nashkarol Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Witajcie Mam problem w zasadzie od poczatku jak kupilem A4 (od roku). Najbardziej ujawnia sie od latem jak jest goraco, gdy jezdze duzo po miescie, mam problem z plynnym ruszeniem. Autem strasznie telepie, caly silnik i kola sie trzesa, musze go trzymac na wiekszym gazie i delikatnie na pol sprzegle ruszac. Jak auto troche postoi i ostygnie wszystko wraca do normy. Pytanie do Was - co jest grane ? Sprzeglo sie konczy ? Czy w moim modelu (B5 Avant 1.8 ADR 96rok) wystepuje kolo dwumasowe i czy tak wlasnie objawia sie jego niesprawnosc ? Dodam, ze pedal sprzegla od poczatku lapie wysoko. Pozdrawiam
żbik Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 W twoim aucie chyba nie ma dwumasy. Pewnie docisk sprzęgła nierówno bierze i szarpie, sprawdź też poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów.
nashkarol Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Opublikowano 12 Maja 2014 Poduchy sa ok, poniewaz jak autko jest zimne to moge bez zadbego problemu plynnie ruszyc. Moze byc, ze pod wplywem nagrzania docisk zaczyna przeskakiwac ? O poduszki to wlasnie sie obawiam, bo jak tak dalej bedzie mi szarpalo przy ruszaniu, to pozrywam wszystkie i bedzie problem
żbik Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Do wymiany docisk, tarcza i łożysko oporowe. Zużyty docisk daje takie właśnie objawy. Niektóre metalowe blaszki słoneczka, które dociskają tarczę pewnie są już tak zużyte, że tracą sprężystość pod wpływem temp. i słabiej dociskają, a inne mocniej - dlatego szarpie.
nashkarol Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Opublikowano 12 Maja 2014 No i pieknie dziekuje za konkret czyli na 100% w moim aucie nie ma dwumasy ?
rafal9119 Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 co wy za glupoty piszecie w 1.8ADR na 100% jest dwumas i jak nie wiezysz to polecam lekture w google.pl
heever Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 potwierdzam u siebie w 1.8 arg mam dwumasę (tzn już nie 1.8 tylko 2.8 ) ale podepnę się do tematu bo u mnie występują takie same objawy tylko bez znaczenia czy samochód jest zimny czy ciepły. szarpie dosyć mocno, jazda w korku bardzo denerwuje zwłaszcza pierwsze 2 biegi dają o sobie bardzo znać w dodatku lekko poszarpuje też podczas jazdy ze stałą prędkością i minimalnie wciśniętym gazem oraz przy spokojnym przyśpieszaniu (podczas gwałtownego przyspieszania szarpania niema przynajmniej w takim stopniu) jakieś sugestie? dodam tylko, że poszarpywało już jak kupiłem samochód w 1.8 potem zrobiłem swap na 2.8 i poszarpywanie jakby teraz się zwiększyło.. dwumasa i sprzęgło nie nowe ps mowa o Quattro w tym przypadku
nashkarol Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Opublikowano 12 Maja 2014 Tez mi sie wydawalo, ze jest dwumas. Ale z tego co wiem, to awaria kola dwumasowego objawia sie w teoche inny sposob. Ostatnie pytanko w mojej sptawie, czy zmieniajac sprzedlo (tarcza, docisk, lozysko) natrafie na jakies trudnosci ? Duzo jest rozbierania ?
heever Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Trudności raczej nie napotkasz, musisz zrzucić skrzynie albo silnik w tym w sumie największy kłopot. Poza tym sprzęgło rozkręcaj i skręcaj względem ruchu zegara dokręcając odpowiednim momentem nie od razu na siłę tak by tarcza odpowiednio się ustawiła i w sumie szału tam niema
MATIUS Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 sprawdź też dwumas w jakim stanie bo mimo że adr nie ma wiadra momentu u mnie nie całe 230 tys licznikowego przebiegu ale ja mam cięzko noge poprostu miał już sporo wychylenia na ząbkach i po dłużeszej jezdzie w trasie pedał mi potrafił drgać.
heever Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 No ja mam pedał elektroniczny to i nie czuje drżenia tylko szkoda, że nie ma jakiś stuków itp bo można by łatwiej stwierdzić przyczynę padniętej dwumasy
szczur_84 Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 a dokladnie ile ma mieć luzu na boki dwumas ja kupiłem używkę z anglika po przelocie 85 tyś mil i ma po 4 ząbki na boki wychylenia co wy o tym sądzicie
bouzuki Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Ja wymieniłem w swoim starym ADR-ze tylko tarczę sprzęgła i łożysko.Miał wtedy 460 tysia przejechane.Dwumas był jeszcze o.k.Zrobiłem to przy wymianie silnika.Niestety długo nie posłużył,bo po jakiś 5 tysia syn rozbił go doszczętnie.
Jumis Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Mam w swoim ADR identyczny problem jak Nashkarol w tym tygodniu się za to biorę .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się