Robero321 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Gdzie w Warszawie lub w okolicy można sprawdzić układ hamulcowy na rolkach (tak jak sprawdzają to przeglądzie) przy napędzie quattro tak ażeby nie dostał po d*pie torsen ?
pioteros Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 nie dostanie od takiego sprawdzenia, mozesz jechac smialo na kazda zwykla stacje
Robero321 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 No waśnie są podobno dwie szkoły jak byłem na przeglądzie to jak gość się dowiedział że quattro to nie "hamował" go na rolkach tylko depnął po heblach podczas wjazdu i już. Znajmy w a6 też Q na przeglądzie w innej stacji miał to samo. Jeśli to nie szkodzi napędowi to czemu diagności boją się zblokować hamulce tylko na jednej osi ?
pioteros Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Musiałby naprawdę go mocno przykatowac zahamować i nie wiadomo co zrobić żeby cos uszkodzić. Jak boja się to znaczy w sumie ze się trochę znają i znają zasadę działania tego napędu ale nie ma co się bać. Ja jestem po 4 przeglądach. W międzyczasie byłem tez kilka razy na sprawdzeniu na rolkach i nigdy nic się nie stało pomimo ze ani razu nie widziałem żeby któryś z diagnostow się bał, to jest trochę jak zaciąganie ręcznego na biegu bez sprzęgła, nie jest to zdrowe dla napędu ale bez mocnego katowania go tym to napęd się nie rozwala, tym bardziej ze prędkość na rolkach w czasie przeglądu to jest prędzej toczenie się jak jazda
jacek70 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 U mnie na przeglądzie sprawdzał osobno lewą i osobno prawą stronę. Potem tył tak samo.
zwalowy Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 zgadzam sie.....przecie hamulce sprawdza sie na 2-ojga rozpieciach 1-silnik/naped 2-os przednia/tylna ---------- Post dopisany at 00:33 ---------- Poprzedni post napisany at 00:24 ---------- a moim zdaniem te stacje/diagnosci sie nie znaja z tego co wiem(tak bylo mowiono) najzwyklej w skrzyni rozpinaja sie wałki lecz ja tego nie budowalem ale mysle ze CI na stacjach sa dziwni i nie wiedzac co ryzyluja tak gadaja......na logike gdyby takie cos biło auto to byłyby 2 3 4 5 6 .. rodzai stacji ---------- Post dopisany at 00:34 ---------- Poprzedni post napisany at 00:33 ---------- U mnie na przeglądzie sprawdzał osobno lewą i osobno prawą stronę. Potem tył tak samo. bo pewnie sie bał
Dev Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 :polew::polew::polew: Co za jelopy Przy Torsenie nie ma co sie bac, przy Haldexie tez
StrusQ Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 Na każdej stacji można sprawdzić.Wjeżdżasz na rolki dajesz na "luz" i sprawdzasz.Na 100% nic się nie stanie.
Dev Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 Oczywiscie ze nic sie nie stanie bo nie moze się stac
Robero321 Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Opublikowano 10 Maja 2014 Dzięki przynajmniej wiem że diagności nie mają pojęcia o napedach quattro
PASSATB5 Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 U mnie w aucie pod maską jest nalepka po angielsk,u o mniej wiecej następującej treści: ,,Auto posiada permanentny naped na 4 koła i jest zwolnione z badań na rolkach do testowania hamulców.
Dev Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 czyli co ? mam kfatro i nie musze miec hamulców ????
pioteros Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 to by bylo bez sensu bo kazde hamowanie musialo by w jakis sposob uszkadzac/oslabiac naped... bo przeciez przod hamuje lepiej jak tyl, hamujac kola przednie poprzez naped hamuje sie tylne skoro mamy staly naped, hamujac na biegu... i co komus cos sie zepsulo z tego powodu?
Dev Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 bo to jest bez sensu, czersniaki nie mają pojecia i dlatego takie cuda wypisują
PASSATB5 Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 NO nie przesadzajmy że nie trzeba sprawdzać hamulców, mam kolegę diagnostę i mówił że jak jest 4x4 to powinno się podkładać takie kółka pod nie badaną oś ( nie wiem jak sie to profesjonalnie zwie), a że nikomu się nie chce albo nie jest świadom to już co innego:naughty: ps. mam nadzieję że te czereśniaku to nie do mnie było?
Robero321 Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Opublikowano 13 Maja 2014 O tych kółkach a właściwie rolkach które podkłada się pod przeciwną oś też słyszałem od diagnosty tyle że tego nie mieli czereśniaki i nie sprawdzili hebli jak należy. Z drugiej strony jak pamiętam z 15 lat temu może więcej kiedy miałem praktyki w autoryzowanym serwisie akurat opla mechanicy dziwili się bo po właśnie takim przeglądzie quattro w starej audioli się rozsypało. Być może przypadek a może jak ktoś bezmyślnie trzyma na rolkach dłuższy czas zblokowaną jedną oś a mechanizm już wcześniej dostał po d*pie to coś nie wytrzyma. Dobrze by było gdyby ktoś się wypowiedział z ASO jak to robią a właściwie jak zaleca producent.
ziomal-84 Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Ostatnio jak byłem na przeglądzie koleś zmienił program badania na awd po tym zabiegu wjechał jedna osią na rolki z kolei jedna kręciła się w prawo a druga w lewo. Co o tym myślicie?
Dev Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Stara audi z Q mogla miec wlaczona blokade miedzyosiowa i dlatego naped polecial
rav-tdi Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 ,,Auto posiada permanentny naped na 4 koła i to sie zgadza w 100%, bo quattro to nie jest stały naped 4x4, jak to pewnie wiekszosc ludzi sadzi, więc myślą, że jak kręci sie przód to tył tez powinien, a to nie prawda, lub jak sie podniesie auto na lewarku z jednej tylko strony i sie właczy bied to, że auto spadnie z lewara, a to tez nie prawda. Dla niedowiarków link ponizej: więc, tak jak mówi Dev nie ma prawa sie nic stać, tym steruje elektronika, a nie ze naped (osie) jest mechanicznie spięty 4x4
PASSATB5 Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 Permanentny oznacza stały;p, czyli nie zgadza się w 100%
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się