Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do skrzyni biegów w Audi? Zasady doboru i przykłady w pierwszym poście


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Takie info znalazłem w "internetach"

"1. Manual 5/6 bieg wg Etki G052911A1/A2. Oznaczenie A1 lub A2 oznacza pojemność butelki oleju (m.in. TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80, Castrol TAF-X 75W90, Mobil Gerlube VS 200, Texaco Geartex S4 75W90). Ważne okazuje się to, aby olej spełniał normę VW 501.50 i to powinno załatwić z grubsza temat. Olej poza oznaczeniem SAE 75W-80 lub 75W-90 musi jeszcze mieć właściwe parametry lepkości kinematycznej. Norma VW ustala ten parametr na około 70mm2/s. Nie zalecam natomiast stosowania Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 ma on parametr lepkości kinematycznej w 40 st.Celsjusza o wartości 102 (a więc sporo wyższy) oraz brak normy VW 501.50. Ale dużo osób zalewa takim i nie narzeka. Wybór zostawiam Wam."

Opublikowano

w getem.pl kupisz ori w dobre cenie... ja do mojej płaciłem 30zł z hakiem za 1L.

Nie wiem na którym getem kupowałeś ale ja zagladałem tam i nie dopatrzyłem sie ceny 30zł po wpisaniu numeru oliwy ceny były jak z ASO ponad 149zł brutto a w przybliżonej cenie jaką podałeś czyli ponad 4 dych był febi :/

Takie info znalazłem w "internetach"

"1. Manual 5/6 bieg wg Etki G052911A1/A2. Oznaczenie A1 lub A2 oznacza pojemność butelki oleju (m.in. TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80, Castrol TAF-X 75W90, Mobil Gerlube VS 200, Texaco Geartex S4 75W90). Ważne okazuje się to, aby olej spełniał normę VW 501.50 i to powinno załatwić z grubsza temat. Olej poza oznaczeniem SAE 75W-80 lub 75W-90 musi jeszcze mieć właściwe parametry lepkości kinematycznej. Norma VW ustala ten parametr na około 70mm2/s. Nie zalecam natomiast stosowania Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 ma on parametr lepkości kinematycznej w 40 st.Celsjusza o wartości 102 (a więc sporo wyższy) oraz brak normy VW 501.50. Ale dużo osób zalewa takim i nie narzeka. Wybór zostawiam Wam."

Czyli Shell o który pytałem powinien być OK bo lepkość kinetyczną przy 40C ma trochę niższą niż zaleca producent bo 64,2 no i co najważniejsze posiada aprobatę 501.50 :)

Panowie pytanko : wczoraj spuściłem olej ze skrzyni GBC od Quattro i dodatkowo musiałem odkręcić korek spustowy od Torsena bo nie chciał olej wylecieć korkiem spustowym od skrzyni, wypłyneło tylko 2L po odkręceniu spustu od Torsena zleciało dodatkowe przepisowe 0,5L. Pytanie czy wlewając olej korkiem wlewowym do skrzyni olej przeleje się do komory Torsena czy muszę tam olej wlać? Pytam bo skrzynie mam na wierzchu i mam sprawę ułatwioną jakby co :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

MemberA4, jaki masz numer OE oliwy ?

No widocznie coś podrożało... przed chwilą sprawdziłem mój olej do skrzyni G060726A2 i wyskoczyła cena 49.65 zł brutto.

Ja kupowałem w październiku 2015r i płaciłem 34.12zł brutto.

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)

G052911 to jest do mnie oliwa. Jak widać olej olejowi nierówny [emoji4]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Czy ktoś może podpowiedzieć jaki będzie numer oryginalnego oleju do mojego auta ?

Opublikowano

Podpinam się pod temacik:

Jaki olej polecacie do 2.5 i ile go się mieść w skrzyni ?

Opublikowano

Sam również podepnę się, pomimo tego, że moje pytanie dotyczy benzyniaka. Mógłby ktoś sprawdzić w ETCE jaki olej ma iść do VI biegowej skrzyni sparowanej z 1.8T BEX. Dodatkowo jaki olej zalać do dyfra?

Jak było na którejś stronie to z góry przepraszam, tym razem nie przestudiowałem całości :-(

Opublikowano

Zapodaj Ravenola MTF2 75W80

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Zapodaj Ravenola MTF2 75W80

Do skrzyni i dyfra? Ile tam potrzeba?

EDIT: do skrzyni widzę, że inni idzie niż do dyfra...

Edytowane przez azure
Opublikowano

Ten olej ma wyzsze parametry od tych ktore przewidzial producent. Jest bardzo dobry do skrzyni jak i do dyfra.

Opublikowano

Myślę zmienić olej w skrzyni bo w zimę ciężko chodziły biegi. Może mi ktoś powiedzieć ile tam wchodzi? Gdzieś tu wcześniej wyczytałem że chyba 2,2 l Pytam bo myślę nad oryginałem a ten jest ceniony dużo ...

Opublikowano

Lejesz do skrzyni az sie przeleje

Polecam Ravenola MTF-2 75W80

Opublikowano

Lejesz do skrzyni az sie przeleje

Polecam Ravenola MTF-2 75W80

Ten REVENOL MTF-2 dostane tu od kolegów z forum ?? Ciekawe czy jest tańszy dużo niż oryginał bo jak tu czytam to jest narzekanie na te zamienniki więc już sam nie wiem..

Opublikowano

Kupisz w ICarsie

Opublikowano (edytowane)

Do skrzyń 6 bieg wchodzi 3 litry, 2,2 do 5 bieg. Ja bym spróbował Fuksa nalać, tutaj wiedzą o skrzyniach wszystko i go polecają jako zamiennik. http://www.skrzynie.com.pl/oleje-audi.html

To ze w zimie biegi ci ciężko wchodziły mogło być przyczyną wody w wybieraku i uszkodzonej gumy ochronnej..

Edytowane przez silnik
Opublikowano

Panowie mam pytanko. Jak jest z tymi parametrami olejów:

  • Gęstość w 15°C [g/ml]
  • Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]
  • Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]

Lepiej im wyższe czy niższe ?

Bo np ORI olej G052532A2 (taki podaje ETKA olej do skrzyni JEM,HCF,HCK) ma takie parametry:

  • Gęstość : 0,87 g/cm3 w 15 °C
  • Lepkość kinematyczna : 40 mm2/s w 40 °C
  • Lepkość kinematyczna : 8 mm2/s w 100 °C
  • Temperatura zapłonu : 210 °C

Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W80:

  • Gęstość w 15°C [g/ml] : 0,882
  • Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s] : 49,8
  • Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s] : 9,4
  • Temperatura zapłonu [°C] : 190

Różnice duże nie są, ale są. Który jest lepszy ? ? ?

Natomiast dla skrzyni GBA ori olej podaje ETKA taki G052911A2:

  • Lepkość kinematyczna 77,4 mm2/s w temp. 40°C
  • Lepkość kinematyczna 14,5 mm2/s w temp. 100°C
  • Temperatura zapłonu >230°C

I potem nie dziwne, że są problemy po wymianach oleju jak są takie rozbieżności parametrów...

Dla GBA chyba lepiej już zalać:

Mobil Gearlube VS 200

  • Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 74,6
  • Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,5

Castrol TAF-X 75W90, inna nazwa Syntrans Transaxle

  • Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 78
  • Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,8

Texaco Geartex S4 75W90

  • Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 75
  • Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,1

A dopytuje, bo właśnie chcę zmienić skrzynię z GBA na JEM i zalać ją nowym olejem.

Opublikowano

Musisz sprawdzic jakie oznaczenie ma oliwa do danej skrzyni czy dyfra i na tej podstawie sprawdzic jaki olej spelnia powyzsze wymagania.

Opublikowano (edytowane)

Dev, w sumie opisałem już, że ETKA podaje:

dla skrzyni GBA (w tym FPN,FRL,FRG,GAZ,GEA,HES,FRF) olej G052911A2

dla skrzyni JEM (w tym HCF i HCK) olej G052532A2

Z powyższych danych wychodzi na to, że Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W80 do skrzyni JEM będzie bliski parametrom oleju zalecanego przez producenta, ale już do GBA parametrami kompletnie nie pasuje. A wiele osób tak zalewało...

Chyba zdecyduje się na tego Fuchsa 75W80 do tej skrzyni JEM i tyle :)


Teraz jeszcze znalazłem, że idealnym zamiennikiem dla G052532A2 jest Castrol Syntrans V FE 75W-80, bo jego parametry to:

  • Gęstość : 0,86 g/cm3 w 15 °C
  • Lepkość kinematyczna : 40 mm2/s w 40 °C
  • Lepkość kinematyczna : 8 mm2/s w 100 °C

Czyli identyko co w ORI i pewnie to ten sam olej...

Edytowane przez kamil-vag
Gość adi_sc
Opublikowano

Witam,

Chciałem zmienić olej w skrzyni (manual 6 biegowy), możecie polecić mi jakiś dobry olej ?

Czy wymiana jest uciążliwa ? dostęp z kanału wystarczający ? ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie ?

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

SAE 75W90

Edytowane przez jacek70

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...