z.i.o.m. Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Witam! Otóż mam dziwny problem z silnikiem. Razu pewnego, w drodze do pracy, po wjechaniu na rondo(zjazd z ekspresówki) zaczęła mi migać czerwona kontrolka od oleju i rozległ się sygnał dźwiękowy. Po rondzie poruszałem się dość szybko. Spanikowany zaraz za rondem zgasiłem silnik na poboczu, odczekałem chwile i spróbowałem odpalić - jak nowy, żadnych nieprawidłowości. Do końca dnia było spoko, jednak następnego, na tym samym rondzie sytuacja się powtórzyła. Z braku czasu nic z tym nie robiłem, jednak wygląda na to, że sytuacja się pogłębia. Problem występuje WYŁĄCZNIE przy skręcie w lewo czyli jazda po rondzie lub łuku w lewo-przy ruchu w prawo cisza. Jednak teraz kontrolka zaczyna migać nawet przy lekkim skręcie(również podczas manewrowania). Kontynuując jazdę kontrolka gaśnie. Silnik nie wydaje żadnych dziwnych odgłosów, nie słabnie, nie kopci. Stan oleju prawie full(odniosłem wręcz wrażenie, że lekko wzrósł). Płynu chłodniczego ubywa, ale to norma-drobny wyciek z chłodnicy i z tyłu głowicy(naprawa w planach) i brak masła w silniku, olej czyściutki... Trochę się stracham bo do pracy jakoś muszę dotrzeć a z olejem nie ma żartów. No i tu moje pytanie: WTF?! Ktoś wie co to?
Olszak86 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Moze czujnik cisnienia oleju niedomaga.
miki18m Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 W b5 1.8 miałem taki sam problem i przyczyna byl czujnik. Pozdrawiam
pox Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Może też być problem z ciśnieniem oleju. Sprawdź ciśnienie.
Labiel Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 W takim przypadku sprawdzenie ciśnienia oleju to podstawa. Z czujnikami to bawić można się jak jesteśmy pewni że silnik ma dobre smarowanie. Znam takich co to szukali przyczyn wszędzie tylko nie w niskim ciśnieniu - no bo jak kontrolka się świeci to przecież pewnie czujnik, albo jakiś błąd no bo jak to może wskazywać prawidłowo - kończyło się zajechaniem silnika. Nie mówię że u ciebie na pewno jest problem z ciśnieniem oleju, może faktycznie czujnik itp. Ale sprawdzenie ciśnienia to zawsze musi być podstawa. Po za tym jesteś pewien że bagnet wskazuje dobry poziom? Nie masz tulejki na bagnecie popsutej - często pęka.
ja74687 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zrób jak ci kolega wyżej radzi czyli podstawa to ciśnienie oleju, ale przyjrzyj się dokładnie bagnetowi bo objawy podobne do tego jak byś miał mało oleju i dlatego przy skręcie olej odpływa od smoka przez co jest brak ciśnienia i błąd
z.i.o.m. Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Opublikowano 8 Maja 2014 W sumie z bagnetem to jest opcja - sprawdzę. Manometr już do mnie jedzie, śmieszne to kupować taki bajer przy odosobnionej usterce ale przyda się w przyszłości. Zbliża się wolny czas na ogarnięcie tematu więc dam znać co wyszło.
maruch30 Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 I co było przyczyną, że paliła się czerwona kontrolka .Udzielajcie odpowiedzi ,jaka była przyczyna .Mam to samo i nie wiem co począć, pozdro.
Dev Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 (edytowane) Zapnij manometr i sprawdz cisnienie oleju. Edytowane 2 Października 2014 przez Dev
jacek70 Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Zmierzenie ciśnienia będzie najbardziej wiarygodne i wszystko wyjaśniające. Ja miałem w adr czujnik do wymiany i o dziwo dopiero drugi był sprawny,a pierwszy nowy lipa.
Dev Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Czujniki kupuje sie zawsze w oryginale.
jacek70 Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 No właśnie teraz to już wiem.
maruch30 Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 A taki czujnik originalny, to zapewne tylko w aso kupię . U mnie jest taki problem że jestem za granicą i w sklepach motoryzacyjnych są same podróby.Mam mechanika ,ale wydaje mi się ,że jest to krętacz mniejsza o to .Niby sprawdzał ciśnienie i przy 3000 jest jakby za mało.,Nie znam się na tym ,ale on mówił ,że powinno być koło 7 bara .Olej dziś na zimnym silniku sprawdzałem ,było ledwo co minimum chociaż 3 dni temu był wymieniany( oczywiście dolałem) nie wiem ,ale jest nie wesoło. Auto potrzebne na co dzień . A olej zmieniałem z 10w40 na 5w40 .Dodam jeszcze że na starym oleju jeden raz zapaliła mi się kontrolka i później już nie,po tyg .wymieniałem olej i teraz cały czas się pali ,po przekroczeniu 1600 obrotów.
Dev Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Przy 3000 nie potrzebujesz 7 barow. Na goracym silniku i wolnych obrotach wystarczy 1.5bara przy 3000 - 4.5
maruch30 Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 (edytowane) no hej, czyli może to czujnik nie mam opcji żeby kupić ori. dopiero za tydz przyjedzie z polski do mnie więc wstawię jakiś norweski . A dzisiaj po całej nocce otworzyłem korek wlewu paliwa i była sachara stan oleju ok ,a i jak odpaliłem to słychać stalowy dźwięk .Jak się rozgrzeje silnik pracuje ok ,tylko lekkie drgania czuć. Edytowane 5 Października 2014 przez maruch30
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się