wojtekm Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 U mnie ponad 200tys. km i też jest czyściutko
Tomasz Dryk Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 U mnie już 300tys. Wszystko w oryginale, turbo, wtryskiwacze, imbusik Zmieniona mapa na 182konie i zrobione już 100tys na programie i nie widać zużycia
sebulba Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Dzisiaj i ja zaglądałem z ciekawości czy cos jest w miejscu czujnika i na szczęście czysto bez opiłków , przebieg 160 tys
Lunatyk Opublikowano 10 Lutego 2017 Opublikowano 10 Lutego 2017 Słyszałem o przypadku kiedy w tym czujniku w pompie było czysto a wtryski padły, okazało się że były opiłki. Mój mechanik powiedział że najbezpieczniej jest sprawdzić czujnik ciśnienia paliwa ale na listwie wtryskowej a nie na pompie, tam faktycznie będzie obraz ile opiłków jest za pompą. Co wy na to?
resiak82 Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 20 godzin temu, Lunatyk napisał: Słyszałem o przypadku kiedy w tym czujniku w pompie było czysto a wtryski padły, okazało się że były opiłki. Mój mechanik powiedział że najbezpieczniej jest sprawdzić czujnik ciśnienia paliwa ale na listwie wtryskowej a nie na pompie, tam faktycznie będzie obraz ile opiłków jest za pompą. Co wy na to? Napisz kolego w którym miejscu konkretnie sprawdzić na listwie wtryskowej. Na tym czujniku zaznaczonym żółtą strzałką? Tylko w jaki sposób? Wyciągamy go czy jak?
Lunatyk Opublikowano 14 Lutego 2017 Opublikowano 14 Lutego 2017 (edytowane) Niestety chciałem wszystkich ostrzec aby sprawdzić dokładnie opiłki nie na czujniku pompy tylko na zaworze/regulatorze ciśnienia na listwie wtryskowej tam jest 100% pewności czy w układzie są opiłki. U mnie w sitku jest czysto a na czujniku widoczne bardzo drobne opiłki, pompa trafia w tym tygodniu do regeneracji bo jeszcze da się wszystko uratować. Opiłki są bardzo małe najlepiej widoczne jak podświetli się je lampą błyskową z telefonu. U mnie w sitku czysto a zobaczcie na czujniku listwy jaka sytuacja na szczęście są one bardzo drobne i jeszcze nie ma tragedii, napiszę jak będę widział coś o pompie po jej rozebraniu. Aktualizacja: Jestem już po zabiegu regeneracji pompy paliwa. Krótko mówiąc uratowałem ją być może w ostatniej chwili być może jeszcze 50tyś udało by się zrobić, trudno powiedzieć. Ubytek na wałki minimalny (nie widoczny gołym okiem przez amatora) przez co w układzie domyślam się że jest mało opiłków, sprawdziłem również filtr paliwa i tam nie było żadnych metalicznych zanieczyszczeń. Wymieniony wałek i jakieś łożysko czy coś podobnego. Co ważne opiłki są magnetyczne, czyli silny magnes może je przyciągnąć nie wiem czy domowym sposobem (taśmą klejącą) nie przyczepię w okolicy filtra paliwa bardzo mocnego magnesu który przyciągnie drobinki które ew zostały w układzie i zostaną one w filtrze. Ciekawostka że znajomy zdopingowany moją zaciętością. również w swoim audi B8 w tym samym czasie sprawdził pompę okazało się że jest już zatarta i co ciekawe nie było żadnych opiłków na zaworze ciśnienia na listwie czary mary. Chyba warto przy rozrządzie sprawdzić aby zaoszczędzić 10tyś Pozdrawiam maniaków ja tymczasem mam to już za sobą. Edytowane 9 Marca 2017 przez Lunatyk
chicken002 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Witajcie, mam takie pytanie przymierzam się do sprawdzenia czy wszystko ok jest z moją pompą i chciałbym własnie sprawdzić czy nie ma żadnych opiłków na siteczku ew na zaworze/regulatorze ciśnienia. Czy po tym sprawdzeniu będę musiał wykonać jakieś dodatkowe czynności ? czy tylko założyć zawór/czujnik i odpalić bez żadnego odpowietrzania układu paliwowego ?
resiak82 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Dnia Tuesday, February 14, 2017 o 17:21, Lunatyk napisał: Niestety chciałem wszystkich ostrzec aby sprawdzić dokładnie opiłki nie na czujniku pompy tylko na zaworze/regulatorze ciśnienia na listwie wtryskowej tam jest 100% pewności czy w układzie są opiłki. U mnie w sitku jest czysto a na czujniku widoczne bardzo drobne opiłki, pompa trafia w tym tygodniu do regeneracji bo jeszcze da się wszystko uratować. Opiłki są bardzo małe najlepiej widoczne jak podświetli się je lampą błyskową z telefonu. U mnie w sitku czysto a zobaczcie na czujniku listwy jaka sytuacja na szczęście są one bardzo drobne i jeszcze nie ma tragedii, napiszę jak będę widział coś o pompie po jej rozebraniu. Aktualizacja: Jestem już po zabiegu regeneracji pompy paliwa. Krótko mówiąc uratowałem ją być może w ostatniej chwili być może jeszcze 50tyś udało by się zrobić, trudno powiedzieć. Ubytek na wałki minimalny (nie widoczny gołym okiem przez amatora) przez co w układzie domyślam się że jest mało opiłków, sprawdziłem również filtr paliwa i tam nie było żadnych metalicznych zanieczyszczeń. Wymieniony wałek i jakieś łożysko czy coś podobnego. Co ważne opiłki są magnetyczne, czyli silny magnes może je przyciągnąć nie wiem czy domowym sposobem (taśmą klejącą) nie przyczepię w okolicy filtra paliwa bardzo mocnego magnesu który przyciągnie drobinki które ew zostały w układzie i zostaną one w filtrze. Ciekawostka że znajomy zdopingowany moją zaciętością. również w swoim audi B8 w tym samym czasie sprawdził pompę okazało się że jest już zatarta i co ciekawe nie było żadnych opiłków na zaworze ciśnienia na listwie czary mary. Chyba warto przy rozrządzie sprawdzić aby zaoszczędzić 10tyś Pozdrawiam maniaków ja tymczasem mam to już za sobą. Kolego w którym miejscu jest ten zawór na listwie o którym piszesz? Czy samemu jesteśmy w stanie to rozebrać? Czy trzeba układ odpowietrzać? Może krótka instrukcja by się przydała jak się do tego dobrać
Lunatyk Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Dokładnie chodzi o ten zawór nr 8. Nie byłem przy tym jak mechanik to wyjmował więc nie chcę kłamać wiem że zajmuje to 5 min. Na pewno nie odpowietrzali układu po tej wymianie.
resiak82 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Jeśli jest to zawór ten który zaznaczyłeś (N276) to Elsa piszę, że nie można go ponownie stosować Wymontowanie i zamontowanie zaworu regulacyjnego ciśnienia paliwa -N276- Niezbędne narzędzia specjalne, urządzenia kontrolne i pomiarowe oraz wyposażenie pomocnicze t Klucz dynamometryczny t Klucz płaski z nasadką - rozmiar 30 t Klucz płaski - rozmiar klucza 33 Zawór regulacyjny ciśnienia paliwa -N276--2- znajduje się w rozdzielaczu paliwa i odpowiada za stałe ciśnienie w rozdzielaczu paliwa oraz w przewodach wtryskowych. W przypadku zbyt wysokiego ciśnienia w obiegu wysokiego ciśnienia paliwa zawór regulacyjny ciśnienia paliwa -N276- otwiera się, aby część paliwa dostała się z rozdzielacza paliwa poprzez przewód powrotnego obiegu z powrotem do zbiornika paliwa. W przypadku zbyt niskiego ciśnienia w obwodzie wysokiego ciśnienia paliwazawór regulacyjny ciśnienia paliwa -N276- zamyka się i w ten sposób uszczelnia stronę wysokociśnieniową względem strony niskociśnieniowej. Wskazówka Zaworu regulacyjnego ciśnienia paliwa -N276- nie można ponownie stosować. Zawór regulacyjny ciśnienia paliwa -N276- nie posiada pierścienia uszczelniającego, lecz krawędź wgryzającą i dlatego nie można go ponownie zamontować. A więc czy jest bezpieczne sprawdzanie tego zaworu? A może chodzi o nr 10 czujnik ciśnienia?
dieselchip_ Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Najbardziej awaryjne były pompy CR z lat 2008-2010 - najlepszym rozwiązaniem jest profilaktyczny montaż pompy po-liftowej czyli poprawionej przy przebiegu ponad 230-250 tys - z silników CJCA ,CGLC i itp
inhosik Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 ja u siebie sprawdziłem na zaworze n276 i malutkie opiłki wyglądające jak brokat pojawiły się już na zaworze, w sitku na pompie CR czyściutko, założyłem stary n276 i nie cieknie więc można drugi raz założyć. Zrobiłem próbę przelewową i dwa wtryski mi już podlewają, dwa są idealne. Zakupiłem już nowy zawór n276, nową pompę z polifta z końcówką AC oraz 2 nowe wtryski o numerze 03l130277A. Są to wtryski od VW 2.0TDI, pasują do naszych a są tańsze, można wyrwać nówkę sztukę za 700zł, znam dwie osoby co montowały je w a4 b8 i pasują
kuebk Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 To ze pasuja to wcale nie znaczy ze maja takie same parametry.
inhosik Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 kilka osób na forum vw już wsadzało 03l130277A zamiast 03l130277. Silnik pracuje tak samo. Mam kumpla w serwisie audi i potwierdził że można zakładać z literką A, zamiennie na te bez litery. Auta mają te same pompy cr i listwy. Przed b8 miałem b7 w 3.0tdi miałem tam założone wtryski z 4.2tdi gdzie numer wtrysku nie pasował do 3.0tdi, a auto na hamowni na tych wtryskach wypluło 278 koni,
inhosik Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Jestem już po montażu dwóch nowych wtrysków i pompy cr. Potwierdzam w 100% pompa o numerze 03L130755AC pasuje do silnika CAGB oraz wtryski o numerze 03l130277A. Silnik pracuje idealnie, dawki i spalanie ok, można zakładać wtryski z literką A od VW. Są tańsze ;-)
dominika6c6 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Witam dopadlo i mnie pacjent audi q5 2.0 tdi 2009 r zaniepokoilo mnie uslyszane cykanie przy otwartej masce pozdejmowalem oslony i cykanie sie nasililo prawdoppdobnie cyka wtrysk lub wtryski dodatkowo przy dodawaniu gazu terkocze pompa bylem u mojego mechanika i na sam osluch powiedzial ze to wina luszczacej sie pompy auto stoi w garazu bo padl zakaz dalszej jazdy czekam na wolny termin w warsztacie napewno trzeba sprawdzic wtryski bo cykaja i listwe pompa do wymiany to juz pewne....czy macie jakies nowe pomysly procz tego co w postach wyzej....
kuebk Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 (edytowane) Przeciez to normalne ze te pompy cykaja, zwlaszcza na wolnych obrotach. Pozatym dobrego masz mechanika jak uslyszal opilki w ukladzie. Edytowane 31 Sierpnia 2017 przez kuebk 1
dominika6c6 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 (edytowane) Kolego "kuebk" jak masz szydzić to po h.... się wtrącasz a po drugi po co się wypowiadasz skoro jeździsz starym padalcem i na pewno lejesz olej po frytach z MC do swojego...... A wracając do tematu to trzeba odróżnić prace prawidłową od terkotania.... chętnie posłucham wskazówek kogoś mądrego.... dziś auto trafia do mechanika zobaczymy co się okaże po sprawdzeniu..... napisze o diagnozie Edytowane 31 Sierpnia 2017 przez dominika6c6 dopis
kuebk Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Heh, no coz "kolego" - radz sobie sam. 2
marcin_kam Opublikowano 3 Września 2017 Opublikowano 3 Września 2017 "kolego" dominika6c6 masz na prawdę dobrego mechanika.. te pompy cykają zawsze, jako drugie auto mam B9 roczne z przebiegiem 27 tys km.. i tez cyka.. usłyszeć cykanie wtryskiwaczy? życzę powodzenia.. wtryskiwacz CR piezoelektryczny w nowych jednostkach otwiera się nawet 5 razy na jeden suw pracy tłoka. wiec przy 1000 obr daje to ponad 20 razy na sek! (wiem bo swego czasu napisałem dość obszerną pracę na ten temat na Politechnice Poznańskiej) A poza tym "padalec" kolegi powyżej przejeździ więcej niż Twoje Q5 czy moje B8 razem wzięte i nie ważne czy na oleju z Maca czy innym gównie.... sam takiego szukam w idealnym stanie już od dłuższego czasu. A dobrego mechanika co ma pojęcie jak coś zrobić to się szuka ze świeczką. Bo rozkręcając układ nie jesteś w stanie bez rozbierania pompy stwierdzić czy już są opiłki, jeżeli je zobaczysz to już jest po ptokach.. A jeśli jeszcze nie to całkiem możliwe ze w układzie krąży już mnóstwo nie widocznych gołym okiem.. Wiec szacunku i pokory dla Innych co okazują się pewną wiedzą i doświadczeniem bo Twój "padalec" prawdopodobnie szybciej skończy na lawecie niż kolegi B6. Pozdrawiam 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się