Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzenie hebli w Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gdzie w Warszawie lub w okolicy można sprawdzić układ hamulcowy na rolkach (tak jak sprawdzają to przeglądzie) przy napędzie quattro tak ażeby nie dostał po d*pie torsen ?

Opublikowano

nie dostanie od takiego sprawdzenia, mozesz jechac smialo na kazda zwykla stacje

Opublikowano

No waśnie są podobno dwie szkoły jak byłem na przeglądzie to jak gość się dowiedział że quattro to nie "hamował" go na rolkach tylko depnął po heblach podczas wjazdu i już. Znajmy w a6 też Q na przeglądzie w innej stacji miał to samo.

Jeśli to nie szkodzi napędowi to czemu diagności boją się zblokować hamulce tylko na jednej osi ?:co:

Opublikowano

Musiałby naprawdę go mocno przykatowac zahamować i nie wiadomo co zrobić żeby cos uszkodzić. Jak boja się to znaczy w sumie ze się trochę znają i znają zasadę działania tego napędu ale nie ma co się bać. Ja jestem po 4 przeglądach. W międzyczasie byłem tez kilka razy na sprawdzeniu na rolkach i nigdy nic się nie stało pomimo ze ani razu nie widziałem żeby któryś z diagnostow się bał, to jest trochę jak zaciąganie ręcznego na biegu bez sprzęgła, nie jest to zdrowe dla napędu ale bez mocnego katowania go tym to napęd się nie rozwala, tym bardziej ze prędkość na rolkach w czasie przeglądu to jest prędzej toczenie się jak jazda

Opublikowano

U mnie na przeglądzie sprawdzał osobno lewą i osobno prawą stronę. Potem tył tak samo.

Opublikowano

zgadzam sie.....przecie hamulce sprawdza sie na 2-ojga rozpieciach

1-silnik/naped

2-os przednia/tylna

---------- Post dopisany at 00:33 ---------- Poprzedni post napisany at 00:24 ----------

a moim zdaniem te stacje/diagnosci sie nie znaja

z tego co wiem(tak bylo mowiono) najzwyklej w skrzyni rozpinaja sie wałki lecz ja tego nie budowalem ale mysle ze CI na stacjach sa dziwni i nie wiedzac co ryzyluja tak gadaja......na logike gdyby takie cos biło auto to byłyby 2 3 4 5 6 .. rodzai stacji

---------- Post dopisany at 00:34 ---------- Poprzedni post napisany at 00:33 ----------

U mnie na przeglądzie sprawdzał osobno lewą i osobno prawą stronę. Potem tył tak samo.

bo pewnie sie bał

Opublikowano

:polew::polew::polew::polew::polew::polew:

Co za jelopy :facepalm:

Przy Torsenie nie ma co sie bac, przy Haldexie tez

Opublikowano

Na każdej stacji można sprawdzić.Wjeżdżasz na rolki dajesz na "luz" i sprawdzasz.Na 100% nic się nie stanie.

Opublikowano

Oczywiscie ze nic sie nie stanie bo nie moze się stac

Opublikowano

Dzięki przynajmniej wiem że diagności nie mają pojęcia o napedach quattro

Opublikowano

U mnie w aucie pod maską jest nalepka po angielsk,u o mniej wiecej następującej treści:

,,Auto posiada permanentny naped na 4 koła i jest zwolnione z badań na rolkach do testowania hamulców.

Opublikowano

:facepalm:

czyli co ? mam kfatro i nie musze miec hamulców ????

Opublikowano

to by bylo bez sensu bo kazde hamowanie musialo by w jakis sposob uszkadzac/oslabiac naped... bo przeciez przod hamuje lepiej jak tyl, hamujac kola przednie poprzez naped hamuje sie tylne skoro mamy staly naped, hamujac na biegu... i co komus cos sie zepsulo z tego powodu?

Opublikowano

bo to jest bez sensu, czersniaki nie mają pojecia i dlatego takie cuda wypisują

Opublikowano

DSC_0410.jpg

NO nie przesadzajmy że nie trzeba sprawdzać hamulców, mam kolegę diagnostę i mówił że jak jest 4x4 to powinno się podkładać takie kółka pod nie badaną oś;) ( nie wiem jak sie to profesjonalnie zwie), a że nikomu się nie chce albo nie jest świadom to już co innego:naughty:

ps. mam nadzieję że te czereśniaku to nie do mnie było?

Opublikowano

O tych kółkach a właściwie rolkach które podkłada się pod przeciwną oś też słyszałem od diagnosty tyle że tego nie mieli czereśniaki i nie sprawdzili hebli jak należy. Z drugiej strony jak pamiętam z 15 lat temu może więcej kiedy miałem praktyki w autoryzowanym serwisie akurat opla mechanicy dziwili się bo po właśnie takim przeglądzie quattro w starej audioli się rozsypało. Być może przypadek a może jak ktoś bezmyślnie trzyma na rolkach dłuższy czas zblokowaną jedną oś a mechanizm już wcześniej dostał po d*pie to coś nie wytrzyma. Dobrze by było gdyby ktoś się wypowiedział z ASO jak to robią a właściwie jak zaleca producent.

Opublikowano

Ostatnio jak byłem na przeglądzie koleś zmienił program badania na awd po tym zabiegu wjechał jedna osią na rolki z kolei jedna kręciła się w prawo a druga w lewo.

Co o tym myślicie?

Opublikowano

Stara audi z Q mogla miec wlaczona blokade miedzyosiowa i dlatego naped polecial

Opublikowano

,,Auto posiada permanentny naped na 4 koła

i to sie zgadza w 100%, bo quattro to nie jest stały naped 4x4, jak to pewnie wiekszosc ludzi sadzi, więc myślą, że jak kręci sie przód to tył tez powinien, a to nie prawda, lub jak sie podniesie auto na lewarku z jednej tylko strony i sie właczy bied to, że auto spadnie z lewara, a to tez nie prawda. Dla niedowiarków link ponizej:

więc, tak jak mówi Dev nie ma prawa sie nic stać, tym steruje elektronika, a nie ze naped (osie) jest mechanicznie spięty 4x4

Opublikowano

Permanentny oznacza stały;p, czyli nie zgadza się w 100%:naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...