seb-k Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Witam. Film przedstawia pracę silnika 1.9TDI BKE. Nie wiem od kiedy to ma miejsce, ale mam też wrażenie, że nie jest to ciagłe tj. osłuchowo od czasu do czasu jest lepiej. Niestety zdarzaja się momenty, że silnik pracuje jeszcze głościej niż na filmie. Auto nie kopci z rury, na silniku błedów brak. Nie wiem czy nie leje się olej spod głowicy ale dopiero wymieniłem uszczelkę pod pokrywa która była nieszczelna. Wymienione także zostały świece (2 były spalone). Naczytałem się, że może chodzić o wypadajace broki/brodki/borki (nie wiew co to jest - a nazwa na forum pada dość niekonsekwentnie) z wałka (?) i zastanawiam się, czy nie znacie kogoś kto mógłby to sprawdzić i NAPRAWIĆ we Wrocławiu / Świdnicy ... i oczywiście nie chodzi mi o ASO ---------- Post dopisany at 10:26 ---------- Poprzedni post napisany at 10:23 ---------- ps. Chyba ma to miejsce od momentu zmiany oleju z 5W40 na 5W30... przypadek? Zmieniali też filtry. Może coś przy filtrze źle zmontowali... ps2. Drga rolka napinacza. Alternator sprawdzony (sprzęgiełko) -OK, napinacz sprawdzony - też wszystko OK. Mechanik powiedział, żeby odczekać 30tys do wymiany całości rozrządu. ---------- Post dopisany at 13:31 ---------- Poprzedni post napisany at 10:26 ---------- Czy widzicie tu jakieś nieprawidłowości? ---------- Post dopisany at 13:36 ---------- Poprzedni post napisany at 13:31 ---------- Czy na którymś ze zdjęć widać te "broki"? Albo ich brak?
kanu Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 a nie masz gdzieś przedmuchu na wydechu? dziurka jakaś? bo tak z zewnątrz słychać, ale expertem nie jestem...
C4NC3R Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Kółkami zaznaczone są miejsce w których znajdują się broki, na każdy wałek przypadają po dwa i są one na końcach wałka. A strzałką zaznaczony jest wystający(wypadający) brok, tak przynajmniej wygląda, obejrzyj to z bliska. Sprawdź jeszcze stan wałka i hydropopychaczy. A to dmuchanie też mi "wygląda" ma dziurę w wydechu.
jaro1768 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Pasek osprzętu to ja bym wymienił, nie powinien tak drgać a kosztuje niewiele. Co do broków to te dwa od wewnątrz nie wypadną, mogą się wysunąć trochę ale jeden blokuje drugi i nie jest możliwe żeby całkiem wypadł któryś z nich. Skoro te środkowe wysunęły się to ten od góry na bank już wypadł a dolny pewnie też bo chyba go nie ma w otworze. Wiesz o co z nimi chodzi to teraz do roboty . 1
seb-k Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 OK, bardzo dziękuję za odpowiedzi. Jestem już trochę kasy w plecy i niestety w moich okolicach mechanicy lubią raczej ogołacać niż naprawiać. Dlatego chyba zajmę się tym tematem sam. Na mechanice nie znam się ani trochę dlatego wybaczcie mi trochę głupich pytań: -zdejmę pokrywę zaworów równomiernie odkręcając śróby po parę obrotów -uszczelka chyba może zostać skoro ma 2 tygodnie? Mechanior dawął jakiś silikon w miejsca załamań nad wałkiem - czyścić to, skąd wziąć nowy silikon? -potem odkręcę te części w których są te broki - wystarczy te 4 torxy na sztukę, czy też odkręcać śruby nad sprężynami? Powinno to wyjść czy coś gdzieś jeszcze kręcić? Mam też książkę "sam naprawiam" i nie wiem tylko czy mi to pomoże. Na końcu wszystko skręcę w odwrotnej kolejności. ech... a może wogóle tego nie odkręcać? Zdarzyło mi się już w życiu ukręcić kilka łepków od śrób i pocę się już na sam widok silnika... Polecicie mi jakiegoś zaufanego człowieka we Wrocławiu? Co do wydechu - nie wygląda źle, patrzyłem od dołu. Gdzie patrzeć? Na całą rurę? ps. Może miec to związek z drgająca rolką? ---------- Post dopisany at 14:08 ---------- Poprzedni post napisany at 14:06 ---------- Górny/dolny - mowa o górze/dole zdjęcia?
jaro1768 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 W książce jest opisane jak i co z pokrywą, kolejność dokręcania i momenty na śrubach. Silikon musi być na narożach bo będzie olej się sączył tamtędy właśnie. Narazie można nie odkręcać wałków, wystarczy wcisnąć broki i napunktować wałki na krawędzi otworu, powinny się trzymać, wystarczy góra i dół. ---------- Post dopisany at 14:24 ---------- Poprzedni post napisany at 14:17 ---------- Pisząc góra i dół mam na myśli zewnętrzne otworki wałków.
seb-k Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 chodzi o to abym wziął jakiś punktak, młotek i po wciśnięciu broka zgniótł krawędź otworu? (tak aby brok nie mógł wyskoczyć) Czy myślicie, że wałek i szklanki juz też szklag trafił?
jaro1768 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Brok wchodzi trochę głębiej niż fazka otworu, na tej powierzchni małym punktakiem zrób znak, nawet nieduży powinien zatrzymać broka przed wysunięciem. Co do wałka to nic na tych zdjęciach nie widać, zrób tak żeby krzywkę było widać, wtedy można cokolwiek ocenić.
seb-k Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Czyli muszę wyjąć tą część do której wchodzi brok? Odkręca się tylko torxy czy też te śruby nad sprężynami? Na razie to oczywiście tylko gdybanie - muszę znaleźć dzień wolny na sprawdzenie czy to faktycznie to. W weekend święta, czyli następny tydzień. Do tego czasu to ja zrobię z 500-600km. ---------- Post dopisany at 21:36 ---------- Poprzedni post napisany at 21:35 ---------- Jutro wrzucę film z odkręconym korkiem - wtedy to dopiero klepie. ---------- Post dopisany 16-04-2014 at 08:33 ---------- Poprzedni post napisany 15-04-2014 at 21:36 ---------- Zimny silnik Ciepły silnik (60km) Strasznie drga plastikowa pokrywa silnika ale to inna sprawa. ---------- Post dopisany 17-04-2014 at 14:48 ---------- Poprzedni post napisany 16-04-2014 at 08:33 ---------- Bez pokrywy Z założoną rurą filtra jest trochę ciszej. Pod silnikiem Tak się zastanawiam - do czego służą te kanały olejowe? Co dzięki nim jest smarowane? Pytam, bo według mnie nie powinno to doprowadzić do silniejszego zużycia wałka. No chyba, że te części - nie wiem jak je nazwać - ("popychacze pompek"?) umieszczone na tych "częściach", wewnątrz których znajdują się przewody - one mogą być smarowane od wewnątrz - albo same rolki kręcące się podczas kontaktu z wałkiem. Z gorszym smarowaniem mogłyby kiedyś doprowadzić do starcia wałka. Jak to jest? ---------- Post dopisany at 14:59 ---------- Poprzedni post napisany at 14:48 ---------- ps. ciekawe czy to przypadek, że 1 i 4 świeca były spalone. Może dlatego wydawało mi się, że podczas zakupu auta bylo ciszej. ---------- Post dopisany 28-04-2014 at 12:57 ---------- Poprzedni post napisany 17-04-2014 at 14:59 ---------- Zrobione. Próbowałem sam ale nie mogłem zdjąć pokrywy i odpuściłem - i dobrze bo poległbym dalej - brak klucza dynamometrycznego. Pokrywa nie schodziła przez złe ustawienie koła od paska rozrządu. Wystarczy popchać auto na piątym biegu 1m do przodu i przekręci się w bardziej korzystne położenie ale mniejsza o to. Pojechałem do mechanika, który nie znał tematu ale wykonał telefon do znajomego z VW i ten mu potwierdził, że temat jest znany 'na salonach' i zasugerował rozwiązanie. W mojej okolicy pytałem kilku specjalistów i nikt tematu nie kojarzył (dziwne). Ale do rzeczy. Ostatni brok (licząc od przodu auta) wyleciał i walał się w oleju w zagłębieniu na śrubę. Środkowy z pierwszej ośki dźwigienek (zapamiętajcie tą nazwę - w salonie 940zł) wyszedł i oparł się o drugą ośkę. Wymontowanie obu osiek (najpierw jedna - naprawa - montaż i dopiero wymontowanie drugiej). Dokręca się je z momentem 20. Wcześniej pozbyć się oleju z gwintów - przemuchać powietrzem. Przy wyjmowaniu trzeba uważać na te broki żeby nie wpadły do środka silnika - SERIO! Ośki na stole. Przedmuchanie sprężonym powietrzem. Benzyna ektrakcyjna do odtłuszczenia. To należy zrobić dokładnie i powoli. Na fotce zaznaczony otwór wlewowy oleju: Potem wbijamy obsmarowane klejem zaślepki do dziurek i na końcu punktakiem dookoła. Czekamy aż klej złapie i ośki montujemy do silnika. Ważne - te zaślepki które nie wypadły możemy zablokować klejem od zewnatrz - nie za wiele - oby nie wyskoczyło w razie czego - i dodatkowo punktakiem. Klej metal-metal (jak na zdjęciu). Po zamknięciu pokrywy zaworów czekaliśmy 1h aż silikon zaschnie. Tym samym klej miał czas stwardnieć. Efekty: Zauważcie, że z filtra powietrza prawie nic nie stuka (na filmie słychać pomruk i szum powietrza - ale żadnego stukania nie ma - słychać na wcześniejszych filmach). Naprawdę nie wierzyłem, że to coś da - ale okazuje się, że jednak. WAŻNE - efektu natychmiastowego nie ma. Po odpaleniu silnik klepie jak wcześniej - ale po 10 km jak ręka odjał. Dzięki za pomoc. Mechanika ze Świdnicy wskażę na PW. Bardzo mu dziękuję, że zabrał się za temat, którego nie znał. Czas całości roboty to 3h ale napewno nie w domowych warunkach. Nastresowałem się co nie miara ale teraz mam spokój. Obejżałem też wałek i szklanki i po konsultacji z mechanikiem nie ma na nich żadnego śladu zmęczenia. Może być tak, że zbyt wcześnie się cieszę i problem wróci - jak zawsze jestem nastawiony sceptycznie, ale na razie trudno mi się nie cieszyć. Nara.
kiko_16v Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 pieknie wszystko pokazane, ja swoke broki deko zmasakrowałem i juz nie było sensu ich wkładac, wałki zostały zaspawane na amen a silniczek mruczy jak u Ciebie :banan::banan:
seb-k Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Opublikowano 9 Maja 2014 :-) u mnie mam wrażenie że chodzi jeszcze lepiej po tych kilku dniach. Głupia usterka, naprawdę nie spodziewałem się takiego efektu.
felek59 Opublikowano 1 Listopada 2014 Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) A takie pytanko techniczne czy po tej operacji była konieczna regulacja wtrysków , czy po prostu nie ruszałeś tych śrub regulacyjnych daj znac pozdrawiam Edytowane 1 Listopada 2014 przez felek59
seb-k Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2015 Nie dostałem powiadomienia o poście powyżej, stąd późna odpowiedź.Żadnej regulacji wtrysków nie robiłem. Do dzisiaj silnik pracuje idealnie czyli chyba broki siedzą na miejscu.
Tajfun211 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Jak montowaliście te ośki dźwigienek po zabiegu to użyliście tych samych śrub?
C4NC3R Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Po jednym demontażu można je użyć jeszcze raz. Ale co niektórzy lecieli by do aso po nowe Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
Stanley F1 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Ile tego oleju tam wlales do tych walkow?
piotrsob1 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 14 godzin temu, Stanley F1 napisał: Ile tego oleju tam wlales do tych walkow? Stan , nie zadawaj głupich pytań po pijaku bo z krzesła spadnę
Stanley F1 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Dobra dobra Zawalilem, trafilem na jakas strone co byla mowa o tym i tak zostalo, nie chcialo mi sie edytowac  Pozdro
Yooman Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 (edytowane) Cześć Mam tą samą przypadłość w moim wozie, mianowicie głośna, stukowa praca silnika. Sprawdzilem wczoraj obecność tych "słynnych" broków. Faktycznie nie mam 2 sztuk. Zostawię to raczej mechanikowi chyba że poda ktoś konkretne metody co i jak zrobić. Tymbardziej że jeden z nich to ten środkowy i obawiam się ze mogę coś sknocić. Cieszę się że udało mi się w końcu znaleźć przyczynę usterki. Pamiętam ze mechanik wymieniając wałek znalazł jednego broka ale kompletnie nie wiedział co to jest, hmm... Teraz wiem co to było ? Broki poprawione. Silnik wyraźnie ładniej pracuje. Znikł odgłos dudnienia, który dochodził z filtra powietrza. Edytowane 15 Maja 2017 przez Yooman
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się