Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana tarczy i klocków. Jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Za niedługo czeka mnie wymiana tarcz oraz klocków zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam parę pytań:

- z jakich firm skomponować zestaw i czy opłaca się to robić przez allegro? (w sensie czy nie ma tam chińskich podróbek)

- czy człowiek który nigdy tego nie robił (ja) jest w stanie sam sobie to wymienić? Jeżeli tak to o czym należy pamiętać? Może ktoś ma jakieś poradniki?

Mój samochód jest z 2000 roku silnik 1.8t Avant.

Opublikowano

Na przod tarcze i klocki

Na tyl tarcze klocki lozyska ipierscienie ABS

Opublikowano

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, nie wiedziałem że potrzebuje tarcz i klocków :wink:

Opublikowano

no co przeciez dostales odpowiedz :facepalm:

tamat o wymianie hebli gdzies jest, wystarczy poszukac

Opublikowano

Jeśli chodzi o kupno z allegro to nie ma problemu. Ja kupowałem tarcze na przód ATE 288 i w 100 % oryginalne, tak przynajmniej mi się wydaje . Dałem za nie około 330 złotych. Jeśli chodzi natomiast o wymianę to z przodu nie powinno być problemów. Ściągnąć trzeba zacisk.

Z tyłem więcej roboty bo trzeba nabijać bieżnie na łożyska, przynajmniej u mnie tak jest, ale tu chyba będzie to samo. Pomoże tutaj ten filmik.

Opublikowano

W b5 jest taki pierścien??

443614149a??:whistling:

Opublikowano

Nie pamietam z bani ale raczej 443 807 300 A

Opublikowano
Jeśli chodzi natomiast o wymianę to z przodu nie powinno być problemów. Ściągnąć trzeba zacisk.

Ja w sobotę zmieniałem zacisk przód 280mm na 288mm i prawdę powiedziawszy, bez ściągnięcia jarzma tarcza nie zejdzie z piasty. Śruby przy jarzmie były tak zapieczone że złamałem klucz po 3 uderzeniu. Dopiero kwadrans zabawy z opalarką pomógł.

Opublikowano

To prawda, że nie zejdzie, ale mało brakuje. Niestety trzeba odkręcić resztę jarzma i te 2 śruby mogą być problemem.

Jeśli chodzi natomiast o wymianę to z przodu nie powinno być problemów. Ściągnąć trzeba zacisk.

Ja w sobotę zmieniałem zacisk przód 280mm na 288mm i prawdę powiedziawszy, bez ściągnięcia jarzma tarcza nie zejdzie z piasty. Śruby przy jarzmie były tak zapieczone że złamałem klucz po 3 uderzeniu. Dopiero kwadrans zabawy z opalarką pomógł.

Opublikowano

Jeśli wymianiasz już klocki i tarcze to tylko ATE,TRW lub Brembo. Osobiście z 280 założyłem 288mm brembo klocki + tarcze i jestem zadowolony z jakości. Kupowałem na allegro i komplet wyniósł mnie 390zł

Opublikowano

Witam... w oryginale sa 280mm tak? gdy zmienie na 288mm to bez problemu mi wejdzie czy bede musial wymieniac zaciski czy cos?

Opublikowano

Musisz wymienić zacisk, jarzmo, tarcze i klocki, ew jeszcze osłony tarcz:wink: w dziale sprzedam chłopaki sprzedają zestawy potrzebne do przekładki:wink:

Opublikowano

Generalnie pracy dużo z tym nie ma ale potrzebne są klucze i trochę własnych chęci... Co do posta wyżej to kolego nic nie trzeba wymieniać. :facepalm: Ja miałem w serii 280mm i zmieniłem na 288mm i weszło bez zmiany zacisków i tych dupereli. Generalnie przekładasz tarczę i w zacisk klocki i wszystko Ci zgrywa ładnie.

Opublikowano

Tarcza 280 (jesli mowa oczywiście o tarczach litych, niewentylowanych) ma 13mm grubości a tarcza 288 ma 25mm, nie wiem jakim sposobem wsadziles je u siebie[emoji1]

Opublikowano

magia :polew:

kolega wyzej nie mogl miec przy tym siniku 280x13 :facepalm:

Opublikowano

mam pytanko co do klocków które brać z ferodo premier czy sl?? Jest jakaś różnica oprócz ceny??

Opublikowano
mam pytanko co do klocków które brać z ferodo premier czy sl?? Jest jakaś różnica oprócz ceny??

Premier. Olej sl. Szukasz pod zacisk trw czy ate?

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

ate, dlatego pytam tutaj a nie w sklepie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...