Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do skrzyni biegów w Audi? Zasady doboru i przykłady w pierwszym poście


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, cysiek18 napisał:

Pany jaki olej lać do skrzyni HFD, silnik 1.8t manual 5 biegów. Według Etki ma być: G 0 52532. Na forum niektórzy piszą żeby lać G 05291 1.

To już nie wiem jaki w końcu lać? Chciałem zaleć Ravenol TSG SAE 75W90 ale on jest pod G 05291 1 :(

Wlej Ravenol-a MTF2 75W80

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, Dev napisał:

Wlej Ravenol-a MTF2 75W80

Ok. Tak zrobię

Opublikowano
W dniu 8.04.2018 o 08:44, MemberA4 napisał:

olej G055532A2

ilość 3,5L

Koledzy, przeczytałem już kilka tematów o olejach i proszę o potwierdzenie. Moja skrzynia to wspomniana GJW 6 biegów napęd quattro silnik BFB. Olej wg. etki i kolegi G055532A 3.5L mierzony 4mm poniżej wlewu. Na stronach Liqui i Fuchs pokazuje... olej specjalny lać tylko OEM, natomiast strona Ravenol pokazuje MTF-2 75W-80. Już zgłupiałem. Nie chciał bym zniszczyć synchronizatorow a OEM to wydatek ok 500zl. Specyfikacja oleju OEM pokazuje lepkość 40 mm2/s w 40°C Czy jest jakiś sprawdzony zamiennik? Fuchs Titan Sintofluid 75W80 ma ok 49 mm2/s ale Fuchs każe lać OEM. Czy ktoś ma jakieś sprawdzone informacje na temat tej skrzyni? 

Przy okazji proszę również o potwierdzenie rodzaju i ilości oleju w tylnym moście.             Ravenol i Fuchs pokazują 0,9L 75W90 ale podobno wchodzi 1,5L oleju mierzone do otworu wlewowego, ale producent i Sam naprawiam nie przewidują jego wymiany.

Proszę o konkretne oleje i ilości jakie trzeba nalać do skrzyni GJW i do mostu jeśli faktycznie trzeba go wymieniać.

Opublikowano

Daj wszędzie Ravenola MTF2 75W80

Potrzebujesz 5 litrów 

Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, Dev napisał:

Daj wszędzie Ravenola MTF2 75W80

Potrzebujesz 5 litrów 

Ok Dev, cieszę się, że to Ty odpowiedziałeś bo wiem, że mogę Ci zaufać ? Dzięki.

Edytowane przez Diablo
Opublikowano

Olej wymieniony... Jak Dev napisał zalałem Ravenol MTF2 75W80. Do skrzyni, gdzie olej wyglądał dość znośnie, weszło dokładnie 3,4L, a do dyfra z którego wylała się zupa, weszło dokladnie 1.5L. Więc z 5L zostalo mi 100ml... będę miał do smarowania łańcucha w rowerze:decayed:  Po tym jak wyglądał olej w dyfrze, cieszę się że to zrobilem, a sama operacja jest dziecinnie łatwa, więc polecam ?

Opublikowano
11 godzin temu, Diablo napisał:

Olej wymieniony... Jak Dev napisał zalałem Ravenol MTF2 75W80. Do skrzyni, gdzie olej wyglądał dość znośnie, weszło dokładnie 3,4L, a do dyfra z którego wylała się zupa, weszło dokladnie 1.5L. Więc z 5L zostalo mi 100ml... będę miał do smarowania łańcucha w rowerze:decayed:  Po tym jak wyglądał olej w dyfrze, cieszę się że to zrobilem, a sama operacja jest dziecinnie łatwa, więc polecam ?

To nie jest właściwy olej do dyferencjału, ma normę GL4 nie GL5 i nie będzie tam dobrze pracował.

Opublikowano
9 minut temu, majkel_majki napisał:

To nie jest właściwy olej do dyferencjału, ma normę GL4 nie GL5 i nie będzie tam dobrze pracował.

Na pewno :facepalm:

Opublikowano
45 minut temu, Dev napisał:

Na pewno :facepalm:

Mówię na podstawie własnych doświadczeń. Zalałem kiedyś do dyfra Valvoline 75w90 GL4 i sprawdziłem jak wygląda po przejechaniu jakichś 40 tys. km- czym prędzej wylałem bo wyleciała bardziej czarna woda niż olej. Fabryczny zlany wcześniej ani żaden GL5 tak nie wyglądał.

Opublikowano (edytowane)

@Diablo Jaki masz symbol mostu ? Jest we wlepie... 

Dla GJW G055532A2, czyli 75W80 idealnym zamiennikiem patrząc na parametry jest Castrol Syntrans V FE

Ravenol polecany przez Dev'a ma 0,854 g/cm3  i lepkość kinematyczną 36.1 mm²/s przy 40 °C więc tu jest OK dla skrzyni i dodam go do zamienników na 1 stronie ?

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano
Godzinę temu, majkel_majki napisał:

To nie jest właściwy olej do dyferencjału, ma normę GL4 nie GL5 i nie będzie tam dobrze pracował.

Właśnie z olejem w skrzyni GJW i dyfrze z nią połączonym jest ten problem, że mało która firma robiąca oleje ma zamiennik do oryginalnego oleju G 055532, który wg. specyfikacji ma lekkość kinetyczną 40mm2/s w 40st. i żaden olej 75W90 nie ma takiej gęstości. Po przeczytaniu wielu wątków na temat olejów przekładniowych jedynie olej Ravenol MTF2 75W80 ma zbliżoną lepkość. Normy oryginału nigdzie nie znalazłem, więc to, że ma być GL5 sugerują producenci zamienników do dyfrów, do których wchodzi 0,8L czyli oleju G 052911. Więc uważam ze to dobry olej do mojego quattro i Dev to potwierdził.

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, kamil-vag napisał:

@Diablo Jaki masz symbol mostu ? Jest we wlepie... 

Dla GJW G055532A2, czyli 75W80 idealnym zamiennikiem patrząc na parametry jest Castrol Syntrans V FE

Ravenol polecany przez Dev'a ma 0,854 g/cm3  i lepkość kinematyczną 36.1 mm²/s przy 40 °C więc tu jest OK dla skrzyni i dodam go do zamienników na 1 stronie ?

dokładnie Kamil, pisalem razem z Tobą ?? Dyfer mam ETR

Edytowane przez Diablo
Opublikowano

Do tylengo mostu: G052145A1 - wygląda, że to jest 75W90 - widziałem, że są zamienniki FEBI/SWAG tego... 

Wydaje mi się, że tu lepiej by było zalać RAVENOL VSG 75w90 GL-4 / GL-5, tym bardziej, że jest wzmianka na stronie producenta:

Bez tytułu.png

Ale Dev to pewnie przerobił na własnej skórze... ja tylko według tabelek, opisów i parametrów :P Bo z dyfrem do czynienia nie miałem... a wiem, że to dobra firma, więc raczej złego nic się nie stanie... 

A jeszcze taka mała uwaga, to, że olej robi się czarny nie świadczy o jego wadzie, a bardziej o zaletach, tzn, że czyści, działa... 

Opublikowano
22 minuty temu, kamil-vag napisał:

Do tylengo mostu: G052145A1 - wygląda, że to jest 75W90 - widziałem, że są zamienniki FEBI/SWAG tego... 

Wydaje mi się, że tu lepiej by było zalać RAVENOL VSG 75w90 GL-4 / GL-5, tym bardziej, że jest wzmianka na stronie producenta:

Bez tytułu.png

Ale Dev to pewnie przerobił na własnej skórze... ja tylko według tabelek, opisów i parametrów :P Bo z dyfrem do czynienia nie miałem... a wiem, że to dobra firma, więc raczej złego nic się nie stanie... 

A jeszcze taka mała uwaga, to, że olej robi się czarny nie świadczy o jego wadzie, a bardziej o zaletach, tzn, że czyści, działa... 

No właśnie Febi i Swag to oleje 75W85 a ten w tabelce Ravenola to olej do dyfrów o poj. 0,9L więc jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Dokładnie tak pomyślałem, że @Dev wie co mówi i dla tego zalałem W80.

...czarny olej mnie nie przeraził, tylko zupa która wyleciała z dyfra ?

Opublikowano
2 godziny temu, majkel_majki napisał:

Mówię na podstawie własnych doświadczeń.

Za mało ich jeszcze masz.

Weź pod uwagę że olej do skrzyni musi być lepszej jakości niż do dyfra

Opublikowano
2 godziny temu, Dev napisał:

Za mało ich jeszcze masz.

Weź pod uwagę że olej do skrzyni musi być lepszej jakości niż do dyfra

Dyferencjał tylny może smarować w zasadzie cokolwiek byle w klasie GL5. Ten konkretny Ravenol nie nadaje się do dyfra bo jest w klasie GL4, co innego gdyby był GL4/GL5 to ok. Skrzynia biegów- tu zgadzam się ta w audi ma konkretne wymagania olejowe i do niej polecany przez Ciebie olej jest super. 

5 godzin temu, Diablo napisał:

Właśnie z olejem w skrzyni GJW i dyfrze z nią połączonym jest ten problem, że mało która firma robiąca oleje ma zamiennik do oryginalnego oleju G 055532, który wg. specyfikacji ma lekkość kinetyczną 40mm2/s w 40st. i żaden olej 75W90 nie ma takiej gęstości. Po przeczytaniu wielu wątków na temat olejów przekładniowych jedynie olej Ravenol MTF2 75W80 ma zbliżoną lepkość. Normy oryginału nigdzie nie znalazłem, więc to, że ma być GL5 sugerują producenci zamienników do dyfrów, do których wchodzi 0,8L czyli oleju G 052911. Więc uważam ze to dobry olej do mojego quattro i Dev to potwierdził.

Dyferencjał przy tylnej osi NIE MA wspólnego obiegu oleju ze skrzynią biegów i jej dwoma dyframi i powinien pracować na oleju przekłądniowym klasy GL5. Zamienników do skrzyni nie szukałeś chyba zbyt dokładnie, ale znajdzie się jeszcze parę.

 

4 godziny temu, kamil-vag napisał:

A jeszcze taka mała uwaga, to, że olej robi się czarny nie świadczy o jego wadzie, a bardziej o zaletach, tzn, że czyści, działa... 

Co chciałbyś tam czyścić, widziałeś kiedyś rozebrany dyfer z osobówki, jak wygląda w środku? To nie silnik spalinowy żeby powstawały osady i nagary. Ten olej, o którym mówiłem był totalnie przepracowany, wodnisty i czarny i zapewniam, że nie dlatego że coś wyczyścił tylko po prostu nie wytrzymał obciążeń.

Opublikowano
25 minut temu, majkel_majki napisał:

Dyferencjał przy tylnej osi NIE MA wspólnego obiegu oleju ze skrzynią biegów i jej dwoma dyframi i powinien pracować na oleju przekłądniowym klasy GL5. Zamienników do skrzyni nie szukałeś chyba zbyt dokładnie, ale znajdzie się jeszcze parę

Źle mnie zrozumiałeś, chodzi bardziej o połączenie tych konkretnych typów skrzyni i dyfra bo w tabelkach są przeważnie dyfry o pojemności 0,8L.

To prawda, że oleje klasy GL5 przeznaczone sa do cięższych warunków i mają nawet dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających niż GL4 ale chyba w dyfrze nie ma cięższych warunków niż w skrzyni.

Opublikowano

Cześć,

Pomożecie proszę z olejem do skrzyni GYA ?? Nie znalazłem w 100 % precyzyjnych danych co do niej zalać.

Oczywiście skrzynia z syndromem cięzko wchodzącej dwójki. 

Pacjent B6 1.9 116 KM 

 

Opublikowano

Hmmmm, BCS mi napisał, że G052911A2.... Więc trochę dziwna sprawa.

100 % ma być A1 ? 

Dzięki serdecznie !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...