jeżeli takie masz ciśnienie

jeden kazał mi jechac na korekte softu bo jego zdaniem auto ma większą moc niż w tedy kiedy była zakładana instalacja i przez to nie może zgrać wszystkiego tip top

ale fachowiec

jakbyś nawet miał 200KM to da się wystroić

Zrób z tym porządek bo szkoda silnika


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

instalacja zakładana była przy 204km ile ma teraz nie wiem bo nie hamowana była jeszcze a troche kuni przybyło bo czuje to po aucie, ciagnie lepiej niż wczesniej

przy 1.1 bara ponoć ciśnienie z turbiny wypychało gaz spowrotem we wtryskiwacze

tak mi mówili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok skoro 200km to hana niebieska i ciśnienie 1.2 bara. Masz seryjną turbinę?jeżeli tak to ona nie da napompować powyżej 1.2 bara


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poniżej 12 nie udało mi się zejść nigdy po mieście nie ważne jakbym jeżdził po trasie tak 9-10.

Znajomy ma quattro twierdzi że 10 po mieście mu pali jakoś mu nie wieże .

Ja mam Q 180KM i na gazie nawet ponizej 12 nie udało mi sie zejsc:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Pozwolę sobie podłączyć się do tematu. Mój 1.8 T AEB został zagazowany jakieś 3 lata temu. Zaraz po zakupie dysponował seryjnymi 150 KM i wtedy został założony gaz.

Później przyszedł czas na program na którym udało się osiągnąć 190 KM i 298 Nm, niestety wtedy gazownia tego nie ogarniała. Auto szarpało,dusiło się itp. poprostu nie jechało.

Sterownik gazu był to V-TEC, wtryski niebieskie REGi jaki reduktor już nie pamiętam. Regulacja pomagała na tydzień i znów było źle. wtedy przyszedł czas na zmiany, został zainstalowany nowy sterownik LPG-TECH 214, wtryski Hana niebieskie, reduktor AC RC01 czerwony,reduktor pracuje na 1,1bara wszystko ładnie się ustawiło i auto śmiga aż miło.

Na gazie przejechane mam jakieś 120 tyś. i to w różnych warunkach po mieście jaki w trasie. W zależności od stylu jazdy i typu trasy spalanie mieści się w granicach 10-15l. Z silnikiem nic się jak narazie złego nie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam Q 180KM i na gazie nawet ponizej 12 nie udało mi sie zejsc:)

Wszystko zależy od kalibracji instalacji. Sam wiem z doświadczenia że tak jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam do was prośbę! głownie do tych co maja klime a mianowicie ostatnio jeżdżę bez klimy i autko pali 2l LPG mniej i nie wiem czy to normalne, bo wydaje mi się że to za duża róznica. Nie używam klimy bo wydaje mi się że mam uszkodzony kompresor tzn A4 na jałowym biegu lekko się telepało i odczuwałem jakby auto było słabsze. A więc moja prośba brzmi tak. Czy może ktoś zrobić tygodniowy teścik ile jego autko pali bez klimy LPG - chodzi mi tu o jazdę po mieście. Z góry dzięki


aaaf9b5a2c8f2e0bmed.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...