maq Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Witam. Mam taki problem, że zamarza mi przewód klimatyzacji pod maską ( ten grubszy) nawet na krótkich odcinkach przy niewysokiej temperaturze zewnętrznej zbiera się na nim sporo wody ( tak jak podczas upalnych dni - wtedy jest to normalne ) ale po dłuższych trasach jest na nim normalnie lód ( zawsze jeżdżę na włączonym AUTO) . Raz nawet w skrajnym przypadku ( trasa ponad 300 km ) doszło do tego że z kratek przestało lecieć powietrze ( właśnie wtedy zorientowałem się po otwarciu maski ze przewód jest zamrożony, wyłączyłem klimę i po jakimś czasie przewód rozmarzł i powietrze z nawiewów powróciło) Klima działa normalnie- włącza się i chłodzi ( przynajmniej tak mi się wydaje). Kiedyś opisywałem ten problem właśnie po długiej trasie ale nic konkretnego nikt nie napisał a teraz problem powrócił.
piotrple Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Wymień zawór rozpreżny tzn. dyszę rozprężna - jest w tym cienkim przewodzie obok tego co mówisz i masz problem z głowy! Kilka razy już ten temat przerabiałem. Trzeba odessać klimę - przy okazji uzupełnienie czynnika na nowo przed sezonem i gitara!
sokal Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Jeżeli "wydaje Ci się" że chłodzi to znaczy że nie działa jak należy Zrób tak jak kolega wyżej Ci podpowiedział, odciągnij czynnik i wymień dławik, nie zapomnij też o zmianie osuszacza! Przestanie Ci się wydawać
maq Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Opublikowano 24 Marca 2014 piszę, że " wydaje mi się " ponieważ jest dość chłodno na dworze i nie wiem jak by się zachowywała jak by na zewnątrz było 30 stopni. Załącza się normalnie ( obroty lekko spadają ) i czuć wyraźnie niższą temperaturę na kratkach niż wtedy kiedy jest włączony "ECON" więc domyślam się że działa normalnie. Dysza była w tamtym roku wymieniana ale to pewnie nie ma znaczenia. Gość podejrzewał że jest zapchana ale okazało się ze poprzedni serwisant dobił mi za mało czynnika.
sokal Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Gdyby działała normalnie to niezależnie od warunków na dworze w środku rwało by suty
cysiu100 Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Może wydawać się to dziwne ale przyczyną może też być za dużo czynnika. U mnie przy temp. do 10 stopni i małym nawiewie też lekko szroni przewód - pytałem fachowca to wspominał o dysze rozprężnej ale to wymieniałem, mówił też że mogli mi nabić za dużo czynnika. Żeby było jeszcze ciekawiej parownik też może zamarzać gdy jest za mało czynnika i po stronie ssącej ciśnienie za bardzo schodzi. Ostatnią możliwością jest zawór w sprężarce, zaciął się i daje ona maks wydajnością. Akurat w B5 z tego rocznika te usterki się zdarzają. Dobrze by było trafić na kogoś kto się zna na klimach, a nie tylko dobija czynnik automatem, choć sam wiem że takich fachowców ze świecą szukać.
Ossek Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Mam podobny problem z zamarzaniem przewodu. Wymieniony dławik, osuszacz, czynnik jest - zakładam, że w odpowiedniej ilości. Spece też powiedzieli, że prawdopodobnie zawór w sprężarce padł i stąd ten szron. Ktoś wie, czy można wymienić sam ten zawór i czy dużo jest z tym roboty?
rocco26l Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Panowie jaki koszt mniej wiecej wymiany tego zaworu????
Darkman Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Zawór rozprężny czyli dławik to 11 złotych firmy Hella. Koszt wymiany ( robiłem tydzień temu) niestety nieznany bo wymieniałem sprężarkę i osuszacz do kompletu i wyszło łącznie 280 zł robocizny z wymiana chłodziwa R134a.. Trzeba niestety spuścić czynnik by wymienić ten zawór . Wygląda tak :
Tommy Gun Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Dziwne to jest dla mnie, byłem na przeglądzie klimy w aso w ubiegłym roku, wymienili olej w kompresorze + uzupełnili czynnik. Na low nie da się wytrzymać, chłodzi jak ruska lodówka. Przewód oszroniony, klima bardzo szybko zaczyna chłodzić.
Ossek Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Tylko tu nie chodzi o dławik, tylko o zawór, który znajduje się w kompresorze.
karolas123321 Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Na pewno nie przy silniku 1.9 TDi
maq Opublikowano 31 Marca 2014 Autor Opublikowano 31 Marca 2014 Pany bałagan się robi. U mnie problem tyczy się auta jak w opisie. Narazie nie mam czasu ale za jakiś tydzień jadę na serwis klimy to dam znać co u mnie było ( jak znajdą oczywiście)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się