Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura plynu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mógłby mi któryś z posiadaczy a6 c5 czy a4 b6 z silnikiem ASN sprawdzić jaką temp pokazuje vag na max rozgrzanym silniku??? U mnie temp oscyluje w okolicach 102- 108 stopni. Generalnie z płynem nic się nie dzieje ale wskazówka na desce wychyla mi się ponad 90 stopni i nie wiem czy to normalne.

IMAG0910.jpg

Opublikowano

Sprawdź vagiem w grupie silnika jaką masz temp, czy się pokrywa, jeśli tam będzie równe 90 to nie masz się czym martwić

Opublikowano

U mnie vag pokazuje 102-108, i wątpię, że u kogo kolwiek będzie pokazywał 90, Bo po pierwsze to euro 4 po 2gie termostat otwiera sie przy 92 także ciężko będzie z tym 90.

Opublikowano

U mnie nigdy temperatura nie przekroczyła 90 stopni na wskaźniku nawet w 1200 kilometrowej trasie z niemiec w upale przy szybkiej jeździe.

Opublikowano

a na vagu mogłbyś sprawdzić ????

Opublikowano

Niestety nie mam aktualnie kabla, ale jak będę przy okazji u kumpla podpinał to sprawdze

Opublikowano

U mnie nie przekracza jest delikatnie ponad 90 ale nie powyżej 100 nawet w upalne dni więc masz pewno termostat wywalony

Opublikowano

Miałem podobną sytuację, sprawdzone na vagu 102-108( wskazówka była cały czas na 90 ), po wymianie termostatu max 96.

Kolego jak będziesz wymieniał termostat to kupuj od razu z obudową, ja chciałem zaoszczędzić i kupiłem sam term. bez obudowy

próbowałem aż trzy sztuki, żaden nie działał w starej obudowie, w końcu i tak kupiłem komplet.

Opublikowano
Miałem podobną sytuację, sprawdzone na vagu 102-108( wskazówka była cały czas na 90 ), po wymianie termostatu max 96.

Kolego jak będziesz wymieniał termostat to kupuj od razu z obudową, ja chciałem zaoszczędzić i kupiłem sam term. bez obudowy

próbowałem aż trzy sztuki, żaden nie działał w starej obudowie, w końcu i tak kupiłem komplet.

Podziękował, wymieniłem na nówkę z obudową i jest 99 przy klimie bez dochodzi do 105 i startują wentylatory, momentalnie spada do 99.

Opublikowano

Czy normalne w 3.0 jest, że po zgaszeniu auta wentylatory na chłodnicy przestają się kręcić? Niedawno miałem sytuację, że na trasie zjechałem na cpn zatankować paliwo i jak wróciłem po 5 minutach do auta zauważyłem, że wskazówka temp. przesunęła się w prawo i była tak na pozycji 3/4. Po odpaleniu po chwili wróciła na swoją normalną, środkową pozycję.

Sterownik wentylatorów jest uszkodzony czy ten typ tak ma i jest to dopuszczalne? A może Audi nie lubi upałów? ;) Moje drugie auto radzi sobie w ten sposób, że jeszcze po zgaszeniu silnika wentylator potrafi pracować przez minutę-dwie... a tu natychmiast się wyłącza.

Termostat i czujnik temp. cieczy wymieniony rok temu (termostat się przycinał). Poziom płynu w normie.

Acha, mam wersję amerykańską, więc na gajgerku temperatury nie ma żadnych liczb - same kreski :)

Opublikowano

Normalne u mnie też tak jest.

Opublikowano

102 103 Stopnie na VAGu i około 90 na wskaźniku to norma u mnie tez tak jest

Opublikowano

A nie szkodzi to silnikowi w takie upały? Odczekujecie trochę i ewentualnie włączacie ogrzewanie (przy okazji klima się nie zasyfia :) ) czy od razu po zatrzymaniu gasicie silnik?

Opublikowano

mi sie wydaje ze to od czujnika zalezy zmien na inny i zobacz czy to samo bedzie pokazywał

Opublikowano

jak zgasisz auto to nie ma obiegu płynu i taka temp bedzie normlana. jak odpalisz to zaraz spadnie.

BayerBrown ja gaszę odrazu. Po to kupiłem wolnossaka :)

Opublikowano (edytowane)

mi sie wydaje ze to od czujnika zalezy zmien na inny i zobacz czy to samo bedzie pokazywał

Czujniki (temp. płynu + temp. zewnętrznej) są nowe, ori :)

Termostat też, pisałem zresztą...

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

U mnie też tak jest jak u kolegi w pierwszym poście. Ten typ tak chyba ma

Opublikowano (edytowane)

Ktoś wie czym się dokładnie różnią pomiędzy sobą auta z takimi oto kodami wyposażenia:

8Z5 - Not Hot Country

8Z6 - Hot Country

8Z7 - Cold Country

8Z9 - Super Hot Country

To tylko kwestia innej sprężarki klimatyzacji czy również innego chłodzenia silnika?


EDIT:

W kodach wyposażenia widzę, że mam 8Z6 (Hot Country) i co za tym idzie dodatkową elektryczną pompkę V51 w obiegu płynu której pracę można podejrzeć na VAG-u (blok pomiarowy 132, okno 4) - teoretycznie więc w upalne dni po zgaszeniu auta powinna jeszcze przez chwilę wymuszać obieg płynu...

A może do innych celów jest przeznaczona? :mysli:

Edytowane przez BeyerBrown

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...