zbigor Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Nosz esie z wymianą oleju w manualnej skrzyni biegów. Może ktoś podpowiedzieć jakie parametry ma ten olej w B8 lub polecić coś innego niż oryginał? Nie chce mi sie w ASO przepłacać za naklejkę Audi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sciemamcz Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Nie wiem kolego czy to dobry pomysł, w manualu jeśli chcesz wogóle wymieniać to proponuję oryginał, przerabiałem ten temat w swojej b6 nie dobierzesz dokładnie takiego samego oleju i nie patrz tu na oznaczenia typu 75W-80 czy -90, a na lepkość itp. kartę specyfikacji konkretnego oleju. Dużo czasu i wieczorów poświęciłem na czytaniu o problemach po zmianie na "coś" podobnego, byli i tacy co są zadowoleni. Przy twoim aucie nie oszczędzałbym na takiej wymianie, dobry markowy olej do skrzyni kosztuje w granicach 70-80 zł za litr, ja za swój ori. płaciłem 130 zł po rabacie ze 150 zł za litr jestem zadowolony i śpię spokojnie (wymieniałem przy 180 tk i było warto, jak zobaczyłem co jest w środku) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Wlej Ravenol, trzeba tylko okreslic klase lepkosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbigor Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Jak na razie to Castrol rządzi bo Castrol Syntrans V FE 75W-80 zgodnie z tym co tu piszą Schaltgetriebeöle spełnia odpowiednią normę Audi. Co ciekawe nie znalazłem innej firmy która by tę normę oficjalnie spełniała wiec zapewne Castrol robi oryginał. Wcześniej o "oryginalność " podejrzewałem Fuchsa ale niestety sam Fuchs twierdzi że nie robi odpowiedniego oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Ani szajstroll ani fuchs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikokodo_2_9_9 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Przyłączę się do wątku. Ja także planuję wymienić olej w skrzyni ponieważ przy zimnej dziwnie wchodzi jedynka i dwójka. Jak się rozgrzeje to wszystko chodzi ładnie. Może jest tam jakiś gęsty szajs. Według specyfikacji potrzebuję oleju : G 052 911 A2 SAE 75W90 powinien spełniać normę VW 501.50, ilość 2.25 litra. Sprawdź dla siebie VW G 052 911 A2 ORYGINALNY SERWISOWY OLEJ PRZEKŁADNIOWY do skrzyń biegów Audi, VW, Seat i Skoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sciemamcz Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Przyłączę się do wątku. Ja także planuję wymienić olej w skrzyni ponieważ przy zimnej dziwnie wchodzi jedynka i dwójka. Jak się rozgrzeje to wszystko chodzi ładnie. Może jest tam jakiś gęsty szajs. Według specyfikacji potrzebuję oleju : G 052 911 A2 SAE 75W90 powinien spełniać normę VW 501.50, ilość 2.25 litra. Sprawdź dla siebie VW G 052 911 A2 ORYGINALNY SERWISOWY OLEJ PRZEKŁADNIOWY do skrzyń biegów Audi, VW, Seat i Skoda W B6 wszystkie skrzynie manualne również wyjechały z fabryki na tym oleju : G 052 911 A2 SAE 75W90 i to jest właściwy olej, niby są różne zamienniki i każdy ma prawo wlać co chce. Osobiście zmieniłem na oryginalny przy przebiegu 180 tk, stary olej był sporo ciemniejszy i gęstszy ale bez tragedii, trochę opiłków, poziom trzymał idealnie 2,25l dokładnie 7mm poniżej otworu wlewu. Dodam tylko że nowy olej jest jasno-żółty (słabiutka herbatka z cytrynką) i bardzo płynny, prawie wodnisty. Mam jeszcze 0,7l w ori. butelce jak coś to pisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alf Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 To ja kupiłem oryginał z aso do swojej 18 letniej b5 a wy dumacie co wlać do b8 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Słuchajcie do odkręcenia korka spustowego potrzebny jest jakiś specjalny klucz?? czy tam jest zwykły ampulowy, czy jakieś gwiazdki kosmiczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbigor Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 To ja kupiłem oryginał z aso do swojej 18 letniej b5 a wy dumacie co wlać do b8 ? A kto bogatemu zabroni:grin: Twoja kasa, Twój wybór. Ja tam wolę te 250 zeta które mi zostanie wydać na oliwę do smarowania gardła:decayed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gsekulski Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Sorki, że się tak wyraże ale pierdzi...o szopenie z tymi castrolami itp. Kup olej do tego przeznaczony tzn 75w90 i aby był w miarę markowy. A czy to bedzie Total, Elf czy Castrol to prędzej Ci skrzynia się rozsypie już niż ten olej będzie do niczego. Wymieniałem w A3 1.8T kupiłem Totala i śmiga pięknie już z dwa lata, to tylko olej przekładniowy jest. Jesli chodzi o leje silnikowe to prawda marka robi dużą rożnicę lecz tu jej nie odczujesz a po co przepłacać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sandmann Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Ja zalałem Fuchs Titan Sintofluid 75W80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafałwol Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Ja zalałam oryginałem z ASO trochę kosztowało ale widzę po wymianie różnice na ;;plus;; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zloty7 Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Witam Planuje jeszcze w tym roku wymienić olej w skrzyni u siebie... Pytanie gdzie jestem w stanie sprawdzić jaką klasę lepkości potrzebuje i ile tego oleju potrzebuje? Szukam tutaj na forum tematów o wymianie w manualu ale mało tego same automaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Podaj oznaczenie SB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zloty7 Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 (edytowane) Podaj oznaczenie SB. GYY chyba dobrze odczytałem z wlepki a przed tym chyba oznaczenie tylnego dyfra FUB Edytowane 15 Października 2016 przez zloty7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki1 Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Panowie Moja skrzynia to 6 biegowy manual w b6 podobno był mobil jakis...... niedawno zmieniłem na Motul 300 Gear 75W90 ale zaczely sie mrozy i skrzynia na 3, 4 i 5 biegu podczas przyspieszania zaczyna lekko huczeć (po odpuszczeniu gazu cisza) ale huczy tylko miedzy 2000rpm, a 3500rpm i tylko przy depnieciu gazu do podłogi.... jak lekko przyspieszam to ładnie i cicho.... Dodam ze nie jest to głosne huczenie(wycie) biegi ładnie wchodza.... Łozyska w skrzyni??? Kiedys miałem tak w R5 ale tylko na 1 biegu i po wlaniu M300 Gear wyciszyło..... Martwic sie na zapas??? Tak szczerze to zawsze radio miałem właczone i nie słuchałem skrzyni, a teraz cos mi odje.... i wsłuchałem sie w kazdy dzwiek ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zloty7 Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Podaj oznaczenie SB. GYY chyba dobrze odczytałem z wlepki a przed tym chyba oznaczenie tylnego dyfra FUB Jak tam Panowie mogę liczyć na jakąś pomoc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Sprawdzę Ci za godzine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki1 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Witam Posiadam skrzynie 6 manual HES ośka.... planuje zmiane oleju Powiedz mi mam do wyboru Castrol TAX-F 75W90 badz Ravenol MTF-2 75W80 Co bys mi polecił na zmiane ??? Edytowane 23 Października 2016 przez Marecki1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się