lysymakak Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu zauważyłem większe spalanie w mojej A4. kiedyś potrafiła przy dobrych wiatrach spalić nawet 4,8 litra /100km, ale dobre czasy minęły. obecnie w trasie poniżej 5,8 nie zejdzie, a w mieście podochodzi pod 9. Wiem, że "to zależy jaką masz nogę, mi spala 11" ale zawsze starałem się jeździć w miarę oszczędnie. Ostatnio wracając z pracy spalanie w trasie podskoczyło do 7 l a w mieście nawet nie chce wiedzieć ile. Objawy jakie zauważyłem : - rano po odpaleniu, pojawia się szary dym. po nagrzaniu się silnika dym ustaje. - temperatura silnika osiąga może jakieś 70 stopni. zaniepokojony trochę pojechałem na diagnostykę komputerową i niestety wskazanie jest na pompo wtryskiwacze. Na pierwszym cylindrze jest wartość ok +0,5 ;+ 0,8 . z tego co mi mówił mechanik czwarty też już siada bo musi nadrabiać. Diagnostyka komputerowa wykazała również zbyt małe wartości zasysanego powietrza ( przepustnica bodajże) wiem, wiem że świece nie były wymieniane już dawno dawno( o ile w ogóle były) Auto ma 237 000 przebiegu. Chciałem zapytać kolegów na czym najpierw się skupić , od czego warto zacząć naprawę, co może być przyczyną. Jeśli Koledzy radzą pompo wtryski to pytanie do kolegów z Wrocławia, gdzie najlepiej się udać z problemem we Wrocławiu? Przepraszam być może a na pewno wątek był poruszany, ale jestem nowy na A4 forum i trochę muszę się zapoznać z forum. Jednak problem ten mnie dość mocno trapi. Liczę na wyrozumiałość Kolegów i pomoc. Z góry Dziękuję za pomoc. Kuba
edekxp Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Skoro silnik osiąga tylko 70st to proponuje zajrzeć do termostatu. Silnik nie zagrzany pali zawsze więcej
powaguspisz Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Wymień termostat jeśli nie nagrzewa Ci się, zmień świece skoro sam nie wiem ile czasu temu były zmieniane, a co do ilości powietrza to może być padnięty przepływomierz, nie wiem dlaczego konkretnie nie wykazał Ci tego diagnosta, to od razu widać. Czasem trzeba coś zerknąć , zrobić nie tylko liczyć na spalanie niskie.
owieczka Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Kolego zacznij od porządnej diagnostyki, a nie patrz tylko na małe spalanie tak jak napisał mój przedmówca. Jesteś z Bolesławca zobacz na sub forach kto jest z Twojej okolicy i dysponuje vagiem. Zdiagnozuje Ci autko w mig.
lysymakak Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Opublikowano 25 Marca 2014 Witam. Dziękuję za odpowiedzi. Jeśli chodzi o Diagnostykę, to auto było badane Wagiem. Pierwsze na co zwrócił uwagę diagnosta to pompo wtryskiwacze 1 ewidentnie szwankuje , 4 wg kolejności zaczyna. Co do dalszej diagnostyki to poza jakimiś mało znaczącymi błędami (klamka itp). Badanie wykazało jeszcze zbyt niską ilość dostarczanego powietrza z tego co mi powiedział diagnosta to powinien być współczynnik 1,5 ( Pa czy czego tam ) a jest 0,8. Myślę że wymiana przynajmniej 2 pompowtryskiwaczy jest nieunikniona. Oczywiście zacznę od przepływomierza i prostych rzeczy typu świece. Rzeczywiście czasem trzeba na coś zerknąć.. chyba właśnie nadszedł ten czas. co do Wymiany, bądź regeneracji pompo wtryskiwaczy, na co powinienem zwrócić uwagę żeby uniknąć niepotrzebnych wydatków. Koledzy coś radzą. Czy ktoś z okolic Wrocławia może polecić warsztat który solidnie by do takiej usterki podszedł? Dziękuję i pozdrawiam! K.
Lukasz_mk2 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 kolego jeżeli twój diagnosta mówi, że "wartości" (chodzi pewnie o wartości z grupy 013) na PD wynoszą +0,5 lub +0,8 i chce je wymieniać to lepiej zmień diagnostę bo zaraz każe Ci kupić nowe auto, żeby wszystko było ok. Ja może nie jestem znawcą w tym temacie, ale jest pełno tematów na forum i z żadnego nie wynika, że PD z takimi wynikami nadają się do wymiany.
Marynarz____ Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Jeżeli Ci zaniża wartość zasysanego powietrza to ja bym się przyjrzał przepływomierzowi, jeśli nagrzewa Ci się tylko do 70 st. to wymień termostat, ewentualnie czujnik temperatury cieczy g62. Najlepiej to zmień diagnostę bo ten coś kiepski jest, jak każe Ci od razu wymieniać pompki- wgląda mi na to, że gdzieś usłyszał coś o pompkach i teraz powtarza to wszystkim, którym coś się z silnikiem dzieje zamiast porządnie go zdiagnozować. Tak jak koledzy radzili, poszukaj w swojej okolicy kogoś z forum, kto potrafi zrobić porządną diagnostykę
machina Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Zrób komplet logów i wrzuć do odpowiedniego działu i będzie jasne:wink:
lysymakak Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Opublikowano 26 Marca 2014 Witam, Dziś po pracy pozostawiłem auto trochę na postoju, żeby sprawdzić czy w ogóle nagrzewa się więcej niż 70 stopni. i po ok 10 min doszło nawet do 90. ale podczas jazdy nie wchodzi więcej niż 70. Myślę że zacznę od przepływomierzu skoro termostat otwiera. Popytałem również o dobrego diagnostę i mechanika. Mam namiary na dobrego czarodzieja może nie będzie tak źle.
edekxp Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 To jest normalne przy uszkodzonym termostacie. Puszcza płyn na duży obieg (chłodnicę) i jadąc chłodzisz to i dlatego jest 70st.
lysymakak Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Opublikowano 26 Marca 2014 Czy Vag pokaże uszkodzenie termostatu?
edekxp Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Czy Vag pokaże uszkodzenie termostatu? Nie, bo niby jak, u Ciebie jest zwykły mechaniczny. W 1.8T i 2.0 są mechaniczno - elektryczne ale i tu nie będzie błędu jak się nie domyka, chyba że grzałka przepalona
lysymakak Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Opublikowano 26 Marca 2014 ok. Będę na diagnostyce to poproszę żeby sprawdzić termostat, bo nie wiem jak to można fachowo sprawdzić. Natomiast jeśli chodzi o wymianę, to czytałem że są duże problemy żeby trafić dobry termostat.Niektórzy wymieniają po 3 razy. Jaki Kolega by doradził?
Talib13 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 ok.Będę na diagnostyce to poproszę żeby sprawdzić termostat, bo nie wiem jak to można fachowo sprawdzić. Natomiast jeśli chodzi o wymianę, to czytałem że są duże problemy żeby trafić dobry termostat.Niektórzy wymieniają po 3 razy. Jaki Kolega by doradził? Ja bym Ci proponował zaopatrzyć się w kabelek i trochę poczytać tu masz temat o diagnostyce takiej podstawowej http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ jak widzisz są tam sposoby na sprawdzenie czujnika temp i termostatu. Jak już jedziesz na diagnostykę każ im sprawdzić czujnik temp płynu według tego 2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku. a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. temperaturę należy zanotować. b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a. jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat. jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą]. Na zimnym Ci pewnie tego nie zrobią bo będziesz musiał zostawić auto do ostygnięcia Gdy Ci sprawdzą według schematu będziesz wiedział co masz do wymiany czujnik czy termostat (pewnie termostat) A termostat tylko ori z serwisu żadne allegro...
Marynarz____ Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Witam, Dziś po pracy pozostawiłem auto trochę na postoju, żeby sprawdzić czy w ogóle nagrzewa się więcej niż 70 stopni. i po ok 10 min doszło nawet do 90. ale podczas jazdy nie wchodzi więcej niż 70. Myślę że zacznę od przepływomierzu skoro termostat otwiera. Popytałem również o dobrego diagnostę i mechanika. Mam namiary na dobrego czarodzieja może nie będzie tak źle. To na pewno masz walnięty termostat. A jak kupować to tylko i wyłącznie ori z ASO, bo inne są gówno warte. Ja 2 razy wymieniałem, aż w końcu się wkurzyłem i kupiłem ori z ASO i od tego czasu spokój.
lysymakak Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Witam ponownie, Byłem na wizycie u fachowca . Podłączył auto pod komputer i.... 2 wiadomości, jedna dobra druga nie do końca. 1- nie są to pompo wtryski 1. -0,24 2. -0,25 3. 0,02 4. 0,5 diagnosta stwierdził że są jak nowe. Sprawdził jeszcze kąt wtrysków i stwierdził że trzeba ustawić kąt wtrysku. Jak koledzy słusznie zauważyli termostat jest do wymiany i to bez 2 zdań. Przepływomierz sprawdzony i działa jak należy więc poprzedni diagnosta drugi błąd. natomiast 2 wiadomość: Koło dwu-masowe hałasuje. (słyszałem wcześniej ten dźwięk ale nie wiedziałem że to koło) i skrzynia biegów hałasuje ( łożyska). Przy prędkości 130 -wzwyż na 5-6 biegu jest takie głuche huczenie. Zapytany o dźwięk, mechanik od razu to stwierdził. Przejechałem się z nim na podłączonym kompie i pokazał mi w którym momencie skrzynia hałasuje przy obciążeniu. Co do koła dwumasowego i skrzyni stwierdził że mogę tak jeździć ale kiedyś trzeba będzie to wymienić, co zaboli Jakie są skutki jazdy przy takich usterkach, jak tego nie potęgować? Dzięki serdeczne za podpowiedzi. aha dziwna sprawa jeszcze z elektroniką. ostatnio miałem trochę paliwa ( wskazówka byla przed rezerwą) rozładowała mi sie bateria od mechanizmu odcinającego paliwo( dodatkowe zabezpieczenie) i rano kiedy wymieniłem baterie odpalilem auto i pokazalo mi 0 km na FIS i wskazówka wręcz leżała. Po podpięciu do kompa kiedy już odjechałem z warsztatu FIS i wskazówka pokazał nad stan paliwa. wie ktoś z kolegów co to za czary mary? ---------- Post dopisany 07-04-2014 at 17:33 ---------- Poprzedni post napisany 01-04-2014 at 20:04 ---------- Witam Po wymianie termostatu, temperatura ok, trzyma 90 stopni, ale spalanie dalej rośnie. Przy jeździe 120 w trasie 7,5 litra w mieście nawet nie chce mówić. od czego można zacząć nowe poszukiwania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się