Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa zatartych wycieraczek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Teorię mam już opanowaną i chcę sam to sobie naprawić tylko najpierw muszę zdemontować ramiona wycieraczek...

Poszukam jeszcze dzisiaj tego ściągacza a jak nie znajdę to podjadę do jakiegoś serwisu i zapłacę im za samo ściągnięcie tych $%^@*& ramion wycieraczek.

Opublikowano

Teorię mam już opanowaną i chcę sam to sobie naprawić tylko najpierw muszę zdemontować ramiona wycieraczek...

Poszukam jeszcze dzisiaj tego ściągacza a jak nie znajdę to podjadę do jakiegoś serwisu i zapłacę im za samo ściągnięcie tych $%^@*& ramion wycieraczek.

nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale żeby wyjąć cały ten mechanizm to nie ma filozofii zbytniej. ściągasz wszystkie plastiki potem po środku tego mechanizmu masz 2 śruby które odkręcasz żeby łatwiej wyszedł mechanizm odpinasz kostkę i wyciągasz a wycieraczki masz na 2 śruby skręcone zdejmujesz zaślepki odkręcasz i ciągniesz ;)
Opublikowano

Zdejmuję zaślepki, okręcam dwie śruby, ciągnę za ramiona i... nic, nawet nie drgną... A jak nie ściągnę ramion to nie ściągnę podszybia, a bez tego nie dostanę się do mechanizmu. Nie ma takiej opcji abym zdemontował te ramiona bez ściągacza.

Opublikowano

Zdejmuję zaślepki, okręcam dwie śruby, ciągnę za ramiona i... nic, nawet nie drgną... A jak nie ściągnę ramion to nie ściągnę podszybia, a bez tego nie dostanę się do mechanizmu. Nie ma takiej opcji abym zdemontował te ramiona bez ściągacza.

mi się udało trochę poruszałem i poszło gdzieś było zdjęcie jak ustawić wycieraczki żeby to ladnie zeszło ale nie korzystałem z tego obruszałem moje... może daj tam trochę rw
Opublikowano

WD lało się strumieniami i nic. Ściągacza nie mogłem kupić w żadnym z kilku sklepów które odwiedziłem, więc pojechałem do ASO. Tam Panowie stwierdzili, że usługi zdjęcia ramion wycieraczek nie mają, ale chyba mieli dobry dzień bo zdjęli mi je gratis. Dodam tylko, że nawet przy pomocy ściągacza nie było łatwo... Wymontowanie mechanizmu z silniczkiem było stosunkowo proste, trochę tylko pomęczyłem się z wypięciem kabla. Gdy mechanizm wylądował na stole okazało się, że jeden sworzeń mogłem sobie obracać bez oporu, a drugi był zapieczony na amen i bez przyłożenia dużej siły (przykręciłem ramię wycieraczki i nim poruszałem, a mechanizm trzymałem pod pachą:) nie było mowy aby nim poruszyć. Poruszałem tym chyba z dwie godziny z przerwami, po zdjęciu zawleczki, podkładki i wydłubaniu oringa lałem tam WD-40, olej maszynowy i inne cudowne specyfiki do smarowania i czyszczenia. Sworzeń wysunął się na jakiś centymetr bo na więcej nie pozwalało przykręcone ramię. Odkręciłem ramię wycieraczki, przedłużyłem sobie dolna część, kręciłem, ale zamierzonych efektów nie było... Poszedłem z tym do łazienki, zalałem gorącą wodą, poczekałem chwilę, przywaliłem lekko trzy razy młotkiem i... po kłopocie:)

Wyczyściłem wszystko, przeszlifowałem papierem ściernym, dobrze nasmarowałem, poskładałem, zamontowałem mechanizm, podszybia i inne obudowy, założyłem wycieraczki i tadam!!! Działa jak nowe:)

Dzięki za pomoc!

Opublikowano

Własnie skończyłem operacje jak w temacie, masakra 5h mi wyszło, duzo gimnastyki z wyjęciem mechanizmu, a potem zapieczony sworzeń od strony kierowcy na amen. Dopiero posikany całym opakowaniem WD-40 i podgrzany palnikiem pusicł! Szkoda tylko ze próbując wybić ten sworzeń rozwaliłem ramie aluminiowe, trzeba było leciec do spawacza. Na koniec posmarowałem wszystko tłustym smarem do łożysk. Rzeczywiście problem leży chyba w tych gumowych oringach, które poprostu puszczają wode... :(

Teraz latają jak nowe. Po wszystkim trzeba usunąć błedy na VAGu, u mnie wyskoczyły takie:

01753 - Windshield Wiper Motor (V) Stage 1

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

01754 - Windshield Wiper Motor (V) Stage 2

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

00532 - Supply Voltage B+

52-10 - Supply Voltage Too High - Intermittent

Dwa pierwsze od wycieraczek (opór) trzeci od tego ze jeździłem autkiem (do spawacza) z wyjętą kostką od zasilania silniczka wycieraczek...

Opublikowano

Dobrze, że mi przypomniałeś - śmigam do garażu pokasować błędy:)

Wymyśliłem sobie, że skoro nie musiałem kupować nowego mechanizmu to zaoszczędziłem trochę kasy, więc w nagrodę za moje zmagania kupię sobie zestaw montażowy Aero Audi - taki mały upgrade.

Opublikowano

Witam

01753 - Windshield Wiper Motor (V) Stage 1

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

01754 - Windshield Wiper Motor (V) Stage 2

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

00532 - Supply Voltage B+

52-10 - Supply Voltage Too High - Intermittent

U mnie po operacji regeneracji mechanizmu wycieraczek nie wyskoczyły żadne błędy ?? :mysli: :mysli:

___________________

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

Witam

01753 - Windshield Wiper Motor (V) Stage 1

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

01754 - Windshield Wiper Motor (V) Stage 2

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

00532 - Supply Voltage B+

52-10 - Supply Voltage Too High - Intermittent

U mnie po operacji regeneracji mechanizmu wycieraczek nie wyskoczyły żadne błędy ?? :mysli: :mysli:

___________________

Pozdrawiam

Rafał

u mnie też...
Opublikowano

nie zawsze bedzie blad.moje stanely i juz wogole nie chcialy sie ruszyc a bledu nie bylo

Opublikowano

Też jestem po sobotnich walkach z wycieraczkami. Cały mechanizm wyczyszczony i przesmarowany. Wszystko śmiga aż miło. A miałem tak zatartą wycieraczkę od strony pasażera, że aż mi się rozpinał ten mechanizm, bo silniczek nie miał siły tego pociągnąć. Miałem też problemy ze zdjęciem ramienia wycieraczki (pomogli Panowie z serwisu VW w Płocku - serdecznie pozdrawiam bo odbyło się to bez żadnych kosztów), a potem jeszcze większe z wybiciem trzpienia. Po długim czasie i delikatnym używaniu młotka udało się.

Także dziękuję za poradę i fotki. Były niezmiernie pomocne. Pozdrawiam.

Opublikowano

Bledy wyskocza jak bedzie silniczek od wycieraczek odlaczony i wlaczyony zostanie zaplon, jezeli ktos naprawial mechanizm i nie przekrecal kluczyka w pozycje zaplon lub odpalal silnik to bledu nie bedzie

Opublikowano

Witam.

Dzieki za dobry opis naprawy wycieraczek. W zeszlym tygodniu zaczely mi wolno chodzic, wiec w sobote sie za nie wzialem. Wyciagnalem ten cholerny mechanizm, wyczyscilem, nasmarowalem, zlozylem do kupy, wlozylem spowrotem, zalozylem wycieraczki i juz sie cieszylem ze wszystko jest ok, a tu zdziwienie :blink: wycieraczki chodza ok, ale ..... nie w ta strone co trzeba. :mysli: Mam wersje angielska, wiec by wycieraczki szly do gory silniczek musi krecic w strone przeciwna do wskazowek zegara, a obecnie kreci zgodnie z kierunkiem wskazowek zegara. Ktos ma jakis pomysl jak to sie moglo stac?? Nie rozbieralem tego silniczka napedzjacego, wiec nie bardzo kumam jak to co sie spieprzylo. Jest jakis przelacznik czy cos takiego??

Dzieki za pomoc

Opublikowano

Witam.

Dzieki za dobry opis naprawy wycieraczek. W zeszlym tygodniu zaczely mi wolno chodzic, wiec w sobote sie za nie wzialem. Wyciagnalem ten cholerny mechanizm, wyczyscilem, nasmarowalem, zlozylem do kupy, wlozylem spowrotem, zalozylem wycieraczki i juz sie cieszylem ze wszystko jest ok, a tu zdziwienie :blink: wycieraczki chodza ok, ale ..... nie w ta strone co trzeba. :mysli: Mam wersje angielska, wiec by wycieraczki szly do gory silniczek musi krecic w strone przeciwna do wskazowek zegara, a obecnie kreci zgodnie z kierunkiem wskazowek zegara. Ktos ma jakis pomysl jak to sie moglo stac?? Nie rozbieralem tego silniczka napedzjacego, wiec nie bardzo kumam jak to co sie spieprzylo. Jest jakis przelacznik czy cos takiego??

Dzieki za pomoc

może źle go włożyłeś ;)
Opublikowano

obroc o 180 stopni to male ramie co sie przykreca do silnika i co przenosi ruch na wycieraczki

Opublikowano

ja przed odkreceniem tego ramienia znaczylem jego pozycje wiec bylo ok. zdejmij podszybie i porownaj usawienie ramion mechanizmu ze zdjeciem z pierwszej strony, ja tez uwazam ze trzeba obrocic te ramie bo ramie na silniku robi jeden obrot i jak jest w zlej pozycji to cykl zaczyna np w polowie i konczy w polowie. tam nie widac innej opcji. a tak poza tym to gdzie mieszkasz?

Opublikowano

obroc o 180 stopni to male ramie co sie przykreca do silnika i co przenosi ruch na wycieraczki

obroc o 180 stopni to male ramie co sie przykreca do silnika i co przenosi ruch na wycieraczki

dark79 dzieki - to bylo to, dzis obrocilem o 180 stopni i teraz wszystko jest ok, pozdro[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2009, 10:37_________________________________________________

ja przed odkreceniem tego ramienia znaczylem jego pozycje wiec bylo ok. zdejmij podszybie i porownaj usawienie ramion mechanizmu ze zdjeciem z pierwszej strony, ja tez uwazam ze trzeba obrocic te ramie bo ramie na silniku robi jeden obrot i jak jest w zlej pozycji to cykl zaczyna np w polowie i konczy w polowie. tam nie widac innej opcji. a tak poza tym to gdzie mieszkasz?

artur81 dzieki rowniez - dzis obrocilem o 180 stopni ta zolta blaszke co przenosi ruch na wycieraczki i teraz jest ok.

ps. mieszkam w Chafford Hundred/ Grays

pozdro

Opublikowano

Wszystko ok odkręciłem ramiona ale nie mogę za nic wyciągnąć tego małego plastikowego podszybia.

Opublikowano

Delikatnie, ale zdecydowanie, do góry i troszkę do przodu jednocześnie.

Ja też myślałem że sobie z tym nie poradzę, ale jak to wyczułem to poszło gładko:)

Po zdjęciu tych trzech blaszek spróbuj przesunąć to podszybie w prawo i lewo, może wtedy będzie troszkę łatwiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...