Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż roletek w tylne drzwi AVANT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Chcę Wam przedstawić jak zamontowałem roletki w swoim samochodzie A4 B6 2.0 ALT AVANT 2001/2, w tylnych drzwiach.
Roletki z moimi boczkami w alcantarze wyglądają tak:
P1010915.jpg  P1010916.jpg P1010917.jpg

Kupiłem tu na forum całe boczki z roletkami. Boczki rzecz jasna nie w alcantarze tylko w jakimś innym materiale. Rozebrałem kupione boczki ze wszystkich elementów elektryki, wymontowałem klamki, uchwyty.....
Pomyślałem, że skoro mamy 21wiek, to podjadę do jakiegoś warsztatu, gdzie zajmują się zgrzewaniem/spawaniem plastyków różnego rodzaju, PEX, PVC, ABS, itp. Będąc u jednego z Nich, powiedział mi 200zł za jeden boczek, 400zł za komplet. Drugi gość chciał 300zł za komplet. Oboje nie za bardzo wiedzieli jak się za to zabrać. Mówili, że oni sobie poradzą ale nie dadzą gwarancji, że nie poniszczą boczków lub że boczki nie pofalują im się od gorącego powietrza.
Stwierdziłem, że z paprokami gadałem i że każdy z nich liczy na szybkie pieniądze. Najlepiej, gdyby to był zderzak lub inny element o dużej powierzchni. Wówczas szybko, raz, dwa oni by sobie zarobili i się nie namęczyli.

Nie za bardzo wiedziałem jak się zabrać za te roletki. Stwierdziłem, ze chcąc przełożyć roletki od dawcy do siebie, to z mojego boczku muszę usunąć ten plastyk w miejsce którego przychodzi plastyk roletki. Mój plastyk musi być tak usunięty, aby plastyk roletki można było zamocować w to samo miejsce, tak żeby było jak ori. Obciąłem więc mój plastyk szlifierką kątową, tarczą fi=115 i grubości tarczy 1.0mm. Obciąłem plastyk do miejsca, w którym występuje plastyk boczku, czyli grubo powyżej linii zgrzewania przez fabrykę.

Po obcięciu plastyku szlifierką, musiałem jakoś pozostałą jego część odczepić, oderwać czy jakoś inaczej od boczku. Podszedłem do zagadnienia bardzo profesjonalnie i zbudowałem sobie ramkę z listewki na dwóch kantówkach. Na listewce zamocowałem opalarkę. Opalarkę włączyłem. Dmuchała gorącym powietrzem w dół. Ustawiłem siłę nadmuchu strumienia powietrza na taką wartość, żeby powietrze nie rozpuszczało mi plastyku boczka i żebym ja mógł ręce włożyć. Poniżej zdjęcie.
P1010903.jpg
Na zdjęciu widać, że uporałem się już z obcięciem plastyku szlifierką i uporałem się również z usunięciem pozostałej jego części od boczku. Pasek tworzywa z prawej strony boczku to pozostała część plastyku, który musiał zostać usunięty.
Gorące powietrze idące z góry na pasek zgrzewu, umożliwiło zmiękczenie na tyle tego tworzywa, że mogłem włożyć nóż do tapet. Nożem rozcinałem zgrzewanie wykonane przez fabrykę, czyli rozcinałem połączenie w środku. Udało mi się po kilku razach przejechaniu nożem dokonać rozłączenia zgrzanych elementów, tj. zgrzanego plastyka do ramki boczka. Po tym jak mi się udało rozdzielić połączenie w kilku obszarach, to pozostałą część plastyku oderwałem z czuciem ręką. Nie spowodowałem więc przegrzania plastyku boczka, czyli nie doprowadziłem do jego pofalowania, zniekształcenia, odkształcenia.
Jak widać ze zdjęcia, boczek położyłem na kocysiu, tak aby nie porysować, nie uszkodzić pozostałych elementów. Podczas etapu usuwania tego plastyku od boczka, boczek przesuwałem do siebie i do siebie na kocysiu, tak aby opalarka zagrzała mi tworzywo wzdłuż całej jego długości.

P1010904.jpg P1010905.jpg P1010906.jpg

W ten sposób przygotowałem swój boczek pod plastyk roletki.

Teraz czas przyszedł na wymontowanie plastyku roletki z dawcy. Aby można było wymontować plastyk roletki z dawcy, to musiałem rozebrać roletę. Wykręciłem wszystkie śruby mocujące roletkę. Wymontowałem zatrzaski/klipsy. Wymontowałem czarne profile rolety widoczne od strony siedzącego. W ten sposób udało mi się wyciągnąć roletę z plastyku. Szlifierką kątową przeciąłem boczek poniżej plastyku roletki. Mając plastyk roletki z kawałkiem obciętego boczku, to etap demontażu pozostałej części tworzywa boczku, przebiegł w ten sam sposób jak pisałem wyżej z moim boczkiem podczas odłączania plastyku.

Mając plastyk roletki z dawcy i mój boczek, to nadszedł czas ich połączenia.

P1010907.jpg P1010908.jpg P1010909.jpg

Dopasowywałem/ustawiałem plastyk roletki w jak najlepszym najoryginalniejszym położeniu, żeby wszystko się zgadzało, po czym wziąłem lutownicę i zacząłem topić tworzywo boczku, aż się przetopi do tworzywa plastyku roletki.

P1010910.jpg P1010911.jpg P1010912.jpg P1010913.jpg

W ten sposób połączyłem oba elementy. Trochę czasu i cierpliwości należało temu etapowi poświęcić, bo w przypadku byle jakiego połączenia, w zimie oraz podczas otwierania i zamykania drzwi, mogłoby dojść do pęknięcia połączeń. Zgrzewałem więc oba elementy swoim tworzywem oraz dodawałem jeszcze tworzywa z odpadów, których się mi nagenerowało podczas demontażu elementów.
Według mojego doświadczenia lutowniczego, połączenie zostało wykonane jak ori. Praktycznie rzecz biorąc, nie ma żadnych przetopień i dziur. Wszystkie połączenia wyrównałem do poziomu zgrzewu wykonanego przez fabrykę.
Ostatnie zdjęcie przedstawia zmontowany cały kompletny boczek (z elektryką).

P1010914.jpg

Po zamontowaniu kompletnego boczku na drzwiach samochodu, na drugi dzień odebrałem haczyki/uchwyty na te roletki. Haczyki/uchwyty kupiłem w ASO. Elementów mocowania jest 2szt. na roletę. Jeden haczyk/uchwyt kosztuje 14zł, więc: 4x4szt plus dodatkowo podkładki i wkręty.
Podniosłem więc roletkę do górnej ramki drzwi i zmierzyłem, w którym miejscu ma być zamontowany jeden i potem drugi uchwyt. Zaznaczyłem flamastrem punkt pod wkręt. Wywierciłem najpierw otwór wiertłem 1mm, następnie poprawiłem wiertłem 3mm. Haczyki/uchwyty przykręciłem, roletki podniosłem i zaczepiłem. Koniec.

Czas jaki poświęciłem na wykonanie tej operacji, czyli dla dwóch boczków (dwie roletki) - cały dzień, od rana od 9tej do 20stej. Przy okazji wymontowałem zamki w drzwiach w celu przelutowania ich paneli elektroniki. Panele miały zimne luty w punktach złącza(gniazda). Powodowało to pojawienie się błędów na VAG'u. Dodatkowo w boczkach montowałem białe światła do oświetlania przestrzeni nóg (czerwone już miałem). Założyłem również rączki z przyciskami pod elektryczne szyby, podświetlane klamki, czyli full instalacja elektryczna. Kolejnym etapem będą silniki elektryczne pod szyby i reszta okablowania, bo tego nie mam. Na razie mam korbotronik. Tak więc cały dzień poświęciłem się sam bez udziału dodatkowej pomocy.
Efekt jak widać na początku tematu. Pozdrawiam.

Edytowane przez Dajmon
Aktualizacja serwera zdjec
Opublikowano

Dobra robota :thumbup1: Gdyby nie to, że przyciemniłem tył rezał bym roletki. Oryginalnie wygląda korbotronik z przyciskiem otwierania szyby :wink:

Opublikowano

ja na szczecie,nie mialem tego problemu i udalo sie znlesc roletki pod ten sam kolor co mialem,diy na pewno sie przyda,dla wielu innych rezaczy,swoja droga,kawal dobrej roboty zrobiles:thumbup1:

Opublikowano

Polecam jeszcze użycie nitownicy, ja zastosowałem takie rozwiązanie, które zapewnia nam dodatkowe pewne połączeni. (Może się komuś przyda)

Opublikowano

nity i plastik raczej to sie nie sprawdza, dobre spawanie i jest ok

Opublikowano

A jak kolego podłączysz elektryczne szyby to co zrobisz z dziurą po korbotroniku w boczku z alcantary?

Opublikowano

Witam czy wie ktoś jaki jest nr katalogowy kratki/blendy głośnika wysokotonowego. Kupiłem boczki na Allegro i niestety sprzedawca wysłał mi bez tych kratek a moje nie pasują. Było by super gdyby ktoś z was miał takie na sprzedaż. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc..

Opublikowano (edytowane)

czy montował ktoś z was może taką roletę http://allegro.pl/roleta-przeciwsloneczna-100cm-zaluzja-zaluzje-i5402862940.html

w a4 b5 miałem ori fabrycznie taką roletę manualną. w b6 bardzo mi jej brakuje a z ori są tylko elektryczne, a ceny około 500zł wraz z tylna półką. mam tapicerkę soul i jeszcze nie znalazłem ori rolety w tym kolorze półki. z drugiej strony nie zależy mi na elektrycznej

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano (edytowane)

Zdjecia powyżej zaktualizowane (dla m.in. koleżki "giemar")

 

Edytowane przez Dajmon
Opublikowano

Haj,masz może nr tych haczyków?

Opublikowano

Sory za lekki wykop tematu ale mam urwany jeden z haczyków roletki w drzwiach. Czy do wymiany złamanego na nowy potrzeba jakiegoś wyższego poziomu wtajemniczenia czy jest to raczej P&P?

Opublikowano

Koledzy potrzebuje informacje jaki rodzaj śruby idzie w montaz haczyków? Przykręcany do plastiku czy głębiej do blachy? Krótko mówiąc ma być blachowkret czy gwintowana śruba? I na jaką głębokość wchodzi?

Kolega ładnie wszystko opisał po za tym jednym szczegółem Sprawa prosta  a jednak nie daje mi spokoju. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi ?

Opublikowano

Dzisiaj zamontowalem u siebie roletki ale do montażu elementu dawcy ze swoim uzylem wiertelka 3 i 6 nitow oraz klej do PVC..Mocowania gorne roletek kosztuja teraz 18zł sztuka.Czas montazu jednej strony okolo 2 godzinki..bardzo pomogl nozyk do regipsów.Po podgrzaniu opalarka nozykiem odcinalem jeden element od drugiego

Opublikowano

Witam

Szukam chętnego do zamiany rolet. Posiadam do sedana (8E5) a potrzebuję do avanta (8E9)

Opublikowano

Ja również jestem po montażu rolet, z tym że nie użyłem opalarki tylko z wyczuciem podważałem dużym śrubokrętem w miejscach zgrzewu i puszczało, najlepiej zacząć od środka i wówczas idzie w miarę lekko. Później klej montażowy, 5 wkrętów i trzyma się mocno. Uchwyty przykręciłem małym blachowkrętem do profili aluminiowych.

Opublikowano
W dniu 27.03.2020 o 20:36, moscic napisał:

Witam

Szukam chętnego do zamiany rolet. Posiadam do sedana (8E5) a potrzebuję do avanta (8E9)

Hej kolego nadal jestes chetny na zamiane? 

Opublikowano

Tak się zastanawiam, czy jak wywiercę otwory na te haczyki to nie zacznie gnić mi ten element drzwi ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...