Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budowa układu wydechowego w Audi A4 B6/B7 1.8T


zelek87711

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko jestem troche lajk wiec zapytam o pomoc was :) chciałbym uzyskać taki efekt jak w linku. Możecie mi powiedzieć co bede musiał zakupić aby uzyskać takie brzmienie ? https://m.youtube.com/watch?v=bRYLIKTkZss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem przed chwilą z AWG, pozwoliłem sobie na dłuższą rozmowę. Zapytałem jak wygląda wyciszenie układu porównując przelotowy tłumik środkowy AWG 55cm do strumienicy łuskowej 55cm AWG. Od razu powiem że konstrukcja jest bardzo podobna, z tą różnica że tłumik ma wewnątrz dziurki a strumienica jak wiadomo łuski zakończone dziurkami które wprawiają spaliny w ruch wirowy, również jednocześnie absorbując i rozprężając część spalin, cena jest identyczna.

Okazało się, że u nich w zakładzie bardzo często montują te tłumiki i różnica między strumienicą a środkowym przelotowym jest bardzo mała praktycznie znikoma, otrzymałem info że może 1db.

Z informacji jaką otrzymałem wynika ze strumienica łuskowa o długości 55cm powinna już wyciszyć delikatnie układ wydechowy, jednak o ile wyciszy w praktyce, to już trzeba sprawdzić.

Zamawiam strumienicę i zbadam jak to działa, w razie czego mogę też zrobić jakieś kreski z pomiarem :) Wstępnie na pewno sprawdze wartość przepływki przed i po, no i przede wszystkim opiszę jak to wpłynęło na brzmienie i obniżenie db.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko jestem troche lajk wiec zapytam o pomoc was :) chciałbym uzyskać taki efekt jak w linku. Możecie mi powiedzieć co bede musiał zakupić aby uzyskać takie brzmienie ? https://m.youtube.com/watch?v=bRYLIKTkZss

Ogólnie efekt na filmiku zawsze brzmi trochę inaczej niż w rzeczywistości, jak chcesz sobie porównać to tu masz moje auto, możesz obejrzeć.

Na filmie jest pokazany efekt po wstawieniu DP, wywaleniu środkowego tłumika oraz końcowych które zostały zastąpione WM R37.

Mówiąc w skrócie za turbo do samego końca jest prosta rura średnicy 55mm, później Y-pipe, rozwidlenie na 2xR37, czyli pełen przelot.

Jeśli chcesz uzyskać taki efekt jak na filmiku to musisz wywalić środkowy tłumik, niestety wtedy odczujesz to już wewnątrz, w mieście fajnie się lata, ale trasa z prędkościami 90-130 to niestety udręka, chociaż da się jeździć, kwestia przyzwyczajenia. Powyżej 140KM jest w miarę ok, czyli da się przeżyć.

Postaram się nagrać jakiś filmik po montażu strumienicy AWG 55cm, zdam relacje i powiem czy warto czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz,więc tak mam cały wydech z kwasówki od turba 2.5" do środkowego tłumika i następnie 2X2,25" do końcowych,trzy tłumiki przelotowe i jest cicho nikt się nie skarżył że buczy czy dudni jest oczywiście dzwięk inny i fajny,Zaprzal z Turbodiesel.pl też stwierdził że głowy nie urywa i nie urwie,wydech miał być uwolniony i cichy i taki jest :)

auto już dawno nie trzyma serii :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam do wymiany środkowy tłumik , od wiosny mam wrzucony DP. Jaki tłumik polecacie zeby nie bylo za głośno , a jendocześnie przydałoby sie bardziej rasowe brzmienie. W watku większość poleca zostawić serię środek oraz wymienić końcowe, lecz ja musze wymienic ze wzgledu ze, za chwile sie przepali.. a jak juz zmieniać to moze odrazu na cos fajniejszego ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strumienica zamówiona, wygląda całkiem rozsądnie, za kilka dni montaż, mam nadzieję ze zbije kilka decybeli ;)

https://goo.gl/photos/2kiFPhfwhojrFuEYA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm:

co to niby ma dać ??

ktos Ci bajek naopowiadał że są niby spaliny szybciej wyciągane że to że tamto, bajdy jak u grimów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko jestem troche lajk wiec zapytam o pomoc was :) chciałbym uzyskać taki efekt jak w linku. Możecie mi powiedzieć co bede musiał zakupić aby uzyskać takie brzmienie ? https://m.youtube.com/watch?v=bRYLIKTkZss

Ogólnie efekt na filmiku zawsze brzmi trochę inaczej niż w rzeczywistości, jak chcesz sobie porównać to tu masz moje auto, możesz obejrzeć.

Na filmie jest pokazany efekt po wstawieniu DP, wywaleniu środkowego tłumika oraz końcowych które zostały zastąpione WM R37.

Mówiąc w skrócie za turbo do samego końca jest prosta rura średnicy 55mm, później Y-pipe, rozwidlenie na 2xR37, czyli pełen przelot.

Jeśli chcesz uzyskać taki efekt jak na filmiku to musisz wywalić środkowy tłumik, niestety wtedy odczujesz to już wewnątrz, w mieście fajnie się lata, ale trasa z prędkościami 90-130 to niestety udręka, chociaż da się jeździć, kwestia przyzwyczajenia. Powyżej 140KM jest w miarę ok, czyli da się przeżyć.

Postaram się nagrać jakiś filmik po montażu strumienicy AWG 55cm, zdam relacje i powiem czy warto czy nie.

Mariusz masz idealnie takie auto jakie chce mięć w przyszłości :) Mam BRB i chce z niego tez 190 wycisnąć oraz dźwięk po za tym sykiem (blow off ) idealny . Powiedź mi duża różnica w mocy między 162, a 190 w odczuciach ? Bez ESP jakby auto mniej się dławiło przy starcie, ale wynik gorszy ? I ile przeróbka wydechu Ci wyszła ? Masz u siebie wywalony środkowy ? Mój jest na wymarciu i zastanawiasz się żeby już powoli się do tego przymierzać , bo jednak dźwięk w 1.8 jest taki sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sedrak Dan - film nie był kręcony aby pokazać osiągi tylko ogólnie dźwięk, nie spinałem się tu na najlepszy czas, jak widać z resztą ;)

Powiem tak, różnica między stockowym autem, a autem po chipie jest kolosalna, można powiedzieć, że będziesz się czuł tak jakbyś kupił nowe auto :)

I tutaj nie chodzi tylko o samą moc ale przebieg mocy i momentu, bardzo różni się od fabryki i sprawia że auto dostaje pazura, lata jak szalone :)

Odnośnie modów jakie wykonałem u siebie przeczytaj ten wątek od początku to się dowiesz wszystkiego.

Wracając do tematu montażu strumienicy AWG 55cm, powiem tak, spodziewałem się że strumienica o takiej długości trochę bardziej wyciszy cały układ, montaż wykonano wczoraj, więc jeszcze dokładnie nie sprawdziłem auta w różnych warunkach.

Jeśli miałbym ocenić obecną głośność auta, zakładając że poprzednio na pełnym przelocie było to 10/10, to po montażu strumienicy wydaje mi się że mogę ocenić wyciszenie na 9/10, zobaczę jeszcze jak będzie to wyglądało w trasie, bo tutaj był największy problem, może faktycznie ten rezonans się zmniejszy, dziś będę wiedział, jednak już teraz widzę że mogłem zamówić przelotowy AWG 88cm bo by się jednak zmieścił i wyciszenie zapewne byłoby trochę lepsze.

Kilka zdjęć z samego montażu ;)

https://goo.gl/photos/EdTxMWtptUCWuek56

Edytowane przez ShatyMK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sedrak Dan - film nie był kręcony aby pokazać osiągi tylko ogólnie dźwięk, nie spinałem się tu na najlepszy czas, jak widać z resztą ;)

Powiem tak, różnica między stockowym autem, a autem po chipie jest kolosalna, można powiedzieć, że będziesz się czuł tak jakbyś kupił nowe auto :)

I tutaj nie chodzi tylko o samą moc ale przebieg mocy i momentu, bardzo różni się od fabryki i sprawia że auto dostaje pazura, lata jak szalone :)

Odnośnie modów jakie wykonałem u siebie przeczytaj ten wątek od początku to się dowiesz wszystkiego.

Wracając do tematu montażu strumienicy AWG 55cm, powiem tak, spodziewałem się że strumienica o takiej długości trochę bardziej wyciszy cały układ, montaż wykonano wczoraj, więc jeszcze dokładnie nie sprawdziłem auta w różnych warunkach.

Jeśli miałbym ocenić obecną głośność auta, zakładając że poprzednio na pełnym przelocie było to 10/10, to po montażu strumienicy wydaje mi się że mogę ocenić wyciszenie na 9/10, zobaczę jeszcze jak będzie to wyglądało w trasie, bo tutaj był największy problem, może faktycznie ten rezonans się zmniejszy, dziś będę wiedział, jednak już teraz widzę że mogłem zamówić przelotowy AWG 88cm bo by się jednak zmieścił i wyciszenie zapewne byłoby trochę lepsze.

Kilka zdjęć z samego montażu ;)

https://goo.gl/photos/EdTxMWtptUCWuek56

Ok. Wszystko przeczytanie i mniej więcej wiem na czym stoisz :) Ja i tak jeśli będę bawił się, to pewnie w okolicach wiosny/lata. Spotkamy się raz przy piwku i pokażesz co tam masz dokładnie :) Pozdrawiam i gratuluje auta. Masz bez kitu takie jakie moje chciałbym żeby było hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, w trasie rezonans zmniejszył się i jazda w przedziale 90-130KM jest już bardziej komfortowa w stosunku do full przelotu :) jednak gdybym wstawił tłumik AWG 88cm myślę ze efekt byłby 100% zadowalający. Obecnie jest ok, auto nadal brzmi rasowo, dalej drze ryja :) ale nie ma już tak uciążliwego rezonansu w trasie, chyba zostawię już tak jak jest :) ewentualnie jak mi przyjdzie jakiś pomysł do głowy to zamówię ten AWG 88CM.

Odnośnie samej pracy auta, mam wrażenie jakby trochę lepiej się zbierało, ale to na bank efekt placebo :) Zrobię pomiar za jakiś czas to będzie wiadomo, ewentualnie zbadam przepływkę, ale wątpię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz,więc tak mam cały wydech z kwasówki od turba 2.5" do środkowego tłumika i następnie 2X2,25" do końcowych,trzy tłumiki przelotowe i jest cicho nikt się nie skarżył że buczy czy dudni jest oczywiście dzwięk inny i fajny,Zaprzal z Turbodiesel.pl też stwierdził że głowy nie urywa i nie urwie,wydech miał być uwolniony i cichy i taki jest :)

auto już dawno nie trzyma serii :hi:

Masz może film jak to brzmi? Jaki upchałeś pojedyńczy środkowy tłumik? Widzę, że masz fwd to pewnie inaczej to wygląda niż u mnie... do jakiej mocy twój wydech powinien starczyć? U siebie planuję tak jak ty masz, dp 2,75"->2,5" już jest do środkowego tłumika przelotowego rury 2,5" a za nim 2,25" do końcowych przelotowych.

Teraz jest tak z dp w/w i bez środkowego tłumika, końcowe ori.

Co do drugiego filmiku, każdy 1.8t ma taką ujową odcinkę? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ośka ma inaczej zbudowany wydech jak Q

300 spokojnie ogarnia i nie jest uciążliwy dla ucha

filmik nagram w wolnej chwili razem z odcinką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


300 spokojnie ogarnia i nie jest uciążliwy dla ucha

o czym Ty gadasz? jakie 300. nie ma takiej opcji moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A choćby dlatego ze są zbyt małe średnice rur. To pierwsze. Poza tym bez dobrego dp i zrobienia wydechu do y-pipes nie poradzi na taka moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry DP ? co kryje się pod tym pojęciem ? te rury to setki mają być ?

seria z dp 250 jak wyciągnie to pewnie koniec

Edytowane przez krzysiekml
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jaki najlepiej? żeby nie przesadzić w drugą stronę, dp 2,75" przechodzący w 2,5" i 2,5" do końca nawet po rozwidleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...